Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Katsoitko ne korjausarvot?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #32
      Originally posted by Cell View Post
      Katsoitko ne korjausarvot?
      Yritän ehtiä tänään katsoa. Raportoin sitten tänne, että miltä näyttää?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #33
        [ATTACH][ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]

        Toimiikohan noi kuvat?
        Edit: Niin tollasia ontin puhelimella. Onko noissa jotain erikoista?

        Noi happianturit seilaa kokoajan tuota 0- 4.xx väliä? Onko niissä jotain häikkää??
        Last edited by janke; 28-05-2015, 22:30.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #34
          Aika paljon on eroa bank1 ja bank2 arvoilla... Tuskin tuo vanoksesta johtuu. Lambda-arvot kuuluukin seilata koko ajan, mutta tuosta seilaamisen taajuudesta pystyy yleensä päättelemään lambdojen kunnon, sillä haiketessään taajuus pienenee.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #35
            Mitäs noi engine load ja icv arvot meinaa? :think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #36
              Originally posted by kaol View Post
              Aika paljon on eroa bank1 ja bank2 arvoilla... Tuskin tuo vanoksesta johtuu. Lambda-arvot kuuluukin seilata koko ajan, mutta tuosta seilaamisen taajuudesta pystyy yleensä päättelemään lambdojen kunnon, sillä haiketessään taajuus pienenee.
              Mitä noi b1 ja b2 arvot sitten tarkoittaa käytännössä?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #37


                Tuossa vielä yksi.
                Last edited by janke; 28-05-2015, 22:30.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #38
                  Voisko joku, joka ymmärtää noista arvoista jotain, niin vähä kommentoida?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #39
                    Tyhjäkäynnillä joutuu laihentamaan seosta kummassakin bankissa, osakuormalla ok.
                    Maffi tai bensanpainesäädin esim. Toki jonkinverran eroa bankkien välilläkin mutta suunta sama. Suuttimissakin voi olla pientä heittoa.
                    Vetääkö tyhjäkäynnillä normaalisti tuon 15kgh ilmaa vai onko kone kylmänä kun kuvat otettu? Ei nyt ole paljoa mutta voisi vähän vähemmänkin olla.
                    Last edited by Supa; 16-09-2012, 10:55.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #40
                      Originally posted by Supa View Post
                      Tyhjäkäynnillä joutuu laihentamaan seosta kummassakin bankissa, osakuormalla ok.
                      Maffi tai bensanpainesäädin esim. Toki jonkinverran eroa bankkien välilläkin mutta suunta sama. Suuttimissakin voi olla pientä heittoa.
                      Vetääkö tyhjäkäynnillä normaalisti tuon 15kgh ilmaa vai onko kone kylmänä kun kuvat otettu? Ei nyt ole paljoa mutta voisi vähän vähemmänkin olla.
                      Kone on käynyt noissa kuvissa noin 15min tyhjäkäyntiä. Pitäiskö ajaa kone normi lämpöihin ja ottaa uudet kuvat? :think
                      Maffi on käytetty jonka hommasin muutama pvä. sitten. Voi olla, että sekin on aika kulunut, mutta toimii ilman vikakoodia.
                      Ajoin tuossa muutaman viikon valmiiksi paskalla motonetin maffilla ja voisko olla että, kun se ei toiminut ja auto kävi rikkaalla, niin se on hajottanut jotain???

                      Eli pitäiskö nyt kuiteski hankkia uusi maffi ja bensanpaineen säädin sekä suuttimet vähintäänkin puhdistaa?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #41
                        Originally posted by janke View Post
                        Kone on käynyt noissa kuvissa noin 15min tyhjäkäyntiä. Pitäiskö ajaa kone normi lämpöihin ja ottaa uudet kuvat? :think
                        Maffi on käytetty jonka hommasin muutama pvä. sitten. Voi olla, että sekin on aika kulunut, mutta toimii ilman vikakoodia.
                        Ajoin tuossa muutaman viikon valmiiksi paskalla motonetin maffilla ja voisko olla että, kun se ei toiminut ja auto kävi rikkaalla, niin se on hajottanut jotain???

                        Eli pitäiskö nyt kuiteski hankkia uusi maffi ja bensanpaineen säädin sekä suuttimet vähintäänkin puhdistaa?
                        Ei. Kyllä se on sitten ihan ok jos kone on vasta puolilämpöinen. Korjausarvotkin voi osittain johtua paskasta motonetin maffista joten lisää ajelua ja katsomaan parantuuko.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Eikö tuossa nyt kuitenkin ole joku pielessä suuttimissa, lambdoissa tai imusarjassa kun nuo korjausarvot eroaa noin paljon? Eikös MAF tai paineensäädin sotkisi tasaisesti molempia ryhmiä?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #43
                            Munkin mielestä tuossa on jotain erikoista, joka aiheutuu sylinteri/-ryhmäkohtaisesta osasta.
                            Seilaako nuo Oxygen sensor voltage -arvot samaan tahtiin, vai onko niiden välillä eroa? Jos eroa on havaittavissa, niin hitaammin vaihtelevan bankin lambda on esilämmitykseltään heikompi (kuluneempi).
                            Kunnon polkeminen saattaa korjata tämänkin tilanteen, sillä jos autolla on ajettu rikkinäisellä MAFilla, niin lambdat on saattaneet nokeentua.

                            Originally posted by janke View Post
                            Mitä noi b1 ja b2 arvot sitten tarkoittaa käytännössä?
                            Tämän moottorin kohdalla b1 tarkoittaa sylintereitä 1-3 ja b2 sylintereitä 4-6.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #44
                              Eli TJJ Puhui imusarjasta, se on ainaskin varmaan aika likainen sisältä, kun oli joskus toi separaattori tukossa ja icv:n juuresta letku murtunut ja sitäkautta vetänyt paskaa sisäänsä. Käyn kenkimässä autoa jossain välissä ja laitan tänne uudet kuvat.

                              oxygen sensoreitten voltage arvot seilaavat kyllä muistaakseni aikalailla samaan tahtiin.

                              153 TL_MES. Tollanen vikakoodi tuli, kun oli vielä rikkinäinen maffi ja tuli vielä tällä toimivallakin maffilla sieltä inpan SHIFT+F8 pikavalikosta?? Ja oman etsinnän tulos netistä joka voisi viitata tollaseen tekstiin "Lambda Pre Cat Bank 2 Max Limit" Osuukohan oikeeseen??
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #45
                                [ATTACH][ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]

                                Noniin. Nyt on jonkun verran kengitty autoa ja 30km takana ja kuvat otettu heti parkkii ajettuna tyhjäkäynnillä. Ei hirveesti muutoksia??:think

                                Kommentoikaa, jotka tiedätte noista jotain ja laittakaa jotain veikkauksia/korjaus ehdotuksia, että saan tuon auton kuosii noilta osin!?
                                Oxygen sensor voltaget seilaa eri tahtiin, kun KAOL sitä kysyi taanoin? Ja vikakoodia ei tullut.
                                Last edited by janke; 28-05-2015, 22:30.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎