Originally posted by Exami
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!
Collapse
X
-
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
-
-
Originally posted by Jube View PostLisäkysymyksenä, että miksi se releytyksen jälkeen ei kahteen ensimmäiseen viikkoon ryöstänyt liikaa virtaa vaan toimi moitteetta ja sitten ihan ykskaks alkoi taas sammuilu :thinksigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by 525 TD View Postonko kukaan löytänyt netistä jälkiasennusxenonin ballastia joka ei päällepäin näytäisi identtiseltä hellan osaan verrattuna?
ainakin tämän sivun kuvan perusteella näyttäisi että komponentit ballastiin tulevat ympäri maailmaa ja kasataan sitten kiinassa tms.
http://www.euro1supply.com/product_i...roducts_id=796 (mahdotonta tietää pitääkö tiedot paikkaansa)
luulisin että hellan,boschin yms. ballastit kasattaisiin myös tuolla kiinassa tms.(alhaisempien kustannusten vuoksi) niinkuin lähes kaikki muukin elektroniikka nykyään , mutta itse komponenttien laatu (esim.kestoikä) varmaankin parempi kuin "tarvike"osissa
hmm.. mihin perustuu EPDM:män tieto että OLLO:n ballastin valmistaja olisi AMP ?
OLLO toimittaa tuotteet AMP, osuni, BAC ja kenties muitakin nimen alla olevia tuotteet. Jos ostaisin 1000kpl kerrallaan niin voisin vaikka laittaa oma nimi päälle.
Ja ne taas ostaa osa ballastit eri paikasta, mutta en nyt ihan vietsi mainita nimeä, sama paikka valmistaa lisensin nimellä Philips osram ballastit. Onko ne samoja, valitettavasti siihen en ole saannut varma tietoa. Polttimot ovat sitten taas nykyään niin hyvä laatuisia että niissä enään paljon eroja ole. Paitsi 50w, ne ei vaan kestä niin pitkää kun 35w, ainakin toistaiseki. Myyn ne ainoastaan relejohtosarjan kanssa. ..Mutta se ei ole se pointti.
Guangzhuo ( pekingin jälkeen toiseksi suuin teolisuus kaupunki) kaupungissa on sellainen Yung-Fu niminen auton osien markkinapaikka (motonet x50). Vaivaiset muutamia hehtaari kokoinen paikka. Sieltä saa ostaa vaikka 19usd euron sarjoja, niiden kuoret ovat tehty valuraudasta ( kuten myös h4 liikuvien rauta kehikkät) ja sisukset painaa hyvin vähän. Arvaa kauanko kestää...kiva ajaa pimeassä mutkatie ja yhtäkkiä.... Myös paremmat valmistajat kuten OLLO myy sekunda tai vanhaa technologia tuotteet sielä. Sita samaa kun esim ostopaikka.com saa ostaa melkein puolet mun hinnoista.
Jostakin syystä itse olen vaan ottanut ne uudemmat 9-32v sarjat myyntiin toisin kun kaikki muut mun tietääkseni. Xenon toimivuus ei ole vanhojen 9-16v ballastien sarjojen parempaa, mutta häiriötekiät ovat vahäisempi. Vähän niin kuin ostaisi putki tv vielä tässä vaiheessa. Se on mun päätös, ja on näissäkin maanantai yksilöitä, sen varmasti uskotte. Voinko antaa takuuta että toimii ilamn apulaiteita (relejohtosarja, vastukset jne.), en todellakaan. Jos virtapuoli on OK, niin en minäkään aina käsitä miksi yhdessä autossa joku sarja toimii ja taas samanlainen toisessa autossa taas ei..
No mutta eikähän tässä on nyt keskusteltu asiasta tarpeeksi, siinänsä ihan turha kun kaikilla on meidän oma mielipide, ja niin se pitäisi ollakin.Last edited by EPDM; 17-12-2008, 11:33.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostLaittaa Hellaa ja homma toimii? Alkuperäisistä Hellan tuotteista ei vissiin kellään ole ollut huonoja kokemuksia vai?
Nimittäin 140€ ballasteja en aio ostaa mikäli ne ei 100% varmuudella poista ongelmia kokonaan...Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostTähänpä kaipaisinki juuri vastaista, että onko joku ihan käytännössä jälkiasentanut pitkiin xenonit Hellan ballasteilla ja todennut ne (vähintään yhden talven ajan) toimivaksi?
Nimittäin 140€ ballasteja en aio ostaa mikäli ne ei 100% varmuudella poista ongelmia kokonaan...
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostJos tästä "laadusta" nyt ei ole tarkkaa tietoa että mitkä Kiinat toimii ja mitkä ei niin mitä järkeä ottaa riski ja kokeilla että toimiiko vai ei, vaan laittaa Hellaa ja homma toimii? Alkuperäisistä Hellan tuotteista ei vissiin kellään ole ollut huonoja kokemuksia vai?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostKun jälkiasenettuna se on sama onko se hella tai jotain muuta laatu osaa, jos auto ei ole ohjelmoitus siihen, niin se on se vaikuttva tekiä...
:think
Comment
-
-
[
En ala enää tämän asian kans värkkäämään. Tulee turhan paljon hintaa hommata polttimot, adapterit ja Hellan ballastit.
Palaan tämän auton kohdalla halogeneihin ja ostan seuraavaksi sellaisen auton, jossa on alkuperäiset Bi-xenonit[/quote]
Näin minäkin ratkaisin oman kaukovalo xenon ongelmani..... ei toiminut minullakaan kirveelläkään joten........Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostLisäkysymyksenä, että miksi se releytyksen jälkeen ei kahteen ensimmäiseen viikkoon ryöstänyt liikaa virtaa vaan toimi moitteetta ja sitten ihan ykskaks alkoi taas sammuilu :think
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostKun jälkiasenettuna se on sama onko se hella tai jotain muuta laatu osaa, jos auto ei ole ohjelmoitu siihen, niin se on se vaikuttva tekiä...
Mutta toki uudemmat autot voidaan myös ohjelmoida uudestaan sen puolesta (kuten tehdään moottorin puolella). Hardware on sama xenon ja halogeeni autoissa joten se pitää vaan osata löytää se valikko OBD puolella. Pitää keskustella Risto Kangkaan kanssa asiasta, monet bmw liikkeet kääntyy hänen puoleen kun itse eivät osaa käyttää BMW ohjelmat tarpeeksi hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostTähänpä kaipaisinki juuri vastaista, että onko joku ihan käytännössä jälkiasentanut pitkiin xenonit Hellan ballasteilla ja todennut ne (vähintään yhden talven ajan) toimivaksi?
Nimittäin 140€ ballasteja en aio ostaa mikäli ne ei 100% varmuudella poista ongelmia kokonaan...
Eli auto on E39 530DaT 6/99, vaihdettu original facelift xenonumpiot.
Lisäsin H7 tarvikexenonsarjan pitkille, välkkyivät ja vikailmoitus mittaristoon palaneista polttimoista. Vaihdoin ballastit Hellaan, välkkyminen väheni, edelleen herja mittaristoon. Sitten vielä vikailmoitusjärjestelmän ohittaja(=vastusjohtosarja) niin ongelmat siirtyivät historiaan.
Edit: Ja ovat tosiaan olleet nyt kiinni ilman ongelmia reilun vuoden.Last edited by heksu; 18-12-2008, 22:46.
Comment
-
-
Originally posted by EPD Motorsport View PostEn tarkoitannut ohjelmoitu siinä mielessä, pahoittelen, tarkoitin sen niin kuin "suuniteltu".
Mutta toki uudemmat autot voidaan myös ohjelmoida uudestaan sen puolesta (kuten tehdään moottorin puolella). Hardware on sama xenon ja halogeeni autoissa joten se pitää vaan osata löytää se valikko OBD puolella. Pitää keskustella Risto Kangkaan kanssa asiasta, monet bmw liikkeet kääntyy hänen puoleen kun itse eivät osaa käyttää BMW ohjelmat tarpeeksi hyvin.
Comment
-
-
Juuri tuossa asensin omaan e39:iin xenonit pitkiinvaloihin, hemmetin hyvin toimii, ei mitään häiriöitä ja valotehoa tuli kertalaakista lisää. Senkummemmin rupee tässä ketään/mitään mainostaan, mutta tossa linkki minkälaiset laitoin paikoilleen: http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=446
Edit: kaikki oli ihan plug and play, eli ei mitää johtojen katkomisia.Last edited by Keke71; 27-12-2008, 15:44.E39 540iA Touring
Comment
-
Comment