Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #31
    Originally posted by Exami View Post
    Yksinkertasesti se ryöstää liikaa virtaa jännite laskee liikaa.. ja siitä johtuen auto sammuu koska luulee että virrat laitettiin pois päältä.. ittelläni AMP:in xenonit ajovaloissa.. tekevät samaa..
    Lisäkysymyksenä, että miksi se releytyksen jälkeen ei kahteen ensimmäiseen viikkoon ryöstänyt liikaa virtaa vaan toimi moitteetta ja sitten ihan ykskaks alkoi taas sammuilu :think
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #32
      Originally posted by Jube View Post
      Lisäkysymyksenä, että miksi se releytyksen jälkeen ei kahteen ensimmäiseen viikkoon ryöstänyt liikaa virtaa vaan toimi moitteetta ja sitten ihan ykskaks alkoi taas sammuilu :think
      Siitä ei ole mitään käsitystä.. ittelläni toimi ilman mitään juttua ~viikon verran täysin moitteettomasti kunnes 1pv työpäivän jälkeen auton käynnistyksen jälkeen laitoin valot päälle ja puff autosammu.. ja vikakoodia oli niin maan perkeleesti.. ja joku virtaan / sähköjännitteeseen liittyen juttu oli siellä.. mutta kysymyshän kuuluu että miten valomoduuli voi olla sillätapaan että voi aiheuttaa ees moisen jutun? :think emt onko nyt kyse watti määristä että auto joutuu pudottamaan 50W -> 35W ja tästä tulee joku komblikaatio.. tiedä häntä.. ja kun auto seisoo tietyn verran... nollaantuu tämä 'muisti' että käytetään 35W valoja tulee taas ongelma.. <- Villi idea vaan
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #33
        Originally posted by 525 TD View Post
        onko kukaan löytänyt netistä jälkiasennusxenonin ballastia joka ei päällepäin näytäisi identtiseltä hellan osaan verrattuna?

        ainakin tämän sivun kuvan perusteella näyttäisi että komponentit ballastiin tulevat ympäri maailmaa ja kasataan sitten kiinassa tms.
        http://www.euro1supply.com/product_i...roducts_id=796 (mahdotonta tietää pitääkö tiedot paikkaansa)

        luulisin että hellan,boschin yms. ballastit kasattaisiin myös tuolla kiinassa tms.(alhaisempien kustannusten vuoksi) niinkuin lähes kaikki muukin elektroniikka nykyään , mutta itse komponenttien laatu (esim.kestoikä) varmaankin parempi kuin "tarvike"osissa

        hmm.. mihin perustuu EPDM:män tieto että OLLO:n ballastin valmistaja olisi AMP ?
        jeps, näitä kuoria käytetään monessa eri firmoissa, ja miksipä ei?

        OLLO toimittaa tuotteet AMP, osuni, BAC ja kenties muitakin nimen alla olevia tuotteet. Jos ostaisin 1000kpl kerrallaan niin voisin vaikka laittaa oma nimi päälle.
        Ja ne taas ostaa osa ballastit eri paikasta, mutta en nyt ihan vietsi mainita nimeä, sama paikka valmistaa lisensin nimellä Philips osram ballastit. Onko ne samoja, valitettavasti siihen en ole saannut varma tietoa. Polttimot ovat sitten taas nykyään niin hyvä laatuisia että niissä enään paljon eroja ole. Paitsi 50w, ne ei vaan kestä niin pitkää kun 35w, ainakin toistaiseki. Myyn ne ainoastaan relejohtosarjan kanssa. ..Mutta se ei ole se pointti.

        Guangzhuo ( pekingin jälkeen toiseksi suuin teolisuus kaupunki) kaupungissa on sellainen Yung-Fu niminen auton osien markkinapaikka (motonet x50). Vaivaiset muutamia hehtaari kokoinen paikka. Sieltä saa ostaa vaikka 19usd euron sarjoja, niiden kuoret ovat tehty valuraudasta ( kuten myös h4 liikuvien rauta kehikkät) ja sisukset painaa hyvin vähän. Arvaa kauanko kestää...kiva ajaa pimeassä mutkatie ja yhtäkkiä.... Myös paremmat valmistajat kuten OLLO myy sekunda tai vanhaa technologia tuotteet sielä. Sita samaa kun esim ostopaikka.com saa ostaa melkein puolet mun hinnoista.
        Jostakin syystä itse olen vaan ottanut ne uudemmat 9-32v sarjat myyntiin toisin kun kaikki muut mun tietääkseni. Xenon toimivuus ei ole vanhojen 9-16v ballastien sarjojen parempaa, mutta häiriötekiät ovat vahäisempi. Vähän niin kuin ostaisi putki tv vielä tässä vaiheessa. Se on mun päätös, ja on näissäkin maanantai yksilöitä, sen varmasti uskotte. Voinko antaa takuuta että toimii ilamn apulaiteita (relejohtosarja, vastukset jne.), en todellakaan. Jos virtapuoli on OK, niin en minäkään aina käsitä miksi yhdessä autossa joku sarja toimii ja taas samanlainen toisessa autossa taas ei..

        No mutta eikähän tässä on nyt keskusteltu asiasta tarpeeksi, siinänsä ihan turha kun kaikilla on meidän oma mielipide, ja niin se pitäisi ollakin.
        Last edited by EPDM; 17-12-2008, 11:33.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #34
          Jos tästä "laadusta" nyt ei ole tarkkaa tietoa että mitkä Kiinat toimii ja mitkä ei niin mitä järkeä ottaa riski ja kokeilla että toimiiko vai ei, vaan laittaa Hellaa ja homma toimii? Alkuperäisistä Hellan tuotteista ei vissiin kellään ole ollut huonoja kokemuksia vai?

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #35
            Originally posted by JonasG View Post
            Laittaa Hellaa ja homma toimii? Alkuperäisistä Hellan tuotteista ei vissiin kellään ole ollut huonoja kokemuksia vai?
            Tähänpä kaipaisinki juuri vastaista, että onko joku ihan käytännössä jälkiasentanut pitkiin xenonit Hellan ballasteilla ja todennut ne (vähintään yhden talven ajan) toimivaksi?

            Nimittäin 140€ ballasteja en aio ostaa mikäli ne ei 100% varmuudella poista ongelmia kokonaan...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • 525 TD
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 281
              • IISALMI

              #36
              noiden ongelmien pitäisi kaiken järjen mukaan poistua jos kummankin puolen valopiuhoihin laittaa releiden lisäksi polttimoa vastaavat 55w tehovastukset peltiin kiinni

              sen jälkeen auton valomoduli tulkitsee kaiken olevan kunnossa ja valot toimii omassa itsetehdyssä johtosarjassaan

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #37
                Originally posted by Jube View Post
                Tähänpä kaipaisinki juuri vastaista, että onko joku ihan käytännössä jälkiasentanut pitkiin xenonit Hellan ballasteilla ja todennut ne (vähintään yhden talven ajan) toimivaksi?

                Nimittäin 140€ ballasteja en aio ostaa mikäli ne ei 100% varmuudella poista ongelmia kokonaan...
                Minulla on vain kokemuksia sumuvaloihin asennetuista, en tiedä pitkistä kun ratkaisin sen ongelman e60 bi-xenon linsseillä, eli lyhyet on myös pitkät ja pitkiin asensin nightbreakerit niin rupesi haluttu valoteho olemaan kohdillaan.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #38
                  Originally posted by JonasG View Post
                  Jos tästä "laadusta" nyt ei ole tarkkaa tietoa että mitkä Kiinat toimii ja mitkä ei niin mitä järkeä ottaa riski ja kokeilla että toimiiko vai ei, vaan laittaa Hellaa ja homma toimii? Alkuperäisistä Hellan tuotteista ei vissiin kellään ole ollut huonoja kokemuksia vai?
                  Kun jälkiasenettuna se on sama onko se hella tai jotain muuta laatu osaa, jos auto ei ole ohjelmoitus siihen, niin se on se vaikuttva tekiä...
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • JonasG
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 2160
                    • Porvoo/Helsinki

                    #39
                    Originally posted by EPDM View Post
                    Kun jälkiasenettuna se on sama onko se hella tai jotain muuta laatu osaa, jos auto ei ole ohjelmoitus siihen, niin se on se vaikuttva tekiä...
                    Ok, minun auto ei tarvinnut mitään ohjelmointeja kun sumuvaloihin asennettiin orkkis Hellat. Onko se niin että vain jos asentaa pitkiin niin tarvitsee ohjelmoida?
                    :think

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      #40
                      [

                      En ala enää tämän asian kans värkkäämään. Tulee turhan paljon hintaa hommata polttimot, adapterit ja Hellan ballastit.
                      Palaan tämän auton kohdalla halogeneihin ja ostan seuraavaksi sellaisen auton, jossa on alkuperäiset Bi-xenonit [/quote]


                      Näin minäkin ratkaisin oman kaukovalo xenon ongelmani..... ei toiminut minullakaan kirveelläkään joten........
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #41
                        Originally posted by Jube View Post
                        Lisäkysymyksenä, että miksi se releytyksen jälkeen ei kahteen ensimmäiseen viikkoon ryöstänyt liikaa virtaa vaan toimi moitteetta ja sitten ihan ykskaks alkoi taas sammuilu :think
                        Erittäin isolla todennäköisyydellä johtuu ballastin huonosta tai olemattomasta suunnittelusta EMI häiriöiden suhteen. Aiheuttaa sitten ongelmia auton järjestelmissä.

                        Comment

                        • EPD Motorsport
                          Yritys
                          • Mar 2007
                          • 36

                          #42
                          Originally posted by EPDM View Post
                          Kun jälkiasenettuna se on sama onko se hella tai jotain muuta laatu osaa, jos auto ei ole ohjelmoitu siihen, niin se on se vaikuttva tekiä...
                          En tarkoitannut ohjelmoitu siinä mielessä, pahoittelen, tarkoitin sen niin kuin "suuniteltu".

                          Mutta toki uudemmat autot voidaan myös ohjelmoida uudestaan sen puolesta (kuten tehdään moottorin puolella). Hardware on sama xenon ja halogeeni autoissa joten se pitää vaan osata löytää se valikko OBD puolella. Pitää keskustella Risto Kangkaan kanssa asiasta, monet bmw liikkeet kääntyy hänen puoleen kun itse eivät osaa käyttää BMW ohjelmat tarpeeksi hyvin.

                          Comment

                          • heksu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 335
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Jube View Post
                            Tähänpä kaipaisinki juuri vastaista, että onko joku ihan käytännössä jälkiasentanut pitkiin xenonit Hellan ballasteilla ja todennut ne (vähintään yhden talven ajan) toimivaksi?

                            Nimittäin 140€ ballasteja en aio ostaa mikäli ne ei 100% varmuudella poista ongelmia kokonaan...
                            Mulla pelaa nykyisin.

                            Eli auto on E39 530DaT 6/99, vaihdettu original facelift xenonumpiot.
                            Lisäsin H7 tarvikexenonsarjan pitkille, välkkyivät ja vikailmoitus mittaristoon palaneista polttimoista. Vaihdoin ballastit Hellaan, välkkyminen väheni, edelleen herja mittaristoon. Sitten vielä vikailmoitusjärjestelmän ohittaja(=vastusjohtosarja) niin ongelmat siirtyivät historiaan.

                            Edit: Ja ovat tosiaan olleet nyt kiinni ilman ongelmia reilun vuoden.
                            Last edited by heksu; 18-12-2008, 22:46.
                            Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                            Soita/txt/whatsapp 0406375197
                            [email protected]

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              #44
                              Originally posted by EPD Motorsport View Post
                              En tarkoitannut ohjelmoitu siinä mielessä, pahoittelen, tarkoitin sen niin kuin "suuniteltu".

                              Mutta toki uudemmat autot voidaan myös ohjelmoida uudestaan sen puolesta (kuten tehdään moottorin puolella). Hardware on sama xenon ja halogeeni autoissa joten se pitää vaan osata löytää se valikko OBD puolella. Pitää keskustella Risto Kangkaan kanssa asiasta, monet bmw liikkeet kääntyy hänen puoleen kun itse eivät osaa käyttää BMW ohjelmat tarpeeksi hyvin.
                              Se olisi hyvä, ilmoitathan tänne sitten kun löytyy faktaa?

                              Comment

                              • Keke71
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 340
                                • Kiiminki

                                #45
                                Juuri tuossa asensin omaan e39:iin xenonit pitkiinvaloihin, hemmetin hyvin toimii, ei mitään häiriöitä ja valotehoa tuli kertalaakista lisää. Senkummemmin rupee tässä ketään/mitään mainostaan, mutta tossa linkki minkälaiset laitoin paikoilleen: http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=446

                                Edit: kaikki oli ihan plug and play, eli ei mitää johtojen katkomisia.
                                Last edited by Keke71; 27-12-2008, 15:44.
                                E39 540iA Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎