Originally posted by EPDM
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!
Collapse
X
-
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostLyhyet teki kerran sen, että sytytti sisävalot ja hätävilkut, ku laitoin auton käyntiin. Samalla sekos keskuslukko. Laitoin konkat johtojen väliin ja se poistu sillä.
Pitkät teki lähes joka kerta "kylmäkäynnistyksellä" saman tempun. Ensin kokeilin sinne konkkia -> ei auttanu. Sitten relesarja -> ei auttanu. Sitten relesarja vastuksilla ->ei auttanu. Sitten Relesarja vastuksilla ja konkilla -> ei auttanu.
Onko ballastille jokin varma testaustapa, jolla viallisen ballastin saisi selville kun nykyään vika on silloin tällöin? Lyhyissä on alkuperäiset ja toimivat 35W hellan ballastit ja pitkissä 50W tarvike ballastit,joissa vika ilmenee joskus.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by luikas View PostItsellä on pitkissä täsmällee sama ongelma kun laitoin sinne 50W jälkiasennus xenonit, että kun pitkät läväyttää päälle niin saattaa mennä juurikin sisävalot ja hätävilkut päälle + keskuslukko ei seuraavalla lukituskerralla toimi vaan pitää pariin otteeseen lukita että menee lukkoon.
Onko ballastille jokin varma testaustapa, jolla viallisen ballastin saisi selville kun nykyään vika on silloin tällöin? Lyhyissä on alkuperäiset ja toimivat 35W hellan ballastit ja pitkissä 50W tarvike ballastit,joissa vika ilmenee joskus.
Ei siitä nyt niin monta vuotta (6-8v) kun annoin mukaan 15A sulakkeesta niissä ensimäisissä sarjoissa (35w) kun 10A sulake tahtoi palaa..Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Nonii, hyvä että tuli tätäkin selailtua kun aattelin pitkiin xenonit laittaa, kun otin, köh, ämpärit pois keulilta nyt...
Nuo katuauton AMP:it nyt ei ihan mahdottoman hintaset ole jos kerran ovat laadukkaita, kun noita vähä kaikenmerkkisiä myydään kyllä siitä jotain 70e ylöspäin... :think
Samoten noita euro 1 supplyn settejä kattelin, mutta onkos niistä kellää kokemusta? :think
tietysti jos halvalla haluaa... hongkongista..
Silti vähä sylettää noi hinnat ku ei tiiä kuinka paljo se valoteho paranee (ja toimiiko kuin hyvin yms)...
Lightforcen E240 xenonit nokalle niin näkee...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNonii, hyvä että tuli tätäkin selailtua kun aattelin pitkiin xenonit laittaa, kun otin, köh, ämpärit pois keulilta nyt...
Nuo katuauton AMP:it nyt ei ihan mahdottoman hintaset ole jos kerran ovat laadukkaita, kun noita vähä kaikenmerkkisiä myydään kyllä siitä jotain 70e ylöspäin... :think
Samoten noita euro 1 supplyn settejä kattelin, mutta onkos niistä kellää kokemusta? :think
tietysti jos halvalla haluaa... hongkongista..
Silti vähä sylettää noi hinnat ku ei tiiä kuinka paljo se valoteho paranee (ja toimiiko kuin hyvin yms)...
Lightforcen E240 xenonit nokalle niin näkee...Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
No joo eipä enää tunnu tuo muutama euro tuossa. Pitääkin harkita joo.
(vai pitäiskö jättää syksyyn jolloin ei taaskaan tuu hankittua?)
Saa postailla lisää juttua jos on!
Täytyy varautua pieneen rele, konkka ja vastus rulianssiin... Tosin on pienel OBC:llä tuo niin ei pitäis herjata ainakaan vikaa, mut jos vaikka alkaa sammuileen...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
E39 autona ja hellan alkuperäiset xenon umpiot (jälkeen laitettu), kuitenkin valoteho on huono. Vikailmoituksia ei anna ajotietokoneelle, ilmeisesti jokin purkki jossain välissä..
Polttimot on philipsin kalliit, joten ei polttimoista pitäisi olla kyse.
Voiko suuntaus olla niin vinoillaan, näyttää että sivuilla olisi n 2m "kirkas" spotti..
Kuitenkin liikennemerkeistä yms heijastuu hyvin valo..
muita vastaavantyyppisiä autoja mitä vastaan sattuu näyttää xenonit olevan niissä kirkkaammat silmään kun omassa...Last edited by Mikhou; 04-06-2012, 15:18.E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Ei e39:n xenonit mitenkään hirveen tehokkaat olekkaan uusiin Volvoihin verrattuna vaikkapa...
Eihän ole säätötangot poikki umpioista? Ota jostain lampun takaosasta kiinni ja kokeile varovasti, antaako lamppu periksi, siis heiluuko heijastinosa miten sattuu, vai onko se selvästi kiinni...
Ite kanssa aluksi ihmettelin huonoa valotehoa jne, niin kaikki tangot oli poikki. Ja nyt vielä viisisin säätö, sivuttaissuuntanen säätö, niin alko näkymään jo ihan kummasti.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostE39 autona ja hellan alkuperäiset xenon umpiot (jälkeen laitettu), kuitenkin valoteho on huono. Vikailmoituksia ei anna ajotietokoneelle, ilmeisesti jokin purkki jossain välissä..
Polttimot on philipsin kalliit, joten ei polttimoista pitäisi olla kyse.
Voiko suuntaus olla niin vinoillaan, näyttää että sivuilla olisi n 2m "kirkas" spotti..
Kuitenkin liikennemerkeistä yms heijastuu hyvin valo..
muita vastaavantyyppisiä autoja mitä vastaan sattuu näyttää xenonit olevan niissä kirkkaammat silmään kun omassa...EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostIte tapasin samaan ongelmaan omassa, ja ei ollut mikään tanko poikki! Vähän nostin valoja kuusiokolo avainta käyttämällä umpion päältä/konepellin alta! Ihmettelin itsekkin että voiko olla alkuperäiset xenon valot näin surkeet. Nyt näyttää hyvin eteen. Kandee muuten tsekata vielä, ettei valot ole sillä EI euroopan asetuksella. En muista oliko se säätö lyhkäsissä vai pitkissä.
Tangot ei vaikuta olevan poikki, mutta tarkastetaan uusiks kun auton luo pääsen..
Mistäs tämän EI euroopan asetuksen saa pois ?
Onko mahista / vaikutusta jos on D2-R polttimot, kun D2-s näissä pitäis olla ?E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostTangot ei vaikuta olevan poikki, mutta tarkastetaan uusiks kun auton luo pääsen..
Mistäs tämän EI euroopan asetuksen saa pois ?
Onko mahista / vaikutusta jos on D2-R polttimot, kun D2-s näissä pitäis olla ?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostTuolla eurooppa-asetuksella tarkoitetaan varmaan että siitä umpion päältä kun avaat sen pyöreän luukun ja käännät siitä vivusta, niin varjostinpelti liikkuu ja valot ei häikäise briteissä ym vääränkäden maissa.
Mutta toi karahkahan on ihan kunnolla kiinni siinä heijastinosassa... Ainakin mitä kattelin kun tangot vaihdoin. Vai kääntyykö se muka jotenkin herkästi?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Tuli tossa asennettua jälkiasennus xenonit vanhojen jälkiasennus xenonien tilalle pitkiin ja ilmeni pienoinen ongelma.
Syy tähän valo päivitykseen oli se että vanhoista pitkien xenoneista oli toisen puolen ballasti pimeenä, eikä varaosia kuulemani mukaan saa enää mistään.
Noh itse asiaan... Asensin tosiaan valot ja kokeilin niitä että pelaa, hienosti toimi. Lähin hallilta ajelemaan kotiin ja siinä pimeellä tien pätkällä ajattelin nakata pitkät päälle niin näkee että onko ne mistään kotosin... Laitoin pitkät päälle ja syttyhän ne, vaan sytty myös jotain muuta, nimittäin hätävilkut ja sisävalot. No painoin vilkut pois, sammutin sisävalot ja ajelin kotiin. Kotona sammutin auton ja olin laittavinani ovet lukkoon, mutta eipä ne menny, valot vaan välähti ja ovet jäi auki. Toisella yrityksellä onnisti..
Aamulla olin lähössä töihin ja parkkipaikalla kokeilin pitkiä... Sama tulos hätävilkut ja sisävalot päälle, autolla hallille ja ovet lukkoon, sama tulos valot välähti ja ovet pysyi auki. Toisella meni normaalisti lukkoon..
Auto on siis e39 525i -01 bensa... Valot taasen hylutekin 35w canbus versiot ilman relejohtosarjaa, jota en tiennyt tarvivani ennenkuin nyt kun kysyin asiasta myyjältä ja ehdotti johtosarjan ostoa.
Tämän jos oisin tiennyt niin olisin suoraan tilannu 50w canbus sarjan ja relejohtosarjan. Olin vaan siinä uskossa ettei 35w sarja tarvi tuota johtosarjaa, kuten myyjäkin uskoi.
Onkohan se sitten vaan ostettava se johtosarja...?
Btw. Asennuksen yhteydessä katkoin pihdeillä molemmista hehkun mukana tulevista( ns. minulle ylimääräisistä johdoista + ja - johto ) päät ja otin ne irti. Vaikuttaako tämä sitten tulevaan relejohtosarjan asennukseen?___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
Comment