Originally posted by jania78
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!
Collapse
X
-
Originally posted by EPDM View Postaah...mutta silti kumma jutta. Pitää laittaa meidän 330d myös kaukovaloihin xenoneita ja katsoa mitä tapahtuu..
Kerrohan miten onnistui kun saat ne xenonit nokivasaran nokalle...Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostVoisiko tuo sitten johtua jännitteen notkahtamisesta valot sytytettäessä? Xenonithan ottaa enemmän virtaa syttyessään kuin halogenit.
Voi olla, mutta se viittaisi siihen että akku olis lähes dead, ja dieseli taas tarvitse aika paljon virtaa moottorin käynistyksessä joten se on pakko olla aika hyvässä kunnossa...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Allekirjoittaneella oli myös tuota satunnaista sammuilua pitkien jälkiasennusten kanssa. Tietokone herjasi fuel injection systemiä. Herjaako muilla?
Syksyllä kävin myös EPDM:n luona ja silloin ohjelmoitiin muistaakseni jokin kylmä check juttu pois. Aluksi tuntui siltä, että auttoi, mutta ei.. Sammuilu jatkui.
Valotehon takia halunnut xenoneista luopua ja tuntui siltä auto ei enää sammuilekaan, kun löi pitkät päälle joko kytkin pohjassa tai ilman kaasua. Ilmeisesti se auttaa asiaa, mutta ei poistanut sammuilua.
En tiedä mitä autolleni tapahtui, mutta nyt kolmen kuukauden sisällä auto on sammunut pitkien vaihdon yhteydessä vain yhden kerran! Eli aivan kuin tuo vika olisi vain kadonnut?
Ajotietokoneeseen ei tule mitään herjoja pitkistä valoista kun ne palavat normaalisti, mutta kovilla pakkaskeleillä apparin puolen pitkä vidduili, eikä suostunut syttymään. Silloin ajotietokoneeseen tuli häly pitkiltä. Yö lämpöisessä tallissa ja taas syttyi apparinkin puolen xenon..kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.
Comment
-
-
Laittomat kiinaxenonit hiiteen
Originally posted by jania78 View PostOnko tähän ongelmaan löytyny ratkaisua? Mulla auto sammuu kun laittaa valot päälleilmeisesti on jotku halppis xenonit merkkiä en muista... niin ja auto on e39 530d -99
Joutaa sammuakin koko saatanan laitos, JOS keulilla hehkuu vastaantulijoita häikäisevät laittomat kiinaxenonit.
AKE (nyk. TraFi) kertoo näin:
Ja tietenkään niitä xenon-polttimoita ei pidä asentaa halogenpolttimoille tarkoitettuun umpioon!
Niin monta törkeästi häikäisevää kiinaxenonbemaria on jo maantiellä tullut vastaan, että seuraavaa vastaantulijaa ajattelin huomauttaa haulikolla.
Hämmästyttää itsekkyys joka rehottaa tässä xenon-keskustelussa; jokaisella on kiinnostus vain omasta valotehostaan ja näkemisestään. Muiden häikäisyynjoutumisesta viis veisataan.
Häikäisyn vuoksi ne säädökset ovat olemassa.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostJoutaa sammuakin koko saatanan laitos, JOS keulilla hehkuu vastaantulijoita häikäisevät laittomat kiinaxenonit.
AKE (nyk. TraFi) kertoo näin:
Ja tietenkään niitä xenon-polttimoita ei pidä asentaa halogenpolttimoille tarkoitettuun umpioon!
Niin monta törkeästi häikäisevää kiinaxenonbemaria on jo maantiellä tullut vastaan, että seuraavaa vastaantulijaa ajattelin huomauttaa haulikolla.
Hämmästyttää itsekkyys joka rehottaa tässä xenon-keskustelussa; jokaisella on kiinnostus vain omasta valotehostaan ja näkemisestään. Muiden häikäisyynjoutumisesta viis veisataan.
Häikäisyn vuoksi ne säädökset ovat olemassa.
Mutta asiaan, ainakin AMP merkkiset muuntajat toimivat pitkien kanssa moitteetta. Voin suositella. www.katuauto.fiF31 moped edition...
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostJoutaa sammuakin koko saatanan laitos, JOS keulilla hehkuu vastaantulijoita häikäisevät laittomat kiinaxenonit.
AKE (nyk. TraFi) kertoo näin:
Ja tietenkään niitä xenon-polttimoita ei pidä asentaa halogenpolttimoille tarkoitettuun umpioon!
Niin monta törkeästi häikäisevää kiinaxenonbemaria on jo maantiellä tullut vastaan, että seuraavaa vastaantulijaa ajattelin huomauttaa haulikolla.
Hämmästyttää itsekkyys joka rehottaa tässä xenon-keskustelussa; jokaisella on kiinnostus vain omasta valotehostaan ja näkemisestään. Muiden häikäisyynjoutumisesta viis veisataan.
Häikäisyn vuoksi ne säädökset ovat olemassa.
Maalaisjärkeä saa tietysti käyttää ja on ehdoton että valot ovat suunattu oikein oliko halogeeni tai xenon valo. On totta että joissakin halpis jälkiasennus valoumpioissa valokuvio on jo huono halogeeneillä, ja se vaan korostuu jos valotehoa on 3x enemmän. Mutta hyvin suuniteltu heijastin ei aiheuta sen enemmän häikäisyä. Xenonin poltinpisti on täsmälleen samassa paikassa heijastimessa vrt. halogeenin hehkulanka joten valo suuntautuu heijastimen kautta täsmälleen samaan suuntaan.
Itse vältin kerran törmäys hirveen ( melkein ), ja selvä syy oli että valoteho oli sen verran että ehti nähdä ja siksi väistää hirven edes osittain. Jos se on itsekkyys, niin olkoon.
Sammumista: Mielellään haluan itsekin päästä asian jyvään. Eli jos joillakin on mahdollisuus tulla hyvinkäälle kenellä näin valot oireilee, niin kokeillaan eri muuntajia. Ei edes tarviste olla minulta ostettuja...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostJoutaa sammuakin koko saatanan laitos, JOS keulilla hehkuu vastaantulijoita häikäisevät laittomat kiinaxenonit.
AKE (nyk. TraFi) kertoo näin:
Ja tietenkään niitä xenon-polttimoita ei pidä asentaa halogenpolttimoille tarkoitettuun umpioon!
Niin monta törkeästi häikäisevää kiinaxenonbemaria on jo maantiellä tullut vastaan, että seuraavaa vastaantulijaa ajattelin huomauttaa haulikolla.
Hämmästyttää itsekkyys joka rehottaa tässä xenon-keskustelussa; jokaisella on kiinnostus vain omasta valotehostaan ja näkemisestään. Muiden häikäisyynjoutumisesta viis veisataan.
Häikäisyn vuoksi ne säädökset ovat olemassa.Ex: e61 530xd Touring
Ex: e39 520i Touring
Ex: e46 330d Touring
Ex: e46 320d Touring
Ex: e39 525 tds Touring
Ex: e39 530dA Touring
Ex: e36 323i Touring
Comment
-
-
Ok, väliaika tiedote.
laitoin aamupäivällä omaan 330d 2002 e46 missä siis on vakiona lyhyille xenonia, myös pitkille 50w canbus väylä xenon sarja, ja ajoin nyt luonaaksi kotiin. Hakuna matata, pitkät toimii hyvin, ei mitään vikavaloja...MUTTA...pari kertaa kun kokeilin valot pääle ja pois, niin miitaristo meni "pimeaksi" noin 1-2 sekunnin aikana ennen kuin viisarit taas nousi normaali asentoon. Tiedossahan on että xenon muuntaja tarvitsevat etenkin 50w aikamoinen virtapiikki sytytääkseen xenonkaasua, mutta sitten heti sen jälkeen jännitte tippuu 23000v-> 85v tasoon.
Tämä ilmiö en ole nähnyt moneen moneen asennuksien aikana paitsi kerran vw corradossani (bensa) monta vuotta sitten missä mittari myös reagoi suunilleen samalla tavalla kun kytkettiin xenonnit pitkille (35W jos muistan oikein)
Eli illalla asennan relejohtosarja, mita muutenkin suosittelen kaikki 50w sarjoihin, jolloin ohitan auton oma valojohtosarja ja käytetään sen vaan herätevirraksi.
EDIT: ok, reletetty johtosarja vastuksineen ainakin tähän asti näyttäisi korjaneen mittaristo/sähköpiikki ongelma. Asennukseen menee noin 2.5 minuuttia...
SUosittelen siis että teillä kenellä sammuu moottori asenette relejohtosarja, syy voi hyvinkin olla virtapiikki...Last edited by EPDM; 21-01-2010, 18:36.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Xenon
Mulla on tuollainen Xenon-setti menossa e39-97 Bemariin jossa faceliftin umpiot, eli saa vissiin ihan laillisesti asentaa ko valot lyhkäsiin.
Hehkutetaan noita settejä, että ovat ihan Plug and Play, mutta e39 Bemarissa ei näytä näin olevan. Vein aamulla rouvan töihin, jotta päivän aikana asennan Xenonit, mutta tais mennä päivä hukkaan jollei adaptereita saa Oulun seudulta.
Tietennii jos särkee sen orggis pidikkeen, saa asennettua, mutta onko tiedossa myykö joku Oulussa noita renkuloita, vai meneekö tilaukseen?
-Jukka-Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostJoutaa sammuakin koko saatanan laitos, JOS keulilla hehkuu vastaantulijoita häikäisevät laittomat kiinaxenonit.
AKE (nyk. TraFi) kertoo näin:
Ja tietenkään niitä xenon-polttimoita ei pidä asentaa halogenpolttimoille tarkoitettuun umpioon!
Niin monta törkeästi häikäisevää kiinaxenonbemaria on jo maantiellä tullut vastaan, että seuraavaa vastaantulijaa ajattelin huomauttaa haulikolla.
Hämmästyttää itsekkyys joka rehottaa tässä xenon-keskustelussa; jokaisella on kiinnostus vain omasta valotehostaan ja näkemisestään. Muiden häikäisyynjoutumisesta viis veisataan.
Häikäisyn vuoksi ne säädökset ovat olemassa.Niin...ja nämä ovat niitä autoja millä suomen poliisi ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostMulla on tuollainen Xenon-setti menossa e39-97 Bemariin jossa faceliftin umpiot, eli saa vissiin ihan laillisesti asentaa ko valot lyhkäsiin.
Hehkutetaan noita settejä, että ovat ihan Plug and Play, mutta e39 Bemarissa ei näytä näin olevan. Vein aamulla rouvan töihin, jotta päivän aikana asennan Xenonit, mutta tais mennä päivä hukkaan jollei adaptereita saa Oulun seudulta.
Tietennii jos särkee sen orggis pidikkeen, saa asennettua, mutta onko tiedossa myykö joku Oulussa noita renkuloita, vai meneekö tilaukseen?
-Jukka-
H =halogeeni (H1, H3, H4, H7)
D = xenon (D1S, D2S, D2R)
C = lähivalo
R = kaukovalo
CR = lähi- / kaukovalo
HC = Halogen lähivalo
DC = Xenon lähivalo
HR = halogen kaukovalo
DR = Xenon kaukovalo
HCR = Halogen lähi- / kaukovalo
DCR = Xenon lähi- / kaukovalo*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostNo eihän se laillisesti onnistu mihinkään H1, H7, H4 yms. kannoilla oleviin umpioihin, ainakaan Suomessa. Sen lisäksi tarvitaan automaattinen valojen korkeudensäätö ja pesurit. Umpiot vaihtamalla onnistuu. Mulla Depo/fk umpioissa DCR merkintä lasissa ja kotelossa mutta ei kai niihinkään saa edes pitkiä laittaa kun kanta on H7. Pesureita ja automaattista korkeussäätöä ei pitkille ole säännöissä.
H =halogeeni (H1, H3, H4, H7)
D = xenon (D1S, D2S, D2R)
C = lähivalo
R = kaukovalo
CR = lähi- / kaukovalo
HC = Halogen lähivalo
DC = Xenon lähivalo
HR = halogen kaukovalo
DR = Xenon kaukovalo
HCR = Halogen lähi- / kaukovalo
DCR = Xenon lähi- / kaukovalo
Pesurit löytyy ja ei kai noin vanhassa tarvi automaattista korkeudensäätöä?
Farmariauton ollessa kyseessä toi korkeudensäätö on hoidettu ilmapusseilla takajousien sijaan, katsotaanko se automaattiseksi korkeudensäädöksi?Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Comment