E39 530d:n turboasiasta on ehkä eniten erillisiä topiceja tällä forumilla heti E39 530d webaston jälkeen.. joten humm.. vanhoja topiceja löytyy varmasti..
Kuitenkin... mikään muu ei käsittääkseni mene "heittämällä" kaikilta osin paikoilleen, mutta GT2260V on hyvin lähellä. Pakosarjaan taitaa käydä suoraan, mutta ahtoputkea pitää hieman muokata. E60 530d:ssä saattaa olla tämä sama puhallin en ole 100 varma.
Jees, turbon vihellys muuttunut metalliseksi vihellykseksi ja autolla ajettu noin 270000 niin voi olla kohta aiheellista alkaa katselemaan uutta turboa...
Pitää vielä yrittää ettiä noista topikeista onko hyötyä vaihtaa 2260:tä 2556:sen tilalle vai laittasko suoraan vaan vakio ahtimen.
Mul on semmonen muistikuva et kaikki e39 530d.t on vakiona tuolla garretin gt2556 ja e60 korimallissa tulee tuo parempi garret gt2260v. e46 330d.ssä on sit tuo 135kw tuolla 2556 ja faceliftissä (204hv) on sit tuo 2260v.
edit. Laita ihmeessä tuo uudempi jos edullisesti löydät!
Laita ehdottomasti tuo 2260 vanhan tilalle. Tarvitset uuden laipan ahtoputkelle joka tulee kiinni ahtimeen niin menee heittämällä muistaakseni. Jos haluaa hifistellä niin suosittelisin että ostat sen mallin 2260 missä on servolla toteutettu nuo siipien säädöt eikä sillä alipainekellolla. Auto vastaa siten kaasuun herkemmin kuin aikaisemmin ja turhat viiveet jää pois. Joudut kuitenkin tekemään johtosarjan tuolle servolle mutta voin laittaa sulle privaan toimivaksi todetun johtosarjan piirrustukset niin voit ite värkkäillä.
E: Kyseinen operaatio tehty 525d:hen vuosi sitten eikä sen kummempi homma ollut, tosin kaveri teki minulle tuon johtosarjan.
Mul on semmonen muistikuva et kaikki e39 530d.t on vakiona tuolla garretin gt2556 ja e60 korimallissa tulee tuo parempi garret gt2260v. e46 330d.ssä on sit tuo 135kw tuolla 2556 ja faceliftissä (204hv) on sit tuo 2260v.
edit. Laita ihmeessä tuo uudempi jos edullisesti löydät!
-Janne
e46 330d:ssä on 135kw versiossa GT2256V ei GT2556V niinkuin 530d:ssä. Ja 150kw versiossa on tuo GT2260V.
Jos haet tuota GT2260V:tä, niin kannattaa katsoa myös Range Roverien osista, koska uudessa Rangessa on bemarin M57N moottori. Itse ostin tälläisen Rangen ahtimen ebaysta ja ahtimen notulien mukaan se kuuluu X5:een
Kiitos paljon vastauksista.
Tulikin kaikki tähän hätään tarvitsemani tieto.
Ja ei muuta kuin kiiluvin silmin kohti turbon metsästys maita...
Palaamm aiheeseen.
Olisko kellään heittää hyödyllisiä vinkkejä/linkkejä, joista tota gt2260v:tä kannattas alkaa kyselemään?
Ebay:stä ei ainakaan tällä hetkellä löydy yhtään.
Proturbolta joskus kysyin uuden hintaa, niin 1690€ oli kuulemma lappu päällä.. Italiasta uusi 890€ + toimituskulut. Suomessa pyysivät purkaamolla 980€ 60tkm ajetusta puhaltimesta.
Comment