Originally posted by Hebbu ///M3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n talviajo-ominaisuudet?
Collapse
X
-
Originally posted by PNV View PostKyllä on eteneminen surkeeta lukottomalla perällä varsinkin dsc päällä. Taitaa olla kokolailla ensimmäinen talvi ilman lukkoa. Ite ajellu kaikenlaisilla 80-90 luvun romuilla joissa lukkoperä ja jokkut ässärenkaat, mutta eteneminen ollu kohtalaista lukon ansiosta. Muuten kyllä loistava auto tuo nykyinen bmw.
Toisaalta ilman sutimisenestoa tuo on todella yksivetoinen, ja suunnittelinkin jo hieman lukkoa siihen.
Etenemiskyky ei mitenkään huono ollut kuitenkaan, kunhan sen vetoluistoneston otti pois päältä vaan. Toki minä nyt olen takavetoisiin tottunut, ja joskus vaan lähdetään liikkeelle vähän hitaammin, se on sellasta...
Ihan hyvä sinänsä talvellakin ajaa, joskaan ei mikään leppoisin leikkikalu. Aika hätäinen takapää, mutta taas toisaalta totteli ohajusta luisussa todella tarkasti.
Talvirenkaina oli 225/55R16 Michelin X-Ice Northit.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNuo molemmat rengaskoot kuitenkin ovat vääriä E39:ään, joten siksi kyselin.Last edited by Hebbu ///M3; 11-12-2012, 09:35.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Raportoin taas yhteiselostani 235/45R17 ContiIceContact nastarenkaiden kanssa: nyt on -2C, tiessä jäiset urat ja lunta niiden ja kaistojen välissä. Kyseessä taajama-/kaupunkiajo. Ja meno vaan tuntuu parantuvan, auto ei nuljahtele urissa/uriin vaan menee niissä tai niiden reunoilla hyvin täsmällisesti ja myöskin kaistanvaihto menee täysin vaivattomasti (omituisen) hyvällä pidolla vaikka luistonesto on päällä.
Comment
-
-
Terno
Originally posted by TJJ View PostRaportoin taas yhteiselostani 235/45R17 ContiIceContact nastarenkaiden kanssa: nyt on -2C, tiessä jäiset urat ja lunta niiden ja kaistojen välissä. Kyseessä taajama-/kaupunkiajo. Ja meno vaan tuntuu parantuvan, auto ei nuljahtele urissa/uriin vaan menee niissä tai niiden reunoilla hyvin täsmällisesti ja myöskin kaistanvaihto menee täysin vaivattomasti (omituisen) hyvällä pidolla vaikka luistonesto on päällä.
Ja auto 530da
Comment
-
Omaan 530da:han tuli hommattua 225/50/R17 Continentalin ContiIceContactit ja ei mitään valittamista. Kesärenkaina oli Michelinit edessä ja Kumhot takana.. Rengasäänet eivät muuttuneet mihinkään (nojoo e39 hyvin äänieristetty, mutta silti) vaikka nastat alla.
Liikkeelle lähtö sujuu dsc:llä tai ilman (taajamassa tulee ajettua pois päältä). Olishan se lukko vielä plussaa, mutta hyvin pärjään ilmankin.
Muutenkin auto tuntuu hyvin toimivan pakkasellakin, lukot toimii, lasit pysyy auki ja automaattilootakin pelittää hienosti. Webastoa tulee käytettyä puolisen tuntia ennen liikkeelle lähtöä aina jos mahdollista. Tuollainen talvi/viimasuoja tuli askarreltua syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin, eli perus 10mm pahvista levy kennojen väliin. Ei näy siltä mihinkään ja lämmöt nousee nyt nopeammin ja pysyy maantieajossakin puolessa välissä.Nyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View PostEi näy siltä mihinkään ja lämmöt nousee nyt nopeammin ja pysyy maantieajossakin puolessa välissä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
-03 520i Touring, ilman DSCtä. Mielestäni pitoa on yllättävän hyvin, jos vertaan V70 Volvoon. Liikkeellelähdöt sujuu ihan hienosti, jäiset liikenneympyrät ja risteykset vaatii enemmän tarkkaavaisuutta. voi mennä perä luisuun vaikka luistonesto on päällä. renkaat on 205/65 15 BF Goodrich nastoilla. Aika hyvin toimivat renkaat, jarrutuksissa paremmin pitoa kuin Michelin X-Ice. Olen ottanut vararenkaankin pois, eikä ole tuntunut tarvetta lisäpainolle
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostNyt kun pari päivää ajellut todella liukkailla keleillä, niin pakko kyllä sanoa että liikkeellelähdöissä mun mielestä toi vanha ASC on parempi kuin DSC :think Vaikkakin muutenhan tuo DSC on täysin ylivoimainen.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostE36:sen asc on paljon parempi kuin e39 asc tai dsc etenemisessä/liikkeelle lähdössä.
Sitten taas toisaalta kovemmissa vauhdeissa ei taaskaan niin hyvä mutta sepä olikin jo selvää.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostJep toi kolmikutosen asc ei oo läheskään yhtä herkkä, kolmiysissä kun tuntuu että se välillä rajottaa sutimista vaikka ei oo lähelläkkään renkaat pyöriä tyhjää
Sitten taas toisaalta kovemmissa vauhdeissa ei taaskaan niin hyvä mutta sepä olikin jo selvää.
Mitäs eri DSC versioita e39:ssä on?
Comment
-
Comment