Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #91
    Originally posted by Exami View Post
    Eteen 235/45-17 taakse 265/40-17 jos tuo vanteistus pitää..

    kaaritöitä saa tehdä rajulla kädellä noilla kumeilla... ei meinaan mahdu sitten lähellekään.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #92
      Originally posted by jsr85 View Post
      Mites mahtuu tällainen 17" setti touringiin.

      Taakse 9.5" ET24 255/40 kumilla
      Eteen 8.5" ET14 235/45 kumilla'

      -Janne
      hyvin sopii.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10045
        • KVLA

        #93
        Hapettuneet halpikset siistiksi,millä?

        Laitetaan nyt tänne E39 topiikkiin,kun sellaisen kulkineen pyöristä on kyse.Eli talven jäljiltä odotti yllätys varastossa.Vanteiden kiiltävä alu-valu reunus on aivan hapettunut.Onko mitään järkevää konstia saada hapettumia pois,vai onko vanteet yksinkertaisesti hiottava ensin hiomapaperilla ja sitten kevyemillä hiomavehkeillä kiiltäväksi kuten jostain topiikista aiemmin lukaisin?

        Kauempaa näyttää vielä siisteille,mutta läheltä on järkyttävät.Oli vaan "pakko" laittaa pyörät alle.Siistiminen sitten suoritetaan paremmalla ajalla,kunhan kelit vielä lämpenee.
        Attached Files
        Last edited by Heguli 31; 09-04-2009, 14:59.

        Comment

        • Geijjo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 406
          • Hell Sinki

          #94
          mä olen joskus ton näköiset siistinyt nii nitromors nimisellä aineella lähti toi vanha lakka nätisti pois ja sen jälkeen vesihiontaa tarpeen vaatiessa noihin tummempiin kohtiin ja tahnalla lopuksi kiilloitus,tulee muutes paljo paremman näköiset hjuulet ku kiiltää paljo kirkkaammin.
          Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
          e39 ///M5 ZzZ
          e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
          F11 530da M-Sport
          Hurley-Durley x2
          Koliseva connection
          Itä-helsingin koiraverkko connection

          Comment

          • overboost
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 181
            • E-Suomi

            #95
            265/35-18 Vanteet 8,5x18 ET20
            235/45-17 Vanteet 8,5x17 ET13
            Molemmat pyörii touringissa ongelmitta.

            Comment

            • arpuC
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1377

              #96
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Laitetaan nyt tänne E39 topiikkiin,kun sellaisen kulkineen pyöristä on kyse.Eli talven jäljiltä odotti yllätys varastossa.Vanteiden kiiltävä alu-valu reunus on aivan hapettunut.Onko mitään järkevää konstia saada hapettumia pois,vai onko vanteet yksinkertaisesti hiottava ensin hiomapaperilla ja sitten kevyemillä hiomavehkeillä kiiltäväksi kuten jostain topiikista aiemmin lukaisin?

              Kauempaa näyttää vielä siisteille,mutta läheltä on järkyttävät.Oli vaan "pakko" laittaa pyörät alle.Siistiminen sitten suoritetaan paremmalla ajalla,kunhan kelit vielä lämpenee.
              Tuota, onko noita reunoja joskus aiemmin hiottu? Jos on, niin lakkaahan noissa ei ole jolloinka riittää vaikka bilteman tahna, jonka hinkkaat laikalla tai vaikka käsin sukalla... Kokeile nyt ensiksi tätä vaihtoehtoa.

              Jos siellä on lakka elänyt, niin nitromorssit vanteelle ja alotat hiomaan. Hiominen siis tapahtuu esim. 400-600-800-1000-2000+vesi. Ideana siis poistaa edellisen karkeuden jättämät naarmut (vaikuttaa lopulliseen kiiltoon), lopuksi hinkataan tunti pari laikalla ja tahnalla. Lakan kanssa ei kannata tässä vaiheessa alkaa enään lisäilemään vaan auton pesujen yhteydessä sukka+tahna palauttaa vanteelle ominaisen kiillon.

              Last edited by arpuC; 12-04-2009, 23:58.
              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
              En löydä enää sun luo
              Teitkö sä tän tahallaan?
              Nyt kaikki palaa.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10045
                • KVLA

                #97
                Originally posted by arpuC View Post
                Tuota, onko noita reunoja joskus aiemmin hiottu? Jos on, niin lakkaahan noissa ei ole jolloinka riittää vaikka bilteman tahna, jonka hinkkaat laikalla tai vaikka käsin sukalla... Kokeile nyt ensiksi tätä vaihtoehtoa.

                Jos siellä on lakka elänyt, niin nitromorssit vanteelle ja alotat hiomaan. Hiominen siis tapahtuu esim. 400-600-800-1000-2000+vesi. Ideana siis poistaa edellisen karkeuden jättämät naarmut (vaikuttaa lopulliseen kiiltoon), lopuksi hinkataan tunti pari laikalla ja tahnalla. Lakan kanssa ei kannata tässä vaiheessa alkaa enään lisäilemään vaan auton pesujen yhteydessä sukka+tahna palauttaa vanteelle ominaisen kiillon.
                Ei ole ennen hiottu.Vain pesuvahalla putsattu auton pesun yhteydessä.Vanteet oli virheettömät vielä viime syksynä varastoon vietäessä,joten sen vuoksi yllätys vanteiden kunnosta oli lievä shokki.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #98
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ei ole ennen hiottu.Vain pesuvahalla putsattu auton pesun yhteydessä.Vanteet oli virheettömät vielä viime syksynä varastoon vietäessä,joten sen vuoksi yllätys vanteiden kunnosta oli lievä shokki.
                  Todennäköisesti sinulla on tullut viime kesänä kiveniskuja vanteisiin, jotka ovat halkaisseet suojaavan lakkapinnan. Lakkapinnan alta sitten vanteet ovat päässeet hapettumaan ja jättäneet nuo rumat jäljet.

                  Kannattaa suojata renkaat ja vanteen keskiosat esim. sanomalehdillä ja maalarinteipillä. Sitten vaan reilu Nitromors käsittely noille hapettuneille reunoille. Eli tuolla myrkyllä kaikki lakat pois vanteista. Sen jälkeen kun pieninkin pala lakkaa on syövytetty pois, hiot hienolla hiomapaperilla nuo hapettuneet kohdat puhtaaksi. Lopuksi kiilloitat metal polish tahnalla vanteiden reunat peilikiiltäväksi.

                  Jos jaksat pitää vanteet todella puhtaina ja kiilloitella välillä, niin silloin ei tarvitse tehdä enää muuta. Mutta jos ei jatkuva kiilloittelu kiinnosta, niin sitten vie kiilloitetut vanteet jonnekin automaalaamoon lakattavaksi. Eli kiiltävien reunojen päälle uusi kirkaslakka. Tällöin kiilto ei ole enää yhtä hyvä, kuin ilman lakkaa, mutta toisaalta eivät pääse nopeasti hapettumaan tai likaantumaan käytössä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • arpuC
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1377

                    #99
                    Itse ei myöskään pidä mennä lakkailemaan vanteita, koska se on 100% varmuudella syksyllä lakka on kellastunut. En tiedä kuinka hyvin automaalaamoissa sitten saadaan samanlainen suoja ja pinta, kuin tehtaalta. Itse jättäisin kuitenkin lakkaamaatta ja käyttäisin pesujen yhteydessä esim. tuota bilteman tahnaa.
                    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                    En löydä enää sun luo
                    Teitkö sä tän tahallaan?
                    Nyt kaikki palaa.

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      Onko noissa manuaalilaatikolla varustetuissa e39:ä ongelmia luistoneston suhteen, mikäli rengashalkaisijat poikkeaa vrt. etu/taka-akseli?
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Lakeson View Post
                        Onko noissa manuaalilaatikolla varustetuissa e39:ä ongelmia luistoneston suhteen, mikäli rengashalkaisijat poikkeaa vrt. etu/taka-akseli?
                        Ei luistoneston, mutta esc:n eli ajonhallinnan(jos tällainen on) ja abs jarrujen kanssa on jos ero on iso.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ei luistoneston, mutta esc:n eli ajonhallinnan(jos tällainen on) ja abs jarrujen kanssa on jos ero on iso.
                          kyllähän se luistonestoonkin vaikuttaa, jos takanapa pyörii eri vauhdilla mitä etupää... se on sitten toinen asia kuinka pieni ero alkaa tuntua.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7432
                            • Oulu

                            Mites istuis 9,5x18" ET18 vanteet E39 sedanissa takana? Tuo vanne mitä katon on kai E46 M3:een tehty ja saman vanteen oikeassa E39-versiossa on ET20 takana, mutta erohan on aika mitätön...
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Jaa ehkä uudet vanteet koko 8.5 / 9.5x18 olisiko noille hyvä rengastus tuo sama mikä minulla on tällä hetkellä 8/9x18 eli 235/40 ja 265/35, entäs jos takavanne on 10" leveä?
                              Auto 540ia

                              Autossa säädettävä alusta ja tällä hetkellä on jonkin verran tilaa leveys suunnassa, mutta ottavatko nuo mahdollisesti kiinni?
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • jsa014
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1651
                                • Turun Pallivaha

                                Originally posted by reekoon View Post
                                Jaa ehkä uudet vanteet koko 8.5 / 9.5x18 olisiko noille hyvä rengastus tuo sama mikä minulla on tällä hetkellä 8/9x18 eli 235/40 ja 265/35, entäs jos takavanne on 10" leveä?
                                Auto 540ia

                                Autossa säädettävä alusta ja tällä hetkellä on jonkin verran tilaa leveys suunnassa, mutta ottavatko nuo mahdollisesti kiinni?
                                265 on ihan hyvä myös 10" vanteelle. MUTTA, ehkä miljoonannen kerran, kun kysellään vanteen sopivuuksia, niin se ET olisi kovin mukava tietää...

                                Eli vastauksena tässä vaiheessa, ottaa kiinni jos ET on väärä, ei ota jos sopiva. ET 15-25 niin sopinee.
                                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎