Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    Kuinka paljon e39 touringissa on takavanteella tilaa sisäänpäin. Mahtuuko esim. 11x19" et 25, ettei ota tolppaan tms. kiinni?? Nyt ei siis kysytä mahtuuko muuten mankeloimatta/kaaria mukiloimatta tms.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Martti View Post
      Kuinka paljon e39 touringissa on takavanteella tilaa sisäänpäin. Mahtuuko esim. 11x19" et 25, ettei ota tolppaan tms. kiinni?? Nyt ei siis kysytä mahtuuko muuten mankeloimatta/kaaria mukiloimatta tms.
      kyllä mahtuu, sisältä ja ulkoa. renkaaksi 275/30
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        Noh, miten on asian laita edessä 9,5x19" et15 vanteella? Ottaako tolppaan kiinni? :think

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          Originally posted by bemu2000 View Post
          kyllä mahtuu, sisältä ja ulkoa. renkaaksi 275/30
          Ja tolla setupilla menee "hyllyt" ylös kanttaamalla? Tarkotus oli 265/30 kumi näillä näkymin kietasta, joten helpottaa vielä tilannetta hieman..

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Martti View Post
            Ja tolla setupilla menee "hyllyt" ylös kanttaamalla? Tarkotus oli 265/30 kumi näillä näkymin kietasta, joten helpottaa vielä tilannetta hieman..

            ET25 vanteella ei tarvi kaariin koskea. eteen menee myös 9,5".
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Originally posted by Martti View Post
              Ja tolla setupilla menee "hyllyt" ylös kanttaamalla? Tarkotus oli 265/30 kumi näillä näkymin kietasta, joten helpottaa vielä tilannetta hieman..
              Mulla on Touringissa 275 takana ET25:llä, tosin vanne on 10". Eikä raavi, mitään ei ole muokattu.

              Minkäs kumin meinaat eteen laittaa 9,5" vanteelle, 245/35? Ei oikeen mätsää kyl sit 265/30 takagummin kanssa, halkaisijaeroa 13mm. Tarttis olla 225/35 eteen ja eikös se ole vähän nafti jo 9,5" vanteella?

              Se optimihan on 275/30 ja 235/35
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4985
                • Forssa

                Originally posted by jsa014 View Post
                Mulla on Touringissa 275 takana ET25:llä, tosin vanne on 10". Eikä raavi, mitään ei ole muokattu.

                Minkäs kumin meinaat eteen laittaa 9,5" vanteelle, 245/35? Ei oikeen mätsää kyl sit 265/30 takagummin kanssa, halkaisijaeroa 13mm. Tarttis olla 225/35 eteen ja eikös se ole vähän nafti jo 9,5" vanteella?

                Se optimihan on 275/30 ja 235/35
                Minusta pitäisi laittaa eteen se 245/35, joka on jo sekin 9,5" vanteella aika kapea, sekä taakse 285/30...

                Luistonesto alkaa herjaa jos halkaisijaero on liian suuri edessä ja takana...
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • jsa014
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1651
                  • Turun Pallivaha

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Minusta pitäisi laittaa eteen se 245/35, joka on jo sekin 9,5" vanteella aika kapea, sekä taakse 285/30...

                  Luistonesto alkaa herjaa jos halkaisijaero on liian suuri edessä ja takana...
                  E39 referenssi on 205/65R15 (halkaisija 647,5)

                  245/35=654,1 ja 285/30=653,6
                  235/35=647,1 ja 275/30=647,6

                  Eli kyllä tuo 235/35 ja 275/30 on se 19" optimi. Toki tuo toinenkin menee halkaisijoiden puolesta mutta 285 on todella tarkka ET:lle sitten jo takana vakiokaarilla. Ellei jopa mahdoton.
                  316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    ET25 vanteella ei tarvi kaariin koskea. eteen menee myös 9,5".
                    Hyvä tietää. Tosin nykyinen 10x18" et19 ja 265/35r18 raapii isommissa töyssyissä hieman takana, joten tuo 11x19" et 25 tuntuis vaativan hieman muokkausta, kun tulee kuitenkin vanne n. 6mm ulommas. Varsinkin, jos laittaa 275 leveän renkaan.

                    Siis tää on vielä suunnitteluasteella tää homma, mutta jos tuo setuppi vanteiden osalta tulee, niin eteen laitetaan 235/35r19, joka on just hyvä 9,5" vanteelle. Taakse sitten tuo mainitsemani 265/30 taikka 275/30. Noissa nyt on mun mielestä suht merkityksetön 6mm ero halkaisijassa..
                    Kattoo nyt..mutta mitään 275--> pullakumeja ei taakse tule, eikä varmaan kyllä mahtuisikaan. Samoten eteen 235/35 on maksimi ja samalla oikea vierintäkehä.

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      Originally posted by Martti View Post
                      Hyvä tietää. Tosin nykyinen 10x18" et19 ja 265/35r18 raapii isommissa töyssyissä hieman takana, joten tuo 11x19" et 25 tuntuis vaativan hieman muokkausta, kun tulee kuitenkin vanne n. 6mm ulommas.
                      Siis jos ET19 -> ET25, niin vanne menee 5mm SISÄÄN päin, ei ulos.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Siis jos ET19 -> ET25, niin vanne menee 5mm SISÄÄN päin, ei ulos.
                        Paitsi jos leveys samalla kasvaa 1"...

                        E: Siis haen nyt sitä, missä se vanteen ulkoreuna tulee osapuilleen olemaan.

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          Originally posted by Martti View Post
                          Paitsi jos leveys samalla kasvaa 1"...

                          E: Siis haen nyt sitä, missä se vanteen ulkoreuna tulee osapuilleen olemaan.
                          Hups
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Martti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 787
                            • Suomi

                            Noniin.

                            Eli näillä näkymin ois tulossa seuraavanlainen kombo:
                            - Eteen 9,5x19" et15 ja 235/35R19
                            - Taakse 11x19" et25 ja 275/30R19

                            Luulen, että tuo etupää on aika hyvä tuolla yhdistelmällä, mutta takapää vähän mietityttää. Eli mahtuuko "liian" hyvin, pitäisikö leveyttä kasvattaa vielä 0,5" tai et:tä pienentää..? :think :think

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Martti View Post
                              Paitsi jos leveys samalla kasvaa 1"...

                              E: Siis haen nyt sitä, missä se vanteen ulkoreuna tulee osapuilleen olemaan.
                              tuskin se vanne ottaa siihen kaareen kiinni! ET19 -> ET25 ja molemmissa sama kumi, niin rengas menee sen 6mm sisempään. ei sillä ole pahemmin merkitystä onko vanne 10" vai 11". eiköhän se ole se kulutuspinnan reuna mikä ottaa kiinni kaareen.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4985
                                • Forssa

                                Originally posted by jsa014 View Post
                                E39 referenssi on 205/65R15 (halkaisija 647,5)

                                245/35=654,1 ja 285/30=653,6
                                235/35=647,1 ja 275/30=647,6

                                Eli kyllä tuo 235/35 ja 275/30 on se 19" optimi. Toki tuo toinenkin menee halkaisijoiden puolesta mutta 285 on todella tarkka ET:lle sitten jo takana vakiokaarilla. Ellei jopa mahdoton.
                                Tiedossa on kyllä tuo että halkaisija kasvaa mutta takoitinkin lähinnä sitä että olisi vielä järkevät vanne/rengas yhdistelmät käytössä ja suunnilleen samat halkaisijat edessä ja takana. Tuo toinen olisi minunkin mielestäni parempi yhdistelmä mutta vanteet saisivat olla kapeammat silloin. Itselläni on tällä hetkellä edessä 9" vanne ja sillä tuo 235/35 kumi joka on jo sille vanteelle liian kapea koska vanteen reuna on paljon renkaan reunaa ulompana. Renkaat ovat pirelli pzero nero.

                                Minun mielestäni jos noin leveät vanteet pitää saada niin täytyy olla valmis tekemään hieman kaaritöitä myös sen eteen. Mankelin näyttäminen on varsin pieni homma sen eteen että saa riittävän leveän renkaan.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎