Originally posted by Lakeson
View Post
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että minun mielestä esim.Tuulilasi lehti ei osaisi testata renkaita???
Et ainakaan minun sanomanani, mutta ymmärrän toki lukemasi ymmärtämisen vaikeuden.
Eli ainoa mitä kyseenalaistan ko.testeissä, on se miten ja minkälaisilla painotuksilla Suomeen myytäviä renkaita testataan-
Eli sitä että renkaat testataan uusina ja tasaisilla, sileillä sekä pitkittäisurattomilla moottoriradoilla+lentokentillä, jolloin testitilanne on mahdollisimman kaukana niistä olosuhteista mihin renkaat kuitenkin juuri Suomessa joutuvat.
Eli tasan varmasti niillä testivälineillä, niissä olosuhteissa, niillä pistejärjestelmillä/painotuksilla saadaan aina eroteltua se paras ja huonoin tuote. Jossain muussa lehdessä taas pisteytys, painotukset ja testiolosuhteet ovat hieman erilaiset, joten lopputuloskin voi ja usein onkin jopa täysin päinvastainen. Eli optimitotuutta ja sitä kauppa paremmutta ei ole olemassakaan kuin arvostelukyvöttömän kuluttajan korvien välissä.??
Ei, en siis omaa vielä metrinkään ajokokemusta uudella F10:llä, mutta omaan kymmenien/satojen tuhansien kilometrien ajokokemuksen käytännössä lähes kaikilla Suomessa koskaan myydyllä 17"-20" renkaalla, joten tasan tarkkaan tiedän miten mikäkin tyypillisesti käyttäytyy missäkin.
En siis missään nimessä kyseenalaista yhtäkään rengastestiä sinällään, vaan se on aina absoluuttinen totuus niillä ehdoilla+niissä olosuhteissa joilla testi tehdään.
Luotan siis myös Tuulilasin arvioon uuden F10:n koeajoraportista jossa vakioalusta, vakiorenkain oikeastaan haukuttiin maan rakoon juurikin epätäsmällisenä, kun taas 19" pyörin varustetulla alustalla olevan auton ajo-ominaisuudet uraherkkyyttä+vetelyä+tien kallistusten vetoa lukuunottamatta.
Tämä uusi F10 ei alustaltaan juurikaan poikkea e60:stä jolla minulla taas on TODELLA paljon kokemusta eri vannekoon ja eri valmistajien tuotteista ja ihan saman suuntainen päätelmä tulee myös e60:n kohdalla.
Eli 17" on vielä selkeä "lullakoko" ja todellinen ajonautinto alkaa siitä ylöspäin mikäli valitaan vetelemätön rengasmerkki/malli.
Autobild varmasti saakin autotesteissään eri tuloksia koska he testaavat autojaan ajo-olosuhteissa jotka vastaavat sileitä urattomia Suomalaisia moottoriratoja. Siinä suhteessa vertailua ei voi tehdä.
Comment