Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Elikkä siis jotain muuta pitäs keksiä, mutta mitä? :think Millähän tuota sais vähän nostettua niin että se keula nousisi tarpeeksi? Ideoita kenelläkään?
Edit, Säädettävää alustaa myös miettinyt, mutta tahtovat olla vähän kalliita, ja lisäksi autossani on käsittääkseni ilmaiskarit takana, eli tuohon ei niin helposti löydykkään oikeanlaista alustasettiä?Last edited by Hemu__; 21-09-2010, 18:02.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostElikkä siis jotain muuta pitäs keksiä, mutta mitä? :think Millähän tuota sais vähän nostettua niin että se keula nousisi tarpeeksi? Ideoita kenelläkään?
Edit, Säädettävää alustaa myös miettinyt, mutta tahtovat olla vähän kalliita, ja lisäksi autossani on käsittääkseni ilmaiskarit takana, eli tuohon ei niin helposti löydykkään oikeanlaista alustasettiä?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKawin jouset Pitäs varmaa vaihtaa taksimallin jousiin sitte ellei mitää keksitä...
Mites tällaset, onko laittomat, mitä tuumaa leimamies tai toimivatko yleensäkkään?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=341712Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Maavaraa löytyy tarpeeksi, mutta siis rekisteröintikatsastuksessa katsastusmies laittoi hylyn sentakia koska ajovalon umpio on maasta 48cm (50cm pitäisi olla) ja sumarit olivat 22cm maasta (pitäisi olla 25cm) Ja lisäksi en omista Tuv lappua noihin KAW:n jousiin, mutta nehän toki saa hankittua pientä maksua vastaan esim tuning studiolta.
Ostaisin muuten tuon Ta-tecnixin säädettävän alustan, muttakun mulla on tuo perän tasonsäätö eikä sitä viitsisi ottaa pois käytöstä, kun on vielä ihan toimiva.
Lisäksi nuo Kaw:n jouset ovat lähes uudet ja etuiskaritkin juuri ostetut Sach advantaget, niin ei viitsisi noita kaikkia roskiin heittää.
Nykyinen alusta on kaikinpuolin vielä hyvä ajaa, mutta jotakin pitää keksiä että saa korkeammaksi, mutta mitä, keinot alkaa loppumaan...
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostMaavaraa löytyy tarpeeksi, mutta siis rekisteröintikatsastuksessa katsastusmies laittoi hylyn sentakia koska ajovalon umpio on maasta 48cm (50cm pitäisi olla) ja sumarit olivat 22cm maasta (pitäisi olla 25cm) Ja lisäksi en omista Tuv lappua noihin KAW:n jousiin, mutta nehän toki saa hankittua pientä maksua vastaan esim tuning studiolta.
Ostaisin muuten tuon Ta-tecnixin säädettävän alustan, muttakun mulla on tuo perän tasonsäätö eikä sitä viitsisi ottaa pois käytöstä, kun on vielä ihan toimiva.
Lisäksi nuo Kaw:n jouset ovat lähes uudet ja etuiskaritkin juuri ostetut Sach advantaget, niin ei viitsisi noita kaikkia roskiin heittää.
Nykyinen alusta on kaikinpuolin vielä hyvä ajaa, mutta jotakin pitää keksiä että saa korkeammaksi, mutta mitä, keinot alkaa loppumaan...
siis onko siellä takana nyt se korkeussäätö vai ei? puhut että siellä on tasonsäätö, mutta silti kierrejouset, mikä on täysin mahdoton yhtälö, koska tasonsäätö on toteutettu ilmajousilla. jos siellä on tason säätö ja taka iskarit on hyvät, niin riittää pelkkä etutolppien vaihto riittää ja takapään korkeus säädetään sopivaksi niillä ilmajousilla.
olen sulle tätä jo pari päivää yrittänyt selittää, mutta ei tunnu menevän jakelukeskukseen
K.A.W: n etujouset tunnetusti madaltaa TODELLA paljon ja jos sulla on niitten kanssa vielä vakio iskarit, niin ei kovin hyvä yhtälö. yksi vaihtoehto on ostaa pienemmällä madalluksella pelkät etujouset.Last edited by bemu2000; 22-09-2010, 00:46.
Comment
-
-
Juu, on menny vähä ohi toi perän tasonsäädön systeemi, en ole itse näet kertaakaan kattonut tuonne taakse, ja saksassa auton myyjä sanoi autossa olevan 40/50 jouset, joten sen kautta ajattelin, että autossa olisi myös KAW:n jouset takana.
Runkonumeron perusteella taas autossa olisi juurikin tuo tasonsäätö, mutta pitää tänään tarkastaa se.
Mulla siis tällähetkellä edessä ainakin KAW:n nuo jouset ja Sach advantage iskarit (uudet) jotka käsittääkseni vastaa m-sporttia ja max. madallusta saa noilla iskareilla olla kuulemma -60mm, mutta mene ja tiedä?
EDIT. KAW:n jouset myös takana, eli pitäisi siis saada koko alustasetti sopimaan? Kaveri varaosaliikkeestä vain katsoi tuolla minun runkonumerolla, että autossa olisi jotkin ilmaiskarit takana, ja sanoi etteivät alustasarjat kävisi tuohon taakse?Last edited by Hemu__; 22-09-2010, 20:15.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostJuu, on menny vähä ohi toi perän tasonsäädön systeemi, en ole itse näet kertaakaan kattonut tuonne taakse, ja saksassa auton myyjä sanoi autossa olevan 40/50 jouset, joten sen kautta ajattelin, että autossa olisi myös KAW:n jouset takana.
Runkonumeron perusteella taas autossa olisi juurikin tuo tasonsäätö, mutta pitää tänään tarkastaa se.
Mulla siis tällähetkellä edessä ainakin KAW:n nuo jouset ja Sach advantage iskarit (uudet) jotka käsittääkseni vastaa m-sporttia ja max. madallusta saa noilla iskareilla olla kuulemma -60mm, mutta mene ja tiedä?
EDIT. KAW:n jouset myös takana, eli pitäisi siis saada koko alustasetti sopimaan? Kaveri varaosaliikkeestä vain katsoi tuolla minun runkonumerolla, että autossa olisi jotkin ilmaiskarit takana, ja sanoi etteivät alustasarjat kävisi tuohon taakse?F11 520dA M-sport
ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91
Comment
-
-
E39 530dA paras rengaskoko mukavuudenhaluiselle?
Näyttää vakavasti siltä, että pihaan tulee vielä kuluvalla viikolla E39 539dA Touring vuosimallia 2002. Auto on hyvin pidetty, kaikin puolin siisti ja siinä on tehtaan alkuperäinen matalampi alusta (ei M-sport) takapään tasonsäädöllä.
Edellinen omistaja on laittanut autoon 18" tarvikevanteet 245/40 -profiilin renkailla. Mielestäni tuolla profiililla menetetään liikaa E39:n parhaista ominaisuuksista, eli mukavuudesta ja hiljaisuudesta. Lisäksi auto hakee uria turhan herkästi. Eli menevät vaihtoon välittömästi ja alle enemmän kumia pystysuunnassa ja vähemmän leveyssuunnassa.
Olisiko 16" ja 205/50 oikea vaihtoehto? Tämä kai on ollut alkuperäinen rengaskoko kun auto on tullut tehtaalta? Kuulisin mielelläni foorumilaisten kokemuksia ennen kuin pistän satsin tilaukseen.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Alkuperäinen koko tuossa faceliftissä on joko 225/55/16 tai 235/45/17.
17":sta vannetta pienempää en kyllä itse ainakaan madalletulla (ja jäykemmällä) alustalla laittaisi. Ellet sitten halua autostasi ihan tunnotonta ajettavaa??? Ajomukavuuttakin on niin monenlaista.
Leveimmillä/matalemmilla renkailla tuleva "huono ajettavuus" on kyllä lähes 100%:sesti huonosta alustasta tai virheellisistä aurauskulmista johtua ongelma (yleensä molemmista).Last edited by ///THe; 18-10-2010, 15:58.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
16" koossa joko 225/55 tai 205/60.
16" renkaan profiileilla kyllä piilottaa alustan välykset mukavasti, ja meno on siinä mielessä mukavempaa, mutta itse ajaminen on kyllä enemmänkin seilaamista verrattuna suurempiin kokoluokkiin. Rengasäänet ovat toki aavistuksen pienemmät kuin suuremmissa kokoluokissa.
Renkaiden merkilla ja kunnolla on myös valtava vaikutus rengasääniin, joten jos sinulla on nyt kuluneet 18" renkaat merkkiä x, niin ei kannata tuomita kokoluokkaa niiden perusteella äänekkääksi.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Kiitokset nopeista vastauksista!
Auto kävi juuri nosturilla eikä alustassa ole isommin väljää missään eikä mitään ole rikki. Nyt autossa alla olevat kumit ovat kolme kesää ajetut Goodyearit, pintaa vielä ihan kivasti mutta kuten sanottu, vaihtoon menevät.
Taidan kallistua ottamaan 225/55 16" vanteella. Jos menee liian pehmeäksi niin sitten menee. Vai olisko sittenkin se 17". Renkaiden laadussa en ole ikinä säästänyt, enkä säästä nytkään.
EDIT: 174000, oikeastaan turhaan nostin tuon äänekkyyden esille, kyllähän E39 vielä noilla 18" renkaillakin on hiljaisempi kuin moni muu. Pelkästään siitä syystä en vaihtaisi kokoa. Suurempi tekijä on vetely, kovuus ja uriin hakeutuminen, jotka kyllä johtuvat nimenomaan liian leveästä ja matalasta profiilista.Last edited by Siankarlo; 18-10-2010, 16:23.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
Comment