Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Dunky View Post
    Luuletko että mahtuu pyörimään 6cm halkaisijaltaan isompi rengas
    Käyppäs kurkkaamas paljonko on jousilautasen ja kumin välissä tilaa


    ja kääntäessä ottaa sisälokariin kiinni...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Hemu__
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 972
      • Kirkkonummi

      Elikkä siis jotain muuta pitäs keksiä, mutta mitä? :think Millähän tuota sais vähän nostettua niin että se keula nousisi tarpeeksi? Ideoita kenelläkään?

      Edit, Säädettävää alustaa myös miettinyt, mutta tahtovat olla vähän kalliita, ja lisäksi autossani on käsittääkseni ilmaiskarit takana, eli tuohon ei niin helposti löydykkään oikeanlaista alustasettiä?
      Last edited by Hemu__; 21-09-2010, 18:02.

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1176
        • Tuusula

        Originally posted by Hemu__ View Post
        Elikkä siis jotain muuta pitäs keksiä, mutta mitä? :think Millähän tuota sais vähän nostettua niin että se keula nousisi tarpeeksi? Ideoita kenelläkään?

        Edit, Säädettävää alustaa myös miettinyt, mutta tahtovat olla vähän kalliita, ja lisäksi autossani on käsittääkseni ilmaiskarit takana, eli tuohon ei niin helposti löydykkään oikeanlaista alustasettiä?
        Miten se etupää noin matalalla roikkuu?
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • Hemu__
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 972
          • Kirkkonummi

          Kawin jouset Pitäs varmaa vaihtaa taksimallin jousiin sitte ellei mitää keksitä...

          Mites tällaset, onko laittomat, mitä tuumaa leimamies tai toimivatko yleensäkkään?

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            Originally posted by Hemu__ View Post
            Kawin jouset Pitäs varmaa vaihtaa taksimallin jousiin sitte ellei mitää keksitä...

            Mites tällaset, onko laittomat, mitä tuumaa leimamies tai toimivatko yleensäkkään?

            http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=341712
            Laittomat eikä mitään järkeä edes laittaa mokomia kun ei kestä jousen voimaa sitten millään. Kuinkas matala se sun keula nyt sit on jos pitää kolme senttiä saada ylös?
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Eikä kaikki katsurit hyväksy että renkaita muuttamalla nostetaan autoa.
              M550d

              Comment

              • Hemu__
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 972
                • Kirkkonummi

                Maavaraa löytyy tarpeeksi, mutta siis rekisteröintikatsastuksessa katsastusmies laittoi hylyn sentakia koska ajovalon umpio on maasta 48cm (50cm pitäisi olla) ja sumarit olivat 22cm maasta (pitäisi olla 25cm) Ja lisäksi en omista Tuv lappua noihin KAW:n jousiin, mutta nehän toki saa hankittua pientä maksua vastaan esim tuning studiolta.

                Ostaisin muuten tuon Ta-tecnixin säädettävän alustan, muttakun mulla on tuo perän tasonsäätö eikä sitä viitsisi ottaa pois käytöstä, kun on vielä ihan toimiva.

                Lisäksi nuo Kaw:n jouset ovat lähes uudet ja etuiskaritkin juuri ostetut Sach advantaget, niin ei viitsisi noita kaikkia roskiin heittää.

                Nykyinen alusta on kaikinpuolin vielä hyvä ajaa, mutta jotakin pitää keksiä että saa korkeammaksi, mutta mitä, keinot alkaa loppumaan...

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Hemu__ View Post
                  Maavaraa löytyy tarpeeksi, mutta siis rekisteröintikatsastuksessa katsastusmies laittoi hylyn sentakia koska ajovalon umpio on maasta 48cm (50cm pitäisi olla) ja sumarit olivat 22cm maasta (pitäisi olla 25cm) Ja lisäksi en omista Tuv lappua noihin KAW:n jousiin, mutta nehän toki saa hankittua pientä maksua vastaan esim tuning studiolta.

                  Ostaisin muuten tuon Ta-tecnixin säädettävän alustan, muttakun mulla on tuo perän tasonsäätö eikä sitä viitsisi ottaa pois käytöstä, kun on vielä ihan toimiva.

                  Lisäksi nuo Kaw:n jouset ovat lähes uudet ja etuiskaritkin juuri ostetut Sach advantaget, niin ei viitsisi noita kaikkia roskiin heittää.

                  Nykyinen alusta on kaikinpuolin vielä hyvä ajaa, mutta jotakin pitää keksiä että saa korkeammaksi, mutta mitä, keinot alkaa loppumaan...


                  siis onko siellä takana nyt se korkeussäätö vai ei? puhut että siellä on tasonsäätö, mutta silti kierrejouset, mikä on täysin mahdoton yhtälö, koska tasonsäätö on toteutettu ilmajousilla. jos siellä on tason säätö ja taka iskarit on hyvät, niin riittää pelkkä etutolppien vaihto riittää ja takapään korkeus säädetään sopivaksi niillä ilmajousilla.

                  olen sulle tätä jo pari päivää yrittänyt selittää, mutta ei tunnu menevän jakelukeskukseen

                  K.A.W: n etujouset tunnetusti madaltaa TODELLA paljon ja jos sulla on niitten kanssa vielä vakio iskarit, niin ei kovin hyvä yhtälö. yksi vaihtoehto on ostaa pienemmällä madalluksella pelkät etujouset.
                  Last edited by bemu2000; 22-09-2010, 00:46.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Hemu__
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 972
                    • Kirkkonummi

                    Juu, on menny vähä ohi toi perän tasonsäädön systeemi, en ole itse näet kertaakaan kattonut tuonne taakse, ja saksassa auton myyjä sanoi autossa olevan 40/50 jouset, joten sen kautta ajattelin, että autossa olisi myös KAW:n jouset takana.

                    Runkonumeron perusteella taas autossa olisi juurikin tuo tasonsäätö, mutta pitää tänään tarkastaa se.

                    Mulla siis tällähetkellä edessä ainakin KAW:n nuo jouset ja Sach advantage iskarit (uudet) jotka käsittääkseni vastaa m-sporttia ja max. madallusta saa noilla iskareilla olla kuulemma -60mm, mutta mene ja tiedä?

                    EDIT. KAW:n jouset myös takana, eli pitäisi siis saada koko alustasetti sopimaan? Kaveri varaosaliikkeestä vain katsoi tuolla minun runkonumerolla, että autossa olisi jotkin ilmaiskarit takana, ja sanoi etteivät alustasarjat kävisi tuohon taakse?
                    Last edited by Hemu__; 22-09-2010, 20:15.

                    Comment

                    • snelle
                      BTCF Member
                      • Aug 2005
                      • 611
                      • Tampere

                      Originally posted by Hemu__ View Post
                      Juu, on menny vähä ohi toi perän tasonsäädön systeemi, en ole itse näet kertaakaan kattonut tuonne taakse, ja saksassa auton myyjä sanoi autossa olevan 40/50 jouset, joten sen kautta ajattelin, että autossa olisi myös KAW:n jouset takana.

                      Runkonumeron perusteella taas autossa olisi juurikin tuo tasonsäätö, mutta pitää tänään tarkastaa se.

                      Mulla siis tällähetkellä edessä ainakin KAW:n nuo jouset ja Sach advantage iskarit (uudet) jotka käsittääkseni vastaa m-sporttia ja max. madallusta saa noilla iskareilla olla kuulemma -60mm, mutta mene ja tiedä?

                      EDIT. KAW:n jouset myös takana, eli pitäisi siis saada koko alustasetti sopimaan? Kaveri varaosaliikkeestä vain katsoi tuolla minun runkonumerolla, että autossa olisi jotkin ilmaiskarit takana, ja sanoi etteivät alustasarjat kävisi tuohon taakse?
                      Olisiko tähän vaihdettu taakse kierrejouset tasonsäädön (ilmapussien) tilalle Saksassa?
                      F11 520dA M-sport

                      ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                      Comment

                      • Siankarlo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 133
                        • Helsinki

                        E39 530dA paras rengaskoko mukavuudenhaluiselle?

                        Näyttää vakavasti siltä, että pihaan tulee vielä kuluvalla viikolla E39 539dA Touring vuosimallia 2002. Auto on hyvin pidetty, kaikin puolin siisti ja siinä on tehtaan alkuperäinen matalampi alusta (ei M-sport) takapään tasonsäädöllä.

                        Edellinen omistaja on laittanut autoon 18" tarvikevanteet 245/40 -profiilin renkailla. Mielestäni tuolla profiililla menetetään liikaa E39:n parhaista ominaisuuksista, eli mukavuudesta ja hiljaisuudesta. Lisäksi auto hakee uria turhan herkästi. Eli menevät vaihtoon välittömästi ja alle enemmän kumia pystysuunnassa ja vähemmän leveyssuunnassa.

                        Olisiko 16" ja 205/50 oikea vaihtoehto? Tämä kai on ollut alkuperäinen rengaskoko kun auto on tullut tehtaalta? Kuulisin mielelläni foorumilaisten kokemuksia ennen kuin pistän satsin tilaukseen.
                        2012 F11 530DAt Xdrive
                        Ex 2002 E39 530DAt

                        Comment

                        • ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 837
                          • Espoo

                          Alkuperäinen koko tuossa faceliftissä on joko 225/55/16 tai 235/45/17.

                          17":sta vannetta pienempää en kyllä itse ainakaan madalletulla (ja jäykemmällä) alustalla laittaisi. Ellet sitten halua autostasi ihan tunnotonta ajettavaa??? Ajomukavuuttakin on niin monenlaista.

                          Leveimmillä/matalemmilla renkailla tuleva "huono ajettavuus" on kyllä lähes 100%:sesti huonosta alustasta tai virheellisistä aurauskulmista johtua ongelma (yleensä molemmista).
                          Last edited by ///THe; 18-10-2010, 15:58.
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            16" koossa joko 225/55 tai 205/60.

                            16" renkaan profiileilla kyllä piilottaa alustan välykset mukavasti, ja meno on siinä mielessä mukavempaa, mutta itse ajaminen on kyllä enemmänkin seilaamista verrattuna suurempiin kokoluokkiin. Rengasäänet ovat toki aavistuksen pienemmät kuin suuremmissa kokoluokissa.

                            Renkaiden merkilla ja kunnolla on myös valtava vaikutus rengasääniin, joten jos sinulla on nyt kuluneet 18" renkaat merkkiä x, niin ei kannata tuomita kokoluokkaa niiden perusteella äänekkääksi.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • V W
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 335
                              • Salo

                              Chevy van vois olla mukava mukavuudenhaluiselle
                              Ford 4500 :think Nuffield
                              Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                              Kawasaki ZX-12R
                              Borat

                              Comment

                              • Siankarlo
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 133
                                • Helsinki

                                Kiitokset nopeista vastauksista!

                                Auto kävi juuri nosturilla eikä alustassa ole isommin väljää missään eikä mitään ole rikki. Nyt autossa alla olevat kumit ovat kolme kesää ajetut Goodyearit, pintaa vielä ihan kivasti mutta kuten sanottu, vaihtoon menevät.

                                Taidan kallistua ottamaan 225/55 16" vanteella. Jos menee liian pehmeäksi niin sitten menee. Vai olisko sittenkin se 17". Renkaiden laadussa en ole ikinä säästänyt, enkä säästä nytkään.

                                EDIT: 174000, oikeastaan turhaan nostin tuon äänekkyyden esille, kyllähän E39 vielä noilla 18" renkaillakin on hiljaisempi kuin moni muu. Pelkästään siitä syystä en vaihtaisi kokoa. Suurempi tekijä on vetely, kovuus ja uriin hakeutuminen, jotka kyllä johtuvat nimenomaan liian leveästä ja matalasta profiilista.
                                Last edited by Siankarlo; 18-10-2010, 16:23.
                                2012 F11 530DAt Xdrive
                                Ex 2002 E39 530DAt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎