Originally posted by Siankarlo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Siankarlo View PostVai olisko sittenkin se 17".E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Sellaanen käsitys että leveempi nakki tuo paremmin ( eli pahemmin) esiin pienimmätkin alustan väljyydet juurikin esim. vetelyllä... ja tietysti on tarkempi myös esim. rengaspaineitten suhteessa ajettavuuteen. Kesällä oli (edellisessä autossa) 17" 265/40 & 235/45 rengastus ja olipahan kauhee ajella Suomen laadukkailla asfalttiteillä ennenkun meni joka helkkarin pusla ja tukivarsi uusiks auton alle... e39 tourinki ja Ventus Sport kumet.
Sitten myin auton._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostAuto kävi juuri nosturilla eikä alustassa ole isommin väljää missään eikä mitään ole rikki.
Itse suosisin tuota 235/45/17 kokoa ja sellaiset talvirenkaat on tässä itsellänikin etsinnässä 16" tilalle.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Ei siellä tartte olla väljää että vetelee. Edessä alatukivarsien puslista kun repeää pusla, siinä ei ole tippaakaan väljää mutta se on paljon löysempi kuin ehjä. Kyllä muuten vetelee sen jälkeen. Toinen klassikko on taka-akseliston puslat, saavat olla todella hirveässä kunnossa ennenkuin on väljää, mutta vetelyä aiheuttavat jo paljon ennen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi siellä tartte olla väljää että vetelee. Edessä alatukivarsien puslista kun repeää pusla, siinä ei ole tippaakaan väljää mutta se on paljon löysempi kuin ehjä. Kyllä muuten vetelee sen jälkeen. Toinen klassikko on taka-akseliston puslat, saavat olla todella hirveässä kunnossa ennenkuin on väljää, mutta vetelyä aiheuttavat jo paljon ennen.
esim. sigun e34 oli juuri katsastettu kun sen ostin, hitaasta vauhdista jarruttaessa apukuskinpuolen etupyörä pääsi liikkumaan ~5cm taaksepäin ja kun sitten korjattiin niin pusla näytti päällepäin ihan virheettömälle :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Urakäytökseen matalissa profiileissa vaikuttaa renkaan kulutuspinnan olkapään jyrkkyys. Mitä pyöreämpiolkaisempi kulutuspinta, sen immuunimpi urille. Yleensä kaikkien renkaiden olka muuttuu kuluessaan jyrkemmäksi, ja sen takia uraherkkyys monesti lisääntyy renkaiden kuluessa.
Omassa E39:ssa esim Hankook Ventus K107 S1 Evo tai Maxxis MA-Z4S Victra renkailla ei havaittavaa ura- tai rengasmeluongelmaa (koko 235/45 17")."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Kiitos kommenteista, paljon hyvää asiaa. Saattaisi se 17" olla kuitenkin ehkä ulkonäkösyistä parempi vaihtoehto kuin 16", jos vaan jostain löytyisi alkuperäiset M-sport vanteet tai hyvät replicat :think ... olisivat omaan makuun sopivan näköiset.
Mutta mutta. Mitenkäs kapean renkaan noille M-sporteille pystyy kohtuudella virittämään. 215? Vai onko pakko ottaa 225 tai jopa leveämpi...?
Varmasti ainakin lievää löysyyttä löytyy tämänkin auton puslista ja jossakin välissä ennen kesää on tarkoitus uusia kaikki vähänkin epäilyttävä alustan kulutusosista. Mutta senkin jälkeen ajellaan maltillisilla rengastuksilla, kestääpänhän paikat pidempään ehjinä.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostMitenkäs kapean renkaan noille M-sporteille pystyy kohtuudella virittämään. 215? Vai onko pakko ottaa 225 tai jopa leveämpi...?
Talvirenkaina olen itse käyttänyt 225/50R17 joka on halkaisijaltaan liian suuri ja näyttää siksi vähän hassulta. 215/50R17 ois taas halkaisijaltaan oikea, mutta vähän turhan kapea 8" vanteelle (jos toki mahdollinen ja varmasti laillinenkin vielä). Alkuperäinen koko olisi nyt mun valinta myös talvirenkaille.Last edited by Petri.Kekkonen; 18-10-2010, 22:26.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Jos noi nykiset 18" kumit on GY F1 Asymmetricit niin eivät tosiaan ole kumit sieltä hiljaisimmasta päästä. Älä nyt hyvänen aika pilaa hienoa autoa millään lullarenkailla. Vähintään ne 17" sinne alle. En kyllä usko että 18:llakaan mitään ongelmaa ole jos kaikki on kunnossa ja sopivat kumit päällä.
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View Post...Taidan kallistua ottamaan 225/55 16" vanteella. Jos menee liian pehmeäksi niin sitten menee. Vai olisko sittenkin se 17". Renkaiden laadussa en ole ikinä säästänyt, enkä säästä nytkään.
17" on kuitenkin se ehdoton minimi e60:iin ja mikäli ajamisesta itsestään haluaa myös nauttia on 18" minimi. Tietysti tämäkin on hieman kiinni siitä mitä tarkoitat renkaiden "laadulla" ja mikä on "mielikuvalaatua"?Last edited by Hemi; 19-10-2010, 00:25.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJos noi nykiset 18" kumit on GY F1 Asymmetricit niin eivät tosiaan ole kumit sieltä hiljaisimmasta päästä. Älä nyt hyvänen aika pilaa hienoa autoa millään lullarenkailla. Vähintään ne 17" sinne alle. En kyllä usko että 18:llakaan mitään ongelmaa ole jos kaikki on kunnossa ja sopivat kumit päällä.
Nykyiseen (530iAT "m-sport alusta") vaihdoin juuri 17" 235/45/17 uudet renkaat ja auto on loistava ajaa, eli ei oma suositukseni on juuri tuo em. Jo ulkonäöllisistäkin seiskoista!
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostItselläni oli jotensakin sama auto (2001 530dAT M-alustalla) ja laitoin alle uudet 18" M-replicat uusilla GY F1:llä. Elämäni ehkä pahin investointi. Löysi joka uran ja melua riitti. Auto meni myyntiin, ennenkuin ehdin korjata virheeni.
Nykyiseen (530iAT "m-sport alusta") vaihdoin juuri 17" 235/45/17 uudet renkaat ja auto on loistava ajaa, eli ei oma suositukseni on juuri tuo em. Jo ulkonäöllisistäkin seiskoista!
-Kähmy
Näin varsinkin mikäli samalla ei muutettu alustakulmia vastaamaan euroopplaista 18" rengasta, joka vaatii toleranssialueella mm.maksimaalisen vähän negatiivista camberia.
e39:n saa todellakin kulkemaan helposti kuin juna ja 100% täydellisen tunteettomasti urille sekä huippumukvasti 18" rengastuksella, mikäli rengasmerkki/malli sekä alustakulmat ovat ko.renkaalle oikeat.
Perus 16":n renkaan alustakulmilla ja eurooppalaisella Sport segmentin renkaalla...ei toivoakaa.nLast edited by Hemi; 20-10-2010, 13:34.
Comment
-
-
Tätä on nyt Hemi (sinunkin ohjeiden mukaisesti) yritetty metsästää vuosia, siis vetelemätöntä bemaria jossa on yli 225 renkaat, enkä ole onnistunut.
Kun vaihtaa alle talvirenkaat (205/60/16) niin meno on mukavaa ja hiljaista. Ajettavuus ei kärsi ollenkaan, kun en näe järkeä vedellä mutkiin talvirenkailla ylipäätään. Muutamaan kertaan on hirveä väistetty ilman draamaa.
17" on mielestäni maksimi ja 225 leveys. Olen ajanut nyt useilla "vetelemättömillä" autoilla ja ilmeisesti käsite on erilainen eri ihmisillä...
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostTätä on nyt Hemi (sinunkin ohjeiden mukaisesti) yritetty metsästää vuosia, siis vetelemätöntä bemaria jossa on yli 225 renkaat, enkä ole onnistunut.
Kun vaihtaa alle talvirenkaat (205/60/16) niin meno on mukavaa ja hiljaista. Ajettavuus ei kärsi ollenkaan, kun en näe järkeä vedellä mutkiin talvirenkailla ylipäätään. Muutamaan kertaan on hirveä väistetty ilman draamaa.
17" on mielestäni maksimi ja 225 leveys. Olen ajanut nyt useilla "vetelemättömillä" autoilla ja ilmeisesti käsite on erilainen eri ihmisillä...
LUPAAN että jo ihan tätäkin saittia lukemalla löydät aika paljon vetelemättömiä=urille TÄYSIN tunteettomia bemareita yli 225-leveyden renkailla.
Comment
-
Comment