Originally posted by KuPa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bemu2000 View Postvoi siihen laittaa 245/30, mutta ei taida sekään vielä riittää kantavuudelta. 235/35 92 riittää, mutta on jo vähän turhan korkea... ei siinä 20" vanteessa mitään vikaa ole, mutta takavanne on liian kapea. 9,5-10" leveät vanteet taakse, niin saa oikean kokoiset kumitkin sinne"530da touring -00"
Comment
-
-
Mitäs jengi on mieltä tästä paketista? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=218120
Lähinnä noista vanteista ois kiva kuulla mielipiteitä (hinta/laatu ym.), ku gummit taitaa ainakin olla ihan hyvät meikäläisen kriteereille."530da touring -00"
Comment
-
-
Kesärenkaan hankintaa 16" vanteille E39 Touringiin. Auton rekisteriotteen mukainen vakiorengastus on 225/55R16 ja sillä on menty tähän asti.
Erilaisilla laskureilla olen tsekkaillut, että 205/60R16 on pyörimiskehältään identtinen ja sitä saa oikeassa nopeusluokassa ja riittävällä kantavuudella (esim Continental ja Nokia).
Auton käyttötarkoitus on toimia perhevankkurina, joten kapeampi ja korkeampi profiili kuulostaisi ihan hyvältä, etenkin kun hintaakin kierrokselle tulisi heti runsas satku vähemmän. Laillinenkin tuo taitaisi olla. Saattaisi olla vähän mukavampikin - ehkä jopa vielä vähän hiljaisempi (nytkään ei kyllä ole paha).
Täältä tuntuu löytyvän tiukkaa tietoa renkaisiin liittyvistä asioista, joten tuli mieleen kysyä onko olemassa joku ihan oikea hyvä syy, miksi kannattaisi mieluummin pysyä 225/55 -profiilissa? Esim. kuluuko kapeampi rengas painavan auton alla nopeammin tms..?2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostKesärenkaan hankintaa 16" vanteille E39 Touringiin. Auton rekisteriotteen mukainen vakiorengastus on 225/55R16 ja sillä on menty tähän asti.
Erilaisilla laskureilla olen tsekkaillut, että 205/60R16 on pyörimiskehältään identtinen ja sitä saa oikeassa nopeusluokassa ja riittävällä kantavuudella (esim Continental ja Nokia).
Auton käyttötarkoitus on toimia perhevankkurina, joten kapeampi ja korkeampi profiili kuulostaisi ihan hyvältä, etenkin kun hintaakin kierrokselle tulisi heti runsas satku vähemmän. Laillinenkin tuo taitaisi olla. Saattaisi olla vähän mukavampikin - ehkä jopa vielä vähän hiljaisempi (nytkään ei kyllä ole paha).
Täältä tuntuu löytyvän tiukkaa tietoa renkaisiin liittyvistä asioista, joten tuli mieleen kysyä onko olemassa joku ihan oikea hyvä syy, miksi kannattaisi mieluummin pysyä 225/55 -profiilissa? Esim. kuluuko kapeampi rengas painavan auton alla nopeammin tms..?
225/55 on itse asiassa hiukan korkeampi mitä 205/60. älä laita noin kapeaa, huonompaan suuntaan menee ominaisuuksien kannalta ja 205 leveä kumi näyttääkin jo kärrynpyörältä E39:n alla
edit: kantavuuskin rajoilla riittääkö edes. 205/60 on 92 kantavuudella, kun taas 225/55 on 95, eli huomattavasti vetelämpi kumi on 205/60 ja reilusti kuormatussa touringissa jo vaarallinenkin sen takia.Last edited by bemu2000; 02-04-2011, 20:51.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postedit: kantavuuskin rajoilla riittääkö edes. 205/60 on 92 kantavuudella, kun taas 225/55 on 95, eli huomattavasti vetelämpi kumi on 205/60 ja reilusti kuormatussa touringissa jo vaarallinenkin sen takia.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostKatselin että 205 löytyy 96 kantavuudella (xl) joka riittää jopa tälle 530datin taka-akselipainolle (1310 kg). Maksaa 25 euroa enemmän/kierros kuin normi 92.
ootko nyt ihan tosissaan, että olet muutamien kymppien säästön takia laittamassa sinne renkaat mitä ei ole tehtaalta sinne suunniteltu, eikä ne varmasti ole muutenkaan paremmat missään suhteessa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postootko nyt ihan tosissaan, että olet muutamien kymppien säästön takia laittamassa sinne renkaat mitä ei ole tehtaalta sinne suunniteltu, eikä ne varmasti ole muutenkaan paremmat missään suhteessa.
Onhan tää nyt jumankeuta järkevämpää kuin se että maksaa jopa tonneja ylimääräistä että saa auton alle renkaat joita ei ole sinne suunniteltu eikä varmasti ole paremmat missään suhteessa...2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostNo mikä ettei. Tuskinpa se tehdas on suunnitellut mitään autoa Suomen teille. Ja onhan noi kapeat varmuudella paremmat vastustamaan ainakin vesiliirtoa, jos nyt ei muuta
Onhan tää nyt jumankeuta järkevämpää kuin se että maksaa jopa tonneja ylimääräistä että saa auton alle renkaat joita ei ole sinne suunniteltu eikä varmasti ole paremmat missään suhteessa...
se nyt on vaan 100% varma asia, että ne 225/55 kumit on sinne paremmat mitä 205/60. siitä voidaan vaitellä ihan niin pitkään kuin haluat jos olet päättänyt ne kapeat sinne laittaa, niin miksi edes täällä kyselet mielipiteitä?
sitten kun ostat 18" setin, niin aina paranee ajettavuus.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postse nyt on vaan 100% varma asia, että ne 225/55 kumit on sinne paremmat mitä 205/60. siitä voidaan vaitellä ihan niin pitkään kuin haluat jos olet päättänyt ne kapeat sinne laittaa, niin miksi edes täällä kyselet mielipiteitä?
sitten kun ostat 18" setin, niin aina paranee ajettavuus.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostPointti oli nimenomaan, että onko joku fataali syy miksi ei. Mulla vaihto 18" 245-setistä originaaliin paransi ajettavuutta paljon, mutta tämä tietysti on ihan täysin kiinni siitä, mitä autolta hakee. Mulla mukavuus, hiljaisuus ja hyvät märän kelin ominaisuudet on hyvin korkealla arvostuksissa. Eli ei missään nimessä tehdä tästä taas yhtä väittelyketjua samasta asiasta...
205/60 kumi ei ole yhtään sen hiljaisempi, kun korkeuskin on sama. ainut muutos on vetelämpi ajotuntuma. urista vetelykin riippuu ihan rengasmerkistä ja pyörien kulmista. jos nuo on kohdallaan, niin E39:iin kuuluva 235/40-18 settikin on huomattavasti parempi ajaa, kuin mikään 16" rimpula.
205/60 kokoon vaihtamalla et siis saa mitään hiljaisempaa ääntä, tai parempia märän kelin ominaisuuksia, ainoastaa vetelämmän ajettavuuden. se vaan on fakta. mistään suurista eroista ei puhuta, mutta parempaan suuntaan ei ainakaan mene.
Comment
-
-
Taas on kevät ovella mitä mieltä porukka olisi näistä ??http://www.alloywheels.com/product.a...&strSize=19%22
Comment
-
-
Originally posted by Hekler View PostTaas on kevät ovella mitä mieltä porukka olisi näistä ??http://www.alloywheels.com/product.a...&strSize=19%22525d e61
320i e90
Comment
-
-
Terve!! Kysytäänpä täältä kun ei oikein varmaa auennut vaikka koitin hieman jopa lueskella
Eli autona olisi 525 touring ja kiikarissa olevat vanteet olisi edessä 8.5/18" et13, 235/40 renkailla, ja takana 10/18" et 17, 265/35 renkailla.
Eli onko tulossa jumppaa jos nuo ostan?? ...kiitos"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
Comment