Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    Originally posted by bemu2000 View Post
    ei sitä tarvitse laskea. ihan vaikka rullamitalla saat sen lukeman millin tarkkuudella. mittaat vanteen kokonaisleveyden ja puolitat sen, niin saat vanteen keskikohdan. toinen mitta vanteen kiinnitystasosta sisäreunaan. tuosta luvusta kun vähennät vanteen puolikkaan leveyden, niin saat ET luvun. minuutin homma
    pilkun nusmaalua mutta onhan tuo laskemista ja noinhan se lasketaan, tiedän sen Kuinka paljon teillä on esim 9,5" vanteella tilaa vanteen ja iskaritolpan välissä? Ja onko orkkis tolppa?
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Boiga View Post
      pilkun nusmaalua mutta onhan tuo laskemista ja noinhan se lasketaan, tiedän sen Kuinka paljon teillä on esim 9,5" vanteella tilaa vanteen ja iskaritolpan välissä? Ja onko orkkis tolppa?
      etkö lukenut mitä sanoin siitä 9,5" vanteesta? Tuokin riippuu aivan täysin vanteen ET luvusta...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • aapo609
        Newbiemmer
        • Jul 2011
        • 24
        • porvoo

        bmw styling 5

        tervehdys!
        itsellä on talven projektina bmw style 5 vanteet, jotka siis on 2-osaiset, eli keskiöt irtoaa. millä avaimilla saan vanteista kehäpultit auki? onko näihin olemassa jotkut erikoisavaimet kun ei ainakaan perus 10mm tms. hylsyt käyny laisinkaan..

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16343
          • Leppävirta

          Originally posted by aapo609 View Post
          tervehdys!
          itsellä on talven projektina bmw style 5 vanteet, jotka siis on 2-osaiset, eli keskiöt irtoaa. millä avaimilla saan vanteista kehäpultit auki? onko näihin olemassa jotkut erikoisavaimet kun ei ainakaan perus 10mm tms. hylsyt käyny laisinkaan..
          Yes yes:


          No no:


          Otakko valkosipuli?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • aapo609
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 24
            • porvoo

            kiitos haju69:lle vinkistä, eihän se sen kummempi avain ollu juu 2 vannetta purettu nyt ja tän päivän aikana useamman tunnin hionu ja kitannut muovisia keskilätkiä, pikkuhiljaa hyvä tulee hankintalistalla olis uudet bbs keskiötarrat, bbs original venttiilinhatut, sekä tietenkin uudet kehäpultit ja mutterit. mitenhän, saako noista mitään suomen maalta tilattua?

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              Pikanen kyssäri -> onko 225/45/17 liika kaponen allekirjottaneen kulkineeseen?? Laskuria käytetty ja kyllähän se pienenee, mutta pieneneekö siis liikaa (laatikkon toimivuutta ym. ajatellen). 235 ei perkels taho löytyä...

              Kiitoksia etukäteen!
              "530da touring -00"

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by KuPa View Post
                Pikanen kyssäri -> onko 225/45/17 liika kaponen allekirjottaneen kulkineeseen?? Laskuria käytetty ja kyllähän se pienenee, mutta pieneneekö siis liikaa (laatikkon toimivuutta ym. ajatellen). 235 ei perkels taho löytyä...

                Kiitoksia etukäteen!
                Onhan se naurettavan näköinen ja sulla taitaa olla se murheenkryyni laatikko niin en välttämättä kokeilisi. Uusia vailla?
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Onhan se naurettavan näköinen ja sulla taitaa olla se murheenkryyni laatikko niin en välttämättä kokeilisi. Uusia vailla?
                  Ok ja dänks! ei siis viitti kokeilla vaihtaako ja miten vaihtaa loota noilla. Laatikko kylläkin tätä nykyää pelittää (kopkop), jos niitä meikäläisen viime talvisia ongelmia meinasit! juu, kaks uutta (tai siis ehkä kuitenkin käyttyä) ois hakusessa, etu gummeilla ehkä vielä hetken luistelee...
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by KuPa View Post
                    Ok ja dänks! ei siis viitti kokeilla vaihtaako ja miten vaihtaa loota noilla. Laatikko kylläkin tätä nykyää pelittää (kopkop), jos niitä meikäläisen viime talvisia ongelmia meinasit! juu, kaks uutta (tai siis ehkä kuitenkin käyttyä) ois hakusessa, etu gummeilla ehkä vielä hetken luistelee...
                    Niin ihan yleisesti kun tuo 530da laatikko on mikä on.

                    Ja kyllä noita 235/45/17" kumeja saa. 650e taisi olla syksyllä halvin sarja uusia nastoja mitä löysin. Joskus on saanut halvemmallakin kun on sattunut sopivasti
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Niin ihan yleisesti kun tuo 530da laatikko on mikä on.

                      Ja kyllä noita 235/45/17" kumeja saa. 650e taisi olla syksyllä halvin sarja uusia nastoja mitä löysin. Joskus on saanut halvemmallakin kun on sattunut sopivasti

                      Ahaa, ajattelin et just meikäkäisen laatikkoa meinasit, ku taisin täällä foorumillakin siitä useasti itkeä ja valittaa!

                      Mut joo, 235 gummien metsästys jatkukoon.
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • aapo609
                        Newbiemmer
                        • Jul 2011
                        • 24
                        • porvoo

                        Originally posted by KuPa View Post
                        Ahaa, ajattelin et just meikäkäisen laatikkoa meinasit, ku taisin täällä foorumillakin siitä useasti itkeä ja valittaa!

                        Mut joo, 235 gummien metsästys jatkukoon.
                        tyremate.com myy ainakin 235/45/17 kesäkumeja useampaakin mallia ja mielestäni kilpailukykyiseen hintaan. itse tilasin sieltä hankook i pike w409:t
                        225/55/16 koossa, nopeasti tulivat kotiin saakka eli palvelukin pelaa.

                        Comment

                        • KuPa
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 282
                          • suomi

                          Jälleen tarvis pikaista infoa! Mitä sanoo laatikko 215/55/17 kummeilla, siis vaihtaako normaalisti tuolla koolla??
                          "530da touring -00"

                          Comment

                          • aapo609
                            Newbiemmer
                            • Jul 2011
                            • 24
                            • porvoo

                            bmw style 5

                            eli tällä palstalla jo aiemmin kyseisistä vanteista kyselleenä uutta kysymystä pukkaa. eli vanteet on nyt hiposteltu kuntoon, hyvät tuli ja kumeiksi köytyi edukkaasti vähän ajetut pirellin p-zerot koossa 245/45/17. näillä vanne-rengas yhdistelmästä tuli lievästi mallia "pulla"

                            itsellä kulkupelinä siis bmw 530da touring vuodelta -99 m-sport2 alustalla. viime kesänä auton hankkiessani tulin siihen tulokseen että vanteet jää ainakin silloisella 225/50 rengastuksella aikalailla kaariin piiloon, joten nyt kun vanteet on hiposteltu tulin hankkineeksi keskittävät ja pultattavat spacerit mallia" leepu" eli leveyttä ruhtinaalliset 25,4mm odottavat viel postissa noutajaansa eli en ole tutkinut saako niistä sorvattua tavaraa pois ollenkaan. tietääkö kukaan miten asian laita napaan pultattavien palojen kanssa on..?

                            edellinen omistaja sanoi että 18 tuuman vanteella (et:stä ei tietoa) edessä meni mukisematta mutta takana raapi kaariin jonkin verran, jonka toimesta oli levittänyt kaarta ilmeisesti haravalla??!! mitenhän on asian laita meikäläisen vanteilla 8tuumaa ja et 20 +leepupala 25,4mm ? tuleekohan noista aivan pöllön näköiset vaikka takakaarta mankeloisikin?
                            auto on siis alle vaihdetulla msport 2alustalla melko matalanlainen.
                            .aapo

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              Originally posted by aapo609 View Post
                              eli tällä palstalla jo aiemmin kyseisistä vanteista kyselleenä uutta kysymystä pukkaa. eli vanteet on nyt hiposteltu kuntoon, hyvät tuli ja kumeiksi köytyi edukkaasti vähän ajetut pirellin p-zerot koossa 245/45/17. näillä vanne-rengas yhdistelmästä tuli lievästi mallia "pulla"

                              itsellä kulkupelinä siis bmw 530da touring vuodelta -99 m-sport2 alustalla. viime kesänä auton hankkiessani tulin siihen tulokseen että vanteet jää ainakin silloisella 225/50 rengastuksella aikalailla kaariin piiloon, joten nyt kun vanteet on hiposteltu tulin hankkineeksi keskittävät ja pultattavat spacerit mallia" leepu" eli leveyttä ruhtinaalliset 25,4mm odottavat viel postissa noutajaansa eli en ole tutkinut saako niistä sorvattua tavaraa pois ollenkaan. tietääkö kukaan miten asian laita napaan pultattavien palojen kanssa on..?

                              edellinen omistaja sanoi että 18 tuuman vanteella (et:stä ei tietoa) edessä meni mukisematta mutta takana raapi kaariin jonkin verran, jonka toimesta oli levittänyt kaarta ilmeisesti haravalla??!! mitenhän on asian laita meikäläisen vanteilla 8tuumaa ja et 20 +leepupala 25,4mm ? tuleekohan noista aivan pöllön näköiset vaikka takakaarta mankeloisikin?
                              auto on siis alle vaihdetulla msport 2alustalla melko matalanlainen.
                              .aapo
                              Edessä voisi mennä ainakin 235/45 kumilla. Taakse ei kyllä mene millään harava mankeloinnilla. Ammattilaisen pokkaus ja tuolla 235/45 kumilla voisi ISOLLA varauksella sopia. Vaikka epäilen. Itselläni oli 10,5" et3 255/40 kumilla ja pokattu arviolta 15mm takana. Nämä sun tulisi vielä rapiat 20mm ulommaksi. Eli se on siinä ja siinä. Ulkonäkö onkin sitten eri juttu.

                              Comment

                              • aapo609
                                Newbiemmer
                                • Jul 2011
                                • 24
                                • porvoo

                                Originally posted by Rale View Post
                                Edessä voisi mennä ainakin 235/45 kumilla. Taakse ei kyllä mene millään harava mankeloinnilla. Ammattilaisen pokkaus ja tuolla 235/45 kumilla voisi ISOLLA varauksella sopia. Vaikka epäilen. Itselläni oli 10,5" et3 255/40 kumilla ja pokattu arviolta 15mm takana. Nämä sun tulisi vielä rapiat 20mm ulommaksi. Eli se on siinä ja siinä. Ulkonäkö onkin sitten eri juttu.

                                näin vähän itsekin arvelin ettei ihan ongelmitta mene.. mutta vaihtoehto 2 onkin sitten sorvaista levikepaloista siivua pois, minkähänlaisella et:llä esim. takavanne mahtuisi noilla spekseillä pyörimään vapaasti, ja etuvannettakin ois siis saatava sisempään, mutta mitkä vois olla passelit offsetit, jotta mahtuis nippa nappa..?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎