E39 - powerflex puslat
Collapse
X
-
Jaa-a, toivottavasti pysyvät poissa... miten vaan tuntuu, että vika väliaikaisesti häipyi reaktiotankojen irroituksen takia tai muualta tullut häiriö kumotaan noilla Powerflexin puslilla... Ilmoittele jos palaavat.
-
millä irroitit vanhat puslat ja kuinka helposti uretaaniset menee paikalleen?
Leave a comment:
-
Tuosta oireista vielä sellainen jäi mainitsematta, että ennen vaihtoa tuntui että eturenkaat jotenkin "harotti" ja jarrutti auton rullaamista tietyissä tilanteissa hiljaa liruessa, ja tämän huomas kumistakin koska 4cm ulkoreunasta on kulutuspinnasta melkein sliksiä kun muu rengas vielä hyvässä kunnossa, ja tuo sliksi osuus on kuvioltaan "vääntynyt" niin että kumi on jotenkin ollut ihme asennossa?
Nyt auto rullaa kevyesti jos liruttelee vaikka 20km/h kaupungissa, eli eiköhän tuokin korjaantunu samalla.
Niin, lisänä samalla laitettiin vielä lootaan Redlinen MTL+Light Shockproof litkut.
Perään tuli jo laitettua aiemmin nuo "kilpalitkut" eli normaalia peräöljyä ja Heavy shockproof kilpaliisteriä sekasin, joka oli sellasta punasta älyttömän paksua "maalia" (ei yhtään läpikuultavaa) ja nyt lootaan meni nuo 50% seoksesta tuota Lightia, joka taas on turkoosinsinistä samanlaista ei-läpikuultavaa kiisseliä.
Loota toimi paremmin jo sillon kun 100tkm palvelleet orkkisöljyt heivas hiiteen mutta nyt istuu vielä sitten pykälät herkemmin.
Kelpaa taas huristella!
Leave a comment:
-
E39 - powerflex puslat
Noniin!
Pistetääs hieman raporttia, kun kerrankin tuli tehtyä ONNISTUNUT korjaustoimenpide eikä mikään hutiveikkaus
Auto oli siis BMW M5 Facelift (E39)
Tilanne ensin:
- Auto rupesi täristämään jarrutuksessa, ja viime päivinä vatkaamaan ihan kunnialla niin että ratti heilui käsissä senttikaupalla puolelta toiselle.
- Auto alkoi hakemaan urissa oudon levottomasti maantiellä
- Ohjaus tuntui esim. "pujotellessa" siltä että auto tuli perässä pienellä viiveellä ja jossain on keulassa "tyhjää" ohjauksen puolivälissä
- Auto alkoi hakea linjaa kesken mutkan jos kovemmin käski menemään mutkatiellä, aika ikävän tuntuista "muljumista"
Olin jo menossa ostamaan uusia jarrulevyjä, kiirehtimässä madallusjousia alle, ja veikkasin rikkinäisiä raidetangonpäitä...
Korjaus:
Vaihdettiin reaktiotankojen öljytäytteiset orkkispuslat Powerflexin polyuretaanisiin versioihin. Ei muita muutoksia.
Tilanne jälkeen:
- Ei mitään tärinää tai hakemista jarrutuksessa
- Menee maantiellä kuin juna, vaikka tiessä kuoppia niin auto menee suoraan ilman että ratista pitää kiinni.
- Ohjaus reagoi nopeammin ja tuntuu jäykemmältä siinä mielessä että "tyhjä" alue häipyi siitä keskeltä.
- Mutkassa menee kuten kuuluu eikä vetku mihinkään suuntaan
Yhteensä: Auto tuntuu taas siltä että ajaa isoa ja jykevää bemaria, eikä mitään kumivenettä!
Kustannukset: Powerflex polyuretaanipuslat, ovh noilla noin 38e kappale.
Ainoa miinuspuoli jos sen sellaiseksi mieltää, on että hiekkatiellä isommat murikat tai nimismiehen tärinät "näpäyttelee" rattiin selvemmin kun ennen.
Rengasmelu ei kasvanut.
Jännää hommassa vielä se, että ne orkkispuslat olivat ihan ehjät. Öljyt oli sisällä, ei vuotoja, puslien kumit ihan ehjät... Samoin kaikki muut puslat auton alustassa ovat täysin virheettömän näköset ja tuntuiset, ei halkeamia, vuotoja, haurastumista. Olin rempan aikana varma että ei vaikuttanu asiaan mitään, mutta koeajo yllätti sitten positiivisesti!
Suosittelen, ja se on varmaa että jos itselle tulee joku muu E39 tämän jälkeen aikanaan, niin ennen mitään muuta ekana siitä lähtee juurikin nämä puslat vaihtoon.
Tags: None
Leave a comment: