E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teemuoksanen
    replied
    OHHOH ompas kkoskettavia juttuja.... nämä että saa v8 mallin puslat vaikka on pikku kone

    olin suoraan muutama vuosi sitten yhteydessä suoraan powerflexiin koska heillä kataloogi myi vain yhtä puslaa. suomalainen myyjä: US PARTS ei ottanut kantaa muuta kuin että en osaa asentaa ja niitä voi sorvata ja yhteyden ottaminen englantiin vie kauan. no totuus puslia voi hioa muttei sorvata koska on niin elastinen materiaali. Englantiin raportointi vei vai 1h20min !!!!!! että sillleen
    puslien työkalujen ja postin kulkeminen vei 5vkok kun ei ollutolemassa vielä tuota
    pikkukone mallia......



    tai motonet osat.
    ÄLKÄÄ laittako motonet osia laittakaa alkuperäistarvikkeita! motonet made in eu laatu ei kestä ja kl-varaosa myy kunnollisia osia sinne.

    Leave a comment:


  • Sie7ben
    replied
    Powerflex-puslat

    UsPartsista tilasin ennen vuoden vaihdetta, "mikko" sano et toimitus 6-8viikkoa, ei oo vielä näkyny. Kannattaa varmaan tilata koko sarja samalla(etutukivarret+kallistuksenvakaajat takana)...itellä e38 740i
    Powerflexin sivuille vaan, siellä hinnat punnissa£, myyjä sano et 1,5kertanen hinta kun osa sulla kädessä...V***umainen tärinä mullakin... niitä puslia odotellessa...

    Leave a comment:


  • Cud
    replied
    Nyt menee hermot. Olen pariin kertaan käynyt vaihtamassa ostamani puslat kun ne ei sovi! Ne mitä olen tarvikeliikkeestä saanut on aivan liian leveät. Myyjä väitti että olin saanut V8 mallin puslat ja siksi ne olivat leveämmät. Onko näin? Ihmettelen kun ne antoivat samanlaiset (eri merkkiset) vaihdossa. Kiire kun oli, en huomannut kun vasta kotona.. Mitä hittoa siinäkin on kun ei ikinä voi saada oikea osa heti..

    Ehkä pitäisi tilata koko alatukivarsi motonetistä kun ne on kuitenkin samanhintaiset kuin nämä puslat ja puoleen hintaan verrattuna tähän liikkeeseen. Osaako joku vähän neuvoa amatööriä, onko tosiaan näin vaikeaa saada osia? Vaihdoin äsken tuulilasin pesuripumppua ja sekin sain joko väärä tai sitten eioota ja jouduin ostamaan BMW:n varaosa joka maksoi noin 3 kertaa enemmän mutta se sentään oli oikea..

    Leave a comment:


  • Cud
    replied
    Ok, kiitti tiedosta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Cud View Post
    Mikä ihmeen anturi on tossa varressa kiinni? Siihen menee jotain sähköjohtoja ja ilmeisesti se mittaa alatukivarren liikettä mutta mihin tarkoitukseen?

    Ehkä tyhmä kysymys mutta en ole moista ennen nähnyt enkä löytänyt siitä mainintaa Haynes manuaalista.
    Valojen korkeussäädön anturi. Samanlainen apukuskin puolella taka-akselillakin.

    Leave a comment:


  • Cud
    replied
    Alatukivarren pussla on oikealla puolella ihan loppu ja olen kyllä huomannut että on kolissut mutta en ole aijemmin saanut aikaseksi tarkista mistä on johtunut. Nyt olisi pari kysymystä.

    Onko tarpeellista vaihtaa molemmat sivut samalla?
    Mikä ihmeen anturi on tossa varressa kiinni? Siihen menee jotain sähköjohtoja ja ilmeisesti se mittaa alatukivarren liikettä mutta mihin tarkoitukseen?

    Ehkä tyhmä kysymys mutta en ole moista ennen nähnyt enkä löytänyt siitä mainintaa Haynes manuaalista.

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Just lähti tilaukseen E39 kutoskoneisen reaktiotangon uretaanipuslat, kun täristää kovaa jarruttaessa niin perkeleesti. Orkkis puslat vaihdettu vajaa 50000km sitten, mutta eipä nuo näytä kestävän sporttialustan kanssa Suomen teitä. Samalla sitten kokonaan uusiksi ne reaktiotangot. Katotaan miten käy. Häviääkö ohjauksesta keskialueen tunnottomuus ja jarrutustärinä?? Myös tuolle pikku naputukselle noissa tiheissä nimismiehenkiharoissa hiljaisessa vauhdissa odottelen parannusta, kun ei edes iskarien ylälaakerien ja koiranluiden vaihto poistanut naputusta kokonaan. Missään ei tunnu olevan väljää, mutta...

    -S
    Last edited by Samppasika; 29-01-2008, 16:00.

    Leave a comment:


  • Jaakeri
    replied
    Originally posted by reddewil View Post
    Lukaseppa postaukset 1 & 13, kun on tainnut jäädä väliin.
    hups. kyllä kaikki tuli luettua mutta ilmeisesti liian vaihdikkaasti. mutta uutekista tilasin satsin .

    Leave a comment:


  • reddewil
    replied
    Originally posted by Jaakeri View Post
    mistä ootte tilannut? hintaa? kpl? sorry
    Lukaseppa postaukset 1 & 13, kun on tainnut jäädä väliin.

    Leave a comment:


  • Jaakeri
    replied
    mistä ootte tilannut? hintaa? kpl? sorry

    Leave a comment:


  • Polarman
    replied
    Itse vaihdoin puslat ja koko tangot.Oli pallonivelissä väljyyttä ja puslissa halkeamia.Vaihdossa piti vielä etu-iskaria nostaa paikaltaan ylemmäs,että mahtu tanko pois.Orggis "motonet"osia tilalle ja nyt menee kuin juna
    Suosittelen vaihtaan koko reagtiotangon suosiolla jos puslat vaihtaa. Pääsee helpommalla ja kestää pidempään

    Auto E39 523 -98
    Vaihdettu eteen samalla alatukivarret ja raidetangot (sisempi+ulompi)

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Alustarakenne-ero ei mene varsinaisesti konekoon mukaan, vaan konetyypin. V8:ssa on simpukka, kutosissa hammastanko. Tilaongelmia taustalla? Servotronic on näistä riippumaton, ihan oma systeeminsä, saa molempiin.

    Leave a comment:


  • _Dexi
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Tätä keskustelua seuranneena innostuin powerflex puslien vaihdosta omaankin autoon ja tutkin powerflex sivustoa, huomasin että myyvät myös aihioita... Ajattelinkin että voisi itse sorvata takakelkkaan sopivat puslat (ne 4 kpl) jos vain löytyy heiltä sopiva aihio? Vähän OT lainaus tähän, minkä kokoisia nuo puslta suurinpiirtein on? Touring kyseessä...
    Kyllä raakatankoa saa oikeistaan kaikilta valmistajilta, Superflex, Powerflex... Kannattaa vaan kattoa mitä jäykkyyttä ottaa, alustan eri kohtiin on olemassa eri materiaalia, riippuen minkälaiset voimat siihen puslaan kohdistuu.

    Pehmeämpi on myöskin pehmeämpi ajaa mutta vähemmän rengasääntä jne

    Mitat vaan orkkispuslasta ja joku sorvin omistava töihin, hyvä tulee.

    (Ostaa pari ylimäärästä metriä ja sorvaa btcf:lle myyntiin loput ni tienaa vielä rahansa takasin )

    Leave a comment:


  • _Dexi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pienenä sivuhuomautuksena keskustelun relevanssiin, kun alustarakenteet ovat kuitenkin erilaiset 535, 540 ja M5 vs. muut.

    Pelkkiä palloniveliä ei ainakaan itsellä ole missään tullut vastaan. Liekö ainakaan tuossa muut -kategoriassa edes irrotettavissa?
    Jos tuo kuva on oikeinpäin kuten alakulman autopiirros osoittaa niin tosiaan ensinnäkin noissa "muissa" reaktiotanko on etupuolella, isommissa se on renkaan takapuolella viistossa ja alatukivarsi taasen suorassa linjassa renkaan alla poikittain.

    Mutta, periaate on silti sama ja puslien rakenne myös mitä itse olen kuvista ymmärtänyt.

    Saman verran näyttäisi myös olevan noita puslia, eli kaksi puslaa ja kaksi palloniveltä, ero sitten ohjausmekanismissa kun pienemmissä taitaa olla normaali hammastanko ja isommissa oma "servotronic" systeeminsä tai miksi tuota kutsuisi, "simpukka".

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Tätä keskustelua seuranneena innostuin powerflex puslien vaihdosta omaankin autoon ja tutkin powerflex sivustoa, huomasin että myyvät myös aihioita... Ajattelinkin että voisi itse sorvata takakelkkaan sopivat puslat (ne 4 kpl) jos vain löytyy heiltä sopiva aihio? Vähän OT lainaus tähän, minkä kokoisia nuo puslta suurinpiirtein on? Touring kyseessä...

    Leave a comment:

Working...
X