Originally posted by TJJ
View Post
Miinuksena mitä nyt ainakin huomasin niin asfaltissa olevat poikittaishalkeamat aiheuttavat sellainen kumisevan äänen eli huonolla tiellä meteliä tulee varmaan olemaan enemmän. Pitää käydä myös testailemassa myös hiekkatiellä.
Pitää huomenna käydä 4-tietä ajelemassa, koska aikaisemmin auto on "hyökkäillyt" aika pahasti urissa, ja testata auttoiko puslien vaihto myös tähän ongelmaan...
EDIT: Kävin tuossa koeajamassa vähän pidempää lenkkiä ja havaintoja:
- Rengasmelu (varsinkin urissa) on lisääntynyt taajamanopeuksissa ja poikittaishalkeamat/epätasaisuudet aiheuttavat sellaista kumisevaa ääntä.
- Maantienopeudessa jotenkin tuo melu ei ole niin paljoa lisääntynyt + kumiseva ääni ei kuulu niin hyvin, ehkä kovemmissa nopeuksissa rengasmelu muuten peittoaa taajamanopeudessa havaitun äänen?
- Vetelee huomattavasti vähemmän urissa kuin ennen, ohjaus tuntuu tarkemmalta ja jotenkin kevyemmältä
- Aikaisemmin n. 80 vauhdissa jos ajoi monttuun/kuoppaan/pattiin niin ratti ei meinannut pysyä käsissä vaan heilahti voimakkaasti. Uusilla puslilla tätä ei tapahdu.
- Jarrutuksissa ratti ei heilu pätkääkään. Tein muutaman kovemman jarrutuksen 80:n ja 100:n vauhdista ja ei ollut minkäänlaista tietoa ratin elämisestä jarrutuksessa.
Ehkä nuo vanhat puslat olivat vaan niin totaalisen lopussa että siksi tuntuu, että on ihan eri auto ajaa kuin ennen. Mutta itsellä tuota ajoa tulee enimmäkseen maantienopeuksissa niin minulle nuo Powerflexit sopivat. Jos ajaa enemmän taajamaa/hiekkatietä niin sitten en ehkä laittaisi Powerflexejä.
Leave a comment: