Tuli tuossa viime viikolla postissa nuo Powerflexit reaktiotankoihin ja pitäisi alkaa talkoisiin lähiaikoina.
Mikä olisi paras taktiikka vaihtaa nuo puslat reaktiotankoihin e39 530D vm. -01 malliin? Tarkoitus olisi vaihtaa puslat reaktiotanko paikoillaan nivelen päästä, liekkö kotikonstein mahdollista? Jonkunlainen ulosvetäjä + holkki yhdistelmä olisi tarkoitus askarrella.
E39 - powerflex puslat
Collapse
X
-
Tuntuis, että alkanut vähän natisemaan nuo reaktiotankojen powerflexit, vaikka ruuttasin sen pikkupussin lisäksi aika reilusti kuparitahnaa about joka väliin. Mistä välistä se natina helpoiten noissa tulee, eli minne pitäs laittaa lisää rasvaa? Ei silti yhtään kaduta noiden laitto, sen verran parempi ohjauksesta tuli.
Edit. Ei ole tänä keväänä enää natissut.Last edited by Bomb5; 01-05-2013, 22:53.
Leave a comment:
-
Itte ajattelin kokeilla jossain vaiheessa niitä Eibachin Antirollkitin vakaajia, vaikka kyllä tuo melkosuorassa kestää tuulella noinkin = ei välyksiä + eibach -30mm ja Bilstein + kulmat kohdallaan.Originally posted by Antsah View PostEi taida e39 saada sivutuuliherkkyyttä kokonaan pois millään. Jonkinlainen ominaisuus se on.
Leave a comment:
-
Ei taida e39 saada sivutuuliherkkyyttä kokonaan pois millään. Jonkinlainen ominaisuus se on.
Leave a comment:
-
Melua ei mullakaan tullut lisää reaktiotankojen puslien vaihdosta powerflexeihin perus asfalttiteillä. Pallonivelpäät oli 126tkm jälkeen täysin kunnossa, mutta puslat entiset. Ohjaus on tarkempi ja vetelee vähemmän urissa ja tuulessa kuin ennen. Jarrutukset on tosi tasaisia nyt, vaikka vanhoilla puslillakaan ei vielä voinut puhua mistään selkeästä ratin vatkauksesta. Ajossa silti huomaa, että powerflexit ovat kovemmat. Tietynlaisten pintojen yli ajaessa tuntuma on hieman terävämpi kuin ennen, mutta olen vaihtoon erittäin tyytyväinen, koska auto kulkee suoraan vähemmällä ohjauksella.Originally posted by Cell View Post...lisääntynyttä meteliä ei ole tullut huomattua kun hiekkatiet ja mukulakivet on aika vähällä. Väljistymistä voi sitten joutua odottamaan, orkkiksiin tuli powerflexit laitettua hiukan alle 100tkm kohdalla, nyt lasissa 245tkm eikä vieläkään palloissa vikaa
Etupäähän tuli ennen näitä puslia vaihdettua kaikki muut osat lemförderiä, mutta lievä epämääräisyys silti jäi ja olin aika varma, että johtuu näistä puslista. Aivan kaikki ura- ja tuuliherkkyys eivät silti kadonneet powerflexeilläkään. Loput laitan vanhojen iskareiden ja takapään ylimpien tukivarsien piikkiin, kun ne ovat vielä alkuperäiset. Ne sitten vaihtoon ehkä ens kesänä.
Yksi mielenkiintoinen havainto näistä reaktiotankojen powerflex-puslista on myös se, että aiemmin huomasi todella helposti ajossa vetelystä ilman mittaamistakin esim. viileällä säällä, jos renkaissa oli painetta 0.1-0.2 bar vähemmän, kuin mitä normaalisti pidän (2.8/3.0). Powerflexit vähenti vetelyherkkyyttä siinä määrin, että paineita ei tartte olla kokoajan tarkistelemassa.
Leave a comment:
-
Mjoo,itellä kanssa pientä ratin heittoa jarrutettaessa,syksyllä vaihdoin uudet palat ja levyt joka kulmaan,jolloin heitot hävisivät,nyttemmin tulleet siis takaisin.
Koiranluut vaihdoin joskus tammikuun alussa,kun kuuluu kolinaa monttuisella tiellä,mutta ei auttanut siihen vaivaan. Eli nyt sitten vaihtelemaan noita puslia?
En ole täysin varma, pitääkö minun vaihtaa PFF5-502 vai PFF5-510**
Auto siis -03 525 m-sport tourinki.
Käsittääkseni homman pystyy tekemään ilman mitään ulosvetäjiä,prässejä yms?
(USpartsin luottelosta,PDf tiedosto http://usparts.fi/sendFile.php?fileId=6899 )
Leave a comment:
-
Nostetaas vanhaa topiccia ylös.
Eli pikkasen kolinaa etupäässä ja koiranluut vaihdettu n. 15 tkm. sitten. Nyt alustasarja tulee laitettua alle niin ajattelin, jos puslia vaihtasi samalla. Nimittäin nyt talvirenkailla ajaessa on huomannu pientä vetelyä tossa valtatie nopeuksissa. Kattelin powerflexin soveltuvuustaulukkoa ja iski ihmetys kun siinä on niitä eri kokoja (22.5mm.-27mm.) ilmeisesti sisähalkaisija ? pitääkö mitata vanhasta puslasta vai onko eri malleilla vakiokoko ? Vähän on epäselvää tämäkin. Jos täällä ketkä on vaihtaneet niin valaisisi vähän.
Leave a comment:
-
Muuten samanlaisia, mutta lisääntynyttä meteliä ei ole tullut huomattua kun hiekkatiet ja mukulakivet on aika vähällä.Originally posted by MakeJ View PostTuo lisääntynyt meteli on sen verran ikävä juttu, että seuraavaksi kun tankojen pallonivelet väljistyy niin alle tulee laadukkaat normi puslat. Minkäslaisia kokemuksia muilla on näistä powerflexseistä E39:n alla?
Väljistymistä voi sitten joutua odottamaan, orkkiksiin tuli powerflexit laitettua hiukan alle 100tkm kohdalla, nyt lasissa 245tkm eikä vieläkään palloissa vikaa
Leave a comment:
-
E39 ja powerflexit reaktiotangoissa
Pitääpä kirjoitella kokemuksia noista powerflexseistä E39:n reaktiotangoissa. Latoin tuollaiset alle kokeilumielessä kun noita normi puslia saa olla vähän väliä vaihtamssa (kilometrejä tulee noin 45tkm vuodessa). K-varaosista ostetut normipuslat kesti sen 50tkm kunnes alkoi pikkuhiljaa tulla vatkausta jarruttaessa. Tässä kokemukset powerflexseistä:
Positiivistä:
-Asentaminen käy heittämällä kunhan saa vanhat pois alta.
-Ajotuntuma on ainakin yhtä hyvä jos ei vähän parempikin kun normipuslilla. Urat tuntuu vähemmän.
-Pitäisi kestää paremmin kuin normaalit kumipuslat.
Negatiivista:
-Väitetään muka, että eivät lisää melua. Tasaisella tiellä tämä voi ehkä pitää paikkaansa, muta esim. mukulakivella tai kiharaisella hiekkatiellä matalaa jytinää tulee lisää häiritsevän paljon.
Tuo lisääntynyt meteli on sen verran ikävä juttu, että seuraavaksi kun tankojen pallonivelet väljistyy niin alle tulee laadukkaat normi puslat. Minkäslaisia kokemuksia muilla on näistä powerflexseistä E39:n alla?
Leave a comment:
-
Alla M5 jossa KW3 Var 3 alusta, AC Schnitzerin kallistuksenvakaimet ym sälää. Viime kesänä vaihdoin kaikki puslat, ja mielestäni oli hyvä veto. Paljon tarkempi "touchi" tiehen.
Leave a comment:
-
Pelkkää hyvää, ajettu muutama kymppitonni jo. Ei kasvata meteliä eikä kuluta mitään.
Leave a comment:
-
Kyllä kannatta vaihtaa reaktiotankoihin powerflexit.
Itse vaihdoin n. 7000km sitten koko reaktiotangot uusiin Lemförder merkkisiin. En ollut oikeastaan missään vaiheessa täysin tyytyväinen ajotuntumaan ja varsinkaan jarrutuksissa esiintyvään epämääräisyyteen.
Nyt nämä ongelmat loppuivat powerflexien myötä.
Suurin homma tuossa oli sorvailla ulosvetotyökalut vanhaa puslaa varten. Kannatti tehdä sain vanhat ehjänä irti.
Leave a comment:
-
Eilen vaihdoin 540 -01 juuri nämä puslat ja voin sanoa että ihan perkeleesti joutuu purkamaan jos ei halua irroittaa koko reaktio tankoa
lähes kuusi tuntia meni kun yritin vaihtaa mahdollisimman vähän osia irroittaen... Repsikan puoli menikin sitten jos ihan eri vauhdilla kun tiesin että kaikki vaan irti tieltä pois
Leave a comment:
Leave a comment: