E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Droidi View Post
    Eihän siellä ole perään mitään puslia?

    Leave a comment:


  • Droidi
    replied
    Oikeat puslat perään 530D?



    Mitkä noista kolmesta pitäisi valita perään?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ja kohta otan Powerflexit pois...
    Nyt on Powerflexit poistettu reaktiotangoista. Tilalle piti laittaa Meyle HD:t, mutta eihän niitä saanut auton alla menemään suoraa, muutamia kertoja yritin ja luovutin sitten. Meylessä puslan runko on terästä, Lemfördin puslassa alumiinia. Laitoin sitten Lemförderin puslat jotka noissa tukivarsissa alunperinkin oli, n. 1500km ajetut.

    Muutama havainto: jo ensimetreillä oli selvää, että alusta on nyt selvästi parempi ja siellä on sentään jotain joustoa epätasaisella tiellä. Tiellä olevat jäiset epätasaisuudet, "pyykkilauta", tuntuu nyt samoilta kuin Powerflexeillä karkea asfaltti. Karkea asfaltti ei tunnu enää lainkaan samalta eikä asfaltin paikkaukset tunnu. Tien poikkisaumatkin tuntuu kadonneen. Ohjaus tuntuu keskittävän kovemmassa vauhdissa paljon voimakkaammin, siis jotenkin se keskikohta on paljon selvempi ja ratti vetää itsensä siihen. Jarrutus on jotenkin pehmeämpi eikä tunnu yhä "kovalta".

    Sitten ne "muut" havainnot: edestä kuuluu yhä kumisevaa ääntä joillain pinnoilla, siitä ei tuolla täysin eroon päässyt vaikkakin ääni kyllä heikkeni. Ratti heiluu hitaan vauhdin jarrutuksessa. Ohjaus on hitaampi/tahmeampi nopeissa liikkeissä.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ja kohta otan Powerflexit pois...

    Epätasaisella jäisellä pinnalla, esim. risteysalueilla joissa on "pyykkilautaa" tms, on etupää todella kova ja epätasaisuudet tuntuu paukuttavan suoraa runkoon. Kuulostaa ja tuntuu niin pahalta, ettei alusta tuollaista kauan voi kestää. Kuitenkin esim. rautatiekiskojen ja sillansaumojen ylitys menee varsin hyvin (kuuluu vaan "tump" edestä ja takaa) , en tajua miksi jotkut epätasaisuudet tulee läpi ja jotkut ei.

    Sulalla asfaltilla nastarenkaiden kumina/jyrinä kuuluu edestä kovempaa kuin ennen. Lisäksi etupäästä kuuluu toiselta puolelta vikinää joissain tilanteissa (ratti hiukan vinossa ja kuoppia tiessä).

    Tilasin nyt Meyle HD -puslat. Taattua Meyle-laatua, joten ehkä ne tuurilla yhden kesän kestää...
    Lienee kylmillä ilmoilla uretaani entistä jäykempää ja hitaissa vauhdeissa eivät juuri jousta. Isommilla vauhdeilla sitten jo vähän joustaa kun puslaan kohdistuu suurempi iskuvoima. Mulla kun on alla kitkat koossa pulla 205-65-15 niin ei ole ollut talvella mitään ongelmia

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Laitoin sitten Powerflexit reaktiotankoihin...
    Ja kohta otan Powerflexit pois...

    Epätasaisella jäisellä pinnalla, esim. risteysalueilla joissa on "pyykkilautaa" tms, on etupää todella kova ja epätasaisuudet tuntuu paukuttavan suoraa runkoon. Kuulostaa ja tuntuu niin pahalta, ettei alusta tuollaista kauan voi kestää. Kuitenkin esim. rautatiekiskojen ja sillansaumojen ylitys menee varsin hyvin (kuuluu vaan "tump" edestä ja takaa) , en tajua miksi jotkut epätasaisuudet tulee läpi ja jotkut ei.

    Sulalla asfaltilla nastarenkaiden kumina/jyrinä kuuluu edestä kovempaa kuin ennen. Lisäksi etupäästä kuuluu toiselta puolelta vikinää joissain tilanteissa (ratti hiukan vinossa ja kuoppia tiessä).

    Tilasin nyt Meyle HD -puslat. Taattua Meyle-laatua, joten ehkä ne tuurilla yhden kesän kestää...

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by janke View Post
    ..mitä materiaalia noi powerflexit on?...
    Polyurethane on valmistusmateriaali, eli tuttavallisemmin polyuretaani.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Tietääkö kukaan mitä materiaalia noi powerflexit on? Onko ne jotai nylonin kaltaista vai jotain helvetin jäykkää kumia?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    http://www.harrisonmotorsports.com/a...-aluminum.html Oliskohan nuo vielä vähän tukevammat
    Tuntuu siltä, että nyt on jo ihan riittävän tukevat puslat. Terävät töyssyt tulee läpi aika pahasti. Tiedä sitten onko syyllinen vain puslat vai voisiko iskareilla tehdä asian hyväksi jotain. F10-niminen korjaus alkaa kuitenkin tuntumaan liian kalliilta (kuume laskee)...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    http://www.harrisonmotorsports.com/a...-aluminum.html Oliskohan nuo vielä vähän tukevammat

    Leave a comment:


  • Jokinen74
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mikä rengaskoko sinulla on käytössä, kesällä ja talvella?
    Talvirenkaat 225\55-16 ja kesärenkaat 225/45-17. Nivelissä ei ollut yhtään väljää, joten jäivät paikalleen ainakin toistaiseksi...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Niin mutta e39 topic...
    Ei taida pallonivelissä niin olla eroa... Etteikö voisi verrata.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Vastakohdaksi E32:ssa vanhat tukivarret kesti pari viikkoa ja nivelet väljät... Otanta siis tasan.
    Niin mutta e39 topic...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Vastakohdaksi E32:ssa vanhat tukivarret kesti pari viikkoa ja nivelet väljät... Otanta siis tasan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tarkoitan jos vanhaan paljon ajettuun tukivarteen asentaa missä hela ollut paskana jo tovin.

    Hyvin tuntuu kestävän vanhoissa varsissakin...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Reilu satatuhatta ainakin...
    Tarkoitan jos vanhaan paljon ajettuun tukivarteen asentaa missä hela ollut paskana jo tovin.

    Leave a comment:

Working...
X