E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Taitaa strong flexit saada taakse.
    Joo, Oli tuola samalla sivustolla kun hain ebaysta, niin tuli ainakin noita mainitsemiasi storng flexiä. Taitaisi olla hyvä vaihtaa noi haarukkojenkin puslat jos havittelee tarkempaa peräpään mukana oloa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Taitaa strong flexit saada taakse.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kannattaa kokeilla. Melu kyllä hiukan kasvaa, mutta jopas menee hyvin mutkiin. Etupäässä tuntuu nyt olevan hurjasti enemmän pitoa ja tuntumaa. Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.
    Eli, täytyy siis laittaa tuollaset, mutta menee kuiteskin ensikesään, kun mulla on noi melkein tuli uudet meyley Hd:t ja taitaavat olla keväällä jo finaalissa.

    Mites, saako noihin takahaarukoihin powerflexejä tai edes uusia puslia mistään? Noista ei täälä ole paljon ollut juttuja, että joku olisi vaihtanut:think Eiköhän nekin alkaa jo olemaan aika kuluneita +200 ajettuna?
    Eli kyse noista "haarukoista" http://www.ebay.co.uk/itm/NS-Passeng...-/370570720599

    E: Taisi löytyä:http://www.ebay.co.uk/itm/4-REAR-WIS...item4ac5da5636

    Onko joku vaihtanut noita kyseisiä puslia ja onko ollut jotain hyötyä vaihdosta?
    Last edited by janke; 04-09-2013, 20:29.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Pitääkö tässä vielä itsekkin laittaa noi powerflexit jos vain pelkkiä positiivisiä kokemuksia kaikilla:think
    Kannattaa kokeilla. Melu kyllä hiukan kasvaa, mutta jopas menee hyvin mutkiin. Etupäässä tuntuu nyt olevan hurjasti enemmän pitoa ja tuntumaa. Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Pitääkö tässä vielä itsekkin laittaa noi powerflexit jos vain pelkkiä positiivisiä kokemuksia kaikilla:think

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Joo. Mun mielestä etupäästä tuli noilla sopivan tarkka, tietty mulla oli jo vanhat puslat mitkä vaihdoin. Se meluongelma on mielestäni liioiteltua ainakin näiden puslien kohdalla. Itse huomasin sen, mutta ero on audiomiehen korvinkin pieni. Aiemmin pohtimani powerflex-nitinä muuten tuli kulahtaneista etuiskareista tai yläpäistä, eikä puslista.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    No katos, TJJ uskalsi laittaa powerflexit!
    Kyllä, lähes 10 vuotta olen asiaa harkinnut ja nyt aika oli kypsä, toivottavasti en nyt hätiköinyt... Eikä tässä vielä kaikki: tilasin Powerflex-puslat myös kallistuksenvakaajiin.

    Olen kyllä aika ihastunut tuohon auton etupään uuteen tarkkuuteen/varmuuteen, liikenneympyrät ja niistä poistuminen menee ihan eri tavalla kuin ennen. Se onkin kokoajan olleet nuo pahuksen puslat jotka sen epämääräisyyden ovat tehneet eikä renkaat tms.

    Keskialuekin on näköjään tarkempi/täsmällisempi kuin ennen, mutta eron huomaa vasta suuremmissa (+80km/h) nopeuksissa.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    No katos, TJJ uskalsi laittaa powerflexit!

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post

    -Pysäköidessä rattia kääntäessä tuntuu kuin se kääntyisi hiukan kevyemmin ääriasentoon, ennen se jänkäsi enemmän vastaan.

    Taidan tilata kallistuksenvakaajiinkin tuollaiset puslat...
    Ääriasennoss akumipusla antaa periksi ja tekee sellaisen jäykän tuntuman loppuun. Kovalla puslalla kääntyminen vain loppuu.

    Mulla on Strong flexit kallistuksen vakaajissa, oli hiukan halvemmat kuin powerflexit.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Laitoin sitten Powerflexit reaktiotankoihin...
    Reaktiotangot on 1500km ajetut Lemförderit, joten ne pitäisi olla vielä lähes uudenveroiset eli tässä sitten vertailua tuollaisiin eikä joihinkin loppuunajettuihin pusliin kuten yleensä.

    Vanhojen puslien irrotus kävi tosi helposti tuolla Bilteman sarjalla:

    Kiintoavaimella ja jakarilla vaan kevyesti pyöritti puslat irti.

    Sitten ne erot aikaisempaan:
    -Keskialueen tarkkuus on lähes sama, ehkä hiukan nopeampi reagointi liikkeeseen, mutta silti yhä tietty laiva-fiilis ja kaukana esim. E60:n aktiiviohjauksesta.

    -Suuri muutos sensijaan on siinä millainen tuntuma on mutkissa, siis kun rattia on käännetty hiukan enemmän tai jos esim. ajat parkkipaikalla ympyrää. Siinä ohjaus reagoi tarkemmin/paremmin ja tuntuma eturenkaisiin ja etupään pitoon on paljon suorempi. Aikaisemmin tuntuma oli epämääräinen ja keula tuntui menevän hiukan miten sattuu.

    -Minulla ratti ei heilunut jarrutuksessa, mutta sen sai esim. liikennevaloissa heilumaan kun autoa ryömitti jarrua hiukan keventämällä (jolloin kuuluu nariseva ääni jarruista), nyt tuo ilmiö katosi kokonaan, ratissa tuntuu vain pieni tärinä tuossa tilanteessa. Luultavasti myös tuntuma jarrutuksissa on parempi, en ole vielä kokeillut.

    -Auto ei vedellyt aikaisemmin urissa eikä vetele nytkään, joten siihen ei tullut muutosta.

    -Karkean pinnan melu kasvoi hiukan, ei kuitenkaan niin paljon kuin pelkäsin. Tuntuu riippuvan pinnan karkeudesta kasvoiko melu vai ei.

    -Useimmat tien kuopat ja epätasaisuudet/saumat tuntuu menevän paremmin kuin ennen, nyt tuntuu vain jousituksen tömähdys, ennen tuntui ensin myös renkaan epämääräinen liike. Joissain tapauksissa tosin epätasaisuus tuleekin selvemmin läpi.

    -Auto tuntuu menevän jotenkin paremmin/täsmällisemmin tonttiliittymän viistojen katukiveyksien yli.

    -Pysäköidessä rattia kääntäessä tuntuu kuin se kääntyisi hiukan kevyemmin ääriasentoon, ennen se jänkäsi enemmän vastaan.

    Taidan tilata kallistuksenvakaajiinkin tuollaiset puslat...

    Leave a comment:


  • Lefis
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    tarkotat varmaan apparin puolelta.. Ota sisälokari irti takaosasta niin pääset helposti käsiks siihen toiseen ruuviin. Pusla tulee ulos samaa kautta. Sitä yhtä lämpöpeltiä pitää myös vähän ottaa irti että saa tilaa. Onhan se kieltämättä vittumaisessa paikassa..
    Apparin pulolta joo. Toi alkaakin kuulostaa ihan järkeenkäypältä että sisälokaria täytyy raottaa, en ymmärrä miten kukaan saa kättään sellaseen kulmaan että pystyis muuten tekemään ton homman.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Ei kannata noita powerflexejä laittaa jos on tukivarsien pallot päässy löysäks. Ja nehän on löysät jos edelliset puslat ajettu niillä ensin loppuun. Uusiin tukivarsiin kun laittaa niin ei kumise eikä melua juuri sen enempää kuin kumipuslat. Ajettavuus vaan paranee monin verroin! Itse en edes harkitsisi niitä jo valmiiksi löysiä kumipuslia enää

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    No nyt kuulostaa jo siltä mitä pelkäsin/arvelinkin noilla tapahtuvan... Mitkä merkkiset ja kokoiset renkaat sinulla on?
    Tyfoon 235/45-17, kulutuspintaa n. 3-4mm ympäriinsä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    - Rengasmelu (varsinkin urissa) on lisääntynyt taajamanopeuksissa ja poikittaishalkeamat/epätasaisuudet aiheuttavat sellaista kumisevaa ääntä.
    No nyt kuulostaa jo siltä mitä pelkäsin/arvelinkin noilla tapahtuvan... Mitkä merkkiset ja kokoiset renkaat sinulla on?

    Leave a comment:


  • PetKe
    replied
    Itsellä samanlaiset huomiot, kun vaihdettiin Powerflexit. Ensitestauksella tunnusti hurjalta kun ratti ei täristänytkään, noin 3kk tärinän jälkeen

    Leave a comment:

Working...
X