E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jokinen74 View Post
    Kyllä koko tangot nivelineen oli alkuperäiset... Voin sanoa, ettei todellakaan ole ollut kevyessä ajossa, viimeiset 5 vuotta ainakin soratieajoa tullut todella huonokuntoisillakin teillä ja hiljaa ja varovasti en ole oppinut vielä monttuihin ajamaan...
    Mikä rengaskoko sinulla on käytössä, kesällä ja talvella?

    Leave a comment:


  • Jokinen74
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Ja enemmänkin ihmetyttää onko pallonivelet vielä alkuperäiset noilla kilometreillä muka? Todella "kevyessä" ajossa täytynyt olla?
    Kyllä koko tangot nivelineen oli alkuperäiset... Voin sanoa, ettei todellakaan ole ollut kevyessä ajossa, viimeiset 5 vuotta ainakin soratieajoa tullut todella huonokuntoisillakin teillä ja hiljaa ja varovasti en ole oppinut vielä monttuihin ajamaan...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ei ne ainakaan uusilla powerflexeillä kauaa enää kestä, ne nivelpäät siis.
    Reilu satatuhatta ainakin...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ei ne ainakaan uusilla powerflexeillä kauaa enää kestä, ne nivelpäät siis.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Ja enemmänkin ihmetyttää onko pallonivelet vielä alkuperäiset noilla kilometreillä muka? Todella "kevyessä" ajossa täytynyt olla?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jokinen74 View Post
    Kun noita E39:n reaktiotankojen puslia moititaan monesti huonoiksi, niin pakko sanoa, että tänään vaihdoin vihdoin powerflexit tilalle, kun alkuperäiset oli sökönä molemmat, ja ratti tärisi ym. pikku vaivaa. Yllätyksellistä sinällään, että autossa oli vielä paikallaan alkuperäiset puslat ja auto sentään on vm. -01 ja mittarissa vasta 455tkm. Kyllä on kehnoja osia, kun ei edes puolta miljoonaa kilometriä edes kestä..
    Oikeasti ne taitaa kestää 50tkm tai hiukan enemmän riippuen rengaskoosta. Se on sitten kuskista kiinni milloin hän ei enää sitä menoa kestä, jotkut näköjään kestää aika pitkään...

    Leave a comment:


  • Jokinen74
    replied
    Kun noita E39:n reaktiotankojen puslia moititaan monesti huonoiksi, niin pakko sanoa, että tänään vaihdoin vihdoin powerflexit tilalle, kun alkuperäiset oli sökönä molemmat, ja ratti tärisi ym. pikku vaivaa. Yllätyksellistä sinällään, että autossa oli vielä paikallaan alkuperäiset puslat ja auto sentään on vm. -01 ja mittarissa vasta 455tkm. Kyllä on kehnoja osia, kun ei edes puolta miljoonaa kilometriä edes kestä..

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Minulla reaktiotankojen Powerflexit ei tuollaista aiheuttanut vaan vasta nuo kallistuksenvakaajien. Tuossa toki vaikuttaa renkaat, millaiset kallistuksenvakaajat autossa on ja myös auton malli (siis I6 vai V8).

    Nyt kyllä menee melkoisen kivasti mutkissa kun keula on yhä reaktitankojen puslien ansiosta suhteellisen tarkka ja perä tulee täsmällisemmin mukana. Toki tuo nyt on enemmän yliohjaava, mutta vakionahan tuo aliohjaa/puskee aika selvästi. Minullahan tosin on takana jo hiukan paksumpi kallistuksenvakaaja tuon takia. Siis edessä m-sport 1 ja takana m-sport 2.
    Joo mulla tuli alle nuo etupään osat yhdellä kerralla, niin ei tullut tarkemmin ajateltuakaan. Auto on V8 ja m-sport alustalla. Hämärä muistikuva, että olikohan -99 vuosimallissa m-sport II. Itellä on ihan perusrenkaat, eli 225/55-16.

    Muuten alustaan tuli kaksi viikkoa sitten 7 uutta osaa, eli koiranluut ja raidetangon päät ja vissiin toinen alatukivarsi eteen. Vieläkään ei ole uudenveroinen, eli huippuvakaa. Jäihän sitä vielä alkuperäisiä osia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei mikään rengastus tee E39:n keskialueen tuntumaa ja ohjauksen nopeutta sellaiseksi kuin aktiiviohjaus.

    E90 varmaan olisi aktiiviohjattuna hyvä, varsinkin kun se on pienempi auto kuin E60. Mutta siihen ei saa dynamic driveä ja noin muutenhan se on meluisa pikkuauto. Joten vaihtoehdot sedaneissa taitaa olla E60 ja F10.
    Pitää askarrella itse hammastankoon harvempi hammastus

    Eikai e90 kovin meluisa ole, siitähän oli mittauksia täällä jossain?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tai e39 19" rengastuksella...?

    Mites e90 aktiiviohjauksella?
    Ei mikään rengastus tee E39:n keskialueen tuntumaa ja ohjauksen nopeutta sellaiseksi kuin aktiiviohjaus.

    E90 varmaan olisi aktiiviohjattuna hyvä, varsinkin kun se on pienempi auto kuin E60. Mutta siihen ei saa dynamic driveä ja noin muutenhan se on meluisa pikkuauto. Joten vaihtoehdot sedaneissa taitaa olla E60 ja F10.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post

    Mutta nyt sitä miettii miten E60 aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä menisi...
    Tai e39 19" rengastuksella...?

    Mites e90 aktiiviohjauksella?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eihän noita voi verrata ellei ole täysin sama mittari (siis puhelin ja softa tässä tapauksessa). Ja tie pitäisi olla sama.
    Näinhän se toki on ja täytyisi varmaan olla vielä sama rengastuskin alla.:think
    Minä mittatasin samsung galaxylla ja ohjelma on Sound Meter. Eihän noi puhelimen ohjelmat ole yhtä luotettavia, kun oikein kunnon db-mittari. Kiinnostais tietää mikä on e39 tehtaan ilmoittama melutaso?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Itsekin huomasin kyllä selvästi etupään powerfleksien laiton jälkeen äänessä vastaavan suuntaisen muutoksen huonompaan. Ja selkeästi. Samansuuntainen kuvaus äänestä siis. Tuon huomasi kun oli vielä muistissa vertaus ennen vaihtoa. Ja tietysti kun radio pois päältä. Nykyään tuota ei huomaa enään ja radio peittää äänet.
    Minulla reaktiotankojen Powerflexit ei tuollaista aiheuttanut vaan vasta nuo kallistuksenvakaajien. Tuossa toki vaikuttaa renkaat, millaiset kallistuksenvakaajat autossa on ja myös auton malli (siis I6 vai V8).

    Nyt kyllä menee melkoisen kivasti mutkissa kun keula on yhä reaktitankojen puslien ansiosta suhteellisen tarkka ja perä tulee täsmällisemmin mukana. Toki tuo nyt on enemmän yliohjaava, mutta vakionahan tuo aliohjaa/puskee aika selvästi. Minullahan tosin on takana jo hiukan paksumpi kallistuksenvakaaja tuon takia. Siis edessä m-sport 1 ja takana m-sport 2.

    Mutta nyt sitä miettii miten E60 aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä menisi...

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.
    Itsekin huomasin kyllä selvästi etupään powerfleksien laiton jälkeen äänessä vastaavan suuntaisen muutoksen huonompaan. Ja selkeästi. Samansuuntainen kuvaus äänestä siis. Tuon huomasi kun oli vielä muistissa vertaus ennen vaihtoa. Ja tietysti kun radio pois päältä. Nykyään tuota ei huomaa enään ja radio peittää äänet.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Menee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
    Eihän noita voi verrata ellei ole täysin sama mittari (siis puhelin ja softa tässä tapauksessa). Ja tie pitäisi olla sama.

    Leave a comment:

Working...
X