Menee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
Ajoin noin 10km matkan ja mittasin kuskin korvan korkeudella. Radio oli tietenkin kiinni ja lämppäri yhden pykälän puhalluksella. Voisiko joku muukin mitata omastaan? Ja eikös -99 jälkeisissä ole äänieristystä paranneltu joten mielenkiinnolla odotan tuloksia?
E39 - powerflex puslat
Collapse
X
-
Joo ne takapuslat on niin pienet, että sieltä ei varmaan paljoa melua siksi tule. Ne etummaiset voi kyllä vaikuttaa, kun ovat kooltaan n. 5x isommat ja lähellä kuljettajaa.Originally posted by TJJ View PostTakana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.
Leave a comment:
-
Takana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.Originally posted by Bomb5 View PostMeinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.
Leave a comment:
-
Meinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.
Leave a comment:
-
Vaihdoin Powerflex-kallistuksenvakaajan puslat eteen, kävin koeajolla, kävin vielä uudestaan koeajolla ja vaihdoin vanhat kumipuslat takaisin...
Keula toki oli tarkempi ja auto meni mutkista vieläkin paremmin. Mutta vastapainoksi auton perä oli epämääräisempi/hitaampi. Tuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.
Leave a comment:
-
Nyt on Powerflexit takana kallistuksenvakaajan puslissa. Samalla vaihdoin myös uudet koiranluut, toinen oli vielä alkuperäinen ja väljän tuntuinen. (toki ostin aikoinaan uudet molemmille puolille, mutta toinen jäi silloin jostain syystä vaihtamatta)
Noilla tuli selvä parannus auton perän reagointiin kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Ei se silti vieläkään täydellinen ole, renkaat taipuu liikaa, mutta tietty epämääräisyys siitä katosi. Tarkempi testaus mutkatiellä yms. on vielä tekemättä. Melussa/tärinässä en huomannut mitään eroa entiseen.
Huomenna pitää vaihtaa puslat vielä eteen.
Leave a comment:
-
Heilui yhtä paljon, mutta vain lyhyen ajan. Tuo on kiinni ihan siitä millainen lämpötila on edellisenä päivänä ollut ja millainen aamulla on. Tukivarret on kyllä kiinni. Tänään ei ratti heilunut eikä perä tutissut, mutta toisella ajoreissulla oli taas perän tutinaa. Taidan vaihtaa huomenna uudet vetoakselit.Originally posted by janke View PostOnpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.
Leave a comment:
-
Onpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.Originally posted by TJJ View PostNo tänään taas heilui...
Leave a comment:
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&fg=30&hl=25Originally posted by janke View PostIlmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyone
Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?
Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?
Tuolla nuo näkyy.
Leave a comment:
-
Ilmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyoneOriginally posted by TJJ View PostJaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...
Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?
Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?
Leave a comment:
-
Jaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...Originally posted by Bmw Master View Post
Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostMitkä tukipalikat? Tukivarrethan ovat samoja kaikissa.
Leave a comment:
-
Joo ja lisäksi M5 tukipalikat niin voisi tulla aika jees perä.Originally posted by janke View PostJoo, Oli tuola samalla sivustolla kun hain ebaysta, niin tuli ainakin noita mainitsemiasi storng flexiä. Taitaisi olla hyvä vaihtaa noi haarukkojenkin puslat jos havittelee tarkempaa peräpään mukana oloa.
Leave a comment:
Leave a comment: