E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Menee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
    Ajoin noin 10km matkan ja mittasin kuskin korvan korkeudella. Radio oli tietenkin kiinni ja lämppäri yhden pykälän puhalluksella. Voisiko joku muukin mitata omastaan? Ja eikös -99 jälkeisissä ole äänieristystä paranneltu joten mielenkiinnolla odotan tuloksia?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Takana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.
    Joo ne takapuslat on niin pienet, että sieltä ei varmaan paljoa melua siksi tule. Ne etummaiset voi kyllä vaikuttaa, kun ovat kooltaan n. 5x isommat ja lähellä kuljettajaa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Meinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.
    Takana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Meinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Vaihdoin Powerflex-kallistuksenvakaajan puslat eteen, kävin koeajolla, kävin vielä uudestaan koeajolla ja vaihdoin vanhat kumipuslat takaisin...

    Keula toki oli tarkempi ja auto meni mutkista vieläkin paremmin. Mutta vastapainoksi auton perä oli epämääräisempi/hitaampi. Tuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Nyt on Powerflexit takana kallistuksenvakaajan puslissa. Samalla vaihdoin myös uudet koiranluut, toinen oli vielä alkuperäinen ja väljän tuntuinen. (toki ostin aikoinaan uudet molemmille puolille, mutta toinen jäi silloin jostain syystä vaihtamatta)

    Noilla tuli selvä parannus auton perän reagointiin kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Ei se silti vieläkään täydellinen ole, renkaat taipuu liikaa, mutta tietty epämääräisyys siitä katosi. Tarkempi testaus mutkatiellä yms. on vielä tekemättä. Melussa/tärinässä en huomannut mitään eroa entiseen.

    Huomenna pitää vaihtaa puslat vielä eteen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.
    Heilui yhtä paljon, mutta vain lyhyen ajan. Tuo on kiinni ihan siitä millainen lämpötila on edellisenä päivänä ollut ja millainen aamulla on. Tukivarret on kyllä kiinni. Tänään ei ratti heilunut eikä perä tutissut, mutta toisella ajoreissulla oli taas perän tutinaa. Taidan vaihtaa huomenna uudet vetoakselit.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    No tänään taas heilui...
    Onpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.
    No tänään taas heilui...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ilmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyone
    Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?

    Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&fg=30&hl=25

    Tuolla nuo näkyy.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Jaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...

    Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
    Ilmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyone
    Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?

    Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Jaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...

    Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitkä tukipalikat? Tukivarrethan ovat samoja kaikissa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Joo ja lisäksi M5 tukipalikat niin voisi tulla aika jees perä.
    Mitkä tukipalikat? Tukivarrethan ovat samoja kaikissa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joo, Oli tuola samalla sivustolla kun hain ebaysta, niin tuli ainakin noita mainitsemiasi storng flexiä. Taitaisi olla hyvä vaihtaa noi haarukkojenkin puslat jos havittelee tarkempaa peräpään mukana oloa.
    Joo ja lisäksi M5 tukipalikat niin voisi tulla aika jees perä.

    Leave a comment:

Working...
X