E39 - powerflex puslat
Collapse
X
-
Pitäs vissiin itsekkin vaihella noihin reaktiotankoihin nuo Powerflexit ja kuskinpuolen raidetangon sisempi nivel sekä levyt ja palat eteen, josko tuo E39 sitten tokenis noiden jarrutus täristyksien kanssa:think
-
Ihan näin galluppikannalla kyselisin, minkä valmistajien reaktiotankoja, joko puslineen tai ilman ootte motonetistä saaneet ketä sieltä on ostanut? Entä muiden kokemuksia eri valmistajien alustaosista.
Itellä on ollut tähän asti hyviä kokemuksia Meylen vahvistetuista reaktiotangon puslista ainakin e34:ssa sekä nykysessä e38:ssa, tosin en oo autolla niin pitkään ehtinyt ajaa että osaisin kestosta sanoa mitään, 10tkm seiskalla eikä näy mitään kulumisen merkkejä vielä, ei tietysti pidäkkään. Mutta HD mallissa on reilusti enemmän kumia kun vakiossa ja tuntuu heti ratissa paljon jämäkämmältä, olematta mitenkään äänekäs kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia?
Leave a comment:
-
Alkava/olemassa oleva välys raidetangon jommassa kummassa päässä vois olla syynä. Tai jos välyksiä ei ole niin jumitteleva jarru, tai tarkemmin sanottuna liukutapit ja männät.Originally posted by Jamppa View PostItse vaihdoin juuri nuo alatukivarren takapuslat, ja jarrulevyt ja -palat... Silti täristää jarruttaessa... Voisiko koiranluista johtua, vai mitähän asialle tekisi???
Leave a comment:
-
Itse vaihdoin juuri nuo alatukivarren takapuslat, ja jarrulevyt ja -palat... Silti täristää jarruttaessa... Voisiko koiranluista johtua, vai mitähän asialle tekisi???Originally posted by Ha2 View PostE46:ssa vaihdetaan noilla oireilla etualatukivarsien takapuslat. Omaani vaihdoin itse Powerflexit vanhojen kumisten tilalle. Eli osan nro 6 sisältä revitään vanha kumi pois ja laitetaan tilalle Powerflexit. Jos haluaa orkkistyylin kumipuslan, niin se tulee kannakkeineen. Koiranluut on sitten osat nro 5, eli kallistuksenvakaajn yhdys- tai niveltangot.
Edit: Kannattaa tilata Uutekista ne Powerflexit suosiolla. Mulla kesti madalletussa autossa vakiokumipuslat puoli vuotta. Pikkuveljen E46:seenkin vaihdettiin Powerflexit. Tulipa jämäkkkä muuten vakioalustaisesta autosta.
Edit2: Oli mulla topikin varsinaiseen aiheesenkin jotakin. Isännän 11/2000 525i:stä loppui jarrututinat ja urissa vetely kokonaan reaktiotankojen puslien vaihdolla. Sinnekin meni Powerflexit.
Leave a comment:
-
Joo siis sulla on m-sport alusta ja mulla on korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta, joka on matalampi ja jäykempi kuin sulla. Puslat olen kaikki vaihtanut itse. Entiseen E36:seen muutamat eri puslat ja omaan ja pikkuveljen E46:seen olen vaihtanut Powerflex puslat taka-alatukivarsien etupäähän ja etu-alatukivarsien takapäähän. Jos sulla väpättäa ja kimpoilee auto jarrutuksissa, niin nuo etupään puslat on hyvä vaihtaa (ks. linkit kuviin aiemmassa postauksessani). Asiat voi tietysti käydä nosturilla varmistamassa ennen kuin menee mitään osia ostamaan. Oireiden ilmaantuessa olen aina käynyt TI-hallin nosturilla alustaa vääntelemässä raudalla, ostanut sen mukaan osia ja käynyt itse vaihtamassa ne. Pusliksi voi siis ostaa alkuperäistä vastaavat/tyyliset kumipuslat tai sitte uretaaniset "kovat" puslat. Taka-alatukivarsien etummaiset puslat taitaa jäädä hallin lattialla vaihtamatta, jos haluaa kumipuslat, mutta Powerflexit onnistuu.Originally posted by otto View Posteikun jaa, ilmeisesti aivan eria asia tuo KW Variante 2 kuin tuo puslahomma...
Vaihdoitko itse vai käytitkö jossain liikkeessä Oulussa?Last edited by Ha2; 31-12-2008, 09:28.
Leave a comment:
-
Eroaako miten tuo KW Variante 2 ja PowerFlexit?Originally posted by Ha2 View PostMulla on KW Varianten 2 ja samoja katuja me ajellaan... Kova on suhteellinen käsite ja riippuu ihan henkilöstä. Jos ajasin omani jälkeen sun autolla, niin sanosin varmaan "pehmeä". Ei mulla oo ainakaan autosta mitään rikkoontunu Powerflexin vaihdon jälkeen. Sitä ennen meni tuota kumia kyllä puolivuosittain.
Leave a comment:
-
Mulla on KW Varianten 2 ja samoja katuja me ajellaan... Kova on suhteellinen käsite ja riippuu ihan henkilöstä. Jos ajasin omani jälkeen sun autolla, niin sanosin varmaan "pehmeä". Ei mulla oo ainakaan autosta mitään rikkoontunu Powerflexin vaihdon jälkeen. Sitä ennen meni tuota kumia kyllä puolivuosittain.Originally posted by otto View Postonko miten kovat perusajossa nuo Powerflexit? Ainakin oulun mukulakivikaduilla tuo normi m-sport alusta on jo melkein liian kova, tulee pienetkin epätasaisuudet ikävästi kabiiniin. Rikkookohan liian kovalla alustalla auton kun täällä päin suomea nämä tiet on mitä on ja tärinä jyrää autoa päivästä toiseen
Leave a comment:
-
onko miten kovat perusajossa nuo Powerflexit? Ainakin oulun mukulakivikaduilla tuo normi m-sport alusta on jo melkein liian kova, tulee pienetkin epätasaisuudet ikävästi kabiiniin. Rikkookohan liian kovalla alustalla auton kun täällä päin suomea nämä tiet on mitä on ja tärinä jyrää autoa päivästä toiseenOriginally posted by Ha2 View PostE46:ssa vaihdetaan noilla oireilla etualatukivarsien takapuslat. Omaani vaihdoin itse Powerflexit vanhojen kumisten tilalle. Eli osan nro 6 sisältä revitään vanha kumi pois ja laitetaan tilalle Powerflexit. Jos haluaa orkkistyylin kumipuslan, niin se tulee kannakkeineen. Koiranluut on sitten osat nro 5, eli kallistuksenvakaajn yhdys- tai niveltangot.
Edit: Kannattaa tilata Uutekista ne Powerflexit suosiolla. Mulla kesti madalletussa autossa vakiokumipuslat puoli vuotta. Pikkuveljen E46:seenkin vaihdettiin Powerflexit. Tulipa jämäkkkä muuten vakioalustaisesta autosta.
Edit2: Oli mulla topikin varsinaiseen aiheesenkin jotakin. Isännän 11/2000 525i:stä loppui jarrututinat ja urissa vetely kokonaan reaktiotankojen puslien vaihdolla. Sinnekin meni Powerflexit.
Leave a comment:
-
Mulla oli E39 540 autossa samat oireet kuin ekassa postauksessa oli mainittuna. Ja lähti samalla lailla puslien vaihdolla ne ongelmat. Tosiaan pieni jyrinä tuli vaihdon jälkeen selvemmin läpi. Tuon muutoksen huomasi selvästi heti vaihdon jälkeen ajellessa. Mutta ei haittaa jos on vaikka radio päällä, ja nyt tuota ei enään huomaa.Originally posted by adr-jouni View PostE39:siin ne etureaktiotangot uusiin,hain motonetistä uuvet tangot ja nehä tuloo ilman puslia,laittelin kaa ne uretaanipuslat ja ajo-ominaisuuvet tuli kerralla kuntoon.... Ainoa miinus nuille koville puslille tuleepi huonolla soratiellä ja näin talvella huonosti hoidetulla tiellä missä semmosii pienii kuoppii/pattei niin tuloopi semmone ikävä "jyrinä" resonoiko sit kori vai mikä lie.. Tämä tuleepi ilmi varsinkin pienillä nopeuksilla... Peräkylien pienii teitä kurvaillessa
Leave a comment:
-
Määki vaihoin.
E39:siin ne etureaktiotangot uusiin,hain motonetistä uuvet tangot ja nehä tuloo ilman puslia,laittelin kaa ne uretaanipuslat ja ajo-ominaisuuvet tuli kerralla kuntoon.... Ainoa miinus nuille koville puslille tuleepi huonolla soratiellä ja näin talvella huonosti hoidetulla tiellä missä semmosii pienii kuoppii/pattei niin tuloopi semmone ikävä "jyrinä" resonoiko sit kori vai mikä lie.. Tämä tuleepi ilmi varsinkin pienillä nopeuksilla... Peräkylien pienii teitä kurvaillessaOriginally posted by _Dexi View PostNoniin!
Pistetääs hieman raporttia, kun kerrankin tuli tehtyä ONNISTUNUT korjaustoimenpide eikä mikään hutiveikkaus
Auto oli siis BMW M5 Facelift (E39)
Tilanne ensin:
- Auto rupesi täristämään jarrutuksessa, ja viime päivinä vatkaamaan ihan kunnialla niin että ratti heilui käsissä senttikaupalla puolelta toiselle.
- Auto alkoi hakemaan urissa oudon levottomasti maantiellä
- Ohjaus tuntui esim. "pujotellessa" siltä että auto tuli perässä pienellä viiveellä ja jossain on keulassa "tyhjää" ohjauksen puolivälissä
- Auto alkoi hakea linjaa kesken mutkan jos kovemmin käski menemään mutkatiellä, aika ikävän tuntuista "muljumista"
Olin jo menossa ostamaan uusia jarrulevyjä, kiirehtimässä madallusjousia alle, ja veikkasin rikkinäisiä raidetangonpäitä...
Korjaus:
Vaihdettiin reaktiotankojen öljytäytteiset orkkispuslat Powerflexin polyuretaanisiin versioihin. Ei muita muutoksia.
Tilanne jälkeen:
- Ei mitään tärinää tai hakemista jarrutuksessa
- Menee maantiellä kuin juna, vaikka tiessä kuoppia niin auto menee suoraan ilman että ratista pitää kiinni.
- Ohjaus reagoi nopeammin ja tuntuu jäykemmältä siinä mielessä että "tyhjä" alue häipyi siitä keskeltä.
- Mutkassa menee kuten kuuluu eikä vetku mihinkään suuntaan
Yhteensä: Auto tuntuu taas siltä että ajaa isoa ja jykevää bemaria, eikä mitään kumivenettä!
Kustannukset: Powerflex polyuretaanipuslat, ovh noilla noin 38e kappale.
Ainoa miinuspuoli jos sen sellaiseksi mieltää, on että hiekkatiellä isommat murikat tai nimismiehen tärinät "näpäyttelee" rattiin selvemmin kun ennen.
Rengasmelu ei kasvanut.
Jännää hommassa vielä se, että ne orkkispuslat olivat ihan ehjät. Öljyt oli sisällä, ei vuotoja, puslien kumit ihan ehjät... Samoin kaikki muut puslat auton alustassa ovat täysin virheettömän näköset ja tuntuiset, ei halkeamia, vuotoja, haurastumista. Olin rempan aikana varma että ei vaikuttanu asiaan mitään, mutta koeajo yllätti sitten positiivisesti!
Suosittelen, ja se on varmaa että jos itselle tulee joku muu E39 tämän jälkeen aikanaan, niin ennen mitään muuta ekana siitä lähtee juurikin nämä puslat vaihtoon.
Leave a comment:
-
E46:ssa vaihdetaan noilla oireilla etualatukivarsien takapuslat. Omaani vaihdoin itse Powerflexit vanhojen kumisten tilalle. Eli osan nro 6 sisältä revitään vanha kumi pois ja laitetaan tilalle Powerflexit. Jos haluaa orkkistyylin kumipuslan, niin se tulee kannakkeineen. Koiranluut on sitten osat nro 5, eli kallistuksenvakaajn yhdys- tai niveltangot.
Edit: Kannattaa tilata Uutekista ne Powerflexit suosiolla. Mulla kesti madalletussa autossa vakiokumipuslat puoli vuotta. Pikkuveljen E46:seenkin vaihdettiin Powerflexit. Tulipa jämäkkkä muuten vakioalustaisesta autosta.
Edit2: Oli mulla topikin varsinaiseen aiheesenkin jotakin. Isännän 11/2000 525i:stä loppui jarrututinat ja urissa vetely kokonaan reaktiotankojen puslien vaihdolla. Sinnekin meni Powerflexit.
Leave a comment:
-
Samoja oireita, ohjaus kuminauhamainen ja jarruttaessa täristää .... e46 330i mallissa ilmeisesti ei ole reaktiotangon puslia vaan reaktiotangon sisä- ja ulkopään nivelet? Liikkestä nuo nivelet olivat 30-40e kipale, liekö noita saa halvemmalla jostakin?
Koiranluut tuossa kannattanee vaihtaa samalla, liikkeessä nuokin 30e kipale!?
Missähän päin Oulua tuollaiset osat vaihdattaa halvalla ilman että tarvii pelätä työn laatua, itellä nyt ei ole paikkaa eikä välineitä (saati kokemusta) tuohon.
Leave a comment:
-
Kerrassaan mielenkiintosia toimitusaikoja puslille US:llä, kun itse firman nimissä myyn Powerflexiä ja yli 2 viikkoa ei oo vielä toistaseksi minkään bemun puslia odotettu :thinkOriginally posted by Sie7ben View PostUsPartsista tilasin ennen vuoden vaihdetta, "mikko" sano et toimitus 6-8viikkoa, ei oo vielä näkyny. Kannattaa varmaan tilata koko sarja samalla(etutukivarret+kallistuksenvakaajat takana)...itellä e38 740i
Powerflexin sivuille vaan, siellä hinnat punnissa£, myyjä sano et 1,5kertanen hinta kun osa sulla kädessä...V***umainen tärinä mullakin... niitä puslia odotellessa...
Leave a comment:
Leave a comment: