memebuy23buy

Pikaista helppiä laturin kans e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #31
    Kysyn vielä tästä, että jos laitan tuon laturin atomeiksi, niin mitä osia kannattaa vaihtaa samalla? Laakerit ja hiilet nyt ainaskin, mutta mitä muuta?
    Ja muistaisko joku noiden laakereitten koon? Laturi on 140A Bosch -97.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #32
      Originally posted by janke View Post
      Kysyn vielä tästä, että jos laitan tuon laturin atomeiksi, niin mitä osia kannattaa vaihtaa samalla? Laakerit ja hiilet nyt ainaskin, mutta mitä muuta?
      Ja muistaisko joku noiden laakereitten koon? Laturi on 140A Bosch -97.
      Katsoppa tuolta:


      Kun valitset osalistalla esim bearings, saat auki laakerin tiedot missä lukee koot jne.

      EDIT: Pieni varoituksen sana kollektorin vaihdosta. Langat jotka lähtee staattorille on herkät menemään poikki, pitää leikata irti vanhan kollektroin kannoilta varovasti ja saada liitettyä sitten uuteen.
      Myöskin laakereiden kanssa pitää olla sopivat ulosvetivet.
      Last edited by Supa; 07-12-2012, 11:40.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #33
        Originally posted by Supa View Post
        Katsoppa tuolta:


        Kun valitset osalistalla esim bearings, saat auki laakerin tiedot missä lukee koot jne.

        EDIT: Pieni varoituksen sana kollektorin vaihdosta. Langat jotka lähtee staattorille on herkät menemään poikki, pitää leikata irti vanhan kollektroin kannoilta varovasti ja saada liitettyä sitten uuteen.
        Myöskin laakereiden kanssa pitää olla sopivat ulosvetivet.
        Kiitos tiedosta.

        Eli alkaa vaikuttamaan siltä että hankin kaverilta lainaan laturin siksi aikaa, kun saan omani rempattua, jos saan ollenkaan.. Täytyy miettiä asiaa vielä, että ryhtyiskö ollenkaan tuohon.

        Soitin juuri paikalliseen autosähkö korjaamoon, niin sanoivat siellä, että pitää katsoa ensi ne liukupinnat ja jos niissä tuntuu sormeen pienikin ura tai jälki yleensäkkin, niin ei kannata ruveta korjaamaan!? Lienee totta?:think
        Pystynkö noi pinnat tarkistaan ilman mitään suurempaa purkaamista?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by janke View Post
          Kiitos tiedosta.

          Eli alkaa vaikuttamaan siltä että hankin kaverilta lainaan laturin siksi aikaa, kun saan omani rempattua, jos saan ollenkaan.. Täytyy miettiä asiaa vielä, että ryhtyiskö ollenkaan tuohon.

          Soitin juuri paikalliseen autosähkö korjaamoon, niin sanoivat siellä, että pitää katsoa ensi ne liukupinnat ja jos niissä tuntuu sormeen pienikin ura tai jälki yleensäkkin, niin ei kannata ruveta korjaamaan!? Lienee totta?:think
          Pystynkö noi pinnat tarkistaan ilman mitään suurempaa purkaamista?
          Siis mitähän tämäkin tarkoittaa, jos laturi on tarkoitus korjata koska se on rikki, sitä ei voikkaan korjata koska se on rikki
          Siis kollektronipinta on vaihdettava osa, se on toinen asia haluaako korjaamo sitä vaihtaa. Kommentista päätellen ei.

          EDIT: Esimerkki, tämän esim sorvaa/hioo ihan hyväksi vielä.



          Tässä sensijaan jo niin syvät urat että hyvä vaihtaa, ja tässä itseasiassa boschin laturi joten tuollaisesta osasta kyse:

          Last edited by Supa; 07-12-2012, 13:08.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #35
            Supalla ideoita mistä löytäis sopivaa kaapelia liukurenkaalle? alkuperäisestä 80-luvun tuotteesta mureni eristeet (tai mikä lie punossukka oli) käsiin.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #36
              Originally posted by Cell View Post
              Supalla ideoita mistä löytäis sopivaa kaapelia liukurenkaalle? alkuperäisestä 80-luvun tuotteesta mureni eristeet (tai mikä lie punossukka oli) käsiin.
              Tiedän mitä tarkoitat. Sitä samaa "tulipalosukkaa" saa kyllä nykyäänkin.
              Mullakin on moista mutta vähän turhan paksua halkasijaltaan, en nyt muista mikä olisi virallinen nimi mutta semmoista lasikuitusukkaa silikonipäälysteellä.

              EDIT: Niin että mistä? Ehkäpä elektroniikkaaliikkeet kahlaisin eka läpi.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #37
                Originally posted by Supa View Post
                Siis mitähän tämäkin tarkoittaa, jos laturi on tarkoitus korjata koska se on rikki, sitä ei voikkaan korjata koska se on rikki
                Siis kollektronipinta on vaihdettava osa, se on toinen asia haluaako korjaamo sitä vaihtaa. Kommentista päätellen ei.

                EDIT: Esimerkki, tämän esim sorvaa/hioo ihan hyväksi vielä.



                Tässä sensijaan jo niin syvät urat että hyvä vaihtaa, ja tässä itseasiassa boschin laturi joten tuollaisesta osasta kyse:

                Niinpä tietysti... Hyvää tavaraa vain roskiin ja uutta tilalle. kollektronin pinnat saa vaihdettua näköjään ja kiitos Supa.

                Valehtelin sen verran tuosta soitosta, että hain senäjoelta auto-sähkö korjaamoa netistä ja vahingos soitin sitten Helsinkiin tollaseen firmaan: http://www.adita.fi Ja sieltä kerrottiin toi edellä oleva tuomio.
                Onko tuttu paikka?

                Huonosti löytyi osia sjoelta. Yhden laakerin sain Hydrosta mutta tilaamalla sitten jostain hiilet ja isompi laakeri.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #38


                  Nuo ohjeet toimii vissiin tuon minunki boschin kanssa?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #39
                    Avasin laturin piruuttaan ja kas! hiilet vetää viimmesiään ja ne kupari renkaatkin akselissa olivat kuluneet noin.2mm. Joten nekin vetää viimmesiään. Laakerit rohisee ja muutenki öljynpeitossa koko keksintö. Hommaan nyt käytetyn hetkeksi ja remppaan tuota pikkuhiljaa, jos löydän osia suomesta!?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      No pienemmän laakerin saa ainakin motonetista, isomman otin itse laakerikeskuksen kautta. Kollektori ja hiilet(säätimen) löytyy kanssa motonetistä.

                      EDIT: Tuossa joku räpsy omasta 90A mallista:

                      Last edited by Supa; 09-12-2012, 10:29.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by Supa View Post
                        No pienemmän laakerin saa ainakin motonetista, isomman otin itse laakerikeskuksen kautta. Kollektori ja hiilet(säätimen) löytyy kanssa motonetistä.

                        EDIT: Tuossa joku räpsy omasta 90A mallista:

                        Mulla olisi jo pienempi laakeri, mutta se isompi oli paikalliselle laakeriliikkeelle outo ja ei ollut puhetta tilaamisestakaan. Käyn viikolla paikallisella laturikorjaajalla, jos sieltä löytyisi vaikka jotain.
                        Oliko motonetin sivuilla jossain noista kollektoreista tai hiileistä? Biltemassa näkyi olevan kans noita jännitteensäätäjiä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Mulla on itseasias hyllys yks isompi laakeri jemmas. NSK:n laakeri ja paketissa seuraava rimpsu:

                          B17-99T1XDDW8CG16E MA7H (seuraavalla rivillä 012)

                          Tuo on suht kallis laakeri, jotain 30 euron päälle. Tilaustavaraksi se meni paikallisessakin laakerikeskuksessa.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #43
                            Originally posted by Supa View Post
                            Mulla on itseasias hyllys yks isompi laakeri jemmas. NSK:n laakeri ja paketissa seuraava rimpsu:

                            B17-99T1XDDW8CG16E MA7H (seuraavalla rivillä 012)

                            Tuo on suht kallis laakeri, jotain 30 euron päälle. Tilaustavaraksi se meni paikallisessakin laakerikeskuksessa.
                            Ok. jos en saa muualta, niin luovutko tuosta laakerista?

                            Tuossa linkintakana yksi vaihtoehto, mutta ei ole hyllyssä tälläkertaa.


                            Miten uusilla laakereilla, kun laturia pyörittää käsin, niin pyöriikö ihan vaivatta vai ottaako uudet laakerit hieman vastaan?:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #44
                              Originally posted by janke View Post
                              Ok. jos en saa muualta, niin luovutko tuosta laakerista?

                              Tuossa linkintakana yksi vaihtoehto, mutta ei ole hyllyssä tälläkertaa.


                              Miten uusilla laakereilla, kun laturia pyörittää käsin, niin pyöriikö ihan vaivatta vai ottaako uudet laakerit hieman vastaan?:think
                              Kyllä se aika vaivatta pyörii. En viitti tästä luopua kun noita tulee sillontällöin korjailtua niin hyvä olla varalla.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by Supa View Post
                                Kyllä se aika vaivatta pyörii. En viitti tästä luopua kun noita tulee sillontällöin korjailtua niin hyvä olla varalla.
                                Ok. Kertaan vielä. Siis motonetistä saa noi kupariset liukupinnat ja jännitteensäätimen?

                                Ja jos noi liukupinnat saan jostain, niin miten ne lähtee irti ja miten saa uudet paikalleen? Vanhojen pintojen poisto ei pitäisi olla ongelma.

                                Ja pitikö noi uudet liukupinnat sorvata tasaiseksi, niin kun tuossa aikaisemmin oli puhetta?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X