memebuy23buy

Pikaista helppiä laturin kans e39!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Starck
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 119
    • Ulvila

Originally posted by janke View Post
    Niin, onko jollain kokemusta että näihin latureihin saa vielä suomesta varaosia? Kollektorin pinnat jne.
    Mikä laturi sulla olikaan työn alla, se 140A bosch vai?
    Laitoin just Saksasta tilaukseen kollektoripinnat 120A laturiin, laakerit pitää vielä hakea paikallisesta laakeripuljusta. Uusi jännitteensäädin oli joskus jo aiemmin jäänyt nurkkiin pyörimään. Mulla siis työn alla 120A bosch, mikä tuon 140A laturin numerosarja on 0.125 tai jotain sinne päin vai?

PS. Lima-shop.de nettisaitilta löytyy kivasti latureihin osia ��
    Last edited by Starck; 12-03-2017, 18:10.

Comment

• janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

Originally posted by Starck View Post
      Mikä laturi sulla olikaan työn alla, se 140A bosch vai?
      Laitoin just Saksasta tilaukseen kollektoripinnat 120A laturiin, laakerit pitää vielä hakea paikallisesta laakeripuljusta. Uusi jännitteensäädin oli joskus jo aiemmin jäänyt nurkkiin pyörimään. Mulla siis työn alla 120A bosch, mikä tuon 140A laturin numerosarja on 0.125 tai jotain sinne päin vai?

PS. Lima-shop.de nettisaitilta löytyy kivasti latureihin osia ��
      Kiitos tuosta linkistä. Juu, laturini on 140A Bosch mutta en justiin muista numerosarjaa. Täytyy tilata tuolta saksanmaalta kun on ajankohtaista. Suomesta saa tuolta jotain laturinosia:https://www.adita.fi/etusivu/
      Bmw 316 E30 -88

Comment

• Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

Originally posted by TJJ View Post
        Korjaussarja saapui ja purin vanhan laturin osiksi. Eipä ollut suurempia ongelmia, liukurenkaan muoviosat kyllä osin mureni kun laakerin otti irti, joten kannattaa varmaan olla sellainen varalla vaikka meinaakin pelkän laakerin vaihtaa. Minulla toki onkin tarkoitus vaihtaa tuo.

Mites nuo liukurenkaan johdot, alkuperäiset oli puristettu/hitsattu. Onko tavallisella tinalla juottaminen kuitenkin toimiva ratkaisu vai pitääkö olla jotain muuta? 183C taitaa olla lyijytinan sulamispiste, ei siellä kai tuollaista lämpöä pitäisi olla...

Ikivanha topic mutta pitäisikö johtimien irrota lämmittämällä alkuperäisestä liukurenkaasta? nehän on niin nysät että vaikea saada liitettyä uuteen liukurenkaaseen.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

• Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11219
          • Oulu

Ei irtoa. Ne on puristusliitoksella kiinni. En itse ainakaan keksiny muuta keinoa, kuin varovasti sivuleikkureilla tuhota se puristusliitos, että johdon saa irti.

Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

Originally posted by Pazi88 View Post
            Ei irtoa. Ne on puristusliitoksella kiinni. En itse ainakaan keksiny muuta keinoa, kuin varovasti sivuleikkureilla tuhota se puristusliitos, että johdon saa irti.

Näin teinkin, juotin takaisin uuteen liukurenkaaseen ja suojasin tervasprayllä.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

Working...
            X