Originally posted by janke
View Post
E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?
Collapse
X
-
Ei ole kuin koiranluista ja kesti vuoden,kumit paskana nivelet kuivat ja väljät.vaihdoin lemförderit.Saa nähdä kauanko ne siellä viihtyy hiljasena.Näyttäs olevan suurin syy hajoomisille tuo kumin räjähtäminen ja sitä myöten suolavedet sisään niin onhan se nyt sitten valmis hetken päästi nivel kuin nivel.
-
-
Tulipa vaihdettua iskarit joka kulmaan (Autoteile55:sta Bilstein B4 387,90 € kotiin kannettuna) ja samalla tuli tutkittua noita 17 tkm alla olleita tukivarsia; eivät ainakaan vielä eronneet uudesta. Eli matka jatkuu...Originally posted by enins View PostOstinpa juuri E60:seeni Meyle HD etupään tukivarsipaketin autoteile55:sta, hintaa oli 399 + pk. Orggikset olisivat germaaneista tilattuna maksaneet yli 700 €. Kun Meylessä on originaaliin nähden tuplatakuu ja puolet hintaa, oli valinta aika helppoa.
Kovin on vaikea uskoa, että 4 vuoden takuun omaavat kikkareet hajoaisivat järjestään 1/2 -1 v kuluessa. Näinkin tietty saattaa käydä ja raportoin siitä sitten lakki nöyrästi kädessä. Takuuajan jälkeisiä kuulumisia en varmaankaan tule tietämään...Autokalusto: 320d f30
Comment
-
Itsellekin tulossa Meyley HD-reaktiotangot. Saa nähdä kuinka käy.:thinkOriginally posted by enins View PostTulipa vaihdettua iskarit joka kulmaan (Autoteile55:sta Bilstein B4 387,90 € kotiin kannettuna) ja samalla tuli tutkittua noita 17 tkm alla olleita tukivarsia; eivät ainakaan vielä eronneet uudesta. Eli matka jatkuu...Last edited by janke; 21-04-2013, 15:28.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Kato sinne kumin alle nyt ekaksi miltä näyttää, ite oon jokatapauksessa tunkenu niveliin lisää suht paljon, ja sitten sitä niveltä vaan pitää pyöritellä aikansa, että rasva menis mahdollisimman hyvin kaikkialle.Originally posted by janke View PostMeyley HD-reaktiotangot tuli nyt perille. Pitäiskö niihin niveliin lisätä vassua vai riittääkö herkistely?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Täällä kesti Meylen HD reaktiotanko oikealla edessä alle 30tkm. Alkoi keväällä nimismiehenkiharoissa taas muistuttelemaan olemassaolostaan
Seuraavaksi menee vain ja ainoastaan Lemförderiä tilalle, josko tuon auton vielä joskus käyntiin saan
E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
Laitoitko suoraan paketista tangon paikalleen ilman nivelen pyörittelyä?Originally posted by Ironic32 View PostTäällä kesti Meylen HD reaktiotanko oikealla edessä alle 30tkm. Alkoi keväällä nimismiehenkiharoissa taas muistuttelemaan olemassaolostaan
Seuraavaksi menee vain ja ainoastaan Lemförderiä tilalle, josko tuon auton vielä joskus käyntiin saan
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
laitoin aika tarkkaan 2 vuotta ja n. 10tkm sitten täydellisen Meyle HD setin ja käsittelin nivelet tähän tapaan http://mankeli.dy.fi/kuvat/nivelkäsitt...4092011063.jpg ja tässä lähtötilanne http://mankeli.dy.fi/kuvat/nivelkäsitt...4092011061.jpg "rasva" oli viskositeetiltaan vastaavaa kuin vihreät kuulat
kuitenkin mukulakivillä joku jo kolisee vähän, en ole vielä tutkinut joten ei tuomita. onhan siellä mahdollisesti iskarin yläpäät tai hammastanko menossa :thinkLast edited by peto2; 30-04-2013, 18:47.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Kyllä sitä niveltä tuli pyöriteltyä, mutta rasvaa en uusinut / lisännyt. Minusta se kolina johtuu sieltä puslan päästä? Senkin kiristin vasta auton ollessa ajoasennossa.Originally posted by janke View PostLaitoitko suoraan paketista tangon paikalleen ilman nivelen pyörittelyä?
Luulin ensin kolinan tulevan koiranluista, kun oli kumit paskana molemmilta puolilta autoa, mutta yllätys olikin, ettei nuo pitäneet mitään ääntä, vaikka nivelet molemmilta puolilta ihan kuivat ja väljät.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
Vähän OT: Ei tässä tiedä enää, että kuuluuko se kolina hammastangosta vai jostain muusta väleydestä
Kesä renkaat kun laitoin, niin tuo kolina muuttui korkeammalle taajuudelle.:think Ja parasta mikä ihmetyttää on kun uudelle asvaltille ajaa, niin kolina hiljenee lähes kokonaan:think Ja se kolina on niin kun joku hakkais vasaralla vanteeseen tai jousi olisi poikki.
Pääsis nyt vain vaihtamaan noi reaktiotangot niin saisi nekin pois laskuista.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Ei ole ihme jos noi Meyleyn reaktiotangot ei kestä!
Vaihdoin juuri itselle noi HD:t ja katoin nivelen suojakumin alle, niin oli pikkuisen suojan sisällä jotain valkoista vaseliinia. Nivelen kestävyyden kannalta on tärkeää, että siellä on jatkuvasti vaseliinia tai muuten se metallinen pallukka kuluttaa sitä alumiinia aika nopeasti! Itse yritin tunkea sinne nivelee kaikkea nestemäistä laakerirasvaa mitä sattui olla saatavilla ja lopuksi vaseliinia, mutta oli aika kova työ, että sain sitä sinne nivelen kiertoradalle. Lopuksi vielä suojakumi täyteen ja puristellen ja pyöritellen sitten niveltä vielä, että varmasti sitä vassua on tarjolla. Jännä nähdä kuinka kauan kestää.:think
En huomannut oikein mitään muutosta auton käytökseen.... ehkä vähän ohjaus terävöityi, mutta alkuperäisetkään ei ollut mitenkään huonossa kunnossa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
kestäähän ne, niinkauan kun suojakumi pysyy ehjänä eli ehkä alle vuoden.Originally posted by janke View PostEi ole ihme jos noi Meyleyn reaktiotangot ei kestä!
Vaihdoin juuri itselle noi HD:t ja katoin nivelen suojakumin alle, niin oli pikkuisen suojan sisällä jotain valkoista vaseliinia. Nivelen kestävyyden kannalta on tärkeää, että siellä on jatkuvasti vaseliinia tai muuten se metallinen pallukka kuluttaa sitä alumiinia aika nopeasti! Itse yritin tunkea sinne nivelee kaikkea nestemäistä laakerirasvaa mitä sattui olla saatavilla ja lopuksi vaseliinia, mutta oli aika kova työ, että sain sitä sinne nivelen kiertoradalle. Lopuksi vielä suojakumi täyteen ja puristellen ja pyöritellen sitten niveltä vielä, että varmasti sitä vassua on tarjolla. Jännä nähdä kuinka kauan kestää.:think
En huomannut oikein mitään muutosta auton käytökseen.... ehkä vähän ohjaus terävöityi, mutta alkuperäisetkään ei ollut mitenkään huonossa kunnossa.
Comment
Comment