Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones\\
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 90
    • Lahti

    Itse raportoin tarkoin miten kestävät kulutusta.Pistin sen merkille että tovin sai pyöritellä palloniveliä että rupes tuntuu liukkaalta.Joteski tuntuu että ei nuita ihan heti paskaksi saa vaikka tekis mitä.Ite epäilen nopeisiin "väljistymisiin" asennusvirhettä.....Aika sen näyttää.
    e91 320da

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      mä tein tämmösen käsittelyn kepeille viime kesänä eikä vielä ole porsinut
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 513
        • Rauma

        Noissa nivelien jälkikäsittelyissä on vain se huono puoli, ettei valmistajan takuun säilyminen ole mitenkään varmaa. Itseasiassa taitaa juurikin loppua jo pelkän rasvan lisäykseen, saati sitten suojakumin irroitusta/rasvan vaihtoa. Toki edellämainitut asiat varmasti vähentävät koko takuukäsittelyn tarvetta.

        Jube: Meyle myöntää noille sen 4 v takuun, ei autoteile55. Miksi ottaisin takuutarpeen eteentullessa yhteyttä välikäteen?
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by enins View Post
          Jube: Meyle myöntää noille sen 4 v takuun, ei autoteile55. Miksi ottaisin takuutarpeen eteentullessa yhteyttä välikäteen?
          Huomaat sitten miksi jos homma tulee aiheelliseksi, toivottavasti ei kuitenkaan tule...
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • ismopetteri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 71
            • Turku

            Originally posted by peto2 View Post
            mä tein tämmösen käsittelyn kepeille viime kesänä eikä vielä ole porsinut
            http://159.255.233.199/nivelkäsittely/
            Mitäs rasvaa noihin laitoit sisälle? Pyyhitkö vanhat rasvat pois ensin vai oliko jotkut tosiaan noin kuivat?

            Itellä pitäis valmistella koiranluut asennusvalmiiksi.
            E61 523i Touring -09

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by enins View Post
              Noissa nivelien jälkikäsittelyissä on vain se huono puoli, ettei valmistajan takuun säilyminen ole mitenkään varmaa. Itseasiassa taitaa juurikin loppua jo pelkän rasvan lisäykseen, saati sitten suojakumin irroitusta/rasvan vaihtoa. Toki edellämainitut asiat varmasti vähentävät koko takuukäsittelyn tarvetta.

              Jube: Meyle myöntää noille sen 4 v takuun, ei autoteile55. Miksi ottaisin takuutarpeen eteentullessa yhteyttä välikäteen?
              jos se on valmistajan takuu niin takuuasiat voi hoitaa myös suomessa, liikkeissä jotka myy Meyleä. :think

              Originally posted by ismopetteri View Post
              Mitäs rasvaa noihin laitoit sisälle? Pyyhitkö vanhat rasvat pois ensin vai oliko jotkut tosiaan noin kuivat?

              Itellä pitäis valmistella koiranluut asennusvalmiiksi.
              Teboilin Solid 0 laitoin.

              Osassa varsia oli hyvin ja osassa huonommin rasvaa.. joukossa oli myös varsia joissa "rasva" muistutti enemmän kumia Pyyhin vanhan rasvan pois..
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Originally posted by peto2 View Post
                mä tein tämmösen käsittelyn kepeille viime kesänä eikä vielä ole porsinut
                http://159.255.233.199/nivelkäsittely/
                Mielenkiintoista. Onkos joku kurkannut Lemfördereiden kumien alle, miten ne on rasvattu näihin verrattuna ja kannattaako niihinkin lisätä rasvaa? Onko siitä haittaa, jos lisää erityyppistä rasvaa ns. varmistuksena? :think
                Last edited by Bomb5; 05-05-2012, 13:32.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Bomb5 View Post
                  Mielenkiintoista. Onkos joku kurkannut Lemfördereiden kumien alle, miten ne on rasvattu näihin verrattuna ja kannattaako niihinkin lisätä rasvaa? Onko siitä haittaa, jos lisää erityyppistä rasvaa ns. varmistuksena? :think
                  Tuskin siitä haittaa on. Suurin riski on siinä, että saako sen kumin pannat takaisin sillain, että ne on tiiviisti kiinni. Oiskohan tähän jotain hyvää työkalua?
                  Last edited by Antsah; 05-05-2012, 15:22.

                  Comment

                  • vexu524tdic
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 776
                    • Gallia = Kinnula

                    Laitoin pari viikkoa sitten reklamaatiota autoteile iselerille saksaan, yllättäen mitään ei ole vastattu.

                    Mihinkäs suomessa otetaan yhteyttä?
                    e70 X5 3.0sd -08
                    f30 320i xdrive -16
                    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                    e30 316 -88 2,2TIC M10
                    e21 323i -81 ruostekasa...

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Tuskin siitä haittaa on. Suurin riski on siinä, että saako sen kumin pannat takaisin sillain, että ne on tiiviisti kiinni. Oiskohan tähän jotain hyvää työkalua?
                      ruuvaria voi käyttää mutta helpoimmin lähti/takaisin ihan sormin :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu



                        Huolsin yhdet ilmaiseksi saadut QH:n valmistamat reaktiotangot. Yllättäen niissä olikin ihan kohtalaisesti rasvaa. Noilla ulospäin aukeavilla pihdeillä sai kätevästi takaisin ne ylemmät pannat.

                        Käytin tätä universal m kun löytyi ennestään
                        Last edited by Antsah; 05-05-2012, 19:43.

                        Comment

                        • merbau
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 130
                          • Pälkäne

                          Originally posted by pheno View Post
                          pikkusen vielä kysellään tyhmiä, eli mikä se pallonivelen kestävyyden kannalta oleellisin asia on ? Täällä on sanottu, että orggis-lemförderissä on kunnolla voitelevaa vaseliinia,tms. suojakumin sisällä, mutta kai siinä valmistusprosessissa jotain muutakin eroa täytyy olla ?
                          Hyvä kysymys, ja kiinnostaa kyllä minuakin. Kai materiaalivalinnat, valmistusprosessit, toleranssit yms. vaikuttavat myös?

                          Sekin on mietityttänyt, että kun Lemförder kerran on orkkisosien valmistaja, niin ovatko siellä laatuvaatimukset edelleen yhtä korkeat kuin silloin kun e39:jä on saanut uutena kaupasta. Eli ajaako 2012 hankituilla Lemförder-alustaosilla ne samat kilometrit kuin uuden auton orkkisalustalla.
                          540iA -00 M-sport
                          Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14351
                            • Oulu

                            Originally posted by merbau View Post
                            Eli ajaako 2012 hankituilla Lemförder-alustaosilla ne samat kilometrit kuin uuden auton orkkisalustalla.
                            Jaa-a, onhan noita tullu luettua että 60tkm jälkeen lemförderitkin olleet kaput, mutta hyvin harvoin. Kun taas meylestä lukee joka voorumilla että 10tkm yli on jo arpapeliä millon hajoo.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              Originally posted by merbau View Post
                              Sekin on mietityttänyt, että kun Lemförder kerran on orkkisosien valmistaja, niin ovatko siellä laatuvaatimukset edelleen yhtä korkeat kuin silloin kun e39:jä on saanut uutena kaupasta. Eli ajaako 2012 hankituilla Lemförder-alustaosilla ne samat kilometrit kuin uuden auton orkkisalustalla.
                              Tuurista riippuen voi ajaa mutta pääsääntöisesti ei aja!
                              Vaikka valmistaja on sama niin ei se tarkoita automaattisesti että kaikkissa heidän valmistamassaan tavarassa on samat laatuvaatimukset...
                              Muutenkin aika moni asia niin materiaali, hinta kuin laatuvaatimus rintamalla on muuttunut 10-15v aikana :think
                              Originally posted by peto2 View Post
                              Jos se on valmistajan takuu niin takuuasiat voi hoitaa myös suomessa, liikkeissä jotka myy Meyleä. :think
                              Tämän haluaisin käytännössä nähdä kun nakkaat väsähtäneet tukivarret paikallisen varaosaliike P. Ärnäsen tiskiin ja sanot että tilain eBaysta nämä ja pitäisi saada takuuseen uudet että miten olis?
                              Periaatteen tasolla asia voi toki olla juuri kuten mainitsit...
                              Last edited by Jube; 05-05-2012, 22:13.
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by Jube View Post
                                Tuurista riippuen voi ajaa mutta pääsääntöisesti ei aja!
                                Vaikka valmistaja on sama niin ei se tarkoita automaattisesti että kaikkissa heidän valmistamassaan tavarassa on samat laatuvaatimukset...
                                Muutenkin aika moni asia niin materiaali, hinta kuin laatuvaatimus rintamalla on muuttunut 10-15v aikana :think

                                Tämän haluaisin käytännössä nähdä kun nakkaat väsähtäneet tukivarret paikallisen varaosaliike P. Ärnäsen tiskiin ja sanot että tilain eBaysta nämä ja pitäisi saada takuuseen uudet että miten olis?
                                Periaatteen tasolla asia voi toki olla juuri kuten mainitsit...
                                Muutenkin tuo takuu homma siitä tympeää, että ne osat pitäisi irroitella autosta ennen kuin on uudet käsissä. Haluan myös kuulla miten hoituu takuuasia paikallisen puljun tiskiltä

                                Eihän lemförderinkään osissa taida esim reaktiotangon puslat olla silti sen pidempään kestäviä
                                Last edited by Antsah; 05-05-2012, 23:35.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎