Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ämsport
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 118
    • Pori

    Originally posted by janke View Post
    Onko Schmiedmannin Mayleysta kenelläkään kokemuksia?

    http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...u4.htm#1107753
    Ei ole kuin koiranluista ja kesti vuoden,kumit paskana nivelet kuivat ja väljät.vaihdoin lemförderit.Saa nähdä kauanko ne siellä viihtyy hiljasena.Näyttäs olevan suurin syy hajoomisille tuo kumin räjähtäminen ja sitä myöten suolavedet sisään niin onhan se nyt sitten valmis hetken päästi nivel kuin nivel.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by ämsport View Post
      TRW:een varret on kuuleman mukaan ihan asiallisia lemförderin jälkeen,tukivarret tais maksaa jotain 120,- paikkeil kpl.
      TRW omistaa nykyisin ilmeisesti myös Moog:n. Puolasta saa 120e suunnilleen 2kpl noita varsia.

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 513
        • Rauma

        Originally posted by enins View Post
        Ostinpa juuri E60:seeni Meyle HD etupään tukivarsipaketin autoteile55:sta, hintaa oli 399 + pk. Orggikset olisivat germaaneista tilattuna maksaneet yli 700 €. Kun Meylessä on originaaliin nähden tuplatakuu ja puolet hintaa, oli valinta aika helppoa.
        Kovin on vaikea uskoa, että 4 vuoden takuun omaavat kikkareet hajoaisivat järjestään 1/2 -1 v kuluessa. Näinkin tietty saattaa käydä ja raportoin siitä sitten lakki nöyrästi kädessä. Takuuajan jälkeisiä kuulumisia en varmaankaan tule tietämään...
        Tulipa vaihdettua iskarit joka kulmaan (Autoteile55:sta Bilstein B4 387,90 € kotiin kannettuna) ja samalla tuli tutkittua noita 17 tkm alla olleita tukivarsia; eivät ainakaan vielä eronneet uudesta. Eli matka jatkuu...
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by enins View Post
          Tulipa vaihdettua iskarit joka kulmaan (Autoteile55:sta Bilstein B4 387,90 € kotiin kannettuna) ja samalla tuli tutkittua noita 17 tkm alla olleita tukivarsia; eivät ainakaan vielä eronneet uudesta. Eli matka jatkuu...
          Itsellekin tulossa Meyley HD-reaktiotangot. Saa nähdä kuinka käy.:think
          Last edited by janke; 21-04-2013, 15:28.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Meyley HD-reaktiotangot tuli nyt perille. Pitäiskö niihin niveliin lisätä vassua vai riittääkö herkistely?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by janke View Post
              Meyley HD-reaktiotangot tuli nyt perille. Pitäiskö niihin niveliin lisätä vassua vai riittääkö herkistely?
              Kato sinne kumin alle nyt ekaksi miltä näyttää, ite oon jokatapauksessa tunkenu niveliin lisää suht paljon, ja sitten sitä niveltä vaan pitää pyöritellä aikansa, että rasva menis mahdollisimman hyvin kaikkialle.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Ironic32
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 148
                • Finland

                Täällä kesti Meylen HD reaktiotanko oikealla edessä alle 30tkm. Alkoi keväällä nimismiehenkiharoissa taas muistuttelemaan olemassaolostaan

                Seuraavaksi menee vain ja ainoastaan Lemförderiä tilalle, josko tuon auton vielä joskus käyntiin saan
                E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                -------------------------------------
                Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                Comment

                • janim110
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 79
                  • Kangasala

                  Kukaan laittanut noita Meylen hd takakelkan puslia? Ihan vain kokemuksia kestosta/laadusta kalastelen, kun tuli sellaiset tilattua ebays:tä.
                  Last edited by janim110; 01-05-2013, 08:52.
                  e39 530dat-99

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Ironic32 View Post
                    Täällä kesti Meylen HD reaktiotanko oikealla edessä alle 30tkm. Alkoi keväällä nimismiehenkiharoissa taas muistuttelemaan olemassaolostaan

                    Seuraavaksi menee vain ja ainoastaan Lemförderiä tilalle, josko tuon auton vielä joskus käyntiin saan
                    Laitoitko suoraan paketista tangon paikalleen ilman nivelen pyörittelyä?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      laitoin aika tarkkaan 2 vuotta ja n. 10tkm sitten täydellisen Meyle HD setin ja käsittelin nivelet tähän tapaan http://mankeli.dy.fi/kuvat/nivelkäsitt...4092011063.jpg ja tässä lähtötilanne http://mankeli.dy.fi/kuvat/nivelkäsitt...4092011061.jpg "rasva" oli viskositeetiltaan vastaavaa kuin vihreät kuulat

                      kuitenkin mukulakivillä joku jo kolisee vähän, en ole vielä tutkinut joten ei tuomita. onhan siellä mahdollisesti iskarin yläpäät tai hammastanko menossa :think
                      Last edited by peto2; 30-04-2013, 18:47.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Ironic32
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 148
                        • Finland

                        Originally posted by janke View Post
                        Laitoitko suoraan paketista tangon paikalleen ilman nivelen pyörittelyä?
                        Kyllä sitä niveltä tuli pyöriteltyä, mutta rasvaa en uusinut / lisännyt. Minusta se kolina johtuu sieltä puslan päästä? Senkin kiristin vasta auton ollessa ajoasennossa.

                        Luulin ensin kolinan tulevan koiranluista, kun oli kumit paskana molemmilta puolilta autoa, mutta yllätys olikin, ettei nuo pitäneet mitään ääntä, vaikka nivelet molemmilta puolilta ihan kuivat ja väljät.
                        E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                        -------------------------------------
                        Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Vähän OT: Ei tässä tiedä enää, että kuuluuko se kolina hammastangosta vai jostain muusta väleydestä Kesä renkaat kun laitoin, niin tuo kolina muuttui korkeammalle taajuudelle.:think Ja parasta mikä ihmetyttää on kun uudelle asvaltille ajaa, niin kolina hiljenee lähes kokonaan:think Ja se kolina on niin kun joku hakkais vasaralla vanteeseen tai jousi olisi poikki.

                          Pääsis nyt vain vaihtamaan noi reaktiotangot niin saisi nekin pois laskuista.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Ei ole ihme jos noi Meyleyn reaktiotangot ei kestä! Vaihdoin juuri itselle noi HD:t ja katoin nivelen suojakumin alle, niin oli pikkuisen suojan sisällä jotain valkoista vaseliinia. Nivelen kestävyyden kannalta on tärkeää, että siellä on jatkuvasti vaseliinia tai muuten se metallinen pallukka kuluttaa sitä alumiinia aika nopeasti! Itse yritin tunkea sinne nivelee kaikkea nestemäistä laakerirasvaa mitä sattui olla saatavilla ja lopuksi vaseliinia, mutta oli aika kova työ, että sain sitä sinne nivelen kiertoradalle. Lopuksi vielä suojakumi täyteen ja puristellen ja pyöritellen sitten niveltä vielä, että varmasti sitä vassua on tarjolla. Jännä nähdä kuinka kauan kestää.:think
                            En huomannut oikein mitään muutosta auton käytökseen.... ehkä vähän ohjaus terävöityi, mutta alkuperäisetkään ei ollut mitenkään huonossa kunnossa.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              Originally posted by janke View Post
                              Ei ole ihme jos noi Meyleyn reaktiotangot ei kestä! Vaihdoin juuri itselle noi HD:t ja katoin nivelen suojakumin alle, niin oli pikkuisen suojan sisällä jotain valkoista vaseliinia. Nivelen kestävyyden kannalta on tärkeää, että siellä on jatkuvasti vaseliinia tai muuten se metallinen pallukka kuluttaa sitä alumiinia aika nopeasti! Itse yritin tunkea sinne nivelee kaikkea nestemäistä laakerirasvaa mitä sattui olla saatavilla ja lopuksi vaseliinia, mutta oli aika kova työ, että sain sitä sinne nivelen kiertoradalle. Lopuksi vielä suojakumi täyteen ja puristellen ja pyöritellen sitten niveltä vielä, että varmasti sitä vassua on tarjolla. Jännä nähdä kuinka kauan kestää.:think
                              En huomannut oikein mitään muutosta auton käytökseen.... ehkä vähän ohjaus terävöityi, mutta alkuperäisetkään ei ollut mitenkään huonossa kunnossa.
                              kestäähän ne, niinkauan kun suojakumi pysyy ehjänä eli ehkä alle vuoden.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Tome View Post
                                kestäähän ne, niinkauan kun suojakumi pysyy ehjänä eli ehkä alle vuoden.
                                Eikö noissa Meyleyssä kestä sitten noi suojat:think
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎