Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m50-power
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 38
    • Kuopio

    #76
    Originally posted by Radon View Post

    tuossa on autoteilen55 meyle setti

    http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-QUERL...item48377ed36f

    Tuo satsi tuli minunkin autoon (530dT -02). Etupää jämäköityi kummasti. Siihen päälle vielä välttämätön nelipyöräsuuntaus (Euromaster, 50e, vain etupäätä tarvitsi säätää). Eli loppujen lopuksi aika halvalla selviää etupään remontista. Muillakaan ei tunnu olevan kokemuksia miten kestävät kilometrejä/ikää. Lähes 40tkm tulee vuoteen, joten kovassa testissä ovat.

    Onko muuten kokemuksia samanmerkkisistä jarruosista?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #77
      Nyt on itsellä tullut 40tkm noilla e38 reaktiotangoilla missä hd mallin puslat.
      Puslat ovat vielä hyvässä kunnossa ja pallonivelten suojakumitkin vetreät.
      Ei siis vielä ainakaan ole hajoamassa
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14351
        • Oulu

        #78
        Originally posted by Supa View Post
        Nyt on itsellä tullut 40tkm noilla e38 reaktiotangoilla missä hd mallin puslat.
        Puslat ovat vielä hyvässä kunnossa ja pallonivelten suojakumitkin vetreät.
        Ei siis vielä ainakaan ole hajoamassa
        Mutta entä pallonivelet?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #79
          Originally posted by zener View Post
          Mutta entä pallonivelet?
          Ei oo välyksiä ei.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #80
            Nyt tulee sitten huonoa palautetta sen verran että kun kesällä kaikki osat tonne eteen uusin niin nyt sieltä on alkanu kuulumaan epätasasella "pyykkilauta" tiellä kauheeta kalkatusta ja kolinaa, kuulostaa ihan että joku olisi irti...tänään täytyy tsekata että näkyykö siellä silmämääräsesti mitään
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #81
              Tänään tuli otettua koiranluut irti ja eivät ne ainakaan vielä olleet sellaset että nivel olisi väljä, mutta ei toki enään nyt niin jäykät kun uutena. Eli enpä taida nyt uskoa noihin koiranluihin, taitaa olla ainut vaihotehto oikeestaan enää reaktiotangot että niissä nivel puoli paskana kun tuskin sentään pusla menny kun sen tuntisi jo ratissa tärinänä jarruttaessa. Toinen vaihtoehto tosiaan vois olla yläpään laakerit mutta nekin tosin kesällä vaihettiin merkkiliikkeestä ostettuihin uusiin, mystisiä noi kolina ongelmat :think
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #82
                Originally posted by Marko.K View Post
                Tänään tuli otettua koiranluut irti ja eivät ne ainakaan vielä olleet sellaset että nivel olisi väljä, mutta ei toki enään nyt niin jäykät kun uutena. Eli enpä taida nyt uskoa noihin koiranluihin, taitaa olla ainut vaihotehto oikeestaan enää reaktiotangot että niissä nivel puoli paskana kun tuskin sentään pusla menny kun sen tuntisi jo ratissa tärinänä jarruttaessa. Toinen vaihtoehto tosiaan vois olla yläpään laakerit mutta nekin tosin kesällä vaihettiin merkkiliikkeestä ostettuihin uusiin, mystisiä noi kolina ongelmat :think
                Eikai niissä mitään mystisiä ole, jossainhan se välys on. Keula ylös kokonaisuudessaan ja kaveri heiluttamaan renkasta ja itse tunnustellen missä on väljää.
                Kannattaa tarkistaa myös raidentankojen sisä+ulkonivelet ja ettei itse hammastanko ole väljä. On tullut vastaan väljä hammastankokin mikä piti aivan tajutotan kolinaa epätasaisella tiellä.

                Niin ja esim noiden tukivarsien pallonivelten tarkistus onnistuu helpoiten kiinniollessaan pitkällä vääntötangolle vääntäen eri suunnista palloa, ylös sekä sivuille.
                Kannattaa miettiä hetki mihin suuntaan kohdistuu paikallaan vääntöä että osaa vääntää mahdolliset väljät pois "vastakarvaan".
                Last edited by Supa; 14-01-2010, 00:40.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #83
                  Jaa-a, pitäsköhän mun ajaa sinne lohjalle joku päivä kun rupee jo sen verran keittämään hatussa toi kolina. Vois taas kattoo samal sen webastonki ku taas alkanu temppuilee, sillo vuos sittenhän se laitettiin siellä kuntoon. Jos muistat tää e39 musta 530d M-Sport, antaa vaa taas webastolta sen flame detector vikakoodin...käynnistyy n. 2sekunniks ja sammuu saman tien Enpä vaa oikee tohon hammastankoon usko kun eipä se rattiin lyö eikä vispaa
                  Last edited by Marko.K; 14-01-2010, 01:17.
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #84
                    Käytin autoa Laakkosella kuntotarkastuksessa kun oli vaan 20e, edestä vasemmalta mistä kolina kuuluu selvemmin, tuli tuomio että raidetangon sisäpäässä välys, ja oikealta pitkittäistukivarren nivel väljä...että semmosta nyt näistä meylen osista, ajettu n. 20tkm ja kolissu jo jonkun aikaa. Taitaa tää poika ostaa orkkista nyt tilalle
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #85
                      Originally posted by Marko.K View Post
                      Käytin autoa Laakkosella kuntotarkastuksessa kun oli vaan 20e, edestä vasemmalta mistä kolina kuuluu selvemmin, tuli tuomio että raidetangon sisäpäässä välys, ja oikealta pitkittäistukivarren nivel väljä...että semmosta nyt näistä meylen osista, ajettu n. 20tkm ja kolissu jo jonkun aikaa. Taitaa tää poika ostaa orkkista nyt tilalle
                      Lemförder = orkkis ja sitäkin saa ebay.de ehkä hieman Laakkosta halvemmalla :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • dkk
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 147
                        • Kokkola

                        #86
                        E34:seen laitoin meyle hd reaktiotangot. Autoteilemannilta 95€ kuluineen kotiovelle 1-2 viikkoa tilauksen jälkeen. Katsotaan kauan kestää.
                        E39 520i Facelift

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #87
                          Originally posted by Marko.K View Post
                          Käytin autoa Laakkosella kuntotarkastuksessa kun oli vaan 20e, edestä vasemmalta mistä kolina kuuluu selvemmin, tuli tuomio että raidetangon sisäpäässä välys, ja oikealta pitkittäistukivarren nivel väljä...että semmosta nyt näistä meylen osista, ajettu n. 20tkm ja kolissu jo jonkun aikaa. Taitaa tää poika ostaa orkkista nyt tilalle
                          Omaan 530d:hen vaihdoin joulunpyhinä -09 eteen ja taakse yhteensä 16 kappaletta Meylen tukivartta jne. Muutaman sadan kilsan jälkeen vasen etukulma alkoi kolista. Syynä oli raidetangon sisäpää, jossa oli selvästi välystä. Delphin sisäpää tilalle ja kolina lakkasi.

                          Ulkoisesti nuo Meylen osat ovat kyllä asiallisia, eikä tuo 1/16 osan epäkuranttius vielä uskoa tuohon merkkiin kaada. Hintakin saksalaisissa varaosaliikkeissä (esim. autoteilemann) on Meylessä suunnilleen sama kuin Febi bilsteinillä ja Lemförderillä, joten siinäkään mielessä mistään halpismerkistä ei ole kyse, vaikka ebaysta noita settejä edullisesti saakin.

                          Täytyy raportoida tänne miten Meylet omassa autossa kestävät, kunhan kilometrejä tulee lisää, tai jos joku paikka porsii. Alustaremppaa tekevien kannattaa myös muistaa, että väärällä asennuksella (esim. kiristysvaihe) saa minkä tahansa valmistajan osat nopeasti rikki.

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #88
                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Omaan 530d:hen vaihdoin joulunpyhinä -09 eteen ja taakse yhteensä 16 kappaletta Meylen tukivartta jne. Muutaman sadan kilsan jälkeen vasen etukulma alkoi kolista. Syynä oli raidetangon sisäpää, jossa oli selvästi välystä. Delphin sisäpää tilalle ja kolina lakkasi.

                            Ulkoisesti nuo Meylen osat ovat kyllä asiallisia, eikä tuo 1/16 osan epäkuranttius vielä uskoa tuohon merkkiin kaada. Hintakin saksalaisissa varaosaliikkeissä (esim. autoteilemann) on Meylessä suunnilleen sama kuin Febi bilsteinillä ja Lemförderillä, joten siinäkään mielessä mistään halpismerkistä ei ole kyse, vaikka ebaysta noita settejä edullisesti saakin.

                            Täytyy raportoida tänne miten Meylet omassa autossa kestävät, kunhan kilometrejä tulee lisää, tai jos joku paikka porsii. Alustaremppaa tekevien kannattaa myös muistaa, että väärällä asennuksella (esim. kiristysvaihe) saa minkä tahansa valmistajan osat nopeasti rikki.
                            Joo no ei se sulla sitte kauaa kestäny, mä ku luulin et toi about 20tkm kilsaa on vähän
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              #89
                              Originally posted by Marko.K View Post
                              Joo no ei se sulla sitte kauaa kestäny, mä ku luulin et toi about 20tkm kilsaa on vähän
                              Juu, eiköhän toi osa ollu aikalailla "valmis" jo asennusvaiheessa.

                              Comment

                              • Marko.K
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1193
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by Tojopa View Post
                                Juu, eiköhän toi osa ollu aikalailla "valmis" jo asennusvaiheessa.
                                Joo, olihan ne uudet kuitenkin? Samaa sitä vähä kans ite kattelin
                                F11 535d -11 367hv/728nm
                                E39 M5 -99 Alpine White II
                                E65 730da -02
                                E60 530da -03
                                E39 530da -03 240hv/600nm
                                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                                E38 740iaL -95
                                E39 530d -99 245hv/528nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎