Tässä tapauksessa olisi ensin ihan pakko tarkistaa imuvuodot. Muuten tulee kallista remonttia jos osia vaan vaihdellaan ja vikakohteet siirtyy. Alkaa tuleen omistajalle epätoivo ja aletaan moittimaan kuinka paskoja nämä bmw:t on.
e39 530d ja MAF:in sielunelämä?
Collapse
X
-
Originally posted by janke View PostTässä tapauksessa olisi ensin ihan pakko tarkistaa imuvuodot. Muuten tulee kallista remonttia jos osia vaan vaihdellaan ja vikakohteet siirtyy. Alkaa tuleen omistajalle epätoivo ja aletaan moittimaan kuinka paskoja nämä bmw:t on.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by TinoTK View PostItsekkin vaihdoin uuden maffin koska ei aina lähde vetämään ja auto toimii hyvin kun ottaa maffin johdon irti. Uuden maffin kun sain vaihdettua niin ei minkäänlaista eroa. Mitähän seuraavaksi? Onko MAP anturi seuraava vaihdon kohde vai?
- Ahdin vaihdettu, e60 530d
- 3bar map
- kokeiltu toisella solenoidilla
-Maf irti kulkee hyvin ja aina on vetoja.
Maf paikallaan käynnistyksen jälkeen yleensä ekan vedon jälkeen menee vikatilaan ja ei minkään valtakunnan vetoja. Joskus tuurilla/valohin pysähtyessä saattaa taas vetoja löytyä. Tasaista ajaessa vedot häipyy täysin, ennenku pysähdyt/käynnistät auton uudestaan.
MAF:iin viitannee, vaa tuo kommentti pisti epäilemään.
Comment
-
-
INPA ja adaptaation nollaus: Inpasta (5.1) en kyllä onnistunut vielä löytämään adaptaation nollausta M57 koneelle, ainut mitä löysin konehuoneen puolelta oli suuttimien adaptaatiot. Onko moottorin adaptaation nollaus jossain vanhemmassa versiossa vai koskeeko vain bensakoneita (jota tähänkin threadiin oli eksynyt).
MAFfin putsailin CRCn aineella, niin aattelin oisko hyvä adaptaatit myös nollailla jos sellainen mahdollisuus jossain on.
Sitten jatkot: onkohan itseasiassa MAF sökö kun rupesin tarkemmin tätä tutkimaan: kun MAFin piuhan irrottaa niin antaa isompia Ist-mass-air arvoja kuin MAF kiinni? MAF irti nousee tuonne 700 hujakoille mutta MAF kiinni jää alle 600. MAF kiinni jää selkeästi alle pyynnin.
EGR on tulpattu. Ahtoja nostaa molemmilla lähelle 1,4 baria kyllä.
Comment
-
-
Näyttäs olevan aktiivisena taas tämä keskustelu.
Mistäs johtuu, ettei e46 käynnisty ilman johtoo? Vikakoodin jättää ahtopaineista (välillä lämmöistä välillä paineista). Myöskään tarvikemittarilla ei startannut. Vikamodi hävinny?
Tää mietitytti joskus 150tkm sitten. Tuli uudestaan mieleen, kun nyt alaväännöt pikkuriikkisen hukassa.
Tuli tosin ajettua sellanen 300km tolla vinkuvalla turbolla, että jos tuokin meni samalla sekaisin. Ei siis mitään totaalijumia turbossa, mut sen verran smirklas, että ei vääntänyt +2000rpm.
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostSitten jatkot: onkohan itseasiassa MAF sökö kun rupesin tarkemmin tätä tutkimaan: kun MAFin piuhan irrottaa niin antaa isompia Ist-mass-air arvoja kuin MAF kiinni? MAF irti nousee tuonne 700 hujakoille mutta MAF kiinni jää alle 600. MAF kiinni jää selkeästi alle pyynnin.
EGR on tulpattu. Ahtoja nostaa molemmilla lähelle 1,4 baria kyllä.
Comment
-
Comment