e39 530d ja MAF:in sielunelämä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Tässä tapauksessa olisi ensin ihan pakko tarkistaa imuvuodot. Muuten tulee kallista remonttia jos osia vaan vaihdellaan ja vikakohteet siirtyy. Alkaa tuleen omistajalle epätoivo ja aletaan moittimaan kuinka paskoja nämä bmw:t on.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by janke View Post
      Tässä tapauksessa olisi ensin ihan pakko tarkistaa imuvuodot. Muuten tulee kallista remonttia jos osia vaan vaihdellaan ja vikakohteet siirtyy. Alkaa tuleen omistajalle epätoivo ja aletaan moittimaan kuinka paskoja nämä bmw:t on.
      Tottakai vika pitää selvittää ennen osa rulettia. Yksi helppo testi olisi vaihtaa puola ristiin toisen sylinterin kanssa, jos missfire seuraa tuota puolaa niin puola on viallinen. Ellei, niin puolassa/puolan hatussa ei ole vikaa. Sitten voi vaihtaa tulpan ristiin, taas sama homma. Imuvuodot toki kannattaa tarkistaa, mutta pienet imuvuodot jää helposti huomaamatta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14564
        • Oulu

        Originally posted by TinoTK View Post
        Itsekkin vaihdoin uuden maffin koska ei aina lähde vetämään ja auto toimii hyvin kun ottaa maffin johdon irti. Uuden maffin kun sain vaihdettua niin ei minkäänlaista eroa. Mitähän seuraavaksi? Onko MAP anturi seuraava vaihdon kohde vai?
        Ollaan tämän äärellä, joten muistellaan vanhoja.

        - Ahdin vaihdettu, e60 530d
        - 3bar map
        - kokeiltu toisella solenoidilla
        -Maf irti kulkee hyvin ja aina on vetoja.

        Maf paikallaan käynnistyksen jälkeen yleensä ekan vedon jälkeen menee vikatilaan ja ei minkään valtakunnan vetoja. Joskus tuurilla/valohin pysähtyessä saattaa taas vetoja löytyä. Tasaista ajaessa vedot häipyy täysin, ennenku pysähdyt/käynnistät auton uudestaan.

        MAF:iin viitannee, vaa tuo kommentti pisti epäilemään.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14564
          • Oulu

          Jatkan kuitenkin. Toinen maffi kokeiltu ja ongelma ei yllättäen muuttunut mihinkään. 50hp moodi menee hetken ajon jälkeen päälle...
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • kihe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 174
            • Joensuu

            INPA ja adaptaation nollaus: Inpasta (5.1) en kyllä onnistunut vielä löytämään adaptaation nollausta M57 koneelle, ainut mitä löysin konehuoneen puolelta oli suuttimien adaptaatiot. Onko moottorin adaptaation nollaus jossain vanhemmassa versiossa vai koskeeko vain bensakoneita (jota tähänkin threadiin oli eksynyt).
            MAFfin putsailin CRCn aineella, niin aattelin oisko hyvä adaptaatit myös nollailla jos sellainen mahdollisuus jossain on.

            Sitten jatkot: onkohan itseasiassa MAF sökö kun rupesin tarkemmin tätä tutkimaan: kun MAFin piuhan irrottaa niin antaa isompia Ist-mass-air arvoja kuin MAF kiinni? MAF irti nousee tuonne 700 hujakoille mutta MAF kiinni jää alle 600. MAF kiinni jää selkeästi alle pyynnin.
            EGR on tulpattu. Ahtoja nostaa molemmilla lähelle 1,4 baria kyllä.
            Last edited by kihe; 26-07-2017, 13:45. Reason: JAtkot.

            Comment

            • Pasa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 71
              • Keski-Suomi

              Näyttäs olevan aktiivisena taas tämä keskustelu.

              Mistäs johtuu, ettei e46 käynnisty ilman johtoo? Vikakoodin jättää ahtopaineista (välillä lämmöistä välillä paineista). Myöskään tarvikemittarilla ei startannut. Vikamodi hävinny?

              Tää mietitytti joskus 150tkm sitten. Tuli uudestaan mieleen, kun nyt alaväännöt pikkuriikkisen hukassa.

              Tuli tosin ajettua sellanen 300km tolla vinkuvalla turbolla, että jos tuokin meni samalla sekaisin. Ei siis mitään totaalijumia turbossa, mut sen verran smirklas, että ei vääntänyt +2000rpm.

              Comment

              • kihe
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 174
                • Joensuu

                Originally posted by kihe View Post
                Sitten jatkot: onkohan itseasiassa MAF sökö kun rupesin tarkemmin tätä tutkimaan: kun MAFin piuhan irrottaa niin antaa isompia Ist-mass-air arvoja kuin MAF kiinni? MAF irti nousee tuonne 700 hujakoille mutta MAF kiinni jää alle 600. MAF kiinni jää selkeästi alle pyynnin.
                EGR on tulpattu. Ahtoja nostaa molemmilla lähelle 1,4 baria kyllä.
                Tähän löytyikin vika kellolle menevän säätöventtiilin puolelta (alipaineet putosi olemattomiin viallisella venttiilillä), ei antanut ahtoja ja vissiin oli samalla ilmamäärätkin sekaisin. Toimiva säätöventtiili niin alkoi ilmamäärä-/MAF-arvotkin nousemaan oikeisiin lukemiin.

                Comment

                Working...
                X