Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8973
    • Kellokoski

    Originally posted by U. Turhapuro View Post
    Hyvää hakevalle olisi tullut nettiautoon siskon miehen facelift M5 http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5830880
    Sano että lisää muutaman sisäkuvan ilmoitukseen

    Vaikuttaisi vallan pätevälle vaihtoehdolle :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • U. Turhapuro
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1161

      Tulee!

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11721
        • Kouvola

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Heitän hatusta,että kytkinjumppa ja IMM:t 90-150tkm ja noi loppuhommat 150tkm->.Riippuen pitkälti käytöstä ja aiemmista huolloista ja tuurista.Asiantuntijat varmaan kohta tarkentaa.
        Itellä meni auton ensimmäinen kytkin ja vauhtipyörä jo 60tkm kohdalla. Jos alkuperäinen kytkin kestää autossa 150tkm, niin voi sanoa siinä kohtaa, että hyvä auto on mennyt täysin hukkaan! Maffit voi nakata pellolle samantien, jos ne on vielä käytössä ja Alpha N:ää tilalle. Omasta oli myöskin 60tkm kohdalla jo maffit menettäny parhaan teränsä ja maf cleanerikäsittelyn jälkeen jäi vielä 20l virtaukset vajaaksi.

        Vakuutuksista sen verran, että omaan liikenne 60% ja kasko täysillä bonareilla Fenniassa on jotain 700€.
        Last edited by Esko; 18-08-2013, 13:28.

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          Originally posted by Esko View Post
          Itellä meni auton ensimmäinen kytkin ja vauhtipyörä jo 60tkm kohdalla. Jos alkuperäinen kytkin kestää autossa 150tkm, niin voi sanoa siinä kohtaa, että hyvä auto on mennyt täysin hukkaan! Maffit voi nakata pellolle samantien, jos ne on vielä käytössä ja Alpha N:ää tilalle. Omasta oli myöskin 60tkm kohdalla jo maffit menettäny parhaan teränsä ja maf cleanerikäsittelyn jälkeen jäi vielä 20l virtaukset vajaaksi.

          Vakuutuksista sen verran, että omaan liikenne 60% ja kasko täysillä bonareilla Fenniassa on jotain 700€.
          Mikä sitä kytkintä noissa syö, jos malttaa lähteä liikkeelle luistattamatta? Vai onko se vaan alimitotettu? Kuulostaa vähän liian vähiltä kilsoilta.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • U. Turhapuro
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1161

            Veikkaan, että useimmissa kytkimen syö raskas kaasujalka ja kaasupohjassa kiihdytksissä huono kytkimen käyttö, jolloin kytkintä voi tulla luistatettua kovilla kierroksilla.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
              Mikä sitä kytkintä noissa syö, jos malttaa lähteä liikkeelle luistattamatta? Vai onko se vaan alimitotettu? Kuulostaa vähän liian vähiltä kilsoilta.
              Ajotapa. Siellä on myös painavaa vauhtista ym. jolloin jokainen reilumpi vaihto syö kytkintä rotan lailla.

              Itse ajattelin muuten selvitä kangenlaakereista, jakopäästä ja vanoksen kunnostuksesta tonnilla, katsotaan miten paljon menee metsään kun haalin loput osat talveksi. Facelift palikoiden päivitys vanokseen saattaa nostaa budjettia, se uudempi solenoidillinen paineakku ym. hilppeet maksoi jonkun satasen, mutta tuon nyt vois laskea ennemminkin päivitykseksi kuin huolloksi. Vaihdoin muuten öljytkin teboilin diamondiin, vanhat tws:t oli olleet ~6tkm ja menneet ihan liruksi. Vain positiivisia kokemuksia tuosta vaihdosta, ristiinnaulitsemisenkin uhalla ajattelin mainita

              Vakuutukset on halvemmat kuin 530d:ssä oli, kulutus pelkässä kaupunkiajossa ollut koko kesän ajalta 13l/100km. Matkassa se menee 9,5-10 paikkeille, riippuu matkavauhdista. Kaikkiaan bensaa menee about saman verran kuin aikanaan 535:ssä, ehkä jopa inan vähemmän. M62B44TU manuaalilla pääsi kaupungissa 2-3l vähemmällä, matkassa litran. En pidä vallan pahana.

              Maffit, lambdat ja nokan anturit vaihdoin tuossa kaikki kun oli kaksi nokka-anturia ja yksi lambda pimeänä (kaikki orkkista vielä). Koko könttä ~800e eikä vaihto ole kummallinen homma.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                Originally posted by Cell View Post
                Ajotapa. Siellä on myös painavaa vauhtista ym. jolloin jokainen reilumpi vaihto syö kytkintä rotan lailla.

                Itse ajattelin muuten selvitä kangenlaakereista, jakopäästä ja vanoksen kunnostuksesta tonnilla, katsotaan miten paljon menee metsään kun haalin loput osat talveksi. Facelift palikoiden päivitys vanokseen saattaa nostaa budjettia, se uudempi solenoidillinen paineakku ym. hilppeet maksoi jonkun satasen, mutta tuon nyt vois laskea ennemminkin päivitykseksi kuin huolloksi. Vaihdoin muuten öljytkin teboilin diamondiin, vanhat tws:t oli olleet ~6tkm ja menneet ihan liruksi. Vain positiivisia kokemuksia tuosta vaihdosta, ristiinnaulitsemisenkin uhalla ajattelin mainita

                Vakuutukset on halvemmat kuin 530d:ssä oli, kulutus pelkässä kaupunkiajossa ollut koko kesän ajalta 13l/100km. Matkassa se menee 9,5-10 paikkeille, riippuu matkavauhdista. Kaikkiaan bensaa menee about saman verran kuin aikanaan 535:ssä, ehkä jopa inan vähemmän. M62B44TU manuaalilla pääsi kaupungissa 2-3l vähemmällä, matkassa litran. En pidä vallan pahana.

                Maffit, lambdat ja nokan anturit vaihdoin tuossa kaikki kun oli kaksi nokka-anturia ja yksi lambda pimeänä (kaikki orkkista vielä). Koko könttä ~800e eikä vaihto ole kummallinen homma.
                Tonni melko optimistinen kun osat on jo yli 1500€ halvimmillaan.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Robi View Post
                  Tonni melko optimistinen kun osat on jo yli 1500€ halvimmillaan.
                  Ehkä, saa nähdä. Jos vanoksiin joutuisi uusimaan solenoidipaketin, niin sitten ei tietenkään selviä tuolla rahalla.

                  edit: Eikä tietenkään ollut tarkoitus väittää hovimekaanikon työtä kalliiksi, päinvastoin, työtunteja palaa törkeästi ja vain itselle voi tehdä ilmaiseksi
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Originally posted by Cell View Post
                    Ajotapa. Siellä on myös painavaa vauhtista ym. jolloin jokainen reilumpi vaihto syö kytkintä rotan lailla.

                    Itse ajattelin muuten selvitä kangenlaakereista, jakopäästä ja vanoksen kunnostuksesta tonnilla, katsotaan miten paljon menee metsään kun haalin loput osat talveksi.

                    Maffit, lambdat ja nokan anturit vaihdoin tuossa kaikki kun oli kaksi nokka-anturia ja yksi lambda pimeänä (kaikki orkkista vielä). Koko könttä ~800e eikä vaihto ole kummallinen homma.
                    Aika optimistinen arvio tuo tonni, jos ja kun noihin muutamaan anturiin meni jo tuo 800e.

                    Siellä jakopäässä ja vanoksissa on nimittäin pisteosaa kymmenittäin... Ketjukin pyörii muistaakseni siinä 200e kieppeillä + lisäketjut & laahaimet & kiristimet ym.. Tuolta pisteosaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...60&hg=11&fg=25
                    Last edited by jakeluvesimies; 18-08-2013, 16:42.

                    Comment

                    • JP
                      BTCF Hallitus
                      • Oct 2004
                      • 5171
                      • On the Road

                      Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                      Mikä sitä kytkintä noissa syö, jos malttaa lähteä liikkeelle luistattamatta? Vai onko se vaan alimitotettu? Kuulostaa vähän liian vähiltä kilsoilta.
                      Alkuperäinen kytkin toimii pelkkänä sulakkeena jos autolla ajetaan niin kuin tuolle tekniikalle on suotavaa, heti jos meinaa yhtään normaali ajoa raskaampaa ajoa harkita, kannattaa tilata jo topakampaa kytkintä, joka yleensä tietää myös surmaa vauhtipyörälle jos sitä ei samalla vaihda kiinteään, sittempä se olikin siinä, herrasmiesmäinen tyhjäkäynti katosi.. Samahan siihen on pakosarjat ja putkisto tehdä hengittävämmäksi, jäykistää tuennat, ajaa ohjelmapäivitykset sisään heittää maffeilla vesilintua ja viriileimmät ahtaa koneensa samaa vauhtia, mutta jos normaali ajoa harrastat etkä käskytä sitä kuin prostitoitua niin kyllä se vakiona kestää siinä missä muissakin autoissa, mutta sitten varmaan olisikin sama ostaa 540 manuaalina? :think

                      Niin ja vaikkei tämä nyt myyntipalsta olekkaan, jos jollain tarvetta e39 M5:n vakio kytkinpaketille niin viskaappas privaa, uusi käyttämätön löytyy hyllystä.
                      E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                      -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                      -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                      ///Pumppu Pojat Racing Team

                      / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                      Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                      Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                      huollot. yms.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        Aika optimistinen arvio tuo tonni, jos ja kun noihin muutamaan anturiin meni jo tuo 800e.

                        Siellä jakopäässä ja vanoksissa on nimittäin pisteosaa kymmenittäin... Ketjukin pyörii muistaakseni siinä 200e kieppeillä + lisäketjut & laahaimet & kiristimet ym.. Tuolta pisteosaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...60&hg=11&fg=25
                        Tiedän, mutta ei noiden anturihässäköiden hinnasta paljoa voi vetää johtopäätöksiä. Menee minkä menee, hihasta nyt kuitenkin tuon ravistin, pistän erittelyn kyllä tänne sitten oli sitten arvio vähän tai paljon pielessä
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          Originally posted by JP View Post
                          Alkuperäinen kytkin toimii pelkkänä sulakkeena jos autolla ajetaan niin kuin tuolle tekniikalle on suotavaa, heti jos meinaa yhtään normaali ajoa raskaampaa ajoa harkita, kannattaa tilata jo topakampaa kytkintä, joka yleensä tietää myös surmaa vauhtipyörälle jos sitä ei samalla vaihda kiinteään, sittempä se olikin siinä, herrasmiesmäinen tyhjäkäynti katosi.. Samahan siihen on pakosarjat ja putkisto tehdä hengittävämmäksi, jäykistää tuennat, ajaa ohjelmapäivitykset sisään heittää maffeilla vesilintua ja viriileimmät ahtaa koneensa samaa vauhtia, mutta jos normaali ajoa harrastat etkä käskytä sitä kuin prostitoitua niin kyllä se vakiona kestää siinä missä muissakin autoissa, mutta sitten varmaan olisikin sama ostaa 540 manuaalina? :think

                          Niin ja vaikkei tämä nyt myyntipalsta olekkaan, jos jollain tarvetta e39 M5:n vakio kytkinpaketille niin viskaappas privaa, uusi käyttämätön löytyy hyllystä.
                          Niinno, jos ei aja kelloa vastaan, niin ne vaihteenvaihdot voi tehdä asiallisesti, vaikka tehoreserviä muuten käyttäisikin. Sattuuhan niitä vahinkoja silti, kun innostuu käskyttämään, mutta siinä on vielä selvä ero raiskaamiseen. Siinä samalla laatikkokin kyllä saa osansa.

                          Sinänsä 540 manuaalina voisi mennä ihan hyvin, mutta ei niitäkään montaa ole tarjolla Suomessa, eikä nekään remonttivapaita ole. Ensi kevääseen mennessä jompi kumpi varmaankin tuleekin hankittua.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • sampsa-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 212
                            • Pori

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Mulla oli täyskaskolla vähän päälle tonni vuodessa. Olisiko ollut joku 1100-1200€. Kaskossa täydet bonukset ja oliko liikenteessä about 50%. Asuinpaikka Helsinki/Vantaa.
                            No eipä tuon suuruiset vakuutusmaksut nyt maailmaa kaada.

                            Tällä hetkellä 520i:ssä näyttää yhden erän (vuosi neljässä erässä) suuruudeksi tulevan aika tarkkaan 230€. Mielestäni bonarit mulla samaa luokkaa, kun sun ilmoittamat. Nämä siis Porissa.

                            Kiva tietää, kiitos. eipähän siitäkään nyt sitten estelemään hankintaa ole. Näyttääpä olevan nuokin kiesit olevan jo tavallisen kuolevaisen ulottuvilla.
                            G30 520d -17

                            EX: F07 530d GT -09, F11 525dA -11, E60 LCI 525iA -08, E91 325iA -06, E39 520i -99, E36 323i Toukka -96, E36 316i -92

                            Comment

                            • Reeperbahn
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 602
                              • EFOU

                              Mulla LähiTapiolassa 840e/vuosi liikennevakuutus+täyskasko. Liikennevakuutuksen bonukset 50%, kaskossahan on aina täydet. Kolariturvan omavastuu nostettu 300e. Asuinpaikka Oulu. Ja kun n. puolet vuodesta auto käytössä niin eipä tuosta hirveitä kuluja tule.
                              -BMW M3 -09
                              -MB E320 Coupe -94
                              -MB E250 CGI -10
                              -Husqvarna R320 -14

                              Comment

                              • Maza
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 4321
                                • Kannus/Kokkola

                                Originally posted by Esko View Post
                                Itellä meni auton ensimmäinen kytkin ja vauhtipyörä jo 60tkm kohdalla. Jos alkuperäinen kytkin kestää autossa 150tkm, niin voi sanoa siinä kohtaa, että hyvä auto on mennyt täysin hukkaan!
                                Heh. Mulla on tainnu mennä auto ihan hukkaan. Kytkin lipsu eka kerran 3:lta -> 4:lle vaihdossa jo ostettaessa. Nyt työnnetty 60tkm päälle ja vieläki pystyy ihan huoletta vetämään kaasu pohjassa (kun ei harrasta mitään maximum attack vaihtoja). Tietty se uus kytkinpaketti ois ollu jo pari vuotta ostettuna. Pitäsköhän se ens kesälle jo vaihtaa paikoilleen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎