Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by mailman View Post

    Tää mahtaa olla femmalle aika "iso operaatio", ohivuotomittaus siis?
    Jos oikein olen itse asian ymmärtänyt...
    Korjaa toki jos olen väärässä
    Jaa. Onko tulppiin vaikea päästä käsiksi? - En tiedä isotöisyydestä, yhdellekään s62 moottorille en ole ohivuotomittausta tehnyt.
    Mutta toi on yhtä kaikki mun mielestä perustoimenpiteitä ennen mitään moottorinviritysta. Jos se pauhu karkaa pytystä niin sitä on turha yrittää lisätäkään.

    Kunhan nyt huutelen. Viripalikka S-moottoriin maksaa kuitenkin tod näk luokkaa "perkeleesti" , raha menee kaivoon jos kattila ei ole aivan viimeisen päälle kunnossa valmiiksi.
    Last edited by petrolhead; 10-09-2009, 20:39.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1263
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by sipi View Post
      Mitkäs catit sulla on kiinni, ja kenen softa, ootko dynossa käynttänyt?
      Ihan koivusen luettelosta löytyvät race katit sinne laitoin.
      Softan nimestä ei tarkaa tietoa kuitenkin ihan ok firmassa jossa paljon muitakin autoja käyttänyt laitettu.
      Ei penkitetty.
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #18
        [quote=Esko;1764902]Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.



        Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

        Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.





        Pitäisköhän tuon sopia kanteen? Kaikki laipat eri "korkeudella".

        Comment

        • Spud
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 810
          • Helsinki

          #19
          [quote=Luntti;1765280]
          Originally posted by Esko View Post
          Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.



          Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

          Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.





          Pitäisköhän tuon sopia kanteen? Kaikki laipat eri "korkeudella".

          Noi tulee jousilla kiinni kokoojaputkeen Irti lohkosta vänksöttää vähän miten sattuu..
          Bad whiskey is better than wine
          ---------------------

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #20
            Originally posted by Esko View Post
            Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.



            Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

            Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.



            Ja koko putkiston vertailua..



            Pakko vielä mainita, että toi E39 M5:n vakio pakosarja+putkisto painaa mukavat 90kg, kun taas Supersprintin vastaava about puolet vähemmän. Kyllähän noissa S62:ssa jonnin verran on vuosien saatossa laskenu tehot, mutta suurin osa niistä saadaan helposti elvyettyä uusimalla noi perinteiset eli CPS:t, Lambdat ja MAF:t.

            Tuossa on noi Dinanin kehittelemä CAI-ratkaisu (+5hv ja ei välttämättä ihan hintansa väärti kuitenkaan?)


            Tuolta lisää:
            http://www.dinancars.com/store/home....ction=0&page=1
            Meneekös tuollaisella Supersprintin tms. putkistolla läpi pästöistä? Äänet ja painopudotus tulisi tehonlisäyksen päälle, hmm..

            Omalla vessalla on ajettu ainoastaan 92tkm ja auto on lhes uudenveroisessa kunnossa joka paikasta, joten uskoisin myös alkuperäisten tehojenkin majailevan konehuoneessa. Siltä se ainakin tuntuu.. Pitää mittailla vähän arvoja PBoxilla, niin pääsee aika hyvin kartalle.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Spud
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 810
              • Helsinki

              #21
              Katit sielläkin on ja lambdat. Luulis menevän vähintään yhtä hyvin läpi kuin vakioilla käytetyillä vermeillä.

              Ohessa myyntimiehen hehkutukset eri palikoiden vaikutuksesta:

              http://www.dinancars.com/assets/File/E39%20M5.pdf

              Yllättävän vähän saa pauhua pelkillä nokkakepeillä

              :think

              ..ja yllättävän harva miettii imutorviston muokkausta. Överihelppo toimenpide ja luulis porukasta CNC -sorvareitakin löytyvän..
              Last edited by Spud; 11-09-2009, 07:57.
              Bad whiskey is better than wine
              ---------------------

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Spud View Post
                ..ja yllättävän harva miettii imutorviston muokkausta. Överihelppo toimenpide ja luulis porukasta CNC -sorvareitakin löytyvän..
                Mut tässä rojektissa mahtaa äänet nousta aika radikaalisti? :think
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #23
                  Perskele, täytyy jostain hommata tuollainen Supersprintin putkisto Ehdotuksia, että mistä sellainen lähtee sopuhintaan?
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • JOuMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 587
                    • E-Pohojanmaa

                    #24
                    Originally posted by mailman View Post
                    Mites pulley kit, tuoko se muka _oikeasti_ jotain? Taisi esim. Exokin joskus mainita et vähä "semmonen" palikka on ettei mitään tapahtunut...?
                    Voi toi olla ihan myyntikikka,jotai 5hp luvataan mutta kyllä itekin vähän skeptisesti tuohon uskon...Sen verran vähän massa eroa noissa kuitenkin on että vaikuttaako mihkään.
                    Originally posted by Spud View Post
                    ja yllättävän harva miettii imutorviston muokkausta. Överihelppo toimenpide ja luulis porukasta CNC -sorvareitakin löytyvän..
                    Toikin on hieman niin ja näin,kun lukee tän testin ( http://www.m5board.com/vbulletin/e39...o-results.html ) niin ei ainakaan vakioon kokoonpanoon parannuksia tule,mutta ehkä vaikuttaa kun laittaa muutkin osat hengittämään.Täytyis kokeilla penkissä vertailla eri mittaisilla tötteröillä,koska eikös lyhyempi torvi syö tehoa/vääntöä alakierroksilta?Saattaa olla että teen ite jonkunlaiset versiot talven aikana ja vertailen penkissä miten vaikuttaa.
                    E30 329i M50 Turbo (SOLD)
                    E39 M5 Twinturbo
                    Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
                    Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
                    Audi A8l 4.0tfsi
                    E24 635Csi

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #25
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Perskele, täytyy jostain hommata tuollainen Supersprintin putkisto Ehdotuksia, että mistä sellainen lähtee sopuhintaan?
                      Martelius niitä ainakin välittää, mutta sopuhintaan tuskin saa sieltä saatikka oikein mistään muualtakaan.

                      Aika kataloogi/type-r -virittelyksi menee joidenkin 2000$ cold air inteikkien kanssa. Eiköhän tähänkin koneeseen toimi noin "stage 1" mielessä ihan perus kikat. Putkisto, Schrickin nokat, säätö, kevyempi vauhtis. Noihinkin saa uppoamaan sen touhutonnin jos toisenkin, mutta enemmän jää silti rahoille vastinetta kuin kaiken maailman höpöilyosilla.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11720
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Perskele, täytyy jostain hommata tuollainen Supersprintin putkisto Ehdotuksia, että mistä sellainen lähtee sopuhintaan?
                        Suoraan Italiasta Mantovan tehtaalta? Sijaitsee siinä Garda-järven alapuolella. Samalla pääsee testaamaan uuden putkiston autobaanalla ja vaikkapa kokeilemaan miten M5:n massa taipuu alppien serpoissa

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #27
                          Originally posted by Esko View Post
                          Suoraan Italiasta Mantovan tehtaalta? Sijaitsee siinä Garda-järven alapuolella. Samalla pääsee testaamaan uuden putkiston autobaanalla ja vaikkapa kokeilemaan miten M5:n massa taipuu alppien serpoissa
                          Jees jees Tekeekö noilla Miltekin putkistoilla ja hiflow-cateilla mitään, kokemuksia?

                          Mietin vielä tuota pakosarjojen vaihtamista, en haluaisi uhrata yhtään ala/keskivääntöä, joka käy lähes aina paksummilla primääreillä..
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • Jochen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1229
                            • Valkeakoski & Trondheim

                            #28
                            Originally posted by JOuMan View Post
                            Voi toi olla ihan myyntikikka,jotai 5hp luvataan mutta kyllä itekin vähän skeptisesti tuohon uskon...Sen verran vähän massa eroa noissa kuitenkin on että vaikuttaako mihkään.
                            Ei se tehonlisä tule massojen pienentymisestä vaan siitä että laturia, vesipumppua, ohjaustehostimenpumppua jne. pyöritetään hitaammin suhteessa kampiakseliin, samalla tehohäviöt pienenee.

                            Jännä ilmiö. Kukaan ei oo tullut vielä sanomaan että vaihda tehokkaampaan tai että poraa pakoputkeen reikä niin saat ääniä mikä on ihan vakio kun joku kysyy mitä jollekin perusautolle voi tehdä.

                            +40 konia ämvitoseen parantaa teho/painosuhdetta saman verran kuin +10 konia 316i:hin

                            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                            Comment

                            • Exorcist
                              Wax on - Wax off
                              • Dec 2004
                              • 1806
                              • Riihimäki

                              #29
                              Näihän se on.. Noilla pulley kiteillä varmaan voi paperilla jotain saada mutta käytännössä mitään eroa ei ole alkuperäiseen.

                              Jos jotain oikeasti tuntuvaa eroa hakee niin melkein tarvii hihnapakettia laittaa tilaukseen. Myös esim. kevyemmän vauhtipyörän vaihtaminen piristää ainakin pään välissä kierrosherkkyyttä ja tekee autoon vähän kuin sportti napin sportti napin taakse. Jos jotain muuta konkreettista hakee niin varmaan perävälityksen vaihto on niitä tuntuvia asioita.

                              Myös tuo koko Supersprintin setti tuntuu jo persdynossakin (+40hp ja painon kevennys) mutta hinta tuolle paketille nousee jo lähelle sen hihnapaketin hintoja.

                              E: Kevyemmän vauhtipyörän hankkimista voin suositella omien kokemusten perusteella. Yksi parhaita muutoksia mitä aikanaan tuli tehtyä.
                              Last edited by Exorcist; 11-09-2009, 15:30.

                              Comment

                              • Kilpelä
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 50
                                • Vantaa -Finland

                                #30
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Niin vanhoja autoja että lähtisin ohivuotomittauksista ym kunnon selvittämisestä liikkeelle. Melko halvalla saa selvitettyä onko kone viritettävässä vai korjattavassa kunnossa.
                                Joskus muinoin oli testattu jostain VW Passatin maamoottorista tehot uutena, muistaakseni 120tkm ja 270tkm ajettuna. Parhaimmillaan moottori oli 270tkm ajettuna. Tosin koneen toleranssit ja litratehotkin on varmasti eri luokkaa, mutta tuskin tämä M5:n kone on sieltä huonoimmin suunnitellusta päästä.:think

                                Aika harvoin toimivassa autossa kovia ohivuotoja on, tai ainakaan toimintaan vaikuttavia jos ei mitään selkeetä ongelmaa ole muuten havaittavissa. Eli mun mielestä jos auto tuntuu pelaavan vakiona ok, niin miksei putkistoa yms kannattaisi vaihtaa ja toisaalta ei ne bolt on palikat kuitenkaan miksikään mene vaikka esim. alakerta hajoaisikin. Ainoa miinus tietysti on pettymys jos ollaan virityksen jälkeen vasta ilmoitetuissa tehoissa mutta onhan siinä lisää tehoa kuitenkin saatu lähtökohtaan nähden.
                                UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                                MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎