Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #91
    Originally posted by Matson^ View Post
    Kyllä juu, diesel on aina diesel, ja vakiona vielä säälittävämpi.Käyttöalueesta olen vähän eri mieltä jos kyseessä on X35d moottori jossa max teho tulee max kierroksilla eli ~5000.

    Mutta dieselit sikseen, tarkoitus oli vain kummastella tuota tehojen "puuttumista" näissä m5:sissa.

    Jees. Ehdinkin tuohon tehojen "puuttumiseen" kommentoimaan:

    Tuohon 8hp uupumiseen vakiotehoista.. Dynottaja sanoi, että yleensä M5:sta on lähtenyt tuolla hiukan enemmän, mutta ihan alueella on silti. Tiedä sitten minkälaisia ovat olleet, ehkäpä niissä on ollut cat-back systeemejä tms.. Olen kuullut kahdenlaista juttua; jotkut väittää, että yleensä tehot jää hiukan alle ilmoitetun. Jotkut taas väittää, että niistä löytyy hiukan enemmän kuin ilmoitettu. Ehkäpä niissä siis on se keskimäärin n. 400hp tosiaan vakiona, se nyt olisi melko loogista Dynoissahan on toki melkoisiakin eroja, eli absoluuttisia lukemia on ihan turha tuijottaa liikaa. Mulla on tässä pääasia nähdä se, että paljonko pakosarjoilla, putkistolla ja säädöllä saa lisää.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #92
      Siitä moduulia huutelemaan: http://cgi.ebay.de/V-Max-Modul-BMW-M...item2307698283

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #93
        Originally posted by Matson^ View Post
        No älkääs nyt innostuko jos joku epäilee teidän pyhiä motorsportteja
        Itsekkin sellaisella ajaisin jos perse kestäis .. nyt täytyy ottaa samasta paskaisesta letkusta hiacen kanssa

        Eikä toki olekkaan penkkitulokset suoraan vertailukelpoisia, varsinkaan eri penkissä ajetut.
        Kumma vain että tosiaan bmw motorsportti-sarjassa on tälläinen "ominaisuus" :think

        ps. pakko kääntää veistä haavassa, pitäisi tuo omakin kulkea sen ~290 karalan kokemustan mukaan
        Huippunopeus ajetaan sitten puhtaasti teholla, vääntö ei siihen auta. Eli todellinen 290km/h saattaa olla tiukassa n. 360hp teholla. Kyllähän sen voi laskea helposti, jos tiedät ilmanvastuskertoimen ja otsapinta-alan.

        Eiköhän tuo ole huomattavasti kalliimpi tuo sun auto kun esim. meikäläisen, eli kyllä sulla varaa olisi ajaa M:llä, jos haluat Toki joutuu ottamaan melkoisesti vanhemman. Käyttökulutkin ovat ihan suht huokeita tällaisessa vanhemmassa, koska arvokaan ei juuri enää tipu, lähellekään samaan tahtiin kuin uudemmissa. Eli sinällään halpa tällaisella wanhalla M:llä on ajella..
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #94
          Originally posted by JonasG View Post
          Noni, huutelu aloitettu, kiitti vinkistä!
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #95
            On kyllä hyvät lukemat vakiosta Pitää itsekkin varmaan mennä samaan paikkaan penkittämään että saa hyvän mielen, jos kerran yleensä siellä M5:sta saadaan se 400hp
            M550d

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #96
              Originally posted by Matson^ View Post
              On kyllä tosi siisti käyrä, ei notkahduksia tai muita syheröitä
              Mutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?
              No meillä on penkitetty noin 8-10kpl m5 ja ei ainuuttakaan ole päässyt 400hv rajapyykin yli jos muistan oikein, mm. mun 95tkm ajettu yksilö. Ja myös niissä missä on ollut se 360hv verran niin vääntökäyrät ovat ollut yhtä suorat kun ne 390hv yksilöt..
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #97
                Originally posted by EPDM View Post
                No meillä on penkitetty noin 8-10kpl m5 ja ei ainuuttakaan ole päässyt 400hv rajapyykin yli jos muistan oikein, mm. mun 95tkm ajettu yksilö. Ja myös niissä missä on ollut se 360hv verran niin vääntökäyrät ovat ollut yhtä suorat kun ne 390hv yksilöt..
                Miten vääntöarvot näissä "heikommissa" yksilöissä, onko niissä ollut yleensä myös hiukan vähemmän vääntöä?
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #98
                  Originally posted by jumbo View Post
                  On kyllä hyvät lukemat vakiosta Pitää itsekkin varmaan mennä samaan paikkaan penkittämään että saa hyvän mielen, jos kerran yleensä siellä M5:sta saadaan se 400hp
                  Vie sinne ihan huvikseen, 60e pelkkä tehoveto. Saapa sitten vähän vertailukohtaa eri penkkeihin.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #99
                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Miten vääntöarvot näissä "heikommissa" yksilöissä, onko niissä ollut yleensä myös hiukan vähemmän vääntöä?
                    Siitähän se teho lasketaan...

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Siitähän se teho lasketaan...
                      Juu, tiedän. Meinasin tuota ala- ja keskikierroksien vääntöä, että onko se ollut heikompi arvoiltaan näissä n. 360hp antaneissa, eli korreloiko se koko alueelle. Tuossa kun oli puhe vain huipputehosta ja vääntökäyrän muodosta.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Siitähän se teho lasketaan...
                        ...mutta vääntö maksimitehon kierrosluvulla ei kerro mitään auton vääntökäyrän mallista.

                        edit: jaa olin myöhässä.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          Ok.
                          Uskallan melkein väittää, että jos voimaa on hukassa MAF:n väsymisen takia, on koko matkalta käyrä huonompi.

                          MAF:t vaihtaneiden kommentit kertoo samaa, tyyliin "vääntää jo alhaalta nyt ihan eri lailla"

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Noni, huutelu aloitettu, kiitti vinkistä!
                            Nyt olis sitten V-Max -palikka huudettu, 164e jouduin köyhtymään.. Putketkin laitettu nyt kiinni, lähden kohta hakemaan autoa
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Nyt olis sitten V-Max -palikka huudettu, 164e jouduin köyhtymään.. Putketkin laitettu nyt kiinni, lähden kohta hakemaan autoa

                              Saakos tuon sakemanni-eBayn jotenkin englanniksi? On meinaan pikkasen vaikeeta arvailla mitä siellä lukee, eikä jaksais koko ajan Googlellakaan käännellä..
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Kyllähän tuo muuttui putkenvaihdolla.. Tuntuu siltä, että voimaa on tosiaan tullut lisää! Ja äänet on nyt sitä mitä pitääkin!
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎