Auton vuosimalli?
E39 530d Webasto
Collapse
X
-
Mitä merkitystä vuosimallilla on tämän kanssa?Originally posted by Dunky View PostAuton vuosimalli?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
OBDII liittimen kautta pääsee kokemuksen mukaan paremmin kii Webaston toimintaan... Selittäisi merkkiliikkeen "osaamattomuuden" jos luettu 20PIN liitännästä.Originally posted by Clavurion View PostMitä merkitystä vuosimallilla on tämän kanssa?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen
No niin, tätä on taas ihmetelty WSE1:n avustuksella. Webasto on täysin kunnossa mutta ei saa autolta käynnistyskäskyä. Johdotkin on kunnossa IHKR:n ja Webaston välillä, ne tuli samalla testattua eli ilmeisesti tuolla IHKR:ssä on jotain pimeänä. Löytyykö joltain toimivaa IHKR:ää jolla voisi tuota testata ennenkuin lähtee tilaamaan uutta. Marmoritiskillä osa maksaa 332,- euroa, ihanan kallista. Kyseessä siis tuolla osa nro 1:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...47&hg=64&fg=20
Oma auto on siis 530d 2/99 manuaali-ilmastoinnilla eli tarvittava osanro on 64116905054, en tiedä ovatko nuo mitenkään keskenään vaihtokelpoisia.
Esa Mach
040-5017118
esa.mach( at )gmail.com
Comment
-
Onko tuossa nyt väyläohjattu vai jänniteohjattu Webasto? 2/99 pitäisi olla jänniteohjattu, joten IHKR:ää siihen ei välttämättä tarvita. Eri asia, jos kyseessä väyläohjattu laite. Kurkattiinko IHKR:n parametreja, että Zuheizung on aktivoituna ja sen moodi jännite/K-bus on oikein?Originally posted by espi70 View PostNo niin, tätä on taas ihmetelty WSE1:n avustuksella. Webasto on täysin kunnossa mutta ei saa autolta käynnistyskäskyä. Johdotkin on kunnossa IHKR:n ja Webaston välillä, ne tuli samalla testattua eli ilmeisesti tuolla IHKR:ssä on jotain pimeänä. Löytyykö joltain toimivaa IHKR:ää jolla voisi tuota testata ennenkuin lähtee tilaamaan uutta. Marmoritiskillä osa maksaa 332,- euroa, ihanan kallista. Kyseessä siis tuolla osa nro 1:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...47&hg=64&fg=20
Oma auto on siis 530d 2/99 manuaali-ilmastoinnilla eli tarvittava osanro on 64116905054, en tiedä ovatko nuo mitenkään keskenään vaihtokelpoisia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Käsittääkseni tuossa on jänniteohjattu versio. Minä en noista niin ymmärrä mutta WSE1:n avustuksella sieltä IHKR:n takaa löytyi kaksipinninen erillinen liitin josta kuulemma lähtee herätesignaali Webastolle sekä sen paluusignaali. Siihen kun syötettiin jännite niin Webasto hörähti kiltisti käyntiin.
Itseäni lähinnä mietityttää että voiko vika olla jossain "ennen" IHKR:ää jonka takia olisi mukava testata toimivalla osalla ennen kuin menee tilailemaan uutta osaa. Autopurkaamoiltakaan ei ainakaan pikaisella etsinnällä löytynyt sopivaa osaa, tuossa kun on aika pieni osumismahdollisuus (oltava 9/98 - 3/99, Webastolla ja manuaali-ilmastoinnilla varustettu auto).
Comment
-
Lainataas tätä topicia. Onko tuossa vakiona joku jännitevahti? Kun tuossa Ti aamuna odotti kiva yllätys ja startatessa vain rele napsui. No syy oli luultavasti siinä että ostin vähän käytetyn 95Ah akun, joka oli ollut pari kk irti autosta. Latasin sen täyteen ja nyt weba pyörii iloisesti sen 30min.
Mutta tosiaan vanhalla orkkisakulla lopetti weban käytön siten, että auto lähti vielä aina käyntiin.F31 moped edition...
Comment
-
Mielenkiintoista oiretta pukkaa webasto tällä kertaa. Nyt on parin päivän ajan ilmennyt weban toiminnassa sellainen vika/oire että jos laitan weban päälle pakkosyötöllä tai ajastimella niin ei pyöri kun himppu yli 10min ja sitten sammuu, uudelleen jos laittaa päälle niin tuhisee about 1min ja pa-pumppu napsaa mut sitten sammuu. Auton käydessä webasto kuitenkin toimii.
Lueskelin juttua täältä että polttoaineen määrällä voisi olla merkitystä toimintaan mutta tässä se ei varmaankaan johdu siitä koska weba kuitenkin toimii auton käydessä, ei kait siellä eri pa-linjoja kuitenkaan ole. Tankissa on about 15L kiisseliä. Pitää varmaan aikaa varata pajalle niin näkisi mitä siellä vikakoodeista selviäisi.
Aijempaan kirjoitukseeni tähän threadiin lisättäköön kun oli sitä vesipumppu ongelmaa webassa niin järjestelmässä oli varmaankin ilmaa kun se rupesi toimimaan päivän ajon jälkeen.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
weban vesipumppuun/vedenkiertoonhan tuo oireilu viittaa..käynnissä sitten moottorinvesipumppu kierrättää nesteitä.. omassa weba lopetti toimintansa kun polttoaineen merkkivalo syttyi mittaristoon ja ei suostunut käynnistymään ennenkuin kävin tankilla ja käytin weban sulaketta irti (nollaus)Originally posted by OneAndOnly View PostMielenkiintoista oiretta pukkaa webasto tällä kertaa. Nyt on parin päivän ajan ilmennyt weban toiminnassa sellainen vika/oire että jos laitan weban päälle pakkosyötöllä tai ajastimella niin ei pyöri kun himppu yli 10min ja sitten sammuu, uudelleen jos laittaa päälle niin tuhisee about 1min ja pa-pumppu napsaa mut sitten sammuu. Auton käydessä webasto kuitenkin toimii.
Lueskelin juttua täältä että polttoaineen määrällä voisi olla merkitystä toimintaan mutta tässä se ei varmaankaan johdu siitä koska weba kuitenkin toimii auton käydessä, ei kait siellä eri pa-linjoja kuitenkaan ole. Tankissa on about 15L kiisseliä. Pitää varmaan aikaa varata pajalle niin näkisi mitä siellä vikakoodeista selviäisi.
Aijempaan kirjoitukseeni tähän threadiin lisättäköön kun oli sitä vesipumppu ongelmaa webassa niin järjestelmässä oli varmaankin ilmaa kun se rupesi toimimaan päivän ajon jälkeen.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Jos Nurmeksen suunnassa pakkasta viime aikoina 18-35 niin akku raukka varmaan syy...itsellä samaa vikaa, kun uusi Varta Silver "jäätyy" kovilla keleillä, vaikka Cetec3600 ylläpitolaturi ( 3.6A ) pukkaa apua yön yli. Nyt hommattu norskien versio joka lataa 7 A:a ja lähtee Weba ja auto tulille.
PS tässä norskien Handy mallissa ei kaapelin eristeet murtuile pakkasessa kuten CETEC:n kamppeessa.
-TeijoLast edited by TMW; 24-01-2010, 20:48.
Comment
-
Mulla syö webasto virrat akusta niin vähäks ettei puhettakaan että auto starttais.. Johtuuko tämä lie bulk kortista joka tuossa on paikoillaan ettei weba pahemmin välitä jännitemääristä akulta?Originally posted by TMW View PostJos Nurmeksen suunnassa pakkasta viime aikoina 18-35 niin akku raukka varmaan syy...itsellä samaa vikaa, kun uusi Varta Silver "jäätyy" kovilla keleillä, vaikka Cetec3600 ylläpitolaturi ( 3.6A ) pukkaa apua yön yli. Nyt hommattu norskien versio joka lataa 7 A:a ja lähtee Weba ja auto tulille.
PS tässä norskien Handy mallissa ei kaapelin eristeet murtuile pakkasessa kuten CETEC:n kamppeessa.
-TeijoE70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
En tiedä olisiko tuo akku syyllinen kun on vaan pari kuukautta vanha ja startatessa ei ole mitään ongelmaa. Pitää kuitenkin mitata jännite paljonko näyttää kun weba sammuu, onko tietoa missä menee se raja kun eikös webassa ole se juttu et katkasee jos virta vähissä?näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
Rajaa en nyt muista tarkalleen mut eikös se jotain 11,5V paikkeilla ole??Originally posted by OneAndOnly View PostEn tiedä olisiko tuo akku syyllinen kun on vaan pari kuukautta vanha ja startatessa ei ole mitään ongelmaa. Pitää kuitenkin mitata jännite paljonko näyttää kun weba sammuu, onko tietoa missä menee se raja kun eikös webassa ole se juttu et katkasee jos virta vähissä?
Parhaiten varmaan saat kokeiltua kun näppäät kunnon laturin (n. 15A) autoon kiinni ja weba päälle..
Katsoitko nesteiden lämpöjä kun weba kävi sen 10minuuttia? Olivatko nousseet yhtään? Mulla nousee yleensä 20 asteen pakkasella nesteet lähelle +10 astetta 10min käyttämisellä..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Kyllä toi on aika yleistä et akun jännite tippuu alle ton rajan jossa weba sammuttaa ittensä mutta silti riittää paukkuja käynnistykseen. Jos on suht uusi akku, paljon lyhyttä ajoa ja vielä kova pakkanen niin tuo on melko todennäköistä.
Comment
-
Yritin käynnistää hyvällä mutta huonossa varauksessa olevalla akulla webaston käydessä, pyörähti kerran ja toisella enään naksahti. Nykyisin jos tiedän ettei ole latautunut kunnolla, otan Webaston päältä ennen starttia tai ainakin puhaltimen pois. Niin ja valot pois katkaisijasta, kun ainakaan E46 ei osaa sammuttaa startin ajaksi kuin yleensä on tapana.Originally posted by Thuppu View PostKyllä toi on aika yleistä et akun jännite tippuu alle ton rajan jossa weba sammuttaa ittensä mutta silti riittää paukkuja käynnistykseen. Jos on suht uusi akku, paljon lyhyttä ajoa ja vielä kova pakkanen niin tuo on melko todennäköistä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
Comment