Kuinka tuollaisen gsm ohjatun webaston(ei alkuperäinen) pitäisi käyttäytyä näillä +10asteen keleillä? Oon koittanu laittaa testimielessä sitä päälle aamuisin ja pöhisee ja sisäpuhallin pyörii, muttei tule lämmintä eikä kuulu "naksutusta".
Yhtenä aamuna pariviikkoa sitten oli +0asteen tienoilla ja silloin lämmittikin koppia hieman.
Eli onko tuossa joku suoja ettei lämmitä +5asteessa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Originally posted by Rockwell View PostTaitaa olla jo takuu ummessa. Mikä kortilta hajoaa?
Esimerkiksi paloilmapuhaltimen ohjauksen virtapiirissä BMW E39 K-linja väyläkortilla on 2 erittäin yleisesti vikaantuvaa komponettia, 2 jonkin verran vikaantuvaa komponettia, 6 harvemmin vikaantuvaa komponettia ja lisäksi hapettuvia läpivientejä piirilevyllä sekä liitännöissä. Joskus harvinaisesti myös juotosvikoja.
Leave a comment:
-
-
Noniin, nyt on kortti paikoillaan ja hallissa pöhisi puolituntia mukisematta. Saapa nähdä miten käy aamulla, kun laitoin ajastuksen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockwell View PostVikakoodi:
Flame out
Implausible value, Invalid working area
Putsaus auttaa vai sittenkin kortti vika?
Onko normaalia että Temperature Glow plug arvot ihan tapissa? Edellinen omistaja korjauttanut kortin.
Leave a comment:
-
-
Vikakoodi:
Flame out
Implausible value, Invalid working area
Putsaus auttaa vai sittenkin kortti vika?
Onko normaalia että Temperature Glow plug arvot ihan tapissa? Edellinen omistaja korjauttanut kortin.
Leave a comment:
-
-
Joo, jännän tuosta hommasta tekee sen, että nykyisellä palopuhaltimella termarin vaihdon yhteydessä webasto poltti ainakin sen 10min ennenku katkaisi sen takia että lämmöt oli jo ylhäällä. Sitten seuraavana aamuna tuo fan interrupt. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostTaas se alkaa, webasto ei toimi. Pysähtyy aina 1-2min polton jälkeen "fan interrupt" ja harmaa savupilvi pölähtää webastosta pihalle. Sen jälkeen vikakoodia palopuhaltimesta. Kokeilin kahella eri puhaltimella ja sama oire. Molemmat toki käytettyjä puhaltimia. Millä perusteella tuo webasto päättelee että puhallin sökö, koska molemmat pyörii kyllä hiljaisesti ja hyvin?
Korttikin on korjattu, että siinäkään ei luulisi vikaa olevan.
weba ohjain mittaa puhaltimen ottamaa virtaa ja jos arvo menee ohjelman raja-arvojen ulkopuolelle niin seuraa puhaltimen ja koko laitteen pysäytys ja kyseinen vikailmoitus. Katkoksen puhaltimesta voi testata pyörittämällä sitä pitkän aikaa akun varassa jos nopeus on koko ajan tasainen on homma siltäosin ok, liika virranotto taas johtuu huonoista laakereista eli yläkansi puhaltimesta varovasti pois kampeamalla ja kokeillaan rattaasta pyöriikö käsin lähes ilman vastusta, huomaa kyllä jos on jäykähkö.
Jos puhaltimet ovat ok niin sitten kortille on tullut jokin uusi katkos, tai jokin komponentti ko piirissä on jäänyt uusimatta tai vaurioitunut uudelleen. Toki tuollainen ohjausvika johtuu yleensä ko. mallin kortilla puhaltimen pääteasteena toimivan tempfetin BTS 132 viasta jolloin tempfet iän myötä kasvaneen vuotovirtansa vuoksi liikaa lämmetessään katkaisee puhaltimen ohjauksen normaalina suojaustoimenpiteenä.
Leave a comment:
-
-
Taas se alkaa, webasto ei toimi. Pysähtyy aina 1-2min polton jälkeen "fan interrupt" ja harmaa savupilvi pölähtää webastosta pihalle. Sen jälkeen vikakoodia palopuhaltimesta. Kokeilin kahella eri puhaltimella ja sama oire. Molemmat toki käytettyjä puhaltimia. Millä perusteella tuo webasto päättelee että puhallin sökö, koska molemmat pyörii kyllä hiljaisesti ja hyvin?
Korttikin on korjattu, että siinäkään ei luulisi vikaa olevan.Last edited by zener; 23-09-2014, 08:49.
Leave a comment:
-
-
Ei viritysohjelma poistu vaikka koodauksen tekisi progmanilla, eli kyllä pitäisi onnistua merkkiliikkeessäkin. Tietysti voi olla että progman on unohdettu ja ista käytössä vain. NCS:lla ja pa softilla myös ko koodaus onnistuu, eikä kajoa viriohjelmaan.
Leave a comment:
-
-
E39 webaston koodaus esilämmittimeksi
Onko kyseinen toimenpide mahdollista itse suorittaa jollain ohjelmalla? Ja kannattaako ees yrittää vai voiko saada paljonkin vahinkoa aikaan?
Autossa siis ajonaikainen webasto tällähetkellä....
Autossa viri-ohjelma.
Wetteri Kajaanilla käytin autoa mutteivat pystyneet koodaamaan.
Heidän laitteillaan jos suorittaa ton koodauksen niin auto palautuu tehdasasetuksiin samalla ja viri-ohjelma poistuu
Oisko Kajaanissa tai lähettyvillä korvausta vastaan osaavaa tekijää joka osais koodata ton webaston esilämmittimeksi poistamatta viri-ohjelmaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostJos vikakoodi on liekkivahdista, vikana voi olla itse hehku, vika hehkun mittuspiirissä ohjainkortilla tai jopa molemmat. Vianrajoituksessa on järkevää käyttää ehjää hehkua (irto palopesineen, muutoin hehkun johdot syttyvät palamaan hehkutettaessa...)liittimestään kiinni kortilla, ei tarvitse kuitenkaan asentaa itse laitteeseen, ja hehkuttaa esim inpalla tai therom testillä. Tällä jo selviää tarvitseeko itse laitetta välttämättä purkaa vai riittääkö pelkän kortin irroitus. Käytännössä jos raaskii sijoittaa kannattaa korjata molemmat, koska kumpikin ovat vikaantuvia. Jos vielä laittaa uuden vesipumpun samalla on webasto taas uuden veroinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rotax View PostOisko tästä kellään tietoa, ei kiinostaisi ostaa uutta webastoa
Leave a comment:
-
Leave a comment: