Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Koko Webasto kouraan. Vesipumpun johto menee Webaston ja kiinnitystelineen välistä. Uudemmassa Webaston vesipumpussa onkin hieman fiksummin liitin myös pumpun päässä, eli sen vaihto onnistuu hieman helpommin.
    Tänks! En lähde sitten edes arvuuttelemaan sen aparaatin kanssa, vaan puran koko keksinnön irti.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
    Koko Webasto kouraan. Vesipumpun johto menee Webaston ja kiinnitystelineen välistä. Uudemmassa Webaston vesipumpussa onkin hieman fiksummin liitin myös pumpun päässä, eli sen vaihto onnistuu hieman helpommin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
    Joutuu sen webaston löysäämään telineestään, että johtoliittimen saa irti.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.

    Leave a comment:


  • topsi
    replied
    Nyt on asiaa sitten tutkailtu hieman lisää, lueskelin myös ketjun läpi joten eipä varmaan kovin paha homma tuo vesipumpun vaihto.

    Kun ihan kylmänä lukee livedataa, niin ensin näyttää lämmöksi jotain !254 (eikö tuo osaa miinuksia näyttää?) tms... Kun webaston lyö tulille, niin lähtee päälle ja lämmöt alkaa kohta 1:stä alkaen nousta nopeahkosti, parissa minuutissa saavuttaen 70+, jonka jälkeen "burn out" ja kohta "cooling" jne.

    Konehuoneen puolella toinen lämppärin letku ihan lämmin, mutta ei lähellekään 70-asteinen. Toinen kylmempi.

    Työmatkan ajan webasto pysyi hyvin päällä ja sammui kun lämmöt oli 75°C. Vikakoodeja ei edelleenkään.

    Diagnoosi: Vesipumppu toimii (sähköisesti), joten kone ei huomaa että se ei pumppaa vettä kunnolla. Koska letkut olivat hitusen lämmenneet, niin voi olla että vesi liikkuu pumpun ansiosta hieman. Laitampa uutta pumppua tilaukseen ja katsotaan että korjautuisiko vika tuolla, ellei täältä tule parempia ideoita.

    Ps. seurasin koneen lämpöjä myös salavalikosta koko matkan ajan, ja koneen lämmöt eivät noussut kuin 82-83 asteeseen. Kuinka korkealle pitäisi nousta? Ulkona oli -16°C

    Leave a comment:


  • topsi
    replied
    Seuraavanlainen webasto-ongelma vaivaa:

    Kun laittaa webaston päälle keskikonsolista, niin käynnistyy hyvin, alkaa pöhisemään, mutta muutaman minuutin kuluttua sammuu. Sitten taas kohta käynnistyy uudelleen.

    Auton ollessa käynnissä, webasto toimii kokoajan.

    INPA ei anna mitään vikakoodia. Livedatalla katsottuna lämmöt nousee n. 90 asteeseen, kunnes sammuu. Sitten taas kohta syttyy kun on vähän jäähtynyt.

    => onko selvä juttu että vesipumppu rikki? Millainen homma vaihtaa?

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Originally posted by O.K. View Post
    Mulla ihan sama vika (tai itse asiassa savuttaa paljon kun lähtee päälle ja käydessäkin aika lailla) ja sama koodi. Oliko paha homma puhdistaa ja paljonko piti purkaa? Webasto tähän asti on toiminut kunnolla, joten ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tehdä sille mitään. Onko antaa vinkkejä, miten saa parhaiten tehtyä / miten itse putsasit tuon?

    1, kuskin rengas irti

    2, sisälokari irti

    3, pohjamuovia helmasta irti 3-4 nastaa...

    4, webaston johdot+polttoaineletku ja vesiletkut irti

    5, pohjasta webaston pakoputken molemmin puolin on pultit millä se on kiinni autossa,ne irti

    6, työntö reilusti suoraan moottoriin päin ja webasto on irti.

    7, vesipumpun puolelta 5 tai 6 trox pultia irti niin webasto on halki

    8, sit palopesä on kiinni 4 trox pultilla siinä puoliskossa missä vesipumppu on kiinni

    9, sievästi rapsutella tai liotella karstat siitä polttimen pohjasta sivuilta ja ilmareijät puhdistaa ym...HUOM!!! (polttimen pohjassa on sellainen villa jota ei saa mennä kaapimaan millään koska polttoaine tulee sen läpi ja jos se ei ole ehjä niin polttoaine ei sumuunnu ja silloin poltin/höyrystin on entinen)

    10, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä

    sit auttaa paljon kun webastoa laittaa takasi autoon paikoilleen niin sipaisee vähän liukastetta niihin rauta tappeihin telineessä,menee huomattavasti paremmin niihin kumirinkuloihin takasi ja tietenkin akkukaapeli irti ennenkuin webaston liittimiä irroittelee

    sitten viimeiseen kohtaan!!!

    kossupullosta tooosi piiitkä huikka ja testamaan lähteekö webasto enää ollenkaan päälle

    ja toimiihan se eikä savuta enää

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Korjauta ihmeessä. Jos et puhallin ohjausta laita niin väyläjohto poikki(pinni 2) ja jännite käskyllä(kello,puhelin tms.) pinni 1:stä käyntiin. Muita johto muutoksia jänniteohjatulle kortille et tarvi.

    Leave a comment:


  • Yuuzo
    replied
    Mites tuollaisen 525d:een orggis webaston väylä kortin vaihtaminen yleismalliseen onnistuu?
    Itellä ajonaikanen webasto eikä midiä löydy nii kellolla ja gsm ohjauksella tulisi ohjailtua.

    Pa-pumpulta ilmeisesti tarvii vetää piuha korttiin mutta entä vesi venttiilin ohjaus? Puhaltimen ohjauksella ei niin väliä ole, kunhan moottori lämpiää.

    Kortti on sökönä ja mietin tässä vaan että korjautanko nykyisen kortin vai ostanko uuden "tarvike" mallin.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Originally posted by ratomi View Post
    webaston vikakoodit luettu inpalla niin oli yks koodi: Flame out? mikähän tuossa nyt on vialla?
    Originally posted by ratomi View Post
    Taitaa olla palopesä/höyrystin huopa puolella vika kun savuttaa niin pirusti kun webasto sammuu.

    Pitää alkaa vaihtamaan se kun ilmat vähän lämpenee,ilmoittelen sit että alkoiko mulla pelamaan tuolla korjauksella.
    Originally posted by ratomi View Post
    webasto lähti päälle ja pysyy liekki nyt masiinassa vaikka on -30 pakkasta ja ei käryä enää palamattomalle diiselille eli tämä korjaantui palopesän puhdistuksella.
    Mulla ihan sama vika (tai itse asiassa savuttaa paljon kun lähtee päälle ja käydessäkin aika lailla) ja sama koodi. Oliko paha homma puhdistaa ja paljonko piti purkaa? Webasto tähän asti on toiminut kunnolla, joten ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tehdä sille mitään. Onko antaa vinkkejä, miten saa parhaiten tehtyä / miten itse putsasit tuon?
    Last edited by O.K.; 19-01-2014, 21:02.

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Originally posted by ratomi View Post
    palopesä oli ainakin tosi karstainen kun purin ja puhdistin tänään.

    huomenna aamulla näkee että alkaako pelaamaan kylmänä,toivottavasti olis pakkasta vielä reilusti. nyt näyttää mittari -31
    webasto lähti päälle ja pysyy liekki nyt masiinassa vaikka on -30 pakkasta ja ei käryä enää palamattomalle diiselille eli tämä korjaantui palopesän puhdistuksella.

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Originally posted by ratomi View Post
    Taitaa olla palopesä/höyrystin huopa puolella vika kun savuttaa niin pirusti kun webasto sammuu.

    Pitää alkaa vaihtamaan se kun ilmat vähän lämpenee,ilmoittelen sit että alkoiko mulla pelamaan tuolla korjauksella.

    palopesä oli ainakin tosi karstainen kun purin ja puhdistin tänään.

    huomenna aamulla näkee että alkaako pelaamaan kylmänä,toivottavasti olis pakkasta vielä reilusti. nyt näyttää mittari -31

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    voiko hehku vikaantuessaan aiheuttaa tuon liekin sammumisen jos webasto on lämmittänyt jo vaikka 5min oikein?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Kysymys. Meikällä webasto kun hurisee itsestään tässä kaupunkipyörittelyssä jatkuvasti ja muutenkin tuntuu että aika ahkeraan lämmittää pakkasilla kun auto käynnissä. Olisiko mahdollista tuota käytönaikaista automatiikkaa ottaa päältä esim inpalla? Syö akun suht nopiaan vaikka ahkerasti ctekillä lataillaankin :think
    Saa sen koodattua pois, mutta ei INPA:lla (NCS:llä onnistuu), eikä se vaikuta ajonaikaisena käytännössä mitenkään akun varaustilaan.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Kysymys. Meikällä webasto kun hurisee itsestään tässä kaupunkipyörittelyssä jatkuvasti ja muutenkin tuntuu että aika ahkeraan lämmittää pakkasilla kun auto käynnissä. Olisiko mahdollista tuota käytönaikaista automatiikkaa ottaa päältä esim inpalla? Syö akun suht nopiaan vaikka ahkerasti ctekillä lataillaankin :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎