Sen vanhan T60 liittimen saa auki niin että pinnit lähtee ehyenä irti samoin T91 liittimen kun avaat kytkentäpinnit poistaen ja suoritat uudelleen kytkennän T91 liitin runkoon niin tulee pro asennus ilman mitään harakiri liitoksia tuon ohjeen mukaan. Toimii!!
vanhaan Telestarttiin tulevat piuhat:
1. valkovihreä
2. -
3. -
4. punakeltainen
5. -
6. ruskea
uuden Telestartin mukana tullut piuha:
1. punainen
2. keltainen
3. ruskea
4. -
5. -
6. musta
Vanha T60 >> uusi T91
1. >> 3
4. >> 1
6. >> 6
Sen vanhan T60 liittimen saa auki niin että pinnit lähtee ehyenä irti samoin T91 liittimen kun avaat kytkentäpinnit poistaen ja suoritat uudelleen kytkennän T91 liitin runkoon niin tulee pro asennus ilman mitään harakiri liitoksia tuon ohjeen mukaan. Toimii!!
Autona e39 530d alkuperäisellä webastolla ja manuaali-ilmastoinnilla. Viime syksynä asennettiin Remuc webaston kylkeen ja koodattiin esilämmittimeksi.
Ongelma on siinä, ettei auto lämpiä. Webasto lähtee päälle ja pyörii minuutin-kaksi, kunnes lopettaa. Koodit luettu inpalla. Pysyväksi koodiksi jäi tämmöstä tekstiä
3 circulation pump
Error freguency 255
Water pump ON
Cooling tempartureita
Open circuit
Error present
Missähän mahtaa olla vika? Onko vesipumppu/kortti rikki vai onko koodauksessa vika? Helppoa keinoa testata tämä?
Eli onnistuinko poistamaan webaston käynnistyksen MIDistä kun vaihdoin kielen englanniksi?
Muistaakseni tuossa valikossa oli HEIZ EIN ja AUS tai sensuuntaista ennemmin mutta eipä ole enää. Eikä tullut takaisin vaikka kielen vaihtoi saksaksi.
Siis tuohon tyyliin:
Sovi foorumilla jonkun harrastajan kanssa vikakoodien lukemisesta. Hommaan riittää INPA, koska webasto on väylähojattu. Ellei vikakoodeista selviä, niin testerillä pystyy käynnistämään weban ja katsomaan live-datasta mitä siellä tapahtuu. Toki homma onnistuu webastoja huoltavassa korjaamossakin.
Löytyisikö Järvenpää-Vantaa akselilta tai lähistöltä vapaaehtoista? Vaiva palkitaan tietty!
Latasin joo, mutta lämpimässä tallissa ja laturin mukaan oli täysi.
Purin sisälokarit ym pois jotta pääsi vähän katselemaan mitä tapahtuu kun käynnistyy. Ensimmäinen testi meni hienosti, webasto kävi komeasti, ei ylikuumentunut eikä röpöttänyt. Hetken jo ehdin toivoa tuota kesädiesel teoriaa mutta toisella kerralla taas samalla tavalla röpöttäen seis. Oli vielä laturissa kiinni kun testailin. Dieselin syöttökin tuntui olevan kunnossa, letkusta tuli tavaraa samaa tahtia kun syöttö naksutti. Täytyy vielä mitata mikä jännite tuonne webaston päähän tulee.
Mihinköhän tuo kannattaisi viedä PK-seudulla piuhan päähän tsekattavaksi?
Sovi foorumilla jonkun harrastajan kanssa vikakoodien lukemisesta. Hommaan riittää INPA, koska webasto on väylähojattu. Ellei vikakoodeista selviä, niin testerillä pystyy käynnistämään weban ja katsomaan live-datasta mitä siellä tapahtuu. Toki homma onnistuu webastoja huoltavassa korjaamossakin.
Latasitko akun ollessa paikallaan autossa? Pakkasella se akku latautuu todella hitaasti, varsinkin jos laturissa ei ole talvi tilaa. Onhan webaston polttoaineensaanti ja virransaanti kunnossa? Mikäli kyseessä on diesel, onko webaa käytetty kun tankissa on talvidieseliä? Mikäli siellä weban polttoaineputkissa on vielä kesälaatua, niin ei ihme ettei se käy. Seuraavaksi varmaan katselemaan webaston vikakoodit sekä live-dataa.
Latasin joo, mutta lämpimässä tallissa ja laturin mukaan oli täysi.
Purin sisälokarit ym pois jotta pääsi vähän katselemaan mitä tapahtuu kun käynnistyy. Ensimmäinen testi meni hienosti, webasto kävi komeasti, ei ylikuumentunut eikä röpöttänyt. Hetken jo ehdin toivoa tuota kesädiesel teoriaa mutta toisella kerralla taas samalla tavalla röpöttäen seis. Oli vielä laturissa kiinni kun testailin. Dieselin syöttökin tuntui olevan kunnossa, letkusta tuli tavaraa samaa tahtia kun syöttö naksutti. Täytyy vielä mitata mikä jännite tuonne webaston päähän tulee.
Mihinköhän tuo kannattaisi viedä PK-seudulla piuhan päähän tsekattavaksi?
No nyt on akku ladattu täyteen. Jännitteet oli nyt kun webastoa koitin 12.4/12.1 eikä mitään muutosta webaston toimintaan. Latauksen jälkeen oli 12.7. Ihmeen vähän nousi kuitenkin jännitteet.. Mistä vois johtua? Hyviä neuvoja otetaan vastaan..
Latasitko akun ollessa paikallaan autossa? Pakkasella se akku latautuu todella hitaasti, varsinkin jos laturissa ei ole talvi tilaa. Onhan webaston polttoaineensaanti ja virransaanti kunnossa? Mikäli kyseessä on diesel, onko webaa käytetty kun tankissa on talvidieseliä? Mikäli siellä weban polttoaineputkissa on vielä kesälaatua, niin ei ihme ettei se käy. Seuraavaksi varmaan katselemaan webaston vikakoodit sekä live-dataa.
No nyt on akku ladattu täyteen. Jännitteet oli nyt kun webastoa koitin 12.4/12.1 eikä mitään muutosta webaston toimintaan. Latauksen jälkeen oli 12.7. Ihmeen vähän nousi kuitenkin jännitteet.. Mistä vois johtua? Hyviä neuvoja otetaan vastaan..
Mitään ei ollut päällä, lataus n. 14V. Täytyy laittaa laturiin ja kattella uudestaan... Vaikka eikai akkuja yleensä tyhjinä myydä..
Kyllä itse olen jokaisen akun ladannut ennen autoon asentamista. Näin on myös liikkeessä aina ohjeistettu.. Seisovat monesti nuo akut aika pitkään, ennen myyntiä, joten se akku ei välttämättä ole täysi. Toki tuota saatua jännitettä hieman alentaa se, että auto varmaan kulutti vähän virtaa kuitenkin (ellei sitten ollut "nukkumassa"). Täydessä akussa on jännite ~12.7v, heti latauksen jälkeen sitten korkeampi.
Oliko mitä autossa päällä kun mittasit tuon 12.3? Mittasitko yleismittarilla vai katoitko salavalikosta? Mikäli mittasit yleismittarilla ja mitään ihmeempiä ei ollut päällä niin sulla on melkein tyhjä akku. Siinä tapauksessa mittaa, että lataako laturi.
Mitään ei ollut päällä, lataus n. 14V. Täytyy laittaa laturiin ja kattella uudestaan... Vaikka eikai akkuja yleensä tyhjinä myydä..
Leave a comment: