e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jasu
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Vanha T60 >> uusi T91
    1. >> 3
    4. >> 1
    6. >> 6

    Sen vanhan T60 liittimen saa auki niin että pinnit lähtee ehyenä irti samoin T91 liittimen kun avaat kytkentäpinnit poistaen ja suoritat uudelleen kytkennän T91 liitin runkoon niin tulee pro asennus ilman mitään harakiri liitoksia tuon ohjeen mukaan. Toimii!!
    Kiitoksia.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jasu View Post

    vanhaan Telestarttiin tulevat piuhat:

    1. valkovihreä
    2. -
    3. -
    4. punakeltainen
    5. -
    6. ruskea

    uuden Telestartin mukana tullut piuha:
    1. punainen
    2. keltainen
    3. ruskea
    4. -
    5. -
    6. musta
    Vanha T60 >> uusi T91
    1. >> 3
    4. >> 1
    6. >> 6

    Sen vanhan T60 liittimen saa auki niin että pinnit lähtee ehyenä irti samoin T91 liittimen kun avaat kytkentäpinnit poistaen ja suoritat uudelleen kytkennän T91 liitin runkoon niin tulee pro asennus ilman mitään harakiri liitoksia tuon ohjeen mukaan. Toimii!!

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Jep
    T91 kytkentä
    pinni 1 = +12v
    pinni 2 = W-bus ei käyttöä e39/e53 kytkennöissä
    pinni 3 = +12v ulos kun kaukosäätimeltä ON komento
    pinni 4 = - maa

    vanhaan Telestarttiin tulevat piuhat:

    1. valkovihreä
    2. -
    3. -
    4. punakeltainen
    5. -
    6. ruskea

    uuden Telestartin mukana tullut piuha:
    1. punainen
    2. keltainen
    3. ruskea
    4. -
    5. -
    6. musta

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Onko täällä joku päivittänyt T60-mallin tuohon T91:seen?
    Vanhassa 3 piuhaa ja uudessa 4.
    Jep
    T91 kytkentä
    pinni 1 = +12v
    pinni 2 = W-bus ei käyttöä e39/e53 kytkennöissä
    pinni 3 = +12v ulos kun kaukosäätimeltä ON komento
    pinni 4 = - maa

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Onko täällä joku päivittänyt T60-mallin tuohon T91:seen?
    Vanhassa 3 piuhaa ja uudessa 4.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Eiköhän se Weban kyljessä oleva vesipumppu ole kypsynyt. KLIK

    Leave a comment:


  • elli
    replied
    Toimimaton webasto

    Autona e39 530d alkuperäisellä webastolla ja manuaali-ilmastoinnilla. Viime syksynä asennettiin Remuc webaston kylkeen ja koodattiin esilämmittimeksi.

    Ongelma on siinä, ettei auto lämpiä. Webasto lähtee päälle ja pyörii minuutin-kaksi, kunnes lopettaa. Koodit luettu inpalla. Pysyväksi koodiksi jäi tämmöstä tekstiä

    3 circulation pump

    Error freguency 255

    Water pump ON
    Cooling tempartureita

    Open circuit
    Error present

    Missähän mahtaa olla vika? Onko vesipumppu/kortti rikki vai onko koodauksessa vika? Helppoa keinoa testata tämä?

    Leave a comment:


  • LT
    replied
    Menikö homma pieleen vai enkö vaan osaa käyttää?

    Eli onnistuinko poistamaan webaston käynnistyksen MIDistä kun vaihdoin kielen englanniksi?
    Muistaakseni tuossa valikossa oli HEIZ EIN ja AUS tai sensuuntaista ennemmin mutta eipä ole enää. Eikä tullut takaisin vaikka kielen vaihtoi saksaksi.
    Siis tuohon tyyliin:


    Ei mikään vakava juttu mutta kiinnostaisi tietää.
    Attached Files
    Last edited by LT; 14-09-2016, 18:19.

    Leave a comment:


  • J_J_J
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sovi foorumilla jonkun harrastajan kanssa vikakoodien lukemisesta. Hommaan riittää INPA, koska webasto on väylähojattu. Ellei vikakoodeista selviä, niin testerillä pystyy käynnistämään weban ja katsomaan live-datasta mitä siellä tapahtuu. Toki homma onnistuu webastoja huoltavassa korjaamossakin.
    Löytyisikö Järvenpää-Vantaa akselilta tai lähistöltä vapaaehtoista? Vaiva palkitaan tietty!
    Last edited by J_J_J; 16-01-2016, 13:30.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by J_J_J View Post
    Latasin joo, mutta lämpimässä tallissa ja laturin mukaan oli täysi.
    Purin sisälokarit ym pois jotta pääsi vähän katselemaan mitä tapahtuu kun käynnistyy. Ensimmäinen testi meni hienosti, webasto kävi komeasti, ei ylikuumentunut eikä röpöttänyt. Hetken jo ehdin toivoa tuota kesädiesel teoriaa mutta toisella kerralla taas samalla tavalla röpöttäen seis. Oli vielä laturissa kiinni kun testailin. Dieselin syöttökin tuntui olevan kunnossa, letkusta tuli tavaraa samaa tahtia kun syöttö naksutti. Täytyy vielä mitata mikä jännite tuonne webaston päähän tulee.

    Mihinköhän tuo kannattaisi viedä PK-seudulla piuhan päähän tsekattavaksi?
    Sovi foorumilla jonkun harrastajan kanssa vikakoodien lukemisesta. Hommaan riittää INPA, koska webasto on väylähojattu. Ellei vikakoodeista selviä, niin testerillä pystyy käynnistämään weban ja katsomaan live-datasta mitä siellä tapahtuu. Toki homma onnistuu webastoja huoltavassa korjaamossakin.

    Leave a comment:


  • J_J_J
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Latasitko akun ollessa paikallaan autossa? Pakkasella se akku latautuu todella hitaasti, varsinkin jos laturissa ei ole talvi tilaa. Onhan webaston polttoaineensaanti ja virransaanti kunnossa? Mikäli kyseessä on diesel, onko webaa käytetty kun tankissa on talvidieseliä? Mikäli siellä weban polttoaineputkissa on vielä kesälaatua, niin ei ihme ettei se käy. Seuraavaksi varmaan katselemaan webaston vikakoodit sekä live-dataa.
    Latasin joo, mutta lämpimässä tallissa ja laturin mukaan oli täysi.
    Purin sisälokarit ym pois jotta pääsi vähän katselemaan mitä tapahtuu kun käynnistyy. Ensimmäinen testi meni hienosti, webasto kävi komeasti, ei ylikuumentunut eikä röpöttänyt. Hetken jo ehdin toivoa tuota kesädiesel teoriaa mutta toisella kerralla taas samalla tavalla röpöttäen seis. Oli vielä laturissa kiinni kun testailin. Dieselin syöttökin tuntui olevan kunnossa, letkusta tuli tavaraa samaa tahtia kun syöttö naksutti. Täytyy vielä mitata mikä jännite tuonne webaston päähän tulee.

    Mihinköhän tuo kannattaisi viedä PK-seudulla piuhan päähän tsekattavaksi?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by J_J_J View Post
    No nyt on akku ladattu täyteen. Jännitteet oli nyt kun webastoa koitin 12.4/12.1 eikä mitään muutosta webaston toimintaan. Latauksen jälkeen oli 12.7. Ihmeen vähän nousi kuitenkin jännitteet.. Mistä vois johtua? Hyviä neuvoja otetaan vastaan..
    Latasitko akun ollessa paikallaan autossa? Pakkasella se akku latautuu todella hitaasti, varsinkin jos laturissa ei ole talvi tilaa. Onhan webaston polttoaineensaanti ja virransaanti kunnossa? Mikäli kyseessä on diesel, onko webaa käytetty kun tankissa on talvidieseliä? Mikäli siellä weban polttoaineputkissa on vielä kesälaatua, niin ei ihme ettei se käy. Seuraavaksi varmaan katselemaan webaston vikakoodit sekä live-dataa.

    Leave a comment:


  • J_J_J
    replied
    No nyt on akku ladattu täyteen. Jännitteet oli nyt kun webastoa koitin 12.4/12.1 eikä mitään muutosta webaston toimintaan. Latauksen jälkeen oli 12.7. Ihmeen vähän nousi kuitenkin jännitteet.. Mistä vois johtua? Hyviä neuvoja otetaan vastaan..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by J_J_J View Post
    Mitään ei ollut päällä, lataus n. 14V. Täytyy laittaa laturiin ja kattella uudestaan... Vaikka eikai akkuja yleensä tyhjinä myydä..
    Kyllä itse olen jokaisen akun ladannut ennen autoon asentamista. Näin on myös liikkeessä aina ohjeistettu.. Seisovat monesti nuo akut aika pitkään, ennen myyntiä, joten se akku ei välttämättä ole täysi. Toki tuota saatua jännitettä hieman alentaa se, että auto varmaan kulutti vähän virtaa kuitenkin (ellei sitten ollut "nukkumassa"). Täydessä akussa on jännite ~12.7v, heti latauksen jälkeen sitten korkeampi.

    Leave a comment:


  • J_J_J
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oliko mitä autossa päällä kun mittasit tuon 12.3? Mittasitko yleismittarilla vai katoitko salavalikosta? Mikäli mittasit yleismittarilla ja mitään ihmeempiä ei ollut päällä niin sulla on melkein tyhjä akku. Siinä tapauksessa mittaa, että lataako laturi.
    Mitään ei ollut päällä, lataus n. 14V. Täytyy laittaa laturiin ja kattella uudestaan... Vaikka eikai akkuja yleensä tyhjinä myydä..

    Leave a comment:

Working...
X