Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Ramzez View PostWebaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostWebaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
Leave a comment:
-
-
Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
Leave a comment:
-
-
Nyt on asiaa sitten tutkailtu hieman lisää, lueskelin myös ketjun läpi joten eipä varmaan kovin paha homma tuo vesipumpun vaihto.
Kun ihan kylmänä lukee livedataa, niin ensin näyttää lämmöksi jotain !254 (eikö tuo osaa miinuksia näyttää?) tms... Kun webaston lyö tulille, niin lähtee päälle ja lämmöt alkaa kohta 1:stä alkaen nousta nopeahkosti, parissa minuutissa saavuttaen 70+, jonka jälkeen "burn out" ja kohta "cooling" jne.
Konehuoneen puolella toinen lämppärin letku ihan lämmin, mutta ei lähellekään 70-asteinen. Toinen kylmempi.
Työmatkan ajan webasto pysyi hyvin päällä ja sammui kun lämmöt oli 75°C. Vikakoodeja ei edelleenkään.
Diagnoosi: Vesipumppu toimii (sähköisesti), joten kone ei huomaa että se ei pumppaa vettä kunnolla. Koska letkut olivat hitusen lämmenneet, niin voi olla että vesi liikkuu pumpun ansiosta hieman. Laitampa uutta pumppua tilaukseen ja katsotaan että korjautuisiko vika tuolla, ellei täältä tule parempia ideoita.
Ps. seurasin koneen lämpöjä myös salavalikosta koko matkan ajan, ja koneen lämmöt eivät noussut kuin 82-83 asteeseen. Kuinka korkealle pitäisi nousta? Ulkona oli -16°C
Leave a comment:
-
-
Seuraavanlainen webasto-ongelma vaivaa:
Kun laittaa webaston päälle keskikonsolista, niin käynnistyy hyvin, alkaa pöhisemään, mutta muutaman minuutin kuluttua sammuu. Sitten taas kohta käynnistyy uudelleen.
Auton ollessa käynnissä, webasto toimii kokoajan.
INPA ei anna mitään vikakoodia. Livedatalla katsottuna lämmöt nousee n. 90 asteeseen, kunnes sammuu. Sitten taas kohta syttyy kun on vähän jäähtynyt.
=> onko selvä juttu että vesipumppu rikki? Millainen homma vaihtaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O.K. View PostMulla ihan sama vika (tai itse asiassa savuttaa paljon kun lähtee päälle ja käydessäkin aika lailla) ja sama koodi. Oliko paha homma puhdistaa ja paljonko piti purkaa? Webasto tähän asti on toiminut kunnolla, joten ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tehdä sille mitään. Onko antaa vinkkejä, miten saa parhaiten tehtyä / miten itse putsasit tuon?
1, kuskin rengas irti
2, sisälokari irti
3, pohjamuovia helmasta irti 3-4 nastaa...
4, webaston johdot+polttoaineletku ja vesiletkut irti
5, pohjasta webaston pakoputken molemmin puolin on pultit millä se on kiinni autossa,ne irti
6, työntö reilusti suoraan moottoriin päin ja webasto on irti.
7, vesipumpun puolelta 5 tai 6 trox pultia irti niin webasto on halki
8, sit palopesä on kiinni 4 trox pultilla siinä puoliskossa missä vesipumppu on kiinni
9, sievästi rapsutella tai liotella karstat siitä polttimen pohjasta sivuilta ja ilmareijät puhdistaa ym...HUOM!!! (polttimen pohjassa on sellainen villa jota ei saa mennä kaapimaan millään koska polttoaine tulee sen läpi ja jos se ei ole ehjä niin polttoaine ei sumuunnu ja silloin poltin/höyrystin on entinen)
10, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
sit auttaa paljon kun webastoa laittaa takasi autoon paikoilleen niin sipaisee vähän liukastetta niihin rauta tappeihin telineessä,menee huomattavasti paremmin niihin kumirinkuloihin takasi ja tietenkin akkukaapeli irti ennenkuin webaston liittimiä irroittelee
sitten viimeiseen kohtaan!!!
kossupullosta tooosi piiitkä huikka ja testamaan lähteekö webasto enää ollenkaan päälle
ja toimiihan se eikä savuta enää
Leave a comment:
-
-
Korjauta ihmeessä. Jos et puhallin ohjausta laita niin väyläjohto poikki(pinni 2) ja jännite käskyllä(kello,puhelin tms.) pinni 1:stä käyntiin. Muita johto muutoksia jänniteohjatulle kortille et tarvi.
Leave a comment:
-
-
Mites tuollaisen 525d:een orggis webaston väylä kortin vaihtaminen yleismalliseen onnistuu?
Itellä ajonaikanen webasto eikä midiä löydy nii kellolla ja gsm ohjauksella tulisi ohjailtua.
Pa-pumpulta ilmeisesti tarvii vetää piuha korttiin mutta entä vesi venttiilin ohjaus? Puhaltimen ohjauksella ei niin väliä ole, kunhan moottori lämpiää.
Kortti on sökönä ja mietin tässä vaan että korjautanko nykyisen kortin vai ostanko uuden "tarvike" mallin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ratomi View Postwebaston vikakoodit luettu inpalla niin oli yks koodi: Flame out? mikähän tuossa nyt on vialla?Originally posted by ratomi View PostTaitaa olla palopesä/höyrystin huopa puolella vika kun savuttaa niin pirusti kun webasto sammuu.
Pitää alkaa vaihtamaan se kun ilmat vähän lämpenee,ilmoittelen sit että alkoiko mulla pelamaan tuolla korjauksella.Originally posted by ratomi View Postwebasto lähti päälle ja pysyy liekki nyt masiinassa vaikka on -30 pakkasta ja ei käryä enää palamattomalle diiselille eli tämä korjaantui palopesän puhdistuksella.Last edited by O.K.; 19-01-2014, 21:02.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ratomi View Postpalopesä oli ainakin tosi karstainen kun purin ja puhdistin tänään.
huomenna aamulla näkee että alkaako pelaamaan kylmänä,toivottavasti olis pakkasta vielä reilusti. nyt näyttää mittari -31
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ratomi View PostTaitaa olla palopesä/höyrystin huopa puolella vika kun savuttaa niin pirusti kun webasto sammuu.
Pitää alkaa vaihtamaan se kun ilmat vähän lämpenee,ilmoittelen sit että alkoiko mulla pelamaan tuolla korjauksella.
palopesä oli ainakin tosi karstainen kun purin ja puhdistin tänään.
huomenna aamulla näkee että alkaako pelaamaan kylmänä,toivottavasti olis pakkasta vielä reilusti. nyt näyttää mittari -31
Leave a comment:
-
-
voiko hehku vikaantuessaan aiheuttaa tuon liekin sammumisen jos webasto on lämmittänyt jo vaikka 5min oikein?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Harri G View PostKysymys. Meikällä webasto kun hurisee itsestään tässä kaupunkipyörittelyssä jatkuvasti ja muutenkin tuntuu että aika ahkeraan lämmittää pakkasilla kun auto käynnissä. Olisiko mahdollista tuota käytönaikaista automatiikkaa ottaa päältä esim inpalla? Syö akun suht nopiaan vaikka ahkerasti ctekillä lataillaankin :think
Leave a comment:
-
-
Kysymys. Meikällä webasto kun hurisee itsestään tässä kaupunkipyörittelyssä jatkuvasti ja muutenkin tuntuu että aika ahkeraan lämmittää pakkasilla kun auto käynnissä. Olisiko mahdollista tuota käytönaikaista automatiikkaa ottaa päältä esim inpalla? Syö akun suht nopiaan vaikka ahkerasti ctekillä lataillaankin :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: