taidanpa tyytyä n.30mm madallukseen. Kiitos kommenteista! Olisiko hyviä vinkkejä ostopaikasta?
e39 sopiva madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by sikapoljinTuohon teepeen kommenttiin piti mainita, että nimellismadallus Eibachin Pro-Kitillä on 30mm ja auto todellakin tulisi muutoskatsastaa kyseisillä jousilla. Mistäs ostit? Fast'Ussilta?
Tuolla mun sivujen "Huollot ja käyttökustannukset"-linkin alla kerron hinnat ja muut aika tarkkaan, mutta toistettakoon tässä vielä, että ostin jouset + iskarit KL-Varaosat Oy:stä (sattui matkan varrelle ja heillä oli kamaa hyllyssä) kun ensin olin lähes kaksi kuukautta odottanut, että Pro Street saisi tavaran toimitettua.
Jouset olivat viimeinen setti E39:iin ja maksoin niistä 200 euroa. Iskarit (Bilstein sprint) maksoivat 635 euroa / sarja. Nykyään KL-Varaosat taitaa myydä vain H&R:n jousia.E39 530dA Touring '01
http://www.peltonen.com/
Comment
-
-
Joo-o... tekisi mieleni kommentoida noita liikkeitä sisäpiirin tiedoilla, mutta jätänpä väliin... 8)
Joka tapauksessa, kyllä ne Eibachin jouset tulee muutoskatsastaa, vaikka olisivat minkä väriset tahansa. Pro-Kit -jousethan ovat tummia, eikä niitä inssi välttämättä uudehkossa autossa muutaman kuukauden ajelun jälkeen huomaakaan, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että ne ovat madallusjouset, ja madallusjouset tulee muutoskatsastaa. Sivumennen mainitakseni Eibachin reilummin madaltavat Sportline-jousethan ovat punaisia, ja ne erottuvat siellä auton alla kyyristellessä varmasti.Ei oo välii, ku ei oo välihousui.
Comment
-
-
Originally posted by sikapoljinJoo-o... tekisi mieleni kommentoida noita liikkeitä sisäpiirin tiedoilla, mutta jätänpä väliin... 8)
Joka tapauksessa, kyllä ne Eibachin jouset tulee muutoskatsastaa, vaikka olisivat minkä väriset tahansa. Pro-Kit -jousethan ovat tummia, eikä niitä inssi välttämättä uudehkossa autossa muutaman kuukauden ajelun jälkeen huomaakaan, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että ne ovat madallusjouset, ja madallusjouset tulee muutoskatsastaa. Sivumennen mainitakseni Eibachin reilummin madaltavat Sportline-jousethan ovat punaisia, ja ne erottuvat siellä auton alla kyyristellessä varmasti.
Ja asiaan. Jälleen tyhmiä kysymyksiä eli löytyykö Eibachilta tai muulta valmistajalta vakioiskarin/jousen korvaavia settejä `?
Comment
-
-
Omassani on eibachin 30/30 prokitti vakioiskareilla ja yllättävän alhaalla kulkee...paitsi perä. Itse kun en pidä näistä "kenollaan" kulkevista niin hiukan häiritsee tuo perän korkeuden suhde etupäähän. Muuten olen yhdistelmään ollut kohtuullisen tyytyväinen, mutta kyllä silti nyt ottaisin H&R:t tähänkin.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoPuhutko Pro Streetistä vai KL-varaosasta ?
Ja asiaan. Jälleen tyhmiä kysymyksiä eli löytyykö Eibachilta tai muulta valmistajalta vakioiskarin/jousen korvaavia settejä `?
Laatuiskareita löytyy useilta valmistajilta, mutta jousien kohdalla tilanne taitaa olla heikko, eli tarjolla lienee vain "tavallisia" ja madaltavia.Ei oo välii, ku ei oo välihousui.
Comment
-
-
paljonkohan lie kustantaa, jos laittaa sen originaali M-Sport alustan? kenelläkään tietoa?
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Re: e39 sopiva madallus?
Originally posted by harossiTarvisin uuteen autooni (e39 523 sedan -97) madallusjouset. Mikä olisi järkevä madallus ulkonäön ja käytännöllisyyden kannalta? Entiset autoni ovat olleet todella matalia ja haluaisin nyt sellaisen että voisi kuitenkin ajella siten ettei jokaista käpyä tarvisi väistää..
Jos on kuvia madalletusta e39 niin voi näytää, ja jos voisi kertoa madalluksen määrän.
Kiitos!
Enempää ei kannata madaltaa, jos haluaa päästä p-halleihin tms.
Omalle ei pääse enää kaikkiin p-halleihin, mutta maavaraa on kuitenkin sen verran että pääsee esim. huonoa mökkititietä..
Tietysti jos haluaa että auton käytettävyys katoaa niin sitten ei muuta kuin monsteri madallus joku 50/60 mm..E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Ja kun vielä huomioi että nuo vieterien ilmoittamat pudotusmillit ovat melkoisen suhteellisia ja aika paljon valmistajakohtaisia. Omassani on tosiaan tuo eibachin prokit 30/30 vieterit ja se on varsinkin etupäästään selkeästi matalempi kuin tuo Mr.z:n 39. Kaverilla on vastaavat H&R:n vieterit ja se on 10-15mm taas omaani ylempänä. M5 puskimen alapuolella olevat sisälokarin jatkekohoumat raapii maihin jo todella helposti. E39:ssä ei todellakaan voi mennä juurikaan yli -35 pudotuksiin mikäli autoa aiotaan edes välttävästi voida käyttää jokapäiväisissä "toimintatilanteissa".
Comment
-
-
Originally posted by HemiJa kun vielä huomioi että nuo vieterien ilmoittamat pudotusmillit ovat melkoisen suhteellisia ja aika paljon valmistajakohtaisia. Omassani on tosiaan tuo eibachin prokit 30/30 vieterit ja se on varsinkin etupäästään selkeästi matalempi kuin tuo Mr.z:n 39. Kaverilla on vastaavat H&R:n vieterit ja se on 10-15mm taas omaani ylempänä. M5 puskimen alapuolella olevat sisälokarin jatkekohoumat raapii maihin jo todella helposti. E39:ssä ei todellakaan voi mennä juurikaan yli -35 pudotuksiin mikäli autoa aiotaan edes välttävästi voida käyttää jokapäiväisissä "toimintatilanteissa".
Tai sitten sarja joka minulla on alla, ei ole oikeasti -35 mm vaan esim -20/20 sarja tms., vakioon kun vertaa niin huomaa kyllä selkeän korkeuseron. Ehkäpä jotkut sarjan valmistajat ilmoittavat vaan jousien pituuden muuttumisen eikä auton kokonais korkeuden muuttumisen?! Noh, tuskinpa se niin on, mutta tuntuu välillä vähän siltä. :?E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Joskus inssikaveri Saksassa tuon selvitti, mutta ymmärrettävästi puolet "selvityksestä" meni jakelusta ohi, mutta sen ymmärsin että kysymys on tarvikejousissa nimellisarvoista. Lisäksi TUV hyväksytyt ovat eri spekseillä kuin tehtaan omat speksit tai jenkkijouset. Näitähän väännellään pelkkien toleransseihin perustuvilla mitta ja jousivoima arvoilla jousipajoilla. Tehdashan ei ilmoita muita "jousisalaisuuksiaan" ulkopuolisille, kuin viralliset mittaspeksitiedot. Jokaisella aftermarket/virijousivalmistajalla valmistajalla on sitten oma näkemys siitä kummassa päässä toleranssaja se "oikea" arvo on. Yleensähhän nämä pudotukset ovat suurempia kuin ilmoitetaan n.vuoden/kahden ajon jälkeen. Juuri asennuksen jälkeen mitat usein pitää hyvinkin. Eli ilmoitetut suhteelliset pudotukset pätevät ainakin suurinpiirtein vain silloin kun tiedetään mihin lähtökohtaan/mitta-arvoon ilmoitettu pudotus perustuu. Jokaisella valmistajalla tämä lähtökohta-arvo on siis vain heidän näkemyksensä "oikeasta" 0-tasosta. Esimerkkinä tosiaan oma e39 jossa on tuo 30/30 eibachin satsi jonka kuka tahansa auton nähnyt voi vaikka vannoa että alla on 50/35.
Comment
-
-
Originally posted by HKMpaljonkohan lie kustantaa, jos laittaa sen originaali M-Sport alustan? kenelläkään tietoa?
HKM
Osien hinta: 1745€. Pitää sisällään jouset, iskunvaimentimet, kallistuksen vakaimen tangot ja jotain muuta. Työn hinta 450€ sisältää vaihtotyön ja nelipyöräsuuntauksen. Toisin sanoen reilut 2000 euroa tuo kustantaa ja hinnat on sedanille, liekö tuolla sitten jotain merkitystä tuon hinnan kannalta...ehkä tuon työn osuus voi olla hieman halvempi.
Hintatiedot: Jurvakainen Oulu
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
Comment