memebuy23buy

e39 sopiva madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    #61
    Alkuperäiseen viestiin palatakseni, niin ostin nyt eibachin jouset. madallus 30/15mm. Mustat jouset niin ilmeisesti pro-kit.
    e39 M5

    Comment

    • zeizei
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 147
      • Oulu

      #62
      Tuosta tasonsäädöstä vielä. Itsellä sellainen on tuossa E39 TDS:ssä 9/98. Olisi mielenkiintoista varmistua miten se toimii. Renkaita vaihtaessani jokin kompressori vaihteli perän korkeutta tunkin laskettua. Iskarit näyttivät tavallisilta ja jousien tilalla oli jonkinlaiset ilmapalkeet, eli ilmajousitus taitaa olla. Olisko vanhemmissa toteutettu sitten jotenkin hydrauliikalla?
      BMW X3 -15
      BMW 530D -08
      BMW 320D -99
      BMW 525TDSA Touring -98
      BMW 318IS -90

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #63
        Originally posted by Juhis
        siis jos on perän tasonsäätö niin ei siellä ainakaan vanhemmissa mitään ilmajousia ole. uudemmista en tiedä mutta voisi kuvitella että samalla tekniikalla toteutettu kuten aiemmat. eli takana on vain erilaiset iskarit joihin on yhdistetty se perän tasonsäätö.

        eli jos laittaa alustasarjan niin eteen vaihdetaan iskarit ja jouset ja taakse pelkät jouset ja jätetään nuo alkuperäiset nivomatic paketin iskarit paikoilleen!
        Kyllä siellä nyt vaan on tollaset palkeet (1).... Ja noita on tavallista ja 30mm matalampaa sporttialustaa erikseen.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19180
          • -

          #64
          Juu kuten todettua niin uudemmista malleista ei valitettavasti ole kokemuksia koska niitä en ole koskaan purkanut. Ohjeeni koskevat siis vain E30 / E34 ikäisten autojen tekniikkaa. Eli E39 ne ei siis näkyään päde!

          Kiitos korjauksesta!
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Wessu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 88
            • Vantaa

            #65
            Originally posted by Samppasika
            Originally posted by Juhis
            siis jos on perän tasonsäätö niin ei siellä ainakaan vanhemmissa mitään ilmajousia ole. uudemmista en tiedä mutta voisi kuvitella että samalla tekniikalla toteutettu kuten aiemmat. eli takana on vain erilaiset iskarit joihin on yhdistetty se perän tasonsäätö.

            eli jos laittaa alustasarjan niin eteen vaihdetaan iskarit ja jouset ja taakse pelkät jouset ja jätetään nuo alkuperäiset nivomatic paketin iskarit paikoilleen!
            Kyllä siellä nyt vaan on tollaset palkeet (1).... Ja noita on tavallista ja 30mm matalampaa sporttialustaa erikseen.
            Big thx. Palkeet lähti tilaukseen Saksasta saadaan Hiace mallikkaaksi... :P

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #66
              Originally posted by Wessu
              Originally posted by Samppasika
              Originally posted by Juhis
              siis jos on perän tasonsäätö niin ei siellä ainakaan vanhemmissa mitään ilmajousia ole. uudemmista en tiedä mutta voisi kuvitella että samalla tekniikalla toteutettu kuten aiemmat. eli takana on vain erilaiset iskarit joihin on yhdistetty se perän tasonsäätö.

              eli jos laittaa alustasarjan niin eteen vaihdetaan iskarit ja jouset ja taakse pelkät jouset ja jätetään nuo alkuperäiset nivomatic paketin iskarit paikoilleen!
              Kyllä siellä nyt vaan on tollaset palkeet (1).... Ja noita on tavallista ja 30mm matalampaa sporttialustaa erikseen.
              Big thx. Palkeet lähti tilaukseen Saksasta saadaan Hiace mallikkaaksi... :P
              Mistä tilasit?

              Comment

              • Wessu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 88
                • Vantaa

                #67
                Originally posted by Keimo
                Originally posted by Wessu
                Originally posted by Samppasika
                Originally posted by Juhis
                siis jos on perän tasonsäätö niin ei siellä ainakaan vanhemmissa mitään ilmajousia ole. uudemmista en tiedä mutta voisi kuvitella että samalla tekniikalla toteutettu kuten aiemmat. eli takana on vain erilaiset iskarit joihin on yhdistetty se perän tasonsäätö.

                eli jos laittaa alustasarjan niin eteen vaihdetaan iskarit ja jouset ja taakse pelkät jouset ja jätetään nuo alkuperäiset nivomatic paketin iskarit paikoilleen!
                Kyllä siellä nyt vaan on tollaset palkeet (1).... Ja noita on tavallista ja 30mm matalampaa sporttialustaa erikseen.
                Big thx. Palkeet lähti tilaukseen Saksasta saadaan Hiace mallikkaaksi... :P

                Mistä tilasit?
                Jukilta, Bouncer Palvelut Oy

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #68
                  Originally posted by harossi
                  Alkuperäiseen viestiin palatakseni, niin ostin nyt eibachin jouset. madallus 30/15mm. Mustat jouset niin ilmeisesti pro-kit.
                  ¨
                  Otappas sitten kuvia siitä autostasi, niin näkee käytännössä eron. Vaihdatko myös iskarit?

                  Comment

                  • Koolj_bmw4life
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 711
                    • Salo,SUOMI

                    #69
                    itselleni tulee e39siin 60/40 k.a.w-jouset + konin iskarit..

                    jaska

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Tiedoksi sitten vaan että e39:ssä on 60mm:n pudotuksella etupään kulmat sitten niin perseellään että ajo-ominaisuudet muuttuu pikkustavaille järkyttäviksi. e39:n etupäätä kun on käytännössä äärimmäisen hankala=monen mielestä mahdoton säätää, on pentti perusautoilijan pakko tyytyä alustakulmien totaaliseen pielessä oloon. Ajoltaanhan tästä tulee todella yliohjaava ja kovemmassa kyydissä fiilis on kuin kumipallon päällä. e39:ssä selkeä raja on n.40mm:ssä jonka alustageometria vielä kestää ilman dramatiikkaa. Tämän jälkeen vaaditaan epäkeskopuslaa ja säätöyläpäätä jos ajo-ominaisuudet halutaan pitää kuosissa.

                      Comment

                      • harossi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 619
                        • Haukipudas

                        #71
                        Jousien vaihto olisi viikon päästä. Miten takapenkki ja hattuhylly on kiinni, kun ajattelin ottaa ne pois ennen asennusta (samalla voisi tehdä reijän subbarille kyynärnojan kohdille)?

                        Sit pääsee sovittamaan 19" vannetta madalluksen jälkeen
                        e39 M5

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #72
                          Originally posted by Keimo
                          Hommasin juuri vanteet Saksasta ja lähetyskulut olivat 57 € eli enpä uko, että ainakaan tuota ylittää. Jollain 30-40 eurolla pitäisi tulla.
                          Tuliko Keimo tohon hintaan vai menikö lopulta tuplat? Millä tuli, DHL:llä???

                          Originally posted by jartsa02
                          Noi jouset Eibachin Pro-jouset ja iskareina on Bilsteinin Sportit, hinnat taitaa olla n. jouset 250 - 300€ ja iskarit n. 600€.
                          Ostikkos Jartsa mistä nuo sun Bilsteinit?
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by KFZ-Koenig
                            Ostikkos Jartsa mistä nuo sun Bilsteinit?
                            Autotekistä ne on haettu .. tolta Robilta varmaan voit niitä kysellä, kun se on siellä duunissa ..
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #74
                              Originally posted by KFZ-Koenig
                              Tuliko Keimo tohon hintaan vai menikö lopulta tuplat? Millä tuli, DHL:llä???



                              Ostikkos Jartsa mistä nuo sun Bilsteinit?
                              Taisi olla DP...muistaakseni

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                #75
                                Kitooos!!!
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X