takapenkki lähtee nostamalla etureunasta, selkänojan laitimmaiset osat vetämällä yläreunasta ja sit alhaalta pultti auki. sitten c-pilarin lamppu irti (varovasti meisselillä) ja c-pilarin verhous vetämällä/varovasti meisselillä vääntelemällä.selkänojan takaa muovilista pois. (muutama ruuvi ja muovi nipsu) itse hattuhylly vetämällä eteenpäin,oli muistaakseni jollain muovi klipseillä kiinni ainakin sieltä taka lasin luota! hankala selittää, korjatkaa jos muistin jotain väärin.
Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Onkos kukaan laittanut e39 ilmajousia??
Eikös se kuitenkin ole nykyään laillista, kun hommaa vaan automalliin sopivan paketin? Paljonkohan tulisi hintaa paketille... Muistaakseni siihen gti-lehden audiin olisi maksanut joku reilu 3000e... Voisi olla vaan ihan mukavaa, kun voisi talvellakin nostaa korkeutta, eikä tarvitsisi pelätä jokaista lumikokkaretta.
Kokemuksia H&R:n 40/15 sarjasta kellään? KL:ssä meinasivat että voi laittaa vakioiskareille, miten on? Iskarit 50tkm ajetut, eikä vielä välttämättä vaihtokunnossa. Entä onko syytä vaihtaa iskarin yläpään laakerit näin vähän ajettuun autoon? Kuvia saa laittaa, mikäli jollain kyseiset jouset alla.
mulla on noin H&R:t 525i:ssä. Toimii erittäin hyvin vakioiskareiden kanssa. Kyyti on jopa parempaa kuin alkuperäisillä jousilla, pieni nypytys häipyi. Tosin ei tullut mitattua laskiko auto 45mm edestä, vähän epäilen. Kuvaa ei ole tähän hätään laittaa.
mulla on noin H&R:t 525i:ssä. Toimii erittäin hyvin vakioiskareiden kanssa. Kyyti on jopa parempaa kuin alkuperäisillä jousilla, pieni nypytys häipyi. Tosin ei tullut mitattua laskiko auto 45mm edestä, vähän epäilen. Kuvaa ei ole tähän hätään laittaa.
Oisko sulla mahollisuutta mitata noita etäisyyksiä lokarin kaaresta pyörännapaan niin sais vähän suuntaa todellisesta madalluksesta..?
edessä kaaresta napaan 35,8cm ja maahan 66,5cm, takana vastaavat 34,5cm ja 65cm. Ei tullut mitattua ennen madallusta, laita vaikka omat lukemasi niin saa verrokin.
edessä kaaresta napaan 35,8cm ja maahan 66,5cm, takana vastaavat 34,5cm ja 65cm. Ei tullut mitattua ennen madallusta, laita vaikka omat lukemasi niin saa verrokin.
Omaan E39 touringiin tuli H&R 45/15 jouset ja jotkut ihme bilstein sportsprintit. Ei liian kova, mutta eipä ole ylipehmeäkään. Ennen alustan laittoa 240tkm ajetuilla rojuilla etäisyydet lokasuojan reuna - maa olivat: etu: 68,5cm ja taka 66,5cm. Alustan vaihdon jälkeen ei vielä mitattu...
Niin no, noniin. Vakiona etäisyys n. 370mm lokarinkaaresta pyörännapaan sekä edestä että takaa. Eli jää noilla H&R:llä madallus aika kauas 40mm:stä ja takaa madaltais enemmän?!?
mulla vastaavat lukemat e39 525tds sedanissa m-sportin alustalla:
edessä pyöränkaaresta maahan 66,5cm
takana pyöränkaaresta maahan 64,7cm
renkaat: edessä 235/45 8Jx17 ET20, takana 255/40 9Jx17 ET26
Olen madaltamassa E39 535iA vm-98 sedania.Olisi kaksi vaihtoehtoa listalla:
AB iskarit + H&R jouset, madallus 50mm edestä ja 30mm takaa.
Toinen setti olisi Weitec iskarit + jouset, madallus 50mm edestä ja 20mm takaa.Sama weitecin setti löytyy myös 30mm ja 25mm jousilla.
Onko kellään kokemuksia kyseisistä merkeistä ja onko tuo 50/30 madallus liikaa?Eli tuleeko autosta hirveä ajaa tai jotain muita probleemia kuten aurauskulmat yms??
Tarkoitus olisi laittaa alle 17" Tai 18" kiekot,eteen 235/45 taakse 265/40.
Tuntuu että tuo 30/25 madallus ei näöllisesti laske autoa juuri ollenkaan?onko kokemuksia E39:n etupään madaltamisesta -50mm???
Vähän ot mutta saatinko tuo sun autos lopulta pelaamaan kunnolla ja mikä vika oli?
Saatiin ja ei saatu.Elikkäs tehoja tuli lisää...hiukan....tein itse moottorin sisäpesun ja laitoin fortea tankkiin niin nyt kun noin 1000kilsaa takana niin auto on herännyt henkiin
Eivät oikein osanneet sanoa mikä autoa vaivaa,vaihdettiin sitä sun tätä ja purettiin ja kasattiin,ajeltiin sinne tänne...lasku oli melkoinen,toki tein siitä helvetinmoisen haloon ja loppulasku olikin sitten jo aika kohdallaan,paljon silti.
Juu en tiedä mikä pirssin oli mutta nyt kepittää ihan kivasti,uskaltaa jopa jo ohitellakkin
Comment