e39 sopiva madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Niin kun olen tuolta Saksasta ja erityisesti Ruotsista palikkaa JV:llä kotipostiin tilannut on rahdit keskimäärin olleet "hieman" toisen tasoisia. Ruotsista tuollainen jousipakettia vastaava lähetys on tullut 40-70e:n postikuluilla. Saksasta vastaava paketti on jonkin verran kalliimpi, mutta ei paljoa.
    Oma veikkaukseni on että jossain 60e:n "kantturoissa" pyöritään keskimäärin. Keskimäärin siksi kun nuo rahtihinnat vaihtelevat samoissakin lähetyksissä jatkuvasti. Nykyään edes Suomessa ei tahdo saada jousipakettia JV:llä lähimpään postiin 20e:llä. Omat pro vieterini oli täysin erilaisessa laatikossa ja eri väriset=harmaan mustat. Euromaster myy samaa vieteriä hintaan 260e asennustuntihintojen pyöriessä aika lähellä AD:tä, mutta juuri e39:n kohdalla AD vaihtaa vieterit alle taatusti nopeammin kuin euromaster. Korostan nyt vielä että varsinkin huolto/asennushintoja kilpailutetaan tässä maassa maksavien asiakkaiden toimesta aivan liian vähän. Eli ilman muuta kannattaa tiedustella pakettihintoja, ym,ym. kun omat rahat on kerran kyseessä. Ihan vain kokemuksen rintaäänellä ehdotan että tämä KL/AD vaihtoehto kannattaa katsoa ensin ja verrata pystyykö muut samaan tai pistämään paremmaksi. Sen verran monta madallusta vuosittain teen/teetän että jos oikeasti halvempi vaihtoehto on olemassa niin tokihan olen tällaisesta tiedosta hyvin kiitollinen.

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by Hemi
      Omat pro vieterini oli täysin erilaisessa laatikossa ja eri väriset=harmaan mustat.
      Tuossa kuvassa on sportline paketti ja jouset. Uskoisin kuitenkin, että pro-kittiä myyvät, koska valmistenumero täsmää.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #48
        Hommasin juuri vanteet Saksasta ja lähetyskulut olivat 57 € eli enpä uko, että ainakaan tuota ylittää. Jollain 30-40 eurolla pitäisi tulla.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #49
          Onneksi olkoon. Tilasin kesällä vanteet Ruotsista ja lähetyskulut olivat 82e. Muta niin kuin sanottu, rahtihinnat ovat taatusti joka kerran erilaiset. Oikeastaan vain tuon rahtihinta toleranssn tietää suurinpiirtein etukäteen.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #50
            Tuosta entisestä oli lentävällä otettu hetken matkaa pois, ihan hyvältä näytti, mut ei sillä oikein voinu ajella.


            Last edited by Zoui; 09-02-2005, 22:31.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #51
              Originally posted by Hemi
              Onneksi olkoon. Tilasin kesällä vanteet Ruotsista ja lähetyskulut olivat 82e. Muta niin kuin sanottu, rahtihinnat ovat taatusti joka kerran erilaiset. Oikeastaan vain tuon rahtihinta toleranssn tietää suurinpiirtein etukäteen.
              Kiitos.

              Mutta onnella ei ollu paljoa sen tekemistä. D-post ei kuitenkaan arvo hintoja postikuljetuksilleen.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #52
                tupla

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Keimo
                  Hommasin juuri vanteet Saksasta ja lähetyskulut olivat 57 €
                  Eli olet jo saanut vanteet?, kauan kesti toimitus?, mistä tilasit?
                  e61 535d

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #54
                    Originally posted by jms-btcf
                    Originally posted by Keimo
                    Hommasin juuri vanteet Saksasta ja lähetyskulut olivat 57 €
                    Eli olet jo saanut vanteet?, kauan kesti toimitus?, mistä tilasit?
                    Ebay. Ei ole vielä tullut.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Niin no, en tiedä kuka arpoo mutta tismalleen samanlainen/painoinen/kokoinen tavara pariin eri kertaan tilattuna, samasta paikasta, ja rahtihinnassa voi olla helpostikkin 30-50% eroa.
                      Ihan sama koskee Ruotsia. mm.bemun kardaaneja kun on tilattu samalta romikselta on rahtihinnat heitellyt 27e:stä 60e:n!

                      Comment

                      • Wessu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 88
                        • Vantaa

                        #56
                        Voihan prkl.. omasta Hiacesta löytyi automaattinen tasonsäätö,mites tota nyt saa madallettua?
                        Xenonien korkeussäätö ilmeisesti sekoaa,jos laittaa madallusjouset tuommoiseen?
                        Mitään vinkkiä millä perää saisi laskettua? etupäähän on se ja sama onko tasonsäätöä vai ei :?:

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19180
                          • -

                          #57
                          Ainakin vanhemmissa Bemareissa kyllä voi sitä takapäätäkin madaltaa vaikka on Nivomatic eli automaattinen taka-akseliston korkeuden säätö. Jos tulee sellainen ongelma että Nivomatic yrittää puskea sitä perää ylös turhaan normaalikorkeuteen niin ainakin vanhemmissa Bemareissa sitä Nivomaticin toimintaa pystyi säätämään. Siis yksinkertaisesti ALP-venttiilistä tai vastaavasta tuli tanko kallistuksenvakaajaan kiinni. Ja tämän tangon kiinnityskohtaa muuttamalla pystyi säädön tekemään.

                          Älyttömän paljonhan sieltä takaa ei välttämättä ole eduksi madaltaa koska sinne ei voi kuitenkaan vaihtaa mitään ns. sport iskareita poistamatta tuota perän kokeuden säätöä. Mutta väittäisin että joku 20mm madallus ei vaikuta vielä mitenkään haitallisesti. Vanhoissa Bemareissa on kokeiltu jopa 60mm madallusta.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Wessu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 88
                            • Vantaa

                            #58
                            Originally posted by Juhis
                            Ainakin vanhemmissa Bemareissa kyllä voi sitä takapäätäkin madaltaa vaikka on Nivomatic eli automaattinen taka-akseliston korkeuden säätö. Jos tulee sellainen ongelma että Nivomatic yrittää puskea sitä perää ylös turhaan normaalikorkeuteen niin ainakin vanhemmissa Bemareissa sitä Nivomaticin toimintaa pystyi säätämään. Siis yksinkertaisesti ALP-venttiilistä tai vastaavasta tuli tanko kallistuksenvakaajaan kiinni. Ja tämän tangon kiinnityskohtaa muuttamalla pystyi säädön tekemään.

                            Älyttömän paljonhan sieltä takaa ei välttämättä ole eduksi madaltaa koska sinne ei voi kuitenkaan vaihtaa mitään ns. sport iskareita poistamatta tuota perän kokeuden säätöä. Mutta väittäisin että joku 20mm madallus ei vaikuta vielä mitenkään haitallisesti. Vanhoissa Bemareissa on kokeiltu jopa 60mm madallusta.
                            Joo tarkoituksena olisikin tuo 15-20mm saada perää alas,vaimentimiksi tulisi tasonsäätö Konit.

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              #59
                              Ja tästä päästään taas kysymykseen, johon olen aikaisemminkin yrittänyt saada vastausta. Voiko Hiaceen, jossa S227A, SPORT ALUSTA TASONSÄÄDÖLLÄ, laittaa esim. Konin tai Bilsteinin madalletun alustan iskarit.... Alusta on n. 30mm vakio alustaa matalempi.. Eikö kukaan oo kokeillu? Konin ja Bilsteinin maahantuoja ei osaa sanoa oikein mitään.. Paitsi ei, muttei mitään perusteita miksi ei... Eihän tuossa pitäis olla mitään muuta eroa tavalliseen madallettuun, kuin että ilmajouset pitää perseen samalla korkeudella kuormasta riippumatta?
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19180
                                • -

                                #60
                                siis jos on perän tasonsäätö niin ei siellä ainakaan vanhemmissa mitään ilmajousia ole. uudemmista en tiedä mutta voisi kuvitella että samalla tekniikalla toteutettu kuten aiemmat. eli takana on vain erilaiset iskarit joihin on yhdistetty se perän tasonsäätö.

                                eli jos laittaa alustasarjan niin eteen vaihdetaan iskarit ja jouset ja taakse pelkät jouset ja jätetään nuo alkuperäiset nivomatic paketin iskarit paikoilleen!
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X