memebuy23buy

e39 sopiva madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

e39 sopiva madallus?

Tarvisin uuteen autooni (e39 523 sedan -97) madallusjouset. Mikä olisi järkevä madallus ulkonäön ja käytännöllisyyden kannalta? Entiset autoni ovat olleet todella matalia ja haluaisin nyt sellaisen että voisi kuitenkin ajella siten ettei jokaista käpyä tarvisi väistää..

Jos on kuvia madalletusta e39 niin voi näytää, ja jos voisi kertoa madalluksen määrän.

Kiitos!
    e39 M5
  • mpower003
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 947
    • Vantaa

älä madalla niin ei tarvi väistellä jos vaihdat esim 30mm madaltaviin, saattaa näyttää siltä ettei tapahtunut mitn; ajan saatossa auton jousitus madaltuu pikkuhiljaa huomaamatta itsestään kun paikat väsyy...
    #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
    osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

Comment

• harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

haluais kuitenkin hieman sporttisemman alustan tuohon, kun on nyt niin korkea. Onko 50mm madalluksen jälkeen kuinka kova alusta?
      e39 M5

Comment

• pekkas
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 37

Terve!!!

mä itse laitoin 35 intraxit..., ja se on ihan hyvä sinne mahtuu viel kunnon pyörät. >On muuten sitte ihan vitunmoinen homma se vaihtaminen.. ota ensin takapenkit pois koska ruuvit on hattuhyllyn alla

Because it´s BNW

Comment

• jeps
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1986
          • Espoo

Originally posted by harossi
          haluais kuitenkin hieman sporttisemman alustan tuohon, kun on nyt niin korkea. Onko 50mm madalluksen jälkeen kuinka kova alusta?
          Mun mielestä turhan paljon jo madallusta e39:n toi -50mm jos joka päiväses käytös, olisko joku 30/15mm aika passeli?
          Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

Comment

• TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

Originally posted by jeps
            Mun mielestä turhan paljon jo madallusta e39:n toi -50mm jos joka päiväses käytös, olisko joku 30/15mm aika passeli?
            Makuasioita tietty, mutta minunkin mielestä tuollainen 25-30 edessä ja 15 takana olisi paras. Liian paljon madallettu E39 on yleensä ruman näköinen, vanteet tietysti vaikuttaa tuohon.
            E39 528iA

Comment

• Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

Originally posted by TJJ
              Originally posted by jeps
              Makuasioita tietty, mutta minunkin mielestä tuollainen 25-30 edessä ja 15 takana olisi paras. Liian paljon madallettu E39 on yleensä ruman näköinen, vanteet tietysti vaikuttaa tuohon.
              Itse olen ajatellut tuollaista mietoa madallusta 17" vanteita varten (E39 touring). Viisaat miehen Essolla (ei Tapiolan) kertoi, että pitäisi madaltaa jo ulkonäkö syistä, jos laittaa 17" vanteet. Jää kuulemma liikaa tilaa renkaan ja lokarin väliin ?

Eli mikä olisi siis tuollainen "mieto" madallus ja mitä sellainen yleensä kustantaa ? Eibachin jousi/iskarisetti olisi ollut n. 1000 euroa asennettuna. Niin mitään täryjyrää en hae eli tuollaiset orkkiksia lievästi jäykempi paletti on hakusessa.

Comment

• jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

Originally posted by Keimo
                Itse olen ajatellut tuollaista mietoa madallusta 17" vanteita varten (E39 touring). Viisaat miehen Essolla (ei Tapiolan) kertoi, että pitäisi madaltaa jo ulkonäkö syistä, jos laittaa 17" vanteet. Jää kuulemma liikaa tilaa renkaan ja lokarin väliin ?

Eli mikä olisi siis tuollainen "mieto" madallus ja mitä sellainen yleensä kustantaa ? Eibachin jousi/iskarisetti olisi ollut n. 1000 euroa asennettuna. Niin mitään täryjyrää en hae eli tuollaiset orkkiksia lievästi jäykempi paletti on hakusessa.
                Mulla on tossa omassa vehkeessä noi Eibachin 30/15-jouset ja Bilsteini iskari, ihan hyvä setti on ollut, ei vielä liian matala ja eikä liian kova ..

Tsekkaa vaikka tuolta kuvista, niin näät minkä näkönen siitä 17-tuuman vanteilla ja noilla jousilla tulee ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

Originally posted by jartsa02

Mulla on tossa omassa vehkeessä noi Eibachin 30/15-jouset ja Bilsteini iskari, ihan hyvä setti on ollut, ei vielä liian matala ja eikä liian kova ..

Tsekkaa vaikka tuolta kuvista, niin näät minkä näkönen siitä 17-tuuman vanteilla ja noilla jousilla tulee ..
                  Autosi oli sedan ja oma on touring, onko sillä väliä tuon madalluksen suhteen ? Näyttää kieltämättä hyvältä eli siltä, että joku voisi sanoa, ettei juuri ole madallettu ollenkaan. Tai miten sen sanoisi... eli se näyttää siltä kuin sen pitäisi näyttää

Tarkoitus ei todellakaan ole tehdä täryjyrää vaan ihan asetetta jämäkämpää pakettia. Olisiko heittää ihan nimeltä/mallilta jotain sopivaa kokoonpanoa, kun noita Bilsteinejä ja eibacheja on monenlaista.. ?

Comment

• harossi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 619
                    • Haukipudas

Originally posted by jartsa02

Tuo voisi olla aika sopiva madallus. Mahtuisi vielä kunnon vanteet alle. Paljonko oli jousisetillä hintaa? Tuohon madallukseen ei vielä ole pakko varmaankaan vaihtaa vielä iskareita?
                    Olisiko lisää vinkkejä jousten vaihtoon? paljon suunnilleen vaihto maksaisi ja mitä voisi itse purkaa valmiiksi
                    ?
                    e39 M5

Comment

• teepee
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 149
                      • Helsinki

Mulla E39 laski sentin-kaksi kun laitoin Eibachin Pro-Kit-jouset. Kyseessähän eivät ole varsinaiset madallusjouset eli niitä ei kuulemma tarvitse edes käydä katsastamassa, vaan vakiojousia jäykemmät. Tämä antaa erityisesti kaarreajoon ja maantienopeuksiin vakautta ja helpottaa korkeaprofiilisilla nastarenkailla (itsellä Nokian Hakkapeliitta 4 15" vanteilla) ajamista talven liukkailla ja sivutuulilla.

Tuolla mun kotisivuillani (sigussa) on lisää infoa ja kustannuksia aiheesta.
                      E39 530dA Touring '01
                      http://www.peltonen.com/

Comment

• jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

Mä tuossa kerran mittailin noita korkeuksia ja keula on n. 1cm alempana kuin noissa tehtaan M-sarjoissa ja takana jotakuinkin samalla korkeudella kuin niissä. Mä en ite ainakaan menis enää tosta madaltamaan, jos auto on jokapäiväisessä käytössä ympäri vuoden, noittenkin kanssa on muutamia kertoja saatu kunnon tällejä pohjaan esim. kun on ajanut kanttarilta alas ja etupuskurin alareuna on täynnä naarmuja pienistä kontakteista. Ja talvisin on välillä menty aika komeesti lumivallien yli "pulkkana" vauhdilla, vaikka ajelenkin vaan pääsääntöisesti kaupunkialueella.

Noi jouset Eibachin Pro-jouset ja iskareina on Bilsteinin Sportit, hinnat taitaa olla n. jouset 250 - 300€ ja iskarit n. 600€. Noi jouset käy kyllä vakioiskareillekin, mutta en suosittele sitä, ainakaan vanhojen väsyneiden iskareiden kans .. tai käy niinkuin mulle kävi kun uudet jouset oli laitettu vanhojen iskareiden kavereiks ja ei menny kauaa kun iskareista lähti liemet kävelee :shock:.

Asennushinnoista ei oo hajuakaan, kun laittelin ihan ite noi paikalleen ..
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19180
                          • -

Yleisesti ottaen jos BMW:hen haluaa todella hyvät jouset muttei liian matalat niin ei kannata unohtaa sellaisa merkkejä kuin AC Schnitzer ja H&R.. molempien valmistajien jouset jos on ollut autossa niin eipä ole koskaan ollut huono ajaa!

Totta kai Eibach on myös hyvä vaihtoehto, muttei noita yllä mainittuja kannata unohtaa. Ja Bilsteinit on laatu iskareita, itse tosin ostaisin Sprintit.
                          All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Polar
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2045
                            • Espoo

Mulla on talviautossa KW variante 2 setti ja säädettynä riittävän matalaksi... Hyvin on jokapaikassa pärjänny, tosin jousitus on aika kova. Jostain pitää tinkiä. niin ja auto on -97 525tds...
                            Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                            - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                            - You gotta pay to play -

Comment

• sikapoljin
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 185

Tuohon teepeen kommenttiin piti mainita, että nimellismadallus Eibachin Pro-Kitillä on 30mm ja auto todellakin tulisi muutoskatsastaa kyseisillä jousilla. Mistäs ostit? Fast'Ussilta?
                              Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

Comment

Working...
                              X