Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n mittariston pikseleiden korjaus kotikonstein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #46
    Originally posted by Purni View Post
    Toi kaapeli maksaa joku 30e niin onko järkeä alkaa säästelee ja virittelee. Mitä ite tutkinut niin itse kaapelista on kosketuspinnat lähtenyt aika mukavasti.
    Ei se mitää virittelyä jos käyttää vanhaa kaapelia. Käsi pystyy kuka vaihtaa jokaiseen mittaristoon kaapelin kunnosta riippumatta?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • jp_olli
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 101
      • Kalajoki

      #47
      Työn laatu ei kärsi, vaikka uutta kaapelia ei aina vaihdetakaan.

      Pitkä takuuaikakin kertonee kyseisen seikan kaikkien niiden kohdalla, jotka näitä enemmän tekee.
      Autoelektroniikan huoltoa
      Teho-optimointeja
      Varaosia pikselikorjauksiin
      www.sercap.fi
      044-0760422

      Comment

      • Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

        #48
        Kukin tyylillään.
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

        Comment

        • Bimist
          Newbiemmer
          • Apr 2012
          • 20
          • Kuopio

          #49
          Originally posted by MakeJ View Post
          Viikolla tuli otettua kaverin MID korjaukseen ja tulihan se kuntoon kun aikansa sääti. Vanhalla kaapelilla sain kuntoon ja nyt näkyy kaikki pikselit. Ei tämä kyllä mikään helppo homma ole MID:n kohdallakaan ainakaan ensimmäisellä kerralla. No tässäkin tapauksessa harjoitus tekee mestarin
          Tänään oli MID kädessä, mutta jäi vähän epäselväksi, miten paketin saa auki. Pienemmät torxit irrottelin, mutta vielä pisti ilmeisesti "lattakaapeli" vastaan. Enkä saanut pakettia levälleen. Pitäiskö ne pari pykälän isompaakin torxia aukaista?

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #50
            Originally posted by Bimist View Post
            Tänään oli MID kädessä, mutta jäi vähän epäselväksi, miten paketin saa auki. Pienemmät torxit irrottelin, mutta vielä pisti ilmeisesti "lattakaapeli" vastaan. Enkä saanut pakettia levälleen. Pitäiskö ne pari pykälän isompaakin torxia aukaista?
            En nyt tarkkaan muista montako torxia sieltä pitää irroittaa ja minkä kokoisia, mutta eipä siihen montaa ruuvia jää kun on levällään
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • bigmasa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 130
              • Espoo

              #51
              Miten ne lattakaapelien miniliittimet saa auki/irti ehjinä?

              Joissain ohjeissa oli että ruuvarilla avittamalla, mutta mulla ei kantti kestäny ku pelkäsin et hajoaa. Vinkkejä?

              Comment

              • Bimist
                Newbiemmer
                • Apr 2012
                • 20
                • Kuopio

                #52
                Originally posted by Dunky View Post
                En nyt tarkkaan muista montako torxia sieltä pitää irroittaa ja minkä kokoisia, mutta eipä siihen montaa ruuvia jää kun on levällään
                Joo... ylees on menty sillä mentaliteetilla, että kaikki ruuvit auki, jotka näkyy. Sillonhan keskimäärin tulee tehtyä myös 35% ylimääräistä työtä, mutta homma kuitenkin tulee tehtyä. Nyt kävi vaan niin, ettei löytynyt sopivaa torx-päätä. Torx-kauppaan siis.

                Comment

                • Juize
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 231
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by bigmasa View Post
                  Miten ne lattakaapelien miniliittimet saa auki/irti ehjinä?

                  Joissain ohjeissa oli että ruuvarilla avittamalla, mutta mulla ei kantti kestäny ku pelkäsin et hajoaa. Vinkkejä?
                  Irrotat ne sieltä näytön puolelta missä on ne mustat liittimet, ei siitä "emolevylltä" missä on punaiset liittimet.
                  "Emolevyn" puolella taisi olla volume säätimelle menevä liitin, mikä oli irroitettavaa mallia, ellen väärin muista.
                  G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                  ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                  ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                  ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                  Comment

                  • bigmasa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 130
                    • Espoo

                    #54
                    Originally posted by Juize View Post
                    Irrotat ne sieltä näytön puolelta missä on ne mustat liittimet, ei siitä "emolevylltä" missä on punaiset liittimet.
                    "Emolevyn" puolella taisi olla volume säätimelle menevä liitin, mikä oli irroitettavaa mallia, ellen väärin muista.
                    tänks ! Pitää kerätä zemit uuteen iskuun

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      #55
                      Oli itselläkin MID työn alla. T8 ruuvarilla muistaakseni 7 ruuvia irti ympäri kehystä, myohemmin vielä pari piirilevyltä, kolme näytön ympäriltä ja kaksi jousiliittimistä. Minulle kasaaminen oli vaikeampaa kuin purkaminen ja korjaaminen, eniten teetti työtä metallisen etulevyn taustan paikalleen saaminen, toki kun sen lopulta keksi niin helppoa kuin mikä. Käytettyjä tunteja en viitsi edes kertoa mutta vähän oli sellaista kellosepän hommaa nakkisormelle.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • Lille
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 47
                        • Espoo

                        #56
                        Mistähän tuon mittariston näytön kaapelin saisi edullisesti ja suht nopeasti?
                        Yritin hakea Googlesta, mutta ilmeisesti en tiedä oikeita hakusanoja kun ei löytänyt oikein mitään.
                        BMW E39 525i -01, BMW 528i M-Sport -00

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #57
                          Ainakin Ebay:stä löytyy.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #58
                            Ei sitä kaapelia tarvitse vaihtaa jos sitä ei ole rikottu!!
                            Näin siis 99,98% tapauksista
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Lille
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 47
                              • Espoo

                              #59
                              Joo, Tiedän. Kiitos teidän asiantuntemuksen ja aikaisempien viestien sain tuon homman tehtyä, mutta siinä vanhassa kaapelista on piirilevyn puoleisesta päästä irronnut niin paljon kosketuspintaa että ei saa kaikki kohdat kontaktia.
                              Sain siin vanhalla kaapelilla melkein kaikki näkymään.
                              En tiedä sitten jos uskaltaisi raaputtaa mattoveitsen terällä yms. siitä suojamuovia vähän pois että saisi uutta kosketuspintaa lisää.
                              Miten tällaisissa tapauksissa olette Pro:t tehneet?
                              BMW E39 525i -01, BMW 528i M-Sport -00

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                #60
                                Originally posted by Lille View Post
                                En tiedä sitten jos uskaltaisi raaputtaa mattoveitsen terällä yms. siitä suojamuovia vähän pois että saisi uutta kosketuspintaa lisää.
                                Miten tällaisissa tapauksissa olette Pro:t tehneet?
                                Onnistuuhan se noinkin... Se ei kummoista ripettä siitä kosketuspinnasta tarvitse toimiakseen. Kohdista satavarmasti se kaapeli ja lisää "painetta" liitokselle, vylläät vielä sen kumitassun niin, että nousee ulospäin
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎