Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3828
    • Nokia

    #16
    Ei todellakaan ole mitään kansivikaa, tikussa oleva majoneesi on ihan normaalia tällaisessa tapauksessa.

    Merkkiliikkeestä hakemaan eristetyt (cold climate version) huohotinhilut ja remppaamaan. Muista puhdistaa öljytikun alareunasta ohut putkenpätkä. http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=10
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • väiski525
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2572
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Tomi T View Post
      Ei todellakaan ole mitään kansivikaa, tikussa oleva majoneesi on ihan normaalia tällaisessa tapauksessa.

      Merkkiliikkeestä hakemaan eristetyt (cold climate version) huohotinhilut ja remppaamaan. Muista puhdistaa öljytikun alareunasta ohut putkenpätkä. http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=10
      tämä kuulostaa hyvältä jos näin menisi olihan tuo huohotus letku aivan majoneesissa, ja halkeama oli haitarimutkassa mikä tulee venakopalle. jäätä en havainnut siinä päässä ainakaan tai niin syvällä kuin fikkarin kanssa näki. on se niin jemmassa muut huohotin hilppeet ettei niihin päässyt päältäpäin käsiksi, alapuolelta olisi saattanut päästä mutta en tuolla pihalla rupea sieltä käsin tutkimaan. hinataan se tänään vielä kaverin pajalle ja siellä sit pääsee tutkii paremmin ja tarkemmin kiitoksia kaikille vihjeistä ja neuvoista. päivittelen taas ku saan tietää enemmän
      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

      - MB s205 220cdi -15
      - Volvo s80 2.5t -07
      - mb s211 280cdi -08
      - e46 320i -03
      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
      - e46 320d Individual "m-sport" -04
      - e39 525i -01

      Comment

      • valsukki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 61
        • Kouvola

        #18
        Itellää kävi sama tänään

        Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #19
          Eipä tullu mieleen tosiaan tuo huohotin. Sehän se 99% varmuudella kyllä on. Eli eiköhän se siitä sitten ala toimimaan ku sen huohottimen saa kuntoon.
          Last edited by majgul; 28-11-2010, 21:36.

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by valsukki View Post
            Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
            itse huohotin samalla vaihtoon, ja venakopan tiiviste menee itellä vaihtoon koska tuskin pitää enää kunnolla jos kerran jo tullut nesteet siitä pihalle :think
            ite en ainakaan aja metriäkään, hinattiin se jo kaverin pajalle ja huomenna alkaa remppa. samalla vaihdan reistailevan termostaatin, sen kotelon ja vesipumpun, ja varmaan hihnat myös. byebye €€€€€€€€€€€€€€
            pitää yrittää jollain hinkata se pakosarjan suojapelti ja putken päältä öljystä puhtaaks nii ei sit käryä nii pahasti enää ku seuraavan kerran käynnistelee ;p
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #21
              Originally posted by valsukki View Post
              Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
              Ja ei ole Bemari ainoa tämän ongelman kanssa.. saab, ford, peugeot, citroen ja moni muu tuttua laulua myös tuolla kanadan foorumeilla

              Comment

              • valsukki
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 61
                • Kouvola

                #22
                vastausta??

                Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by valsukki View Post
                  Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
                  katos pari postausta ylöspäin yritin ainakin vastailla kysymyksiisi.
                  itse en ainakaan ajaisi koska jos sama käy uudestaan (letku jäätyy/ menee tukkoon -> painetta koneeseen -> öljyt heikoimmasta paikasta pihalle) nii ei se kyllä hyvää voi tehdä. huonolla tuurilla siellä menee sitte jäähdytinnesteet öljyn sekaan ja kaikki pihalle jostain, kansi voi mennä varmaan siinä rytäkässä jo paskaks ja monet tiivisteet pilalle, pahimmassa tapauksessa koko kone paskaksi? :think ei näistä koskaan tiedä, henkimaailman juttuja sanon minä
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • Netsk
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 238
                    • Helsinki

                    #24
                    Mulla oli tänään kun kattelin aika majoneesissä huohotinputki joka tulee venakoppaan ja öljykorkkissakin oli jonkinverran.

                    Onkohan huhotin nyt tukossa? toimi kyllä ihan normaalisti ajossa..

                    Meinaan separaattori vaihdettu kuukausi sitten ja koko huohotinsysteemi vaihdettu sekä viime, että sitä edeltävänä talvena. Onko siis v'ttu ihan normaalia että huohotin menee tukkoon=pitää vaihtaa JOKA IKINEN talvi????

                    Ja on kaikki osat cold-country versioita joo..
                    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #25
                      Tiedä sitten fiksummista moottoreista, mutta m50b25 malliin ei edes ole mitään "cold country" pakettia. Irroitin aina alkutalvesta venttiilikopasta lähtevän huohotinletkun siitä öljytikun vaipasta, eikä mitään jäätymisongelmia ollut sen jälkeen Keväällä toki tökkäsin letkun takaisin, että ympäristö säästyy
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3019
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by Netsk View Post
                        Mulla oli tänään kun kattelin aika majoneesissä huohotinputki joka tulee venakoppaan ja öljykorkkissakin oli jonkinverran.

                        Onkohan huhotin nyt tukossa? toimi kyllä ihan normaalisti ajossa..

                        Meinaan separaattori vaihdettu kuukausi sitten ja koko huohotinsysteemi vaihdettu sekä viime, että sitä edeltävänä talvena. Onko siis v'ttu ihan normaalia että huohotin menee tukkoon=pitää vaihtaa JOKA IKINEN talvi????

                        Ja on kaikki osat cold-country versioita joo..
                        Nokalta munuaiset tukkoon niin majoneesin muodostuminen vähenee murto-osaan. Huohotin on suoraan vasemman puoleisen munuaisen takana ja ajoviima on melkoinen tuolla kohdalla.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          #27
                          Originally posted by markok View Post
                          Nokalta munuaiset tukkoon niin majoneesin muodostuminen vähenee murto-osaan. Huohotin on suoraan vasemman puoleisen munuaisen takana ja ajoviima on melkoinen tuolla kohdalla.
                          Olen pitkälti samaa mieltä omien kokemusteni perusteella, viimasuojan kyhättyäni ei ole mömmöä näkynyt.... tänään tarkistin kun on jo -19 ja pätkäajoa. Omaani ei ole tietääkseni huohottimen osia vaihdettu vm.-00

                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1149 kaikki askartelemaan!
                          Last edited by mijuko; 29-11-2010, 16:58.

                          Comment

                          • uijui
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 172
                            • suomi

                            #28
                            eikös täällä jotkut viisaat kieltäny keulan tukkimisen, kun Saksan insinööri on juuri meitä ja tätä saatanan kylmää talvea varten nämä vehkeet suunnitellut

                            Eli keulaa tukkoon vaan auttaa aika moneen vaivaan.

                            Comment

                            • Netsk
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 238
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by markok View Post
                              Nokalta munuaiset tukkoon niin majoneesin muodostuminen vähenee murto-osaan. Huohotin on suoraan vasemman puoleisen munuaisen takana ja ajoviima on melkoinen tuolla kohdalla.
                              Yritin itseasiassa tänään tukkia ne mutta en saanut sitä mitenkään järkevästi tehtyä pahvinvalasilla.

                              Ajelin tänään autolla muutaman tunnin putkeen ja oli auto lämpimässä hallissa 2 tuntia niin katosi kaikki majoneesit ainakin öljykorkista. Venakopan tiivisteestä on tosin jo ehtinyt pulputa hieman öljyä ulos.

                              Viime talvena siis mulle vaihdettiin koko venttiilikoppa kun se oli haljennut tuosta samasta huohottimen tukkeutumisesta johtuen. Ja sitä edellisenä pelkkä tiiviste. Venttiilikopalla + huohotinletkuilla on ikää alle vuoden. Separaattori on vasta kuukauden vanha.
                              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                #30
                                pitänee siis askarrellapaskarrella sinne munuaisiin jotain suojaa kun saa auton taas ajoon
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎