Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Netsk View Post
    Yritin itseasiassa tänään tukkia ne mutta en saanut sitä mitenkään järkevästi tehtyä pahvinvalasilla.

    Ajelin tänään autolla muutaman tunnin putkeen ja oli auto lämpimässä hallissa 2 tuntia niin katosi kaikki majoneesit ainakin öljykorkista. Venakopan tiivisteestä on tosin jo ehtinyt pulputa hieman öljyä ulos.

    Viime talvena siis mulle vaihdettiin koko venttiilikoppa kun se oli haljennut tuosta samasta huohottimen tukkeutumisesta johtuen. Ja sitä edellisenä pelkkä tiiviste.
    Itse tein viimetalvena suojat ohuesta retkipatjasta. Nokkapelti ylös ja painoi retkipatjaa munuaisen reunaa vasten niin patjaan jäi valmis viiva mitä pitkin leikkasi. Aikaa meni alle 5 minuuttia ja samat suojat virittelin taas viime viikolla paikalleen. Musta patja ei näy mihinkään ja eristää vähän lämpöäkin.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      #32
      Originally posted by uijui View Post
      eikös täällä jotkut viisaat kieltäny keulan tukkimisen, kun Saksan insinööri on juuri meitä ja tätä saatanan kylmää talvea varten nämä vehkeet suunnitellut

      Eli keulaa tukkoon vaan auttaa aika moneen vaivaan.
      Yritti ne Saksalaiset Lappiakin lämmittää...

      Comment

      • uijui
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 172
        • suomi

        #33
        Originally posted by mijuko View Post
        Yritti ne Saksalaiset Lappiakin lämmittää...
        Sekin meni pershiilleen

        Omassa e91:ssä on tukittu syylärin takaa, täytys laittaa eteenkin vielä vähän tavaraa.

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by markok View Post
          Itse tein viimetalvena suojat ohuesta retkipatjasta. Nokkapelti ylös ja painoi retkipatjaa munuaisen reunaa vasten niin patjaan jäi valmis viiva mitä pitkin leikkasi. Aikaa meni alle 5 minuuttia ja samat suojat virittelin taas viime viikolla paikalleen. Musta patja ei näy mihinkään ja eristää vähän lämpöäkin.
          Kuullostaa muuten hyvältä idealta. Pysyy paikoillaan ihan itsekseen ei tarvi kiinnittää millään? Pahvinpalaset meinaa vaan tippua sinne munuaisen sisään.

          Onkohan se venakopan tiiviste kuitenkin nyt vaihdettava vaikka majoneesi "hävisi"? Palaneen käry koneesta tuli tyhjäkäynillä mutta normaaliahan se on vissiin kun noi majoneesit palaa pois.
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by Netsk View Post
            Kuullostaa muuten hyvältä idealta. Pysyy paikoillaan ihan itsekseen ei tarvi kiinnittää millään? Pahvinpalaset meinaa vaan tippua sinne munuaisen sisään.

            Onkohan se venakopan tiiviste kuitenkin nyt vaihdettava vaikka majoneesi "hävisi"? Palaneen käry koneesta tuli tyhjäkäynillä mutta normaaliahan se on kun noi majoneesit palaa pois.
            ite ainakin sen vaihdatan koska se on jo ostohetkestä asti hieman päästänyt öljyä pihalle ei mitenkään radikaalisti siksi en aikaisemmin ole sitä vaihdattanut. kaveri lupaili pistää jotain huopaa siihen huohottimen letkun ympärille myös samalla ku ne vaihdetaan nii eipähän pitäisi päästä jäätymään


            ja jos se vaahtomuovi ei siellä paikallaan itekseen pysy nii tekee siihen pari pientä reikää ja pujottelee nippusiteet munuaisen rivojen ympäri nii varmasti pysyy
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • Netsk
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 238
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by väiski525 View Post
              ite ainakin sen vaihdatan koska se on jo ostohetkestä asti hieman päästänyt öljyä pihalle ei mitenkään radikaalisti siksi en aikaisemmin ole sitä vaihdattanut. kaveri lupaili pistää jotain huopaa siihen huohottimen letkun ympärille myös samalla ku ne vaihdetaan nii eipähän pitäisi päästä jäätymään
              Mun huohtinputket ja separaattori on kaikki lämpöeristettyjä, ei vaan näytä auttavan tohon jäätymiseen.

              Kyllähän kaiken aina vaihtaisi, mutta korjattavien juttujen lista on pitkä. Olen tänä vuonna jo pistänyt noin 5k€ ton romun huoltamiseen ja kohta alkaa riittämään. Vertailun vuoksi perheestä löytyy uudesta asti ollut Volvo V70 joka on lähes samaa vuosimallia bemarini kanssa (-04) ja siinä on kuuden vuoden aikana mennyt yksi ajovalojen pyyhkijä rikki. Mitään muuta ei kuluvaa osaa siinä ei ole vaihdettu.
              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by Netsk View Post
                Mun huohtinputket ja separaattori on kaikki lämpöeristettyjä, ei vaan näytä auttavan tohon jäätymiseen.

                Kyllähän kaiken aina vaihtaisi, mutta korjattavien juttujen lista on pitkä. Olen tänä vuonna jo pistänyt noin 5k€ ton romun huoltamiseen ja kohta alkaa riittämään. Vertailun vuoksi perheestä löytyy uudesta asti ollut Volvo V70 joka on lähes samaa vuosimallia bemarini kanssa (-04) ja siinä on kuuden vuoden aikana mennyt yksi ajovalojen pyyhkijä rikki. Mitään muuta ei kuluvaa osaa siinä ei ole vaihdettu.
                joo siis tarkoitin kun vielä tukkii nuo munuaiset
                ite kans just laskeskelin että ostopäivästä asti (2.6.2010) on korjauksiin mennyt rahaa ainakin n.1300e plus mitä nyt tästä rempasta sitten tulee (huohotin + letkut, öljyt, termari + kotelo, vesipumppu, venakopan tiiviste + työt)

                tää bemari on jättänyt mut nyt 3 kertaa puolen vuoden aikana tielle, ja 2 kertaa jouduttu jo hinaamaan korjaamolle

                luotin mun entiseen yli 350 000km ajettuun OPEL OMEGAANI (2.0l) enemmän kuin tähän 149 000km ajettuun 10 vuotta uudempaan bemariin
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • valsukki
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 61
                  • Kouvola

                  #38
                  Paljonkos tosta koneesta pitää purkaa

                  Tilasin tänään sen talvi huohotin järjestelmän. Mites helposti tuo vaihtaminen onnistuu, mitäs kaikkee kannattaa ottaa eestä pois? Uusi huohotin sarja makso 100e autosalvast. Onks siin mitää järkee ku vaihtelen öljyt samalla nii laitan sen moottorin puhistus aineen sisään vanhojen öljyjen sekaa ja sit uudet tilalle? Kai se koneen puhistaa? Eilen lykkäs öljyy pihalle ja tänää huomasin ku töihin ajelin nii venakopast tuleva huohotin letku oli poikki ja ihan täynnä kylmälimaa, mutta auto toimi loistavasti tänään vaikka putki oli poikki. Nyt auto on tutun tallissa oottamassa uusia osia? Mites se keulan suojaus onks siitä oikeesti hyötyä`? Haittaaks se mitää jos se venan kopasta tuleva letku on irti kai sillä pystyy ajaa ihan normaalisti?

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    #39
                    Originally posted by Netsk View Post
                    Mun huohtinputket ja separaattori on kaikki lämpöeristettyjä, ei vaan näytä auttavan tohon jäätymiseen.

                    Kyllähän kaiken aina vaihtaisi, mutta korjattavien juttujen lista on pitkä. Olen tänä vuonna jo pistänyt noin 5k€ ton romun huoltamiseen ja kohta alkaa riittämään. Vertailun vuoksi perheestä löytyy uudesta asti ollut Volvo V70 joka on lähes samaa vuosimallia bemarini kanssa (-04) ja siinä on kuuden vuoden aikana mennyt yksi ajovalojen pyyhkijä rikki. Mitään muuta ei kuluvaa osaa siinä ei ole vaihdettu.
                    Tässä asiassa ei taida olla muuta yhdenmukaista kuin tuo pakkanen ja ajoviima... on M52TU, M54, uutta ja vanhaa separaattoria, matka -ja pätkäajoa, Castrolit tai Mobilit, eristeellä tai ilman ni aina jollain jäätyy
                    Se on vaan nyt nähtävä se vaiva, että nostaa välillä sen konepellin ylös ja kurkkaa tilanteen vaikka kaupan pihassa (ehkei kuitenkaan Lidlin).. huoltamalla ne kaikki autot kunnossa pysyy

                    Comment

                    • Netsk
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 238
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by mijuko View Post
                      .. huoltamalla ne kaikki autot kunnossa pysyy
                      Tätä kärryä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja sekään ei tunnu riittävän. Pitäisi kai vaan lukita talliin ja käydä vain sillointällöin ihailemassa sen muotoja.
                      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        #41
                        Originally posted by Netsk View Post
                        Tätä kärryä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja sekään ei tunnu riittävän. Pitäisi kai vaan lukita talliin ja käydä vain sillointällöin ihailemassa sen muotoja.
                        Sama täällä! Talli puuttuu ja onneks tulee veronpalautuksia

                        Comment

                        • Tumppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1812
                          • Oulu

                          #42


                          Osa numero 8:

                          Cover, cooling air top left 51 71 8 199 699


                          Cover, cooling air top right 51 71 8 199 700


                          Merkkiliikkeestä pitäisi saada tuollaiset peitelevyt. ( ainakin E46 )
                          F31 320d LCI

                          Comment

                          • valsukki
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 61
                            • Kouvola

                            #43
                            vastausta??

                            Tilasin tänään sen talvi huohotin järjestelmän. Mites helposti tuo vaihtaminen onnistuu, mitäs kaikkee kannattaa ottaa eestä pois? Uusi huohotin sarja makso 100e autosalvast. Onks siin mitää järkee ku vaihtelen öljyt samalla nii laitan sen moottorin puhistus aineen sisään vanhojen öljyjen sekaa ja sit uudet tilalle? Kai se koneen puhistaa? Eilen lykkäs öljyy pihalle ja tänää huomasin ku töihin ajelin nii venakopast tuleva huohotin letku oli poikki ja ihan täynnä kylmälimaa, mutta auto toimi loistavasti tänään vaikka putki oli poikki. Nyt auto on tutun tallissa oottamassa uusia osia? Mites se keulan suojaus onks siitä oikeesti hyötyä`? Haittaaks se mitää jos se venan kopasta tuleva letku on irti kai sillä pystyy ajaa ihan normaalisti?

                            Comment

                            • Netsk
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 238
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by valsukki View Post
                              Tilasin tänään sen talvi huohotin järjestelmän. Mites helposti tuo vaihtaminen onnistuu, mitäs kaikkee kannattaa ottaa eestä pois? Uusi huohotin sarja makso 100e autosalvast. Onks siin mitää järkee ku vaihtelen öljyt samalla nii laitan sen moottorin puhistus aineen sisään vanhojen öljyjen sekaa ja sit uudet tilalle? Kai se koneen puhistaa? Eilen lykkäs öljyy pihalle ja tänää huomasin ku töihin ajelin nii venakopast tuleva huohotin letku oli poikki ja ihan täynnä kylmälimaa, mutta auto toimi loistavasti tänään vaikka putki oli poikki. Nyt auto on tutun tallissa oottamassa uusia osia? Mites se keulan suojaus onks siitä oikeesti hyötyä`? Haittaaks se mitää jos se venan kopasta tuleva letku on irti kai sillä pystyy ajaa ihan normaalisti?
                              Jos sen itse tekee, niin helpoiten jos ottaa pois imusarjan tieltä. Sen voi tehdä ilman sen poistoa nopeamminkin, mutta jos sitä ei poista se on (vierstä seuranneena) aika vittumaista hommaa.
                              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                              Comment

                              • Netsk
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 238
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Tumppa View Post

                                Osa numero 8:

                                Cover, cooling air top left 51 71 8 199 699


                                Cover, cooling air top right 51 71 8 199 700


                                Merkkiliikkeestä pitäisi saada tuollaiset peitelevyt. ( ainakin E46 )
                                Näyttäsi menevän vain sedaniin? :(
                                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎