memebuy23buy

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1424

    Originally posted by Netsk View Post
    http://blog.bavauto.com/bmw-e46/bmw-...330i-525i-530i

    Siinä on jonkinlainen kuvallinen ohje.
    "Some of the typical symptoms can be: rough idle, oil smoke from the exhaust at start-up of while running, increased oil consumption/use, poor fuel mileage, or in the worst case, a total lock-up of the engine."

    Eli mulla kuluu öljyä litra/10tkm. Voiko osasyynä tosiaankin olla osittain tukossa oleva huohotin?
    e39 M54B22 manual
    Polestar2 LRDM -21
    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1424

      Originally posted by TJJ View Post
      Mutta monikohan muukin ajelee alilämpöisellä koneella sillä viisarihan on keskellä jo 75 asteessa joten asiaa ei huomaa ellei vika pahene tai katso lämpöjä piilovalikosta. Minä aloin tuota katselemaan sen takia kun peitin nuo munuaiset ja halusin tutkia miten nopeasti moottori lämpenee.
      Oisko tähänkin hyvä laittaa ohjeet miten tuo katsotaan piilovalikosta ja onko tuolla mahdollista aiheuttaa mitään tuhoa. Toimiiko homma niin että laittaa piilovalikon näkyviin ennen starttausta ja se pysyy näkyvissä koko ajon ajan seuraavaan stoppiin. Seuraavassa startissa ollaan taas norminäkymissä? Vai miten homme menee?
      e39 M54B22 manual
      Polestar2 LRDM -21
      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by 205/65-15H View Post
        Oisko tähänkin hyvä laittaa ohjeet miten tuo katsotaan piilovalikosta ja onko tuolla mahdollista aiheuttaa mitään tuhoa. Toimiiko homma niin että laittaa piilovalikon näkyviin ennen starttausta ja se pysyy näkyvissä koko ajon ajan seuraavaan stoppiin. Seuraavassa startissa ollaan taas norminäkymissä? Vai miten homme menee?
        Joo, voi laittaa päälle ennen. Ja voi sammuttaa koneen ja startata uudelleen kunhan ei käännä kokonaan virtoja pois.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Esal View Post
          Ja voi sammuttaa koneen ja startata uudelleen kunhan ei käännä kokonaan virtoja pois.
          Tosin näillä keleillä tulee varoitus alhaisesta ulkolämpötilasta joka kytkee tuossa tilanteessa piilovalikon pois päältä. (toki sen voi koodata pois, mutta se on eri juttu)

          Ja tuossa jälleen kerran ohjeita miten sinne valikkoon pääsee.
          Iso ajotietokone (tekstirivi mittaristossa)

          The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


          Pieni ajotietokone (auton symboli mittaristossa)
          E39 528iA

          Comment

          • toukopouko
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 162
            • Oulu

            Originally posted by lepis View Post
            Heps,
            Loppukliimaksi oli aika mielenkiintoinen: Kaikki osat oli vaihdettu, öljyt vaihdettu, liittimet oikeilla paikoillaan jne => auto ei starttaa!!! WTF
            Startatessa pyöritti konetta ok ja lupasikin aluks mut ei vaan lähteny. Kaikki kuitenkin piti olla oikein laitettu, niin tulipa sitte vaan startattua lisää ja kyllähän se siittä sitte lähti viimein tulille, 4,5 ja 6:skin pytty...

            Ilmeisesti oli sitte päässy öljyt männän päälle. Mistähän sitä sinne nyt sit oli päässy, kun viikko sitten huohottimen sulattelun jälkeen auto tuli käynnistettyä ja silloin kaikki tuntui olevan kunnossa!:think
            Tuliko sulla käytettyä autoa lyhyen aikaa vikaa tutkiessasi? Tuo käynnistymättömyys voi johtua siitäkin kun kylmää konetta käyttää käynnissä lyhyen hetken, sen seurauksena voi venttiilit jumia jos auton jättää seisomaan vuorokaudeksi tjs... itsellä on kahdesti nyt käynyt tuo: siirsin auton pihalta talliin ja seuraavana aamuna ei lähtenyt käyntiin, ihan kuin startti ei olisi tarttunut, vaan pyöri tyhjää vaikka tosiasiassa venttiilit olivat jumineet ja puristukset hukassa. Käyntiin lähti riittävän pitkällä sahauksella molemmilla kerroilla (n. 15-20min pikkupätkissä). Ja käynnistyminen tosiaan tapahtui tuolleen sylinteri kerrallaan. Ensin yksi pytty, sitten toinen... lopussa neljällä ja viidellä kunnes kuudeskin heräsi. Tuskaista sahausta kyllä.

            Mutta voi se siitä öljystäkin johtua
            - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              Originally posted by TJJ View Post
              Tosin näillä keleillä tulee varoitus alhaisesta ulkolämpötilasta joka kytkee tuossa tilanteessa piilovalikon pois päältä. (toki sen voi koodata pois, mutta se on eri juttu)

              Ja tuossa jälleen kerran ohjeita miten sinne valikkoon pääsee.
              Iso ajotietokone (tekstirivi mittaristossa)

              The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


              Pieni ajotietokone (auton symboli mittaristossa)
              http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...ring528OBC.htm

              tuossa suomeksi pienelle ajotietokoneelle:
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • lepis
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 81
                • Tampere

                Joo, sama syy tuossa mullakin taisi olla. Tästä erikoisuudesta olen jotain kuullutkin aiemmin.

                Eli silloin kun auto oli jo "sulanut", autoa tuli testattua ja koekäytettyä juurikin muutama sekunti. Tämän jälkeen auto seisoikin joulun pyhät, jonka jälkeen remontti päästiin tekemään. Eli auto seisoi lähes viikon. Ja se "sahaus" oli tosiaankin aika armotonta, varmaan se sama 15-20 min pätkis, oikeastaan usko meinas jo mennä, mutta tuli onneks koitettua "vielä kerran"!

                No, taas pelittää vehkeet ja pakkanenkin on onneks alle 10, että uskaltaa ajella...
                E39 530iA -02

                Comment

                • Rami72
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 68
                  • Kauhajoki

                  Itselle tai paremminkin eukolle tuli e39 523i -99 otsikon mukainen vika tässä joulukuun alussa 30 asteen paukkupakkasilla. Työmatkaa ollut vajaat 15 kilsaa yhteen suuntaan. Öljyä venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjalle, käryt sisään ja hinaus korjaamolle. Korjaamon setä kurkkas korkkiin, jossa majoneesit. Päivän sulattelu ja huohottimen puhdistus. Ja varoitukset päälle, että saattaa uusia..

                  Tänään noin 10 asteen pakkasessa tuli uus ongelma. EML oli alkanut palaa matkan alkaessa ja luistonesto kytkeytyi pois päältä ja alkoi käydä huonosti. Kurkkasin konepellin alle ja huomasin öljytikun pompahtaneen irti tai jääneen auki. Laitoin takasi ja kytkin virran, eml valo ei enää syttynyt. Kun kävin koeajolla kaupassa, ongelmia ei ollut, mutta kaupasta palatessa, eml syttyi jälleen ja moottori kävi vajaalla. Kotipihassa uudelleen virta-avainta kääntäessä (ja käynnistäessä) ongelma poistui.

                  Olisiko huohotinongelmilla jotai osuutta asiaan? Korkki näytti nyt puhtaalta. Vaihdettu uudet huohotinosat ja öljyt viimeksi syksyllä. MAF-termaritunnistin sanottiin viime testeris olevan vaihdon tarpeessa. Imuvuodosta pieni epäilys, varsinkin nyt kun pukkas paineet. Tutkittu viimeksi tosin pari kuukautta sitten, jolloin ei näkyviä ongelmia, paitsi minkään vasteen tuntuminen alipaineletkussa, joka lähtee "kellolta" venttilikopan päällä. Testeriaika tilattu, pääsee vasta viikon päästä. Tohtiiko ajaa? Munuaiset tulpattu. Cold Country-setti tilaukseen? Jostain (mahd. pumpusta) ainakin vuotaa nesteitä kuin seula. Menee jo sen vuoksi korjaukseen.
                  Last edited by Rami72; 04-01-2011, 01:57.
                  ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                  Comment

                  • toukopouko
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 162
                    • Oulu

                    Originally posted by Rami72 View Post
                    Tänään noin 10 asteen pakkasessa tuli uus ongelma. EML oli alkanut palaa matkan alkaessa ja luistonesto kytkeytyi pois päältä ja alkoi käydä huonosti. Kurkkasin konepellin alle ja huomasin öljytikun pompahtaneen irti tai jääneen auki. Laitoin takasi ja kytkin virran, eml valo ei enää syttynyt. Kun kävin koeajolla kaupassa, ongelmia ei ollut, mutta kaupasta palatessa, eml syttyi jälleen ja moottori kävi vajaalla. Kotipihassa uudelleen virta-avainta kääntäessä (ja käynnistäessä) ongelma poistui.
                    Mulla oli viime talvena vähän samanlainen ropleema. 2km käynnistyksen jälkeen motarin rampilla syttyi tuo eml ja luistoneston valot, nilkuttelin kotiin koneen käydessä vähän miten sattuu (yhjäkäynti 1500rpm, ei ottanut oikein jengoja). Kotona luin vikakoodit ja siellä oli pari koodia sähköiseen kaasuläppään liittyen. Annoin auton olla parkissa puolisen tuntia ja vika poistui. Oletan ongelman aiheutuneen jäätyneestä kaasuläpästä tms. jonka moottorin lämpö sulatti. Vika ei ole toistaiseksi toistunut.
                    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                    Comment

                    • Metso
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 28
                      • Tampere

                      Mulla ollu vastaavia oireita 525i -02:ssa. Kaasuläppä vaihdettiin kesällä, mutta on jatkanut vikaherjoja: EML, moottorinvikavalo, ABS/luistonesto. Bongasin tuossa searchilla tällasen ja siitä löyty ainakin itelle vastaus, mitä olen etsinyt:



                      Elikkä joutuu kai tästä sitten sen moottorin johtosarjan vielä vaihtamaan. Hyvällä tuurilla tietty jatkoaikaa vois saada pelkällä liittimen ehostuksella, mikäli hapettuminen vaivana.

                      Ainiin ja lisähuomautuksena mainittakoon, että itselläkin tuppas mönjää kertymään öljykorkin sisäpuolelle huolimatta coldcountry paketista. Sitten vasta, kun tukin munuaiset, niin loppu se majoneesin synty.
                      Last edited by Metso; 04-01-2011, 12:33. Reason: Lisäys
                      **********************************
                      Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
                      Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
                      Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
                      Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02

                      Comment

                      • Rami72
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 68
                        • Kauhajoki

                        Syy EML ja luistonestovikavaloihin mahdollisesti löytyi.. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=175
                        ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                        Comment

                        • Ripattila
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 389
                          • Wonderland

                          Jos nuo huohotin ongelmat vaivaavat mikäkähän on autoliikkeestä ostetun auton laita?

                          Kuluttajasuojalautakunta on ainakin tätä mieltä:



                          Voikohan huohottimen korjaukset maksattaa liikkeellä, maahantuojalla?
                          E39 523iA Touring
                          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            Originally posted by Rios View Post
                            Jos nuo huohotin ongelmat vaivaavat mikäkähän on autoliikkeestä ostetun auton laita?

                            Kuluttajasuojalautakunta on ainakin tätä mieltä:



                            Voikohan huohottimen korjaukset maksattaa liikkeellä, maahantuojalla?
                            Mainio artikkeli varoitukseksi... ja munuaiset tukkoon!!

                            Comment

                            • Mixuh
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 24
                              • Kouvola

                              Ei auttanut munuaisten suojaaminen kuukausi sitten... Nyt se teki sen
                              Mistä kannattaa noita osia ruveta tilaamaan että pääsisi vielä edullisesti kun tällä hetkellä rahaa menee muuhunkin.
                              Auto Sunilla sanoivat töiden ja osien hinnaksi yli 400e. (3tunnin töille)
                              Vissiin vähä v-mäinen homma mutta mistä osat kannattaa tilata/ostaa?
                              Onko missään selviä ohjeita vaihdolle?
                              Autona 525 vm 2000.
                              Samalla menee tukivarsia ja puslia vaihtoon eli jos samalla saisi ne myös tilattua

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8975
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Mixuh View Post
                                Ei auttanut munuaisten suojaaminen kuukausi sitten... Nyt se teki sen
                                Mistä kannattaa noita osia ruveta tilaamaan että pääsisi vielä edullisesti kun tällä hetkellä rahaa menee muuhunkin.
                                Auto Sunilla sanoivat töiden ja osien hinnaksi yli 400e. (3tunnin töille)
                                Vissiin vähä v-mäinen homma mutta mistä osat kannattaa tilata/ostaa?
                                Onko missään selviä ohjeita vaihdolle?
                                Autona 525 vm 2000.
                                Samalla menee tukivarsia ja puslia vaihtoon eli jos samalla saisi ne myös tilattua
                                Merkkiliikkeestä nuo huohottimen osat + venakopan tiiviste.
                                Tai on tuolla myydään palstalla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=214160 Cold Country -paketti.

                                Tukivarsia yms sitten saksasta. www.ebay.de
                                Esim: http://stores.ebay.de/AUTOTEILE55/_i...4.l1581&_pgn=1

                                Ohjetta vaikka:
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X