Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrujen ilmaus hankalaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #76
    Originally posted by TJJ View Post
    Oli paineistettu ja nippa auki.

    Tuon sivulla 15 on osa ABS-venttiiliyksikön rakenteesta: http://www.bmwclub.lv/files/BMW_X5_D...ty_Control.pdf
    Tuolla taas 17 sivulla kuva DSC:stä:http://www.e38.org/DSC.pdf

    TIS:iä kannattaa aina vilkaista, mutta ihan kaikkea ei kannata täysin sen mukaan tehdä. Joissain remonteissa kun aina aluksi otetaan pakoputkisto irti...
    Samoja kuvia tuijottelin jo aikaisemmin, mutta tuo ensimmäisen linkin juttu oli hyvä kun siinä oli hieman kerrottu miten tuo järjestelmä toimii. Tuossa kuvassa järjestelmä on piirretty jännitteettömänä jolloin Inlet Valvet ovat auki ja Outlet Valvet kiinni. Pitää vielä katsoa miten INPA:ssa oli nuo venttiilien asennot. Ajattelin tehdä niin, että laitan pumpun pyörimään ja avaan Outlet Valven, jolloin neste kiertää läpi. Tuon Outlet Valven takana olevaa nestettä ei taida muuten saada vaihtumaan. Tosin en kyllä ymmärrä näiden kuvien perusteella miten sen linjan taakse ilmaa olisi edes voinut päästä... Kunhan nyt tulisi se painekorkki niin pääsisi kokeilemaan toimiiko tämä teoria.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Hanttapuli
      Newbiemmer
      • Dec 2014
      • 4
      • Pirkkala

      #77
      Itellä e39 520 ASC ja ongelmana että poljin menee pohjaan. On vaihdettu jarruputkia ja pääsylinteri. Onko saman ongelman kanssa painineille löytyny ratkaisua?

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #78
        Originally posted by Hanttapuli View Post
        Itellä e39 520 ASC ja ongelmana että poljin menee pohjaan. On vaihdettu jarruputkia ja pääsylinteri. Onko saman ongelman kanssa painineille löytyny ratkaisua?
        Joku foorumilla muistaakseni oli kärsinyt tuollaisesta vaivasta vääränlaisen pääsylinterin takia.

        Comment

        • Hanttapuli
          Newbiemmer
          • Dec 2014
          • 4
          • Pirkkala

          #79
          DCS:ssä ilmeisesti, mutta mulla ongelma alko alkuperäsellä pääsylinterillä. Nyt on vikaa yritetty korjata... Tai ensin hävis takajarrut ja poljin meni melko nopeesti pohjaan. Kun poljinta painettaessa avattiin abs käikäleen päältä takapiirin tuloputki joka siis tulee suoraan pääsylinteriltä niin sieltä ei tullu mitää... Pääsylinterin vaihdon jälkeen ilmauksen yhteydessä räjähti heti jarruputketki. Nyt pelaa takajarrutkin mutta neljän tunnin ilmauksen jälkeen poljin menee vieläkin hitaasti pohjaan...

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #80
            Originally posted by Hanttapuli View Post
            DCS:ssä ilmeisesti, mutta mulla ongelma alko alkuperäsellä pääsylinterillä. Nyt on vikaa yritetty korjata... Tai ensin hävis takajarrut ja poljin meni melko nopeesti pohjaan. Kun poljinta painettaessa avattiin abs käikäleen päältä takapiirin tuloputki joka siis tulee suoraan pääsylinteriltä niin sieltä ei tullu mitää... Pääsylinterin vaihdon jälkeen ilmauksen yhteydessä räjähti heti jarruputketki. Nyt pelaa takajarrutkin mutta neljän tunnin ilmauksen jälkeen poljin menee vieläkin hitaasti pohjaan...
            Tuossahan on mahdollisuutena että alkuperäinen oli vain rikki ja nyt uusi on väärän mallinen / viallinen.

            Comment

            • Hanttapuli
              Newbiemmer
              • Dec 2014
              • 4
              • Pirkkala

              #81
              No joo mutta ulkoisesti ainakin näytti samalta eikä oo mitään ylimääräsiä putkia kii... Etu- ja takapiirin ja sitten yläpuolella säiliö...

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8268
                • Järvikylä (Nakkila)

                #82
                Ilmaa ABS yksikössä ja se ei poistu ilman testeriä jolla saa venttiilejä auki.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Hanttapuli
                  Newbiemmer
                  • Dec 2014
                  • 4
                  • Pirkkala

                  #83
                  No voi perkele ja huomena kuukauden korjaus aika ummeessa leimalle...

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #84
                    Saiskohan sen abs yksikön ilmattua niinpäin että työntää uutta nestettä jarrusatulalta päin tehostajan säilötä kohti. Omassa e46 tein näin kun lirautin koko systeemin tyhjäksi ja ainakin e46 abs systeemi ilmaantui täydellisesti ilman testereitä.

                    Comment

                    • Simo e39
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 83
                      • Finland

                      #85
                      Ilmaus järjestys

                      Onko E39 herkkä ilmaus järjestyksestä? Eli pitääkö aloittaa esim. pisimmästä piiristä vai mikä olisi ilmaus järjestys?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by Simo e39 View Post
                        Onko E39 herkkä ilmaus järjestyksestä? Eli pitääkö aloittaa esim. pisimmästä piiristä vai mikä olisi ilmaus järjestys?
                        Saat ilmata missä järjestyksessä haluat. Mikäli ilmaa on päässyt ABS yksikölle, niin perinteinen ilmaus ei riitä, vaan tarvii testerin kaveriksi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Simo e39
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 83
                          • Finland

                          #87
                          Ok, kiitos tiedosta. Ilmasin jarrut perinteisellä tyylillä mutta auto ei ollut käynnissä ja kun seuraavana päivänä laitoin auton käyntiin ja kokeilin jarruja niin ne olivat pehmeet. Täytyy ilmata vielä auto käynnissä nuo jarrut.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by Simo e39 View Post
                            Ok, kiitos tiedosta. Ilmasin jarrut perinteisellä tyylillä mutta auto ei ollut käynnissä ja kun seuraavana päivänä laitoin auton käyntiin ja kokeilin jarruja niin ne olivat pehmeet. Täytyy ilmata vielä auto käynnissä nuo jarrut.
                            Minkä takia niitä jarruja ilmataan? Ettei jotain olisi epäonnistunut remontissa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • holisti72
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 337
                              • Siilinjärvi

                              #89
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Minkä takia niitä jarruja ilmataan? Ettei jotain olisi epäonnistunut remontissa.
                              Tätä mietin itsekkin, omaani eteen jarruletkut oon vaihdellu, eikä ole ilmaustarvetta ollut. Tarkistanut vaan, että jarrunesteen pinta on oikeassa tasossaan ja tarvittaessa lisännyt..
                              - Pena -

                              BMW E39 528iA -99 orientblau
                              ex BMW e34 525 tds -92

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Originally posted by holisti72 View Post
                                Tätä mietin itsekkin, omaani eteen jarruletkut oon vaihdellu, eikä ole ilmaustarvetta ollut. Tarkistanut vaan, että jarrunesteen pinta on oikeassa tasossaan ja tarvittaessa lisännyt..
                                Siis vaihdoit vaan letkut etkä tehnyt mitään muuta? Taitaa sitten olla aika paljon ilmaa jarruissa..
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎