Originally posted by TJJ
View Post
E39 jarrujen ilmaus hankalaa..
Collapse
X
-
Samoja kuvia tuijottelin jo aikaisemmin, mutta tuo ensimmäisen linkin juttu oli hyvä kun siinä oli hieman kerrottu miten tuo järjestelmä toimii. Tuossa kuvassa järjestelmä on piirretty jännitteettömänä jolloin Inlet Valvet ovat auki ja Outlet Valvet kiinni. Pitää vielä katsoa miten INPA:ssa oli nuo venttiilien asennot. Ajattelin tehdä niin, että laitan pumpun pyörimään ja avaan Outlet Valven, jolloin neste kiertää läpi. Tuon Outlet Valven takana olevaa nestettä ei taida muuten saada vaihtumaan. Tosin en kyllä ymmärrä näiden kuvien perusteella miten sen linjan taakse ilmaa olisi edes voinut päästä... Kunhan nyt tulisi se painekorkki niin pääsisi kokeilemaan toimiiko tämä teoria.BMW 530iA Touring -05
-
Itellä e39 520 ASC ja ongelmana että poljin menee pohjaan. On vaihdettu jarruputkia ja pääsylinteri. Onko saman ongelman kanssa painineille löytyny ratkaisua?
Comment
-
Joku foorumilla muistaakseni oli kärsinyt tuollaisesta vaivasta vääränlaisen pääsylinterin takia.Originally posted by Hanttapuli View PostItellä e39 520 ASC ja ongelmana että poljin menee pohjaan. On vaihdettu jarruputkia ja pääsylinteri. Onko saman ongelman kanssa painineille löytyny ratkaisua?
Comment
-
DCS:ssä ilmeisesti, mutta mulla ongelma alko alkuperäsellä pääsylinterillä. Nyt on vikaa yritetty korjata... Tai ensin hävis takajarrut ja poljin meni melko nopeesti pohjaan. Kun poljinta painettaessa avattiin abs käikäleen päältä takapiirin tuloputki joka siis tulee suoraan pääsylinteriltä niin sieltä ei tullu mitää... Pääsylinterin vaihdon jälkeen ilmauksen yhteydessä räjähti heti jarruputketki.
Nyt pelaa takajarrutkin mutta neljän tunnin ilmauksen jälkeen poljin menee vieläkin hitaasti pohjaan...
Comment
-
Tuossahan on mahdollisuutena että alkuperäinen oli vain rikki ja nyt uusi on väärän mallinen / viallinen.Originally posted by Hanttapuli View PostDCS:ssä ilmeisesti, mutta mulla ongelma alko alkuperäsellä pääsylinterillä. Nyt on vikaa yritetty korjata... Tai ensin hävis takajarrut ja poljin meni melko nopeesti pohjaan. Kun poljinta painettaessa avattiin abs käikäleen päältä takapiirin tuloputki joka siis tulee suoraan pääsylinteriltä niin sieltä ei tullu mitää... Pääsylinterin vaihdon jälkeen ilmauksen yhteydessä räjähti heti jarruputketki.
Nyt pelaa takajarrutkin mutta neljän tunnin ilmauksen jälkeen poljin menee vieläkin hitaasti pohjaan...
Comment
-
No joo mutta ulkoisesti ainakin näytti samalta eikä oo mitään ylimääräsiä putkia kii... Etu- ja takapiirin ja sitten yläpuolella säiliö...
Comment
-
Ilmaa ABS yksikössä ja se ei poistu ilman testeriä jolla saa venttiilejä auki.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Saiskohan sen abs yksikön ilmattua niinpäin että työntää uutta nestettä jarrusatulalta päin tehostajan säilötä kohti. Omassa e46 tein näin kun lirautin koko systeemin tyhjäksi ja ainakin e46 abs systeemi ilmaantui täydellisesti ilman testereitä.
Comment
-
Saat ilmata missä järjestyksessä haluat. Mikäli ilmaa on päässyt ABS yksikölle, niin perinteinen ilmaus ei riitä, vaan tarvii testerin kaveriksi.Originally posted by Simo e39 View PostOnko E39 herkkä ilmaus järjestyksestä? Eli pitääkö aloittaa esim. pisimmästä piiristä vai mikä olisi ilmaus järjestys?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Minkä takia niitä jarruja ilmataan? Ettei jotain olisi epäonnistunut remontissa.Originally posted by Simo e39 View PostOk, kiitos tiedosta. Ilmasin jarrut perinteisellä tyylillä mutta auto ei ollut käynnissä ja kun seuraavana päivänä laitoin auton käyntiin ja kokeilin jarruja niin ne olivat pehmeet. Täytyy ilmata vielä auto käynnissä nuo jarrut.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tätä mietin itsekkin, omaani eteen jarruletkut oon vaihdellu, eikä ole ilmaustarvetta ollut. Tarkistanut vaan, että jarrunesteen pinta on oikeassa tasossaan ja tarvittaessa lisännyt..Originally posted by HTK12 View PostMinkä takia niitä jarruja ilmataan? Ettei jotain olisi epäonnistunut remontissa.- Pena -
BMW E39 528iA -99 orientblau
ex BMW e34 525 tds -92
Comment
-
Siis vaihdoit vaan letkut etkä tehnyt mitään muuta? Taitaa sitten olla aika paljon ilmaa jarruissa..Originally posted by holisti72 View PostTätä mietin itsekkin, omaani eteen jarruletkut oon vaihdellu, eikä ole ilmaustarvetta ollut. Tarkistanut vaan, että jarrunesteen pinta on oikeassa tasossaan ja tarvittaessa lisännyt..
Comment
Comment