Originally posted by holisti72
View Post
E39 jarrujen ilmaus hankalaa..
Collapse
X
-
Kyllähän jarrut pitää aina ilmata kun järjestelmästä irroittaa osan. Letkujen vaihdon seurauksena satuloissa on nyt ilmaa. Voi toki toimia jotenkin noinkin, mutta vaarallinen viritys jotain äkkijarrutusta kesällä ajatellen. Talvella nyt ei välttämättä huomaa eroa, kun ole pitoa, jolloin suuremmasta jarrutustehosta olisi hyötyä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Kysyin vaan kun tiedän tapauksia, missä on vuotavia jarruputkia/letkuja yritetty korjata ilmaamalla. Itse vaihdoin omaani viime kesänä taakse jarruputket & letkut, eikä ilmaamisessa ollut mitään ihmeellistä. Vaihdoin kyllä samalla jarrunesteet autoon. Jos remppa onnistui, niin jarrujen pitäisi kyllä ilmaantua helposti. Oliko jarruletkut missä kunnossa? Kannattaa myös vaihtaa ne konehuoneen ~15cm pitkät jarruletkut. Nm. mulla petti toinen ja ei kyllä ollut häävit jarrut enää.. Sain nilkuteltua auton kotiin, kun ajeli todella varovasti pari kilometriä.Originally posted by Simo e39 View PostTakajarruputkia piti vaihtaa. Ja meillä päin on kyllä tollasen remontin jälkeen myös ilmattu jarrut
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tuo ilmaus letkautus oli tarkoitettu tuohon sinun jälkeiseen postaukseen jossa mainittiin ettei tuollaisen homman jälkeen tarvia jarruja ilmataOriginally posted by HTK12 View PostKysyin vaan kun tiedän tapauksia, missä on vuotavia jarruputkia/letkuja yritetty korjata ilmaamalla. Itse vaihdoin omaani viime kesänä taakse jarruputket & letkut, eikä ilmaamisessa ollut mitään ihmeellistä. Vaihdoin kyllä samalla jarrunesteet autoon. Jos remppa onnistui, niin jarrujen pitäisi kyllä ilmaantua helposti. Oliko jarruletkut missä kunnossa? Kannattaa myös vaihtaa ne konehuoneen ~15cm pitkät jarruletkut. Nm. mulla petti toinen ja ei kyllä ollut häävit jarrut enää.. Sain nilkuteltua auton kotiin, kun ajeli todella varovasti pari kilometriä.
Takaletkut on vaihdettu pari vuotta sitten joten ne on vielä kunnossa. Konehuoneen puolelta en ole katsonut letkun pätkiä, kiitoksia vinkistä.
Pitää ilmata uudelleen auton käydessä, niin eiköhän se silloin ilmaannu.
Etusivulla on lukittu topicci jossa on neuvottu tuo absi pumpun ilmaus putkista. Jos ei ilmaannu niin pitää kokeilla vielä tuota.
Comment
-
Hommat voi tehdä monella tavalla, läppärillä abs-pumpun pyörittämällä saa näppärästi ilmattua.Originally posted by Purtsi123 View PostJossain olen nähny ohjeen abs yksikön ilmalukon poistoon, ja käytin sitä itsekin, kun jarruputki vuoti huolella ja ilmat meni yksikköön asti. Eikä tarvinnu mitään läppäreitä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Lisätään tähän vielä että, yleensä puhutaan että ilmaus pitäisi tehdä DIS:lla. Inpasta löytyy myös ABS/DSC yksikön valikosta josta voi ohjaa pumppua/solenoideja ja tärisyttää sitä yksikköä.Originally posted by HTK12 View PostHommat voi tehdä monella tavalla, läppärillä abs-pumpun pyörittämällä saa näppärästi ilmattua.
Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
Onko e46 erilainen absiyksikkö, tarvitseeko testeriä myös ?Originally posted by HTK12 View PostSaat ilmata missä järjestyksessä haluat. Mikäli ilmaa on päässyt ABS yksikölle, niin perinteinen ilmaus ei riitä, vaan tarvii testerin kaveriksi.
Sen onnistui ilmaamaan (vai oliko vahinko?) satulalta säiliötä kohti ruutalla.
Olen kyllä 99% varma että ilmaa oli ja sitä meni alakautta ruutatessa absiyksikön läpi.
Comment
-
Tuo ilmaaminen onnistuu ISTA:llakin, jos ei ole DIS. Myös muut kunnon testerit pystyy tämän tekemään. Sama se miten sen ilman sieltä saa pois kunhan saa. Itsellä vaan kun on tuossa käden ulottuvilla läppäri, niin se tulee usein napattua esille.Originally posted by Purni View PostLisätään tähän vielä että, yleensä puhutaan että ilmaus pitäisi tehdä DIS:lla. Inpasta löytyy myös ABS/DSC yksikön valikosta josta voi ohjaa pumppua/solenoideja ja tärisyttää sitä yksikköä.
BMW virallisenohjeistuksen mukaan kyllä tarvitsee. Kyllähän sitä nestettä voi työntää kumpaankin suuntaan. Yleensä vaan ei suositella satulalta työntämään kohti säiliötä, koska nesteessa olevat roskat voi mahdollisesti jumittaa abs venttiileitä. Sama kun jarrupaloja vaihdettaessa pitäisi ilmausnippa tämän takia avata. Itse en läheskään aina avaa sitä nippaa eikä ole ikinä ollut ongelmia. Enkä ole koskaan kuullut kenelläkään tulleen ongelmia sen takia.Originally posted by BMW525Xda View PostOnko e46 erilainen absiyksikkö, tarvitseeko testeriä myös ?
Sen onnistui ilmaamaan (vai oliko vahinko?) satulalta säiliötä kohti ruutalla.
Olen kyllä 99% varma että ilmaa oli ja sitä meni alakautta ruutatessa absiyksikön läpi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tämän topicin yläpuolella on suoraan vanha sticky aiheesta.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Josta puuttuu puolet tiedoista miten niitä jarruja voi ilmata.Originally posted by duuk View PostTämän topicin yläpuolella on suoraan vanha sticky aiheesta.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316170Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
Kerropas se toinen puoli, niin modet ehki uppii sen tuohon sticyynOriginally posted by Purni View PostJosta puuttuu puolet tiedoista miten niitä jarruja voi ilmata.
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Tässäkin ketjussa tullut eri vaihtoehtoja esille.Originally posted by schwarze View PostKerropas se toinen puoli, niin modet ehki uppii sen tuohon sticyyn
*Perinteisesti pumppaamalla ja ohjelmalla inpa/dis/ista aktivoimalla pumppua.
*Painepuollolla et saat paineen suoraan säiliöstä järjestelmään.
Tässä nyt pari.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
Originally posted by Purni View PostJosta puuttuu puolet tiedoista miten niitä jarruja voi ilmata.Jos noita perinteisiä menetelmiä ei tiedä entuudestaan, kannattaa jättää jarruremontit osaaville.Originally posted by Purni View PostTässäkin ketjussa tullut eri vaihtoehtoja esille.
*Perinteisesti pumppaamalla ja ohjelmalla inpa/dis/ista aktivoimalla pumppua.
*Painepuollolla et saat paineen suoraan säiliöstä järjestelmään.
Tässä nyt pari.Aprilia RSV4
Comment
Comment