memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    Kyllä tuo vähän siltä näyttäisi että voisi ollakin vaihdettavissa. Jos vaan pystyy noita pieniä tinailuja tekemään.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Pystyykö piirikortin pistokkeeseen vaihtaan uusia pinnejä vai pitääkö hommata uus kortti? oli yks häipyny eikä yllätäin weba syttyny.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Kyllä taas olisi viety kun pässiä narussa jos olisin laakkosta uskonut. Uusi pumppu ja kortti täältä foorumilta ja johan webasto toimii ja lämmintä tulee! Tuli noin 1600 säästettyä siinä joten nyt on pienen konun paikka

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Käytin eilen autoni Laakkosella webaston vian etsinnässä ja sainkin varsin kattavaa tietoa. Vesipumppu ei lähde pyörimään, se ei saa ohjaussignaalia eikä toimi suorallakaan virralla. Laakkosen setä löi lappuset kouraan, joissa oli hinnat (varsin kohtuulliset ) vesipumpulle ja uudelle webastolle. Vesipumppu 340€ alv 0% ja vebasto 1250€ alv 0%. Kysyin että miksi webasto pitää vaihtaa, jos vesipumppu ja ohjainkortti on rikki, vastaus oli ettei he vaihtele mitään kortteja. Kysymys kuuluu, selviänkö vesipumpulla ja uudella kortilla vai voiko vika olla vielä jossain muuallakin? Nuo nyt luultavasti ainakin joutuu hankkimaan.

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    Nonii

    Tässä nyt ilmailtu joka ruuvvin kautta ja korkin 1 tunnin verran vaikutti ihan saippuakuplilta mitä tuli

    Tyhjäkäynnillä lämmöy nousi muistaakseni 75asteeseen
    Nyt nousee 84

    Mitenkäd lämpöiseksi weban muuten pitäisi hönkiä tuo laite?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TimAntt1 View Post
    Vaidoin tuossa vesipumpun ja termarin ja ilmasit ihan pelkästään ilmausruuvvista ja korkista (elisiko pitänyt webanruuvvin kautta kanssa?)
    Kannattaa ilmata myös siitä raikkarikotelon alla olevasta Weban vesiletkusta.

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    Heikko lämmitys/puhallus

    Jahas nyt alkaa hermo mennä(taas)


    Elikkäs. Tässä joku aamu oli ulkona -4 ja weba oli päällä 30min tuulilasissa 4sulaa holea...ja salavalikosta katsottuna moottorin lämmöt oli 33 (ei ilmeisesti normaalia) paikallinen weba ukkeli sanoi että vesipumppu ei jaksa kylmää nestettä imeä (tiedä sitten)...vikakoodeja ei löytynyt


    Vaidoin tuossa vesipumpun ja termarin ja ilmasit ihan pelkästään ilmausruuvvista ja korkista (elisiko pitänyt webanruuvvin kautta kanssa?)

    Autona e39 530d 99

    Leave a comment:


  • Jemmy
    replied
    Sulakkeen kautta resetointi tuotti tulosta ja nyt kävi koko puolen tunnin ajan. Toivottavasti korjautui tuolla ja tankkauksella. Seurataan tilannetta...

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Kyllä siellä todennäköisesti jotain vikaa on,sulake resettiä voit kokeilla,mutta jos ei auta niin dissillä lukon saa ainakin auki.Multa löytyy kaikkia osia tuohon webaan,joten pistä yv;tä jos tarviit jelppiä.

    Edit. Tuo overheat on aiheuttanut vikatilan,johtuu joko viallisesta kortista tai vesipumpusta.
    Last edited by exautisti; 19-01-2012, 20:17.

    Leave a comment:


  • Jemmy
    replied
    Jatketaanpa vaikka tätä ketjua...

    Eli auto -02 530d orggis Webastolla.
    Aamulla webasto oli jättänyt lämmittämättä. Kokeilin uusiksi, syttyi normaalisti ja pöhisi ainakin muutaman minuutin, mitä kuuntelin. oli kuitenkin n.10-15min myöhemmin sammunut.

    Vikakoodit muistaakseni tyyliin : no flame ja flame out. Tankki oli aika tyhjä ja polttoainevalo paloi, eli voiko johtua tästä?
    Nyt kun auto tankattu, niin ei enää edes yritä käyntiin. Vikakoodeja ei tule. Sen mitä inpasta ymmärsin, niin sanoi statuksessa, että "heater blocked" eli ilmeisesti nyt lukkotilassa. Saako tätä kotikonstein/inpalla avattua?
    Webaston lämmöksi säytti livedata 55 astetta ja ainoa täppä joka oli mustana oli "overheat" tjsp , mitähän tämä meinaa?

    Leave a comment:


  • Kinner
    replied
    kokeillaas vaihtaa tuo palopesä kokonaisuudessaan eli uusi liekkivahti/hehku ja höyrystin. vanha höyrystinkin oli jo aika retunen että eipähän ole siitä kiinni sitten

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Kinner View Post
    vikakoodia antaa liekkivahdille.joten kysymyksiä heräs että voiko liekki vahti olla rikki vaikka toimii suoralla virralla ja antaa 0.3ohmin lukemia? lähteekö polttoaine pumppu päälle jos liekkivahti ei toimi?mulla ei kuulu minkään näköistä naksumista ja aloin jo pelätä kortti vikaa.
    Kyllä se hehku voi olla rikki. Liekkivahtina hehkun vastuksen toleranssi on todella pieni. Jos käynnistyksen alussa liekkivahdin testisykli (Flame detector query) ei mene läpi, ei myöskään pumppaa polttoainetta. Yhtä hyvin vika voi olla ohjainkortilla kuin itse hehkussakin. Varmin keino on lähettää koko paketti Sercap:lle testausta (ja korjausta) varten.

    Leave a comment:


  • Kinner
    replied
    thermo top z/c ongelma välillä lähti pöhisemään savuttaen ja nyt ei.
    purkasin sen paloiksi ja olin melko varma että olis vaan karstottunut,eipä siellä karstaa ollu juuri ollenkaan,mutta ainoa silmään pistävä oli höyrystin joka oli jonkin verran kärsineen näköinen.
    vikakoodia antaa liekkivahdille.joten kysymyksiä heräs että
    voiko liekki vahti olla rikki vaikka toimii suoralla virralla ja antaa 0.3ohmin lukemia? lähteekö polttoaine pumppu päälle jos liekkivahti ei toimi?mulla ei kuulu minkään näköistä naksumista ja aloin jo pelätä kortti vikaa.

    jos näille tulis varmuutta niin tilaan liekkivahdin palopesän kera.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Webasto tääläkin lakkasi toiminta. Bmw scannerin vikakoodit oli kaksi

    Jotain "antifreeze flap" ja vesipumppu herjasi. Elin toivossa että joku läppä oli jumiintunut pakkasella kiini, mutta ei tullut eloa vaikka oli lämpöisessa muutamia tuntia.

    Voiko tämä "läppä" myös aiheuttaa vesipumpun vikakoodia?
    Last edited by EPDM; 26-12-2010, 21:28.

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Mulla se käynnistyy aina muutamaksi minuutiksi (siis poltinkin, löpöpumppu jne.), sammuu ja käynnistyy hetken päästä uudestaan.... Mulla kylläkin katkaisija laitettu, jotta pystyy käyttämään ajotietokoneen ohitse pakkosyötöllä.. (navinäyttö toistaiseksi pimeenä)

    Mutta silti auton käydessäkin webasto toimii tuollai jaksoissa...

    Leave a comment:

Working...
X