memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    Auton pitäisi varmaan olla kylmä kun tätä alkaa testailla? Vuokraatko ehjän paneelin?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Oliskohan jännitteen säädin vai kenties joku muu? :think
    Onko kellään vuokrata varmasti toimivaa ihkan paneelia? Vois testata nyt alkuun sellaisella.
    on, kaikki em. romut löytyy...

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Oliskohan jännitteen säädin vai kenties joku muu? :think
    Onko kellään vuokrata varmasti toimivaa ihkan paneelia? Vois testata nyt alkuun sellaisella.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post

    Akkupolitiikka on kunnossa. Tässä on livedataa, josta näet webaston sieluun inpan välityksellä.
    Livedatassa akkujännite webastolla on hehkutettaessa liian alhalla siihen nähden jos akku ja johtosarja olisi kunnossa. 11,3V ja katkaisuraja weballa on 10.98 eli pudotusta ei kestä tapahtua kuin 0.3V, mitenhän tuossa kävisi pakkasella...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Tuo Ihkan auxiliary water pump vikakoodi tullenee sinullakin siitä että autoon on jälkeenpäin koodattu varustelistaan lämmitin, jotta saatu weban ajastukset midiin?
    Eli tuo koodihan on silloin siitä puuttuvasta pumpusta vesiventtiilien alla.

    Tuosta heräsi ajatus että voisiko poistettu mid jollain lailla aiheuttaa ongelmia?
    Teoriassa ei kait pitäisi mutta nää tuntuu väliin olevan muutenkin vähän henkimaailman vehkeitä, eli jos kokeilisi poistaa lämmittimen varustelistasta.
    Pähkäilen vielä tuon videon...
    Ihkan auxiliary water pump koodi ei vaikuta webaston toimintaan yhtään mitään. Tulee juurikin koodauksen vuoksi tai sitten jos pumppu sattuu olemaan se ei toimi. Tämä ei vaikuta mihinkään muuhun kuin rest toimintoon.

    Mid tai navi ei vaikuta eikä niiden puuttuminen.

    K-linjaweba tarvitsee toimiakseen toimivan mittariston, Ihkan ja tietenkin väyläisäntänä toimivan korimoduulin, sekä sen ettei mikään moduuli tai johtosarjavika jumita k-linjaa, tosin kumpikaan jälkimmäisistä ei ole tässä kyseessä sillä näissä tapauksissa weba ei käynnistyisi lainkaan, mitenkään. En kyllä ole kokeillut pelkällä k-bussilla varustetussa autossa toimisiko weba ilman mittaristoa, tai i-bus autossakin voisi toimia jos käynnistyskäsky menee jänniteohjauksella. (mittaristo toimii i-bus ja k-bus siltana, navillisessa navi on aina i-bussissa, i-bus puuttuessa komento ei mene ihkalle).

    Testaisin ensin toisella ihkalla, sitten korimoduulilla ja viimeksi mittaristolla. Testausta varten ihka pitää olla webastollisesta tai sitten koodata autolle, muilla ei ole väliä eikä tartte koodata.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Tuo Ihkan auxiliary water pump vikakoodi tullenee sinullakin siitä että autoon on jälkeenpäin koodattu varustelistaan lämmitin, jotta saatu weban ajastukset midiin?
    Eli tuo koodihan on silloin siitä puuttuvasta pumpusta vesiventtiilien alla.

    Tuosta heräsi ajatus että voisiko poistettu mid jollain lailla aiheuttaa ongelmia?
    Teoriassa ei kait pitäisi mutta nää tuntuu väliin olevan muutenkin vähän henkimaailman vehkeitä, eli jos kokeilisi poistaa lämmittimen varustelistasta.
    Pähkäilen vielä tuon videon...
    Samat ongelmat oli jo navisoittimenkin kanssa, joten en usko että sen vaihto vaikuttaa mitenkään. Loppujen lopuksihan se alkuperäinen navisoitin toimitti vain käynnistyskytkimen virkaa.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Se mittari on koko väylän gateway. Sieltä kautta liikkuu periaatteessa kaikki väyläliikenne ja löytyy niin ikään varustetiedot.
    No niinpä tietysti, eipä tullut tuo gateway mieleeni. Kiitokset tästä.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Asensin GSM-ohjaimen koska vaihdoin soittimen. Muuta käynnistystapaa mulla ei ole webastolle. Paitsi tietysti sitten inpa.
    Mutta inpalla ja puhelimella käynnistäessä se toimii samalla tavalla.

    Inpalla lueskelin joka moduulin erikseen tuossa noin pari viikkoa sitten, enkä oikein keksi mikä noista voisi tuohon vaikuttaa.

    Akkupolitiikka on kunnossa. Tässä on livedataa, josta näet webaston sieluun inpan välityksellä.
    Tuo Ihkan auxiliary water pump vikakoodi tullenee sinullakin siitä että autoon on jälkeenpäin koodattu varustelistaan lämmitin, jotta saatu weban ajastukset midiin?
    Eli tuo koodihan on silloin siitä puuttuvasta pumpusta vesiventtiilien alla.

    Tuosta heräsi ajatus että voisiko poistettu mid jollain lailla aiheuttaa ongelmia?
    Teoriassa ei kait pitäisi mutta nää tuntuu väliin olevan muutenkin vähän henkimaailman vehkeitä, eli jos kokeilisi poistaa lämmittimen varustelistasta.
    Pähkäilen vielä tuon videon...

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Olikos sulla GSM-käynnistys? Tekeekö täysin samanlailla sekä sillä että ihkalta/midiltä käynnistettäessä?
    Asensin GSM-ohjaimen koska vaihdoin soittimen. Muuta käynnistystapaa mulla ei ole webastolle. Paitsi tietysti sitten inpa.
    Mutta inpalla ja puhelimella käynnistäessä se toimii samalla tavalla.

    Originally posted by WSE1 View Post
    K-linjayhteys weballe tai ihkalle katkeaa jolloin se sammuu, tästä toki pitäisi tulla vikakoodi, ei välttämättä weballe mutta ihkalle tai mittaristolle. Vika voi johtua joko ihkasta tai mittaristosta, tietenkinjoku muu laite voi jumittaa k-linjan mutta se ei ole todennäköistä noilla oireilla. Ensiksi kannattaa kuitenkin lukea vikakoodit koko autolta ja katsoa onko siellä mitään k-bus koodia. Sen jälkeen voisi kokeilla alkaako weba toimia toisella mittaristolla tai toisella ihkalla. Myös väylää ylläpitävä korimoduuli voi olla syyllinen ja tiputtaa k-busin pois hetken päästä virtojen katkaisusta. K-linjan puuttuessa webasto sammuu ohjattiipa sitä ihkan kautta tai jollakin ulkoisella ohjauksella joten sillä ei ole merkitystä miten webaa on päälle käskytetty. Toinen mahdollinen on tietenkin jännitteen tippuminen weballa alle 10.98 voltin, tätä voi seurata livedatalla, livedata weballe pysyy yllä jos weba on päällä vaikka virrat on pois kunhan yhteys on otettu virtojen päällä ollessa.
    Inpalla lueskelin joka moduulin erikseen tuossa noin pari viikkoa sitten, enkä oikein keksi mikä noista voisi tuohon vaikuttaa.

    Originally posted by ilpopi View Post
    Jänniterajasta ei liene kyse mikäli auton virrat päällä toimii, tällöinhän jännite jonkin verran laskee lisää.

    En nyt ulkoa muista oliko Inpassa webastoa seuratessa täppää weban käynnistystiedolle, eli jos siitä pystyisi päättelemään tekeekö ihka ihan normaalin weban sammuttamisen syystä x, vaikkei pitäisi.
    Akkupolitiikka on kunnossa. Tässä on livedataa, josta näet webaston sieluun inpan välityksellä.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Ihan mielenkiinnosta/tietämättömyyttäni kyselisin että miten mittaristo on tekemisissä webaston liittyen?
    Tuleeko esim. ulkolämpötilatieto mittariston kautta ihkalle vai mitä?

    Jänniterajasta ei liene kyse mikäli auton virrat päällä toimii, tällöinhän jännite jonkin verran laskee lisää.

    En nyt ulkoa muista oliko Inpassa webastoa seuratessa täppää weban käynnistystiedolle, eli jos siitä pystyisi päättelemään tekeekö ihka ihan normaalin weban sammuttamisen syystä x, vaikkei pitäisi.
    Se mittari on koko väylän gateway. Sieltä kautta liikkuu periaatteessa kaikki väyläliikenne ja löytyy niin ikään varustetiedot.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    K-linjayhteys weballe tai ihkalle katkeaa jolloin se sammuu, tästä toki pitäisi tulla vikakoodi, ei välttämättä weballe mutta ihkalle tai mittaristolle. Vika voi johtua joko ihkasta tai mittaristosta, tietenkinjoku muu laite voi jumittaa k-linjan mutta se ei ole todennäköistä noilla oireilla. Ensiksi kannattaa kuitenkin lukea vikakoodit koko autolta ja katsoa onko siellä mitään k-bus koodia. Sen jälkeen voisi kokeilla alkaako weba toimia toisella mittaristolla tai toisella ihkalla. Myös väylää ylläpitävä korimoduuli voi olla syyllinen ja tiputtaa k-busin pois hetken päästä virtojen katkaisusta. K-linjan puuttuessa webasto sammuu ohjattiipa sitä ihkan kautta tai jollakin ulkoisella ohjauksella joten sillä ei ole merkitystä miten webaa on päälle käskytetty. Toinen mahdollinen on tietenkin jännitteen tippuminen weballa alle 10.98 voltin, tätä voi seurata livedatalla, livedata weballe pysyy yllä jos weba on päällä vaikka virrat on pois kunhan yhteys on otettu virtojen päällä ollessa.
    Ihan mielenkiinnosta/tietämättömyyttäni kyselisin että miten mittaristo on tekemisissä webaston liittyen?
    Tuleeko esim. ulkolämpötilatieto mittariston kautta ihkalle vai mitä?

    Jänniterajasta ei liene kyse mikäli auton virrat päällä toimii, tällöinhän jännite jonkin verran laskee lisää.

    En nyt ulkoa muista oliko Inpassa webastoa seuratessa täppää weban käynnistystiedolle, eli jos siitä pystyisi päättelemään tekeekö ihka ihan normaalin weban sammuttamisen syystä x, vaikkei pitäisi.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Töistä lähtiessä menin autoon istumaan, käynnistin weban ja kuuntelin. Tyrkkäsin kokeeksi vielä inpan kiinni ja sepäs toimikin ilman virtoja. Montaa minuuttia siinä ei mennyt kun webasto vaan sammui. Ilman mitään varoitusta. Tai no siis poltto vaan loppui, sisäpuhallus sammui ja alkoi jäähdytys. Annoin jäähdyttelyn mennä loppuun ja käynnistin uudelleen. Taas sama homma. Ehkä joku 6 - 7 min se kävi. Ei mitään vikakoodeja. Käsittämätöntä!!! Virrat päällä weba toimii vaikka maailman tappiin, virrattomana vain hetken. Veden lämpö oli korkeimmillaan 100F ja sekin vasta toisen polton jälkeen. Ensimmäisellä kerralla kipusi noin 82F. Letkuista ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä weban käytöksessä ollut muutenkaan mitään kummallista. Vesiventtiilit siis toimii koska lämmöt nousee hitaasti eikä tosiaan porise letkussa ja hyttiin tuli lämmintä ilmaakin. Nyt WSE, Clavu ja muut asiantuntijat, help? Tilanne alkaa olla jo sietämätön.
    K-linjayhteys weballe tai ihkalle katkeaa jolloin se sammuu, tästä toki pitäisi tulla vikakoodi, ei välttämättä weballe mutta ihkalle tai mittaristolle. Vika voi johtua joko ihkasta tai mittaristosta, tietenkinjoku muu laite voi jumittaa k-linjan mutta se ei ole todennäköistä noilla oireilla. Ensiksi kannattaa kuitenkin lukea vikakoodit koko autolta ja katsoa onko siellä mitään k-bus koodia. Sen jälkeen voisi kokeilla alkaako weba toimia toisella mittaristolla tai toisella ihkalla. Myös väylää ylläpitävä korimoduuli voi olla syyllinen ja tiputtaa k-busin pois hetken päästä virtojen katkaisusta. K-linjan puuttuessa webasto sammuu ohjattiipa sitä ihkan kautta tai jollakin ulkoisella ohjauksella joten sillä ei ole merkitystä miten webaa on päälle käskytetty. Toinen mahdollinen on tietenkin jännitteen tippuminen weballa alle 10.98 voltin, tätä voi seurata livedatalla, livedata weballe pysyy yllä jos weba on päällä vaikka virrat on pois kunhan yhteys on otettu virtojen päällä ollessa.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Töistä lähtiessä menin autoon istumaan, käynnistin weban ja kuuntelin. Tyrkkäsin kokeeksi vielä inpan kiinni ja sepäs toimikin ilman virtoja. Montaa minuuttia siinä ei mennyt kun webasto vaan sammui. Ilman mitään varoitusta. Tai no siis poltto vaan loppui, sisäpuhallus sammui ja alkoi jäähdytys. Annoin jäähdyttelyn mennä loppuun ja käynnistin uudelleen. Taas sama homma. Ehkä joku 6 - 7 min se kävi. Ei mitään vikakoodeja. Käsittämätöntä!!! Virrat päällä weba toimii vaikka maailman tappiin, virrattomana vain hetken. Veden lämpö oli korkeimmillaan 100F ja sekin vasta toisen polton jälkeen. Ensimmäisellä kerralla kipusi noin 82F. Letkuista ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä weban käytöksessä ollut muutenkaan mitään kummallista. Vesiventtiilit siis toimii koska lämmöt nousee hitaasti eikä tosiaan porise letkussa ja hyttiin tuli lämmintä ilmaakin. Nyt WSE, Clavu ja muut asiantuntijat, help? Tilanne alkaa olla jo sietämätön.
    Olikos sulla GSM-käynnistys? Tekeekö täysin samanlailla sekä sillä että ihkalta/midiltä käynnistettäessä?
    Last edited by ilpopi; 17-02-2016, 06:52.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Töistä lähtiessä menin autoon istumaan, käynnistin weban ja kuuntelin. Tyrkkäsin kokeeksi vielä inpan kiinni ja sepäs toimikin ilman virtoja. Montaa minuuttia siinä ei mennyt kun webasto vaan sammui. Ilman mitään varoitusta. Tai no siis poltto vaan loppui, sisäpuhallus sammui ja alkoi jäähdytys. Annoin jäähdyttelyn mennä loppuun ja käynnistin uudelleen. Taas sama homma. Ehkä joku 6 - 7 min se kävi. Ei mitään vikakoodeja. Käsittämätöntä!!! Virrat päällä weba toimii vaikka maailman tappiin, virrattomana vain hetken. Veden lämpö oli korkeimmillaan 100F ja sekin vasta toisen polton jälkeen. Ensimmäisellä kerralla kipusi noin 82F. Letkuista ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä weban käytöksessä ollut muutenkaan mitään kummallista. Vesiventtiilit siis toimii koska lämmöt nousee hitaasti eikä tosiaan porise letkussa ja hyttiin tuli lämmintä ilmaakin. Nyt WSE, Clavu ja muut asiantuntijat, help? Tilanne alkaa olla jo sietämätön.

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Minä irrotin imusarjan, Helpoimmalla pääsee kun se koppa on niin pahasti siellä alla.

    Samalla on hyvä tarkistaa ahtimen alipaineohjausletkun kunto, sekin lähtee sieltä imusarjan alta.

    Leave a comment:

Working...
X